aA
Norėčiau pasidalinti mintimis, kurios kilo keletą kartų apsilankius Lenkijoje ir Vokietijoje. Kalbant apie eismo saugumą svarbų vaidmenį atlieka eismo reguliavimas. Ir pirma mintis, kylanti pamačius Lenkijos ir Vokietijos šviesoforus – jų skirtumas su mūsiškiais.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Minėtieji mūsų kaimynai daug saugiau reguliuoja eismą – jei atskiros eismo juostos reguliuojamos atskirai, tuomet atskiroms kryptims statomi atskiri šviesoforai. Paprastai tokie šviesoforai būna su rodyklėmis. Pas mus tokiais atvejais statomi šviesoforai su papildomomis sekcijomis. Kokie gi skirtumai tarp mūsų ir kaimynų šviesoforų?

Mūsų šviesoforų su papildomomis sekcijomis trūkumai būtų tokie:
1. Papildoma sekcija ne visuomet pastebima, nes kai ji nedega, yra juoda ir blogiai matoma, ypač tamsoje. Mūsų vairuotojai ne visuomet pastebi papildomą sekciją ir atlieka nesaugų posūkio manevrą, taip rizikuodami pakliūti į autoįvykį – juk papildomos sekcijos įrengiamos ten, kur posūkis yra pavojingas. Mūsų kaimynams yra saugiau – kai posūkis neleidžiamas, jie mato raudoną signalą su rodykle.
2. Kai yra tik viena papildoma sekcija, nežinai, kuomet užsidegs žalia rodyklė, nes nėra geltono signalo. Mūsų kaimynams geriau – jie turi tris signalus su rodyklėmis ir prieš užsidegant žaliai rodyklei, jie informuojami apie tai kartu įsijungusiais raudonu ir geltonu signalais. Todėl pajudama greičiau, laimimas laikas.
3. Kai yra tik papildoma sekcija, užgesus rodyklei, iškart tampi pažeidėju, nes nėra geltono signalo. Pagal KET užsidegus geltonam signalui leidžiama važiuoti toliau, jei norint sustoti reikės staigiai stabdyti. O kai nėra geltono signalo, vadinasi iškart tampi pažeidėju, pravažiavusiu draudžiamą signalą? Mūsų kaimynams geriau – užgesus žaliai rodyklei, užsidega geltonas signalas, ir jie gali saugiai baigti manevrą.
4. Kai kurie mūsų vairuotojai sąmoningai ignoruoja nedegantį papildomos sekcijos signalą, kai įjungtas žalias pagrindinis signalas. Neva dega žalias signalas ir niekas nedraudžia sukti. Mūsų kaimynai taip nesielgia – nes draudžiant posūkį jie mato raudoną signalą su rodyklėmis ir turbūt nekyla minčių atlikti posūkio manevrą jam degant.

Tad kyla klausimas: kodėl mes tokie atsilikę nuo Europos? Kalbame apie eismo saugumą, bet šviesoforais atsiliekame nuo kitų Europos šalių. Gal laikas keistis?

DELFI skaitytojas Laurynas

Norite ir Jūs dalyvauti konkurse? Rašykite mums trumpą esė (apžvalgą, straipsnį) apie:

- Jūsų pasiūlymus, susijusius su eismo saugumu kelininkams, policijai, kelių eismo taisyklių rengėjams, kitiems vairuotojams, pėstiesiems, dviratininkams, motociklininkams ir t.t.; - galbūt Jums saugus eismas asocijuojasi su pagalba kelyje, mandagumu, eismo kultūra ir t.t. Galite rašyti ir istorijas susijusias su tuo;

- asmeninę patirtį, įdomius nuotykius ar pamokančias istorijas, susijusias su saugiu eismu;

- galite parašyti tiesiog laišką „pusgalviui" ar priešingai - itin geram, - vairuotojui.

Esė siųskite mums el. paštu: pilieciai@delfi.lt (laiško pavadinime reikia nurodyti „Konkursui Saugus eismas").

Konkurso nugalėtojų laukia draudimo bendrovės „Gjensidige" įsteigti prizai - kuponai draudimo paslaugoms įsigyti:

1. Pirmosios vietos nugalėtojui - 1000 Lt vertės kuponas.

2. Antros vietos nugalėtojui - 500 Lt vertės kuponas.

3. Trečios vietos nugalėtojui - 300 Lt vertės kuponas.

Daugiau informacijos apie konkursą skaitykite aprašyme paspaudę šią nuorodą

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas (20)

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Gyventojai prezidentei už darbą surašė pažymius: kokia Grybauskaitė liks atmintyje? (64)

Per beveik dešimt metų prezidentės Dalios Grybauskaitės populiarumo kreivė nukrito daugiau negu...

Lustų rinka smigo žemyn: 400 mlrd. dolerių vertės pramonės klestėjimas eina į pabaigą (7)

Nuostoliai lustų gamintojų rinkoje praėjusią savaitę tęsiasi, ypač po to, kai JAV...

Dvejus metus nelaiminčios rinktinės vedlys posto palikti neskuba: ne laikas apie tai kalbėti specialiai DELFI iš Belgrado (15)

Pirmas Tautų lygos turnyras lietuviams prisvilo: C divizione 4 grupėje Lietuvos futbolo rinktinė...

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1626)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Monikai Šalčiūtei nenusisekė romanas su Donatu Motiejūnu: buvau apgauta, buvo daug melo (12)

Daugeliui vis dar yra paslaptis, kaip žmonės uždirba pinigus socialiniuose tinkluose dėdami savo...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (39)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (533)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (29)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...