Tiesa, priėmus sprendimą plėsti verslą į užsienį, tenka susidoroti ir su nemažai iššūkių – vienos įmonės keičia savo produktų pavadinimus į labiau suprantamus užsienyje, kitos investuoja į rinkodarą, trečios pritaiko savo prekes ar paslaugas konkrečios šalies vartotojams, skoniui, o dar kitoms tenka net ir gamybos ar veiklos procesus sureguliuoti taip, kad atitiktų potencialių partnerių iš užsienio standartus.

Renginiuose „Plėtros kryptis – eksportas“ dalyvaujantys įvairių Lietuvos regionų eksportuotojai su pradedančiaisiais noriai dalijasi savo patirtimi žengiant į užsienį, rašoma „Verslios Lietuvos“ pranešime spaudai.

Pavyzdžiui, Kėdainiuose vykusiame renginyje atvirai apie iššūkius plėtros kelyje pasakojo Dotnuvoje atsiradusios, o dabar veiklą ir į Latviją bei Estiją išplėtusios įmonės „Dotnuva Baltic“ Rinkodaros skyriaus vadovė Daiva Kizerskienė. Pasirodo, šiai įmonei užtikrinti tvarią plėtrą labai padeda darnus kolektyvas, nekintančios įmonės vertybės ir aukšta darbo kultūra.

Prieš du dešimtmečius Dotnuvoje įsteigta bendrovė iki šiol buvo žinoma kaip „Dotnuvos projektai“, atstovaujanti garsiems profesionalios žemės ūkio technikos gamintojams šalyje ir turinti vieną moderniausių šalyje sėklų ruošimo fabriką.

Vėliau sparčiai augančios kompanijos veiklos tik plėtėsi. Prieš septyniolika metų įsiliejusi į koncerno „Linas Agro“ įmonių grupę, bendrovė žengė žingsnį ir į kaimyninių šalių rinkas, o šįmet ryžosi įprasminti ne vienerius metus vykstančius pokyčius ir rinkai pristatė naują pavadinimą.

Šiai įmonei, atstovaujančiai žinomiems pasauliniams prekiniams ženklams, tarptautiškumas itin svarbus. Lietuvos, Latvijos ir Estijos rinkas didžiosios užsienio kompanijos paprastai vertina kaip vieną, ir bendrovė, vykdanti veiklą visose trijose šalyse, įgauna visiškai kitokį svorį partnerių akyse.

„Šios kaimyninės šalys – artimiausios, geriausiai mums pažįstamos, verslo sąlygos jose panašios, tad braižydami strateginį bendrovės veiklos žemėlapį jas matome kaip vieną rinką. Negaliu sakyti, kad viskas ėjosi kaip per sviestą – pradėdami plėtrą buvome pernelyg optimistiški, galvojome, kad viskas vystysis panašiai kaip Lietuvoje ir greitu metu užimsime lyderių pozicijas visose savo veiklos srityse“, – pasakojo įmonės generalinis direktorius Darius Jaloveckas.

Įeidama į naujas rinkas, įmonė gavo vertingų pamokų – pirmiausia, būtina turėti savo strategiją ir įvertinti, per kiek laiko realu pasiekti planuojamus rezultatus.

Kaip sėkmę lėmusius faktorius, įmonės atstovai įvardija ir ilgalaikes partnerystes su tiekėjais, bankais, žemės ūkio mokslo įstaigomis bei veiklų išskaidymą.

„Ši strategija mums smarkiai padėjo išgyventi sunkius laikus – jei sunkiau sekasi vienur, pardavimus amortizuodavo pajamos iš kitų veiklų. Per tiek metų įsitikinome, kad išties žmonės yra didžiausia kompanijos vertybė. Gali preciziškai sudėlioti organizacinius procesus, įdiegti naujausias sistemas, bet rezultatą vis tiek nulems patikimi, profesionalūs, sąžiningi darbuotojai. Pastebime, kokie skirtingi žmonės – lojalią, atsidavusią kartą keičia jaunimas, norintis greitai augti, ieškantis prasmės ir įdomios veiklos bei greitų rezultatų. Bet ir vieni, ir kiti mums be galo svarbūs, ieškome efektyviausių patirties, žinių bei šiuolaikiško pažangaus požiūrio derinių. Manau, tai vienas iš didžiausių iššūkių ir kartu galimybė išlaikyti gyvybingumą dar dvidešimt ir daugiau metų“, – įsitikinęs D.Jaloveckas.

Šiuo metu įmonėje Baltijos šalyje yra apie 300 darbuotojų, veikia 14 prekybos ir serviso taškų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)