Palyginus su Vakarų Europa, vairavimo kursų kainos Lietuvoje – simbolinės. Tačiau jų kokybę vairuotojų ruošimo specialistai vertina skirtingai. Vieni sako, kad Lietuvoje vairuotojai ruošiami netgi geriau nei Vokietijoje, kiti siūlo kursų kainą vos ne dvigubinant artinti prie Vakarų Europos, nes dabartinė per maža, kad mokymą būtų galima laikyti kokybišku.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Dauguma būsimų vairuotojų pirmiausia ieško tokių mokyklų, kurių kursų kaina ne didesnė nei 1300 Lt. Tačiau vairavimo mokymo ekspertas Artūras Pakėnas įsitikinęs, kad už tokius pinigus gerai išmokti vairuoti neįmanoma. Anot jo, minimali kaina turėtų siekti bent 2500 Lt.

Už kiek vairuotojus ruošia Vokietija?

Vokietijoje mokytis vairuoti yra ganėtinai brangu. Norint laikyti egzaminus, reikia išklausyti 14 privalomų teorinių pamokų ir kelyje kartu su instruktoriumi praleisti 12 akademinių valandų (4 greitkelyje, 3 tamsiuoju paros metu ir 5 kaimo keliuose). Tiesa, dažnai minimalių praktikai skirtų valandų neužtenka, o už papildomas tenka mokėti atskirai. Vienos kaina – maždaug 25 – 32 eurai.

Apskritai Vokietijoje vairavimo kursai vidutiniškai kainuoja 1400 – 2000 eurų. Be to, šioje šalyje, kitaip nei kitose valstybėse, artimieji mokyti negali.

Norvegų kainoms prilygti sunku

Absurdas, jei žmogus patiki, kad už 800 – 900 Lt išmokys jį vairuoti. Kaina turėtų būti ne mažesnė nei 2500 Lt. Kai tai pasakai, sako, kad jūs bepročiai, plėšikai. Atsiprašau, bet aš už 1000 Lt nemoku išmokyti.
Artūras Pakėnas

Norvegijoje mokymas vairuoti dažnai susideda iš keturių etapų. Pirmasis – tai pagrindinis teorijos kursas, kurį sudaro 17 pamokų, įskaitant 3 vairavimo tamsiu paros metu pamokas. Eismo teorijos kursas yra privalomas, jeigu asmuo nori įgyti teisę vairuoti pirmą kartą ir yra jaunesnis nei 25 metų amžiaus.

Jeigu asmuo turi arba turėjo vairuotojo pažymėjimą anksčiau arba yra bent 25 metų amžiaus, galima pradėti nuo 2 etapo, kurį sudaro kursas apie pagrindinius transporto priemonės valdymo įgūdžius. Šiame etape besimokantieji turi išklausyti vieną privalomą konsultacinę pamoką.

3 etapas – tai įgūdžiai ir žinios apie eismą, taip pat privalomasis saugos, esant slidžiai kelio dangai, kursas, kurį sudaro 4 pamokos. Norint pereiti į 4 etapą, būtina išklausyti vieną privalomą konsultacinę pamoką. Paskutinį etapą sudaro 13 pamokų kursas apie saugumą kelyje.

Lietuvos, kaip ir daugelio kitų Europos valstybių, vairavimo kursų kainos Norvegijai prilygti negali. Pagrindinis teorijos kursas šioje šalyje kainuoja 1200, vairavimas tamsiu paros metu – 700, teorijos kursas apie eismą – 800, pagrindinis kursas kelyje – 900, saugos kelyje kursas – 3300, konsultacinė pamoka – 300 Lt.

Nuomonė: Lietuvoje vairuotojai paruošiami geriau nei Vokietijoje

Tuo tarpu Lietuvoje populiariausi vairavimo kursai, kurių kaina – maždaug 1 tūkst. Lt. Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas komentuodamas, kodėl toks didelis vairavimo kursų kainos atotrūkis tarp Lietuvos ir Vakarų valstybių, teigė, kad vokiečių specialistai tiesiog geriau save vertina. „Vakarų šalyse kainos daug didesnės, Rytų šalyse jos maždaug vienodos – mažesnės. Vokiečiai savo darbą vertina gerai, todėl jų kainos yra didesnės. O mes dirbam geriau negu vokiečiai, o kainą nužeminam, nes tiesiog savęs nevertinam“, - dėstė jis.

Lietuvos vairuotojų paruošimo lygis, palyginus su kitomis valstybėmis, pašnekovo nuomone, yra labai aukštas. Tačiau, anot jo, kai kada vairuotojams kiša koją tai, kad jie bando apsiriboti privalomu 30 akademinių valandų praktinio vairavimo kursu. Esą privalomų valandų kai kuriems gali ir neužtekti.

Vis dėlto D. Lesickas teigė manantis, kad vokiečiai gali pirmauti nebent aukštesniu visuomenės suvokimo lygiu, bet ne kokybės standartais: „Vokietija nėra aukščiau. Tiesiog suvokimo lygis yra truputį aukštesnis. Mokymo ir paruošimo lygis nė kiek ne aukštesnis.“

Nepaisant to, pasak asociacijos prezidento, Vokietijos vairuotojų rengimas vieną esminį privalumą turi: šios iš regioninės valdžios gauna finansinę paramą. Pašnekovo žodžiais, Vokietijoje yra įrengtos praktiniam mokymui skirtos aikštelės, kuriomis už simbolinę kainą naudojasi vairavimo mokyklos.

„Mūsų reikalavimai turbūt yra apskritai aukščiausi visoje Europoje. Pavyzdžiui, mokyklose filmuoti mokymo procesą niekur nereikalaujama. (...) Mūsų mokyklos, žiūrint į šiuos kriterijus, yra visa galva aukštesnės už daugelį valstybių“, - dar kartą lietuvišką vairuotojų rengimo tvarką gyrė D. Lesickas.

Vairavimo mokymo ekspertas: lietuviai už kursus moka per mažai

Tuo tarpu vairavimo mokymo ekspertas A. Pakėnas nelinkęs manyti, kad Lietuva pagal vairuotojų paruošimo lygį lenkia Vokietiją. Anot jo, vokiečiai moka daugiau dėl aukštesnės kursų kokybės.

Pašnekovo nuomone, yra daug problemų, kurios trukdo pasiekti geresnių rezultatų. Pirmiausia jis atkreipia dėmesį į tai, kad vairavimo kursų kainos šiuo metu yra per žemos, todėl apie aukštą kokybę nėra ko ir kalbėti.

„Absurdas, jei žmogus patiki, kad už 800 – 900 Lt išmokys jį vairuoti. Ten tave paruošia minimaliai, kad išlaikytum egzaminą. Kaina turėtų būti ne mažesnė nei 2500 Lt. Kai tai pasakai, sako, kad jūs bepročiai, plėšikai. Atsiprašau, bet aš už 1000 Lt nemoku išmokyti“, - aiškino A. Pakėnas.

Vokiečiai savo darbą vertina gerai, todėl jų kainos yra didesnės. O mes dirbam geriau negu vokiečiai, o kainą nužeminam, nes tiesiog savęs nevertinam.
Darius Lesickas

Kitas jo siūlymas – praktinių pamokų minimumas turėtų būti ne 30, bet bent jau 50 akademinių valandų, nes per tiek išmokti vairuoti gali ne visi. „Kai lietuviams reikia mokėti pinigus, mažiausiai reiškia ir daugiausiai. Per 30 akademinių valandų jūs privalote mane išmokyti: aš daugiau nemokėsiu. Tada sako, kad vairavimo mokyklos specialiai nemokina, kad galėtų imti pinigus už papildomas valandas. Tai netiesa, nes visi žmonės skirtingi“, - tęsė vairavimo mokymo ekspertas.

Trečia A. Pakėno įvardyta problema – silpnai paruošti instruktoriai. Esą valstybė dėjo per mažai pastangų juos rengiant. Anot jo, Lietuvoje nėra specialiai instruktoriams pritaikytos literatūros.

„Instruktoriams nesuteikiama jokia papildoma normali informacija. Paimkit vokiečių, anglų vadovėlius ir išverskit į lietuvių kalbą. Tobulinimosi kursai yra daugiau formalumas. Lietuvoje jokios metodikos nėra, todėl kiekvienas instruktorius moko taip, kaip pats supranta. Instruktoriai, kurie supranta, ką daro ir tobulinasi, ruošia neblogai. Bet yra instruktorių, kurie nežino, kaip tai daryti – spėlioja. Jie visiems mokiniams taiko vienodą metodą. Pakelti lygį nėra sudėtinga. Lietuvoje yra daug instruktorių, kurie ruošia gerus vairuotojus“, - literatūros stygiaus pasekmes įvardijo pašnekovas.

Be to, A. Pakėno įsitikinimu, Lietuvoje instruktoriai uždirba per mažai. Jo teigimu, jei reikalaujama aukštesnės kvalifikacijos, už ją reikia mokėti. „Jeigu instruktorius už 8 val. darbo dieną gauna minimumą, tai kas eis dirbti?“, – retoriškai klausė vairavimo mokymo ekspertas.

Išaugus praktinių pamokų skaičiui kursų kainos nekilo

Vairavimo mokyklos „Autologija“ vadovas Kastytis Povilaitis taip pat sutiko, kad Vakarų Europoje vairavimo kursų kainos kur kas didesnės. Pasak jo, Norvegijoje jos didesnės keletą kartų, o Vokietijoje – „eurais tokios, kaip pas mus litais“.

Pašnekovas svarstė, kad vakariečiams už kursus tenka mokėti daugiau dėl dviejų priežasčių: aukštesnio pragyvenimo lygio ir mažesnės konkurencijos.

Jis, kaip ir A. Pakėnas, teiginį, kad Lietuva vairuotojų rengimo srityje pranoksta Vokietiją, linkęs vertinti atsargiai: „Teigiant, kad Lietuva lenkia Vokietiją, reikia turėti rimtą pagrindą. Vokietija yra viena iš geriausiai parengiančių šalių. Naujausi mokymo metodai ten yra taikomi.“

Taip pat K. Povilaitis pastebėjo, kad praktinių valandų minimumui išaugus nuo 20 iki 30 akademinių valandų, kursų kainos išliko panašios. Anot jo, tai reiškia, kad dėl to kažką tenka aukoti.

Vairavimo kursų kainos Norvegijoje

Paslauga Kaina litais
Pagrindinis teorijos kursas 1200
Vairavimas tamsiuoju paros metu 700
Teorijos kursas apie eismą 800
Pagrindinis kursas kelyje 900
Saugos kelyje kursas 3300
Konsultacinė pamoka 300

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Orai: pirmiau trumpi lietūs ir perkūnija, vėliau – įspūdinga šiluma

Artimiausiomis dienomis per šalį nuvilnis lietus, kai kur griaudės perkūnija, bus vos gaiviau....

Penkiamečio tragedija: motina stojo ginti patėvio (35)

„Grasino įkišti pimpaliuką jam į užpakalį“, – toks kaltinimas buvo įrašytas byloje,...

Tėvo ligoninėje netekęs vyras: traktuoju tai kaip žmogžudystę ir aplaidų darbą (316)

Jūrininkas Tomas Zigmantavičius atostogų metu Klaipėdoje planavo atšokti artimųjų vestuves ir...

Dėl išskirtinės nuotraukos lietuvė tapo žinoma visoje Italijoje: mane tai papiktino (30)

Trejus metus Milane gyvenanti Gintarė Sutkevičiūtė vadina save sušių menininke. Ji kuria...

Lietuvių kelionė į Iraną: neleidžiama miegoti poromis, o viešbutyje karšta lyg dykumoje (74)

Mūsų šios dienos herojus – dar vienas iš pasaulio blogiukų – Irano Islamo respublika. Iranas...

Šalia Vilniaus įvyko didelė avarija: sužaloti 2 žmonės, viena vairuotojų girta atnaujinta 21.30 (59)

Magistraliniame kelyje A4 (Vilnius–Druskininkai), prie Paluknio miestelio, pirmadienio vakarą...

Oksana Pikul: Simas jau susirinko daiktus ir išsikraustė į Panevėžį (182)

Nuolatiniai išgėrinėjimai, nuo kelių dienų iki kelių savaičių trunkantys pasilinksminimai...

Tokio košmaro nė nesapnavo: nuomos nemokėjo, butą suniokojo, išsinešė viską (228)

Užsienyje gyvenanti Laura (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – DELFI), grįžusi į nuomojamą...

Kas nutiktų, jei visi lėktuvo keleiviai prijungtų savo telefonus krautis? (12)

Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai – tarsi...

Tiesus kelias į „subobėjimą“ – sekso atsisakymas (11)

Bobos nėra lytis, nėra amžius, nėra kokia nors kita socialinė grupė. Tai sindromas. Diagnozė....