aA
„Daugelis vairuotojų nemoka taisyklingai važiuoti vairuotojų vadinamose „žiedinėse“ sankryžose, kuriose eismas vyksta ratu. Dažnas nežino, iš kurios į kurią eismo juostą galima išvažiuoti, o įvykus eismo įvykiui vieni į kitus bado pirštais“, – įsitikinęs beveik 50 metų vairavimo patirtį turintis alytiškis Antanas Dragašius.
© DELFI

Vyras nėra sukėlęs nė vieno eismo įvykio, jam pavyko išvengti daugybės kitų vairuotojų sukeltų avaringų situacijų. Bet apie tai pasakodamas alytiškis prietaringai nusispjauna per petį.

Alytiškio įsitikinimu, bene 80 procentų vairuojančiųjų įsitikinę, kad sankryžoje, kurioje eismas vyksta ratu, pirmumo teisę visada turi ja važiuojantis eismo dalyvis, o įvažiuojantis į sankryžą turi ja važiuojančius praleisti. Deja, daug žmonių klaidingai vertina ženklo „eismas ratu“ sampratą.

„Alytuje vairuotojai daro daug klaidų, ypač „žiedinėse“ sankryžose. Diskutuojant šia tema, man dažnai tenka įrodinėti, kad kelio ženklas „eismas ratu“, jeigu daugiau nėra kitų ženklų, žiedu važiuojančiam vairuotojui nesuteikia pirmumo teisės nesuteikia prieš į ją įvažiuoti ketinantį automobilį. Pirmumo teisę turi į sankryžą įvažiuojantis vairuotojas, šioje situacijoje galioja „dešinės rankos“ taisyklė“, – įsitikinęs alytiškis.

Jam pritarė ir Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) prezidentas, Alytaus autoklubo vadovas Rimvydas Anusauskas. Tačiau jis pastebėjo, kad Alytuje, kaip ir visoje Lietuvoje, žiedinių sankryžų, kuriose būtų tik vienas ženklas „Eismas ratu“, ko gero, nėra.

„Tokių sankryžų pasitaiko kai kuriose užsienio šalyse, kuriose keliaujantiems lietuviams iškyla sunkumų, nes jie įpratę, kad pirmenybę turi važiuojantis žiedu. Dėl to sukelia eismo įvykius. Jeigu sankryža yra pažymėta ženklu „Eismas ratu“ ir daugiau nėra jokių kitų ženklų, važiuojantis žiedu vairuotojas turi vadovautis „dešinės rankos“ taisykle. Tai reiškia, kad pirmumo teisę turi į sankryžą įvažiuojantis vairuotojas, o ne ja važiuojantis“, – sako jis.

R. Anusausko pastebėjimu, vairuotojai, kurie turi nemažai metų vairavimo patirtį, sankryžose, kur eismas vyksta ratu, klaidas daro dažniau, nes yra primiršę Kelių eismo taisykles (KET).

„Tenka pastebėti, kad važiuodami per sankryžas, kuriose eismas vyksta ratu, vairuotojai klaidingai naudoja įspėjamąjį posūkio signalą. Būtent šioje situacijoje dažnai daro klaidas ir praktinio vairavimo egzaminą laikantys būsimieji vairuotojai“, – sakė R. Anusauskas.

Pasak jo, įvažiuojant į žiedinę sankryžą, posūkio signalas gali būti rodomas tik išvažiuojant į pirmą išvažiavimą. Kitais atvejais įvažiuojant posūkio rodyti nereikia. Išvažiuojant iš žiedinės sankryžos rodomas dešinysis posūkio signalas.

Alytiškis A. Dragašius pastebėjo, kad vairuotojai dažnai nežino teisingų atsakymų į diskusijose kylančius klausimus. Klausimus, dėl kurių ginčijasi vairuotojai, pakomentavo R. Anusauskas.

Iš kurios eismo juostos galima išvažiuoti iš žiedo, jeigu nėra jokių nurodančių ženklų?

KET 13-to skyriaus 106 punkte nurodoma, kad vairuotojas, pasukdamas į dešinę, privalo iš anksto persirikiuoti prie pat važiuojamosios dalies dešinio krašto.

Ar galima važiuoti žiedu pirmąja juosta (esant dviem ar trims juostoms) iki paskutinio išvažiavimo, jei nėra taip važiuoti draudžiamų ženklų ar ženklinimo?

Įprastai taip eismas organizuotas nebūna. Jeigu sankryžoje, kurioje eismas vyksta ratu, yra dvi arba trys eismo juostos, tai bus įrengtas kelio ženklas 507 „Eismo kryptys sankryžoje“, arba ( ir) nubraižytas ant važiuojamosios dalies horizontalus ženklinimas, nurodantis važiavimo tvarką sankryžoje. Į bet kurį išvažiavimą iš sankryžos, kurioje eismas vyksta ratu, pagal KET reikalavimus išvažiuojama iš kraštinės dešinės juostos, jeigu nėra nukreipiamųjų ženklų arba (ir) kelio ženklinimo linijos.

Į kurią eismo juostą leidžiama išvažiuoti iš sankryžos, jeigu kelio ženklais ir ( ar) ženklinimu išvažiavimo tvarka nenurodyta?

Į bet kurią mūsų važiavimo krypties eismo juostą, kaip ir visose kitose sankryžose sukant į kairę ar dešinę.

Pasak R. Anusausko, nors „žiedinėse“ sankryžose dar važinėjama netaisyklingai, jos labai pasiteisino. Artimiausiu metu Alytuje planuojama jų įrengti dar daugiau.

„Jau seniai nustatyta, kad sankryžos, kuriose eismas vyksta ratu, yra saugesnės, nes artėjant prie jų ir važiuojant jomis, sumažinamas greitis ir, net pažeidus kelių eismo taisyklių reikalavimus ir atsitikus eismo įvykiui, pasekmės būna žymiai lengvesnės – transporto priemonių susidūrimų pasekmės nebūna žymios – dažniausiai atsiperkama nežymiais transporto priemonių apgadinimais. Įprastai eismo tvarka tokiose sankryžose pažymima ženklinimo linijomis arba ( ir) kelio ženklais, kurie padeda orientuotis ir važiuoti tvarkingai“, – pažymėjo R. Anusauskas.

Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) prezidentas pastebėjo ir tai, kad Alytuje Naujosios, Jazminų ir Vilties gatvių sankirtoje esanti sankryža įrengta techniškai netaisyklingai, salelė turėtų būti didesnė ir panaikinus bent vieną vidurinę žiedo juostą, eismo saugumas šia sankryža pagerėtų. Būtent šioje sankryžoje įvyksta daug eismo įvykių.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Ryšių su Rusijos diplomatais tyrimo akiratyje - ne tik Rozova: nori kastis daug giliau (215)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) tikslas turi būti ne tik Irinos Rozovos atvejo...

Vaikus žudyti raginęs Putino šalininkas: mano batalionas užvirė tikrą pragarą (195)

Ne vieną apdovanojimą gavęs Rusijos bestselerių autorius Zacharas Prilepinas sakė, kad karinis...

„Ekskursija“ teroristų takais, arba kaip ieškojau alaus „ISIS inkubatoriuje“ (35)

Pastaraisiais metais Briuselis garsėja ne tik Sisiojančiu berniuku, belgiškomis bulvytėmis ar...

Karjerą baigęs Sneijderis drebina socialinius tinklus: per dvi savaites užsiaugino pilvą (7)

Buvusi Olandijos rinktinės žvaigždė sekmadienį drebina socialinius tinklus. Futbolo gerbėjus...

Mergaitę pražudžiusi avarija Varėnos rajone: duomenys keičiasi, išvados - ne (155)

Alytaus apylinkės teismo Varėnos rūmuose nagrinėjama byla dėl beveik prieš penkis metus...

Rinktinė valosi orbitą aplink NBA duetą nuo taktinių šiukšlių specialiai Krepšinis.lt iš Seulo (13)

Lietuvos rinktinė ketvirtą kartą pasirengimo ciklo metu pradėjo rungtynes su Domantu Saboniu ir...

Jie į pensiją išėjo 31-ių: sako, kad ir jūs galite pasekti pavyzdžiu (144)

Rašytojai Kristy Shen ir Bryce‘as Leungas priklauso judėjimui „Fire“, kuris skatina žmones...

Orai: šils iki 29 laipsnių (1)

Lietuvoje toliau tęsis vasaros pokylis, su kaitrius spindulius per dieną žeriančia saule, tykiu...

Norite ilgo gyvenimo – išnaudokite kiekvieną minutę: lietuvių kilmės JAV mokslininkė patarimus žarsto visam pasauliui (73)

Shirley A. Sahrmann yra neabejotina pasaulinio lygio kineziterapijos srities mokslininkė ir...

Mokslininkai įspėja, kad prisižaidėme: dėl klimato kaitos artėjame prie piktų vorų apokalipsės (38)

Stipriai ir sparčiai besikeičiantis klimatas turės didelį neigiamą poveikį, kurio iki šiol...