Trečiadienį, apie 14 val., Vilniuje, Konstitucijos pr., susidūrė motociklas ir automobilis „Seat“. Sužalotą motociklininką greitoji pagalba išvežė į ligoninę.

Pirminiais duomenimis, judrioje gatvėje motociklininkas „nardė“ tarp automobilių, kol galiausiai trenkėsi į moters vairuojamą „Seat“. Maždaug 20 metų motociklininkas pareigūnams sakė, jog prarado pusiausvyrą ir todėl trenkėsi į galinę automobilio dalį. Į ligoninę jis išvežtas dėl kojos lūžio.

Tiek Lietuvos kelių policija, tiek automobilių vairuotojai vieningai sutartų, kad dėl visų panašių nelaimių kalti neatsargūs motociklų vairuotojai. Tačiau į situaciją keliuose pažvelgus iš motociklininko pusės, paaiškėja, kad ir automobilių vairuotojai nevykdo visų kelių eismo taisyklių, kurios palengvintų šių dviejų transporto priemonių „draugystę“ keliuose.

Vairuotojai nesidairo į veidrodėlius

Lietuvos moterų baikerių klubo pirmininkė Liudmila ir ilgametė motociklo vairuotoja teigia, jau seniai pastebėjusi automobilių vairuotojų neatsargumą šalia motociklininko.

„Vairuotojai nežiūri į visus veidrodėlius, ypač nežiūri į vidurinį veidrodėlį, todėl motociklininkas yra priverstas važiuoti kairiau arba dešiniau kelio, kad būtų matomas. Susiduriame ir su tokiais vairuotojais, kurie nerodo posūkio prieš persirikiuodami. Tai labai apsunkina motociklininko vairavimą, padidina nelaimingų atsitikimų skaičių“, - teigia motociklo vairuotoja Liudmila.

Kad automobilių vairuotojai nėra atsargūs šalia motociklininkų pritaria ir vienos iš sostinės vairavimo mokyklų motociklininkų instruktorius Kęstutis Jurevičius.

„Teko matyti ir girdėti, kad visur nukenčia motociklininkas dėl automobilio vairuotojo kaltės. Dažniausiai nepastebimi motociklininkai. O visuose eismo įvykiuose, kuriuose dalyvauja motociklas ir automobilis, būna kaltas greitis ir neatidumas“, - pasakoja vairavimo instruktorius.

Kaip ir Lietuvos moterų baikerių klubo pirmininkė Liudmila, K. Jurevičius pastebi, kad automobilių vairuotojai tikrai dažnai nepasižiūri į veidrodėlį, todėl nepamato šalia jo važiuojančio motociklo. Jis pataria automobilių vairuotojams vengti staigių manevrų, nes jie didina nelaimingo atsitikimo tikimybę. Be to, būti atsargiems išvažiuojant iš šalutinio kelio.

Stengėsi vairuoti pagal taisykles

Lietuvos moterų baikerių pirmininkė Liudmila pasakoja, kad net motociklui važiuojant pagal taisykles, automobilių vairuotojai pyksta ir kelia dar didesnį pavojų keliuose.

„Dvi savaites dariau bandymą - važiavau pagal visas kelių eismo taisykles, mažu greičiu. Automobilių vairuotojai nuolat signalizuodavo, mirksėdavo lempomis, keikėsi - važiavau per lėtai ir susilaukiau didelio pykčio kelyje“, - teigia motociklininkė.

Ji priduria, kad net jei motociklo vairuotojas būtų labai atsargus, vairuotojas jo gali nepastebėti išvažiuodamas iš šalutinio kelio ar tiesiog neatkreipęs dėmesio, kas važiuoja šalia jo.

Motociklininkai Lietuvoje engiami

Ilgametė motociklo vairuotoja Liudmila tvirtina, kad Lietuvoje motociklininkai yra nepastebimi ne tik kitų vairuotojų, bet ir valdžios. Nėra domimasi jų problemomis ir būkle keliuose. Baikerių kongresas kreipėsi į savivaldybes leisti motociklų vairuotojams važiuoti „A“ juosta, skirta autobusams. Kad šis sprendimas sumažintų į motociklininkų ir automobilių vairuotojų nelaimingų atsitikimų skaičių, pritaria ir vairavimo instruktorius K. Jurevičius, tačiau Lietuvos kelių eismo taisyklės tai draudžia. Vadinasi, tektų keisti taisykles. Baikerė Liudmila sako, kad tokiu atveju motociklininkai būtų priversti važiuoti mažesniu greičiu, juostoje būtų mažiau kitų eismo dalyvių.

Neatsargūs ir patys motociklininkai

Tačiau „A“ juostos funkcijos pakeitimas nėra vienintelė išeitis norint sumažinti motociklų ir automobilių susidūrimo skaičių. Savo saugumu privalo rūpintis ir patys motociklininkai. Tiek K. Jurevičius, tiek motociklo vairuotoja Liudmila pataria vairuotojams dėvėti motoaprangą, gerą šalmą. Taip pat važiuojant kelyje kartu su kitomis transporto priemonėmis numatyti kelis žingsnius į priekį, neviršyti leistino greičio.

Vis dėlto motociklų vairuotojams negalima važiuoti tarp automobilių, tai ypač rekomenduojama prisiminti jauniesiems motociklininkams. Be to, svarbu nelenktyniauti su kitais eismo dalyviais ir laikytis saugaus greičio.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2016 m. sausio-liepos mėn. šalyje užfiksuoti 147 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo motociklo vairuotojai ir 53 atvejais už nelaimingą atsitikimą buvo atsakingi patys motociklininkai. Dažniausiai jie pažeidžia lenkimo, manevravimo ir greičio rėžimo nesilaikymo reikalavimus. Taip pat neretai motociklus vairuoja asmenys, neturintys tam teisės arba pakankamų vairavimo įgūdžių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (99)