Pirmą „Burger King“ užkandinę nuo užsidarymo išgelbėjo kitas greitojo maisto restoranas, atidarytas šio prekės ženklo franšizę nusipirkusių verslininkų.

Kokie prekės ženklai labiausiai įsiminė ir įkvepia DELFI.lt skaitytojus, kviečia atskleisti „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikos balsavimas. Joje spalio 20-28 d. DELFI.lt skaitytojai gali balsuoti už savo mėgstamiausią prekės ženklą.

60 metų ir 3 minutės

Šiandien prekės ženklų pasaulyje „Burger King“ žinomas ne tik dėl savo daugiau nei pusę amžiaus siekiančios istorijos. Jis yra vienas pirmųjų greitojo maisto restoranų, aiškiai apsibrėžusių, kas yra „greitasis maistas“. „Burger King“ užkandinėse tai yra 3 minutės. Per tiek laiko užsakytas maistas turi būti patiektas klientui.

Po „Burger King“ ženklu visame pasaulyje veikia daugiau nei 11 tūkst. restoranų. 90 proc. iš jų atidaryti įsigijus franšizę. Neretai „Burger King“ franšizė net keliauja iš kartos į kartą. Plėstis franšizės būdu „Burger King“ pradėjo iškart po to, kai 1954 m. Floridoje (JAV) buvo atidarytas pirmasis restoranas.

Karalius, suteikiantis savo pavaldiniams laisvę

Kaip franšizės davėjas „Burger King“ ilgus dešimtmečius nekėlė franšizę įsigijusiems verslininkams griežtų reikalavimų. Tai leido kurti verslą po „Burger King“ ženklu savo stiliumi. Dėl to dažnai kildavo ne tik skandalai, susiję su prasta kokybe ir nevienodu „Burger King“ įvaizdžiu, bet ir ilgi teismo procesai.

Šiandien toks lankstumas atneša „Burger King“ didžiulį pelną. Būtent dėl didelio savarankiškumo, kurį turėjo šiuo ženklu pažymėti restoranai visame pasaulyje, atsirado didžiausias „Burger King“ išskirtinumas – meniu, pritaikyti konkrečiai šaliai pagal jos kultūrą ir religiją.

Tad ne veltui pristatydami savo restoranus „Burger King“ mėgsta pabrėžti, kad tarp strateginių partnerių – ne tik kiti žymūs tarptautiniai ženklai, tokie kaip „Coca-cola“, bet vietiniai ūkininkai, iš kurių perkami produktai mėsainiams bei kitiems patiekalams gaminti. Būtent lokalizuotas meniu ir nebijojimas eksperimentuoti leido „Burger King“ neseniai pristatyti juodos spalvos mėsainius Japonijoje.

Lyderiai iš prigimties

Bandymų ir klaidų keliu savo sėkmės link ėjo ne tik „Burger King“, bet ir kiti žymūs vardai. Kokių garsių prekės ženklų drąsa ir nebijojimas klysti labiausiai patinka DELFI.lt skaitytojams, kviečia atskleisti

„Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikos balsavimas. DELFI.lt skaitytojai kviečiami balsuoti spalio 20-28 d.

Dalis „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių prekės ženklų lapkričio 12 d. apsilankys Vilniuje, didžiausioje franšizės parodoje Baltijos regione „Franchise Hub Expo 2014“. Jos metu šių prekių ženklų atstovai pristatys savo franšizes ir ieškos partnerių verslo plėtrai.

Bendraminčių susibūrimas

Paroda „Franchise Hub Expo“ vyksta jau ketvirtus metus. Ši paroda – tai unikalus franšizės verslo galimybes regione pristatantis renginys, kurį iniciavo Lietuvos verslo darbdavių konfederacija. Šiemet paroda vyks iškart trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje.

Lietuvos verslo darbdavių konfederacija, siekdama sukurti geresnes sąlygas franšizavimui, į „Franchise Hub Expo 2014“ kviečia ne tik garsių prekės ženklų atstovus ir susidomėjusius franšizės įsigijimo galimybėmis. Į parodą taip pat kviečiami visi, kuriems svarbus ekonomikos augimas.

„Tam, kad franšizavimas taptų gerai žinoma nuosavo verslo alternatyva, reikia ne tik verslininkų. Prie šios užduoties įgyvendinimo turi prisidėti Valstybinių institucijų, asocijuotų verslo struktūrų ir švietimo įstaigų atstovai, kurie savo veiksmais palaikytų ir skatintų franšizavimo plėtros regione iniciatyvas“, – pasakoja franšizavimo ekspertas, strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovas Ilja Malkin.

Parodos „Franchise Hub Expo 2014“ metu užsienio ir vietiniai franšizės davėjai bendraus su jų franšizės įsigijimu besidominčiais asmenimis, suteiks jiems visą aktualią informaciją apie franšizės verslo modelį, sąlygas, finansines tokio verslo perspektyvas ir t. t.

Išsamiau apie nemokamą parodą „Franchise Hub Expo 2014“, kuri įvyks lapkričio 12 d. Vilniuje, galima sužinoti internete, adresu http://www.franchisehub.eu.