Prekybos centrai Lietuvos didmiesčiuose yra tapę bene populiariausiais traukos objektais, šalia kurių susiformuoja milžiniški automobilių srautai. Draudimo bendrovė BTA pastebi, kad dideles investicijas į infrastruktūrą ir eismo sureguliavimą šalia prekybos centrų nustelbia žmogiškasis faktorius: dėl didelio automobilių tankumo centrų prieigose vairuotojai padaro daugiausiai avarijų, palyginti su kitais adresais mieste.
Vilnius
© DELFI / Domantas Pipas

Draudimo bendrovė BTA avaringiausias Lietuvos miestų vietas išanalizavo remdamasi kelerių metų avaringumo statistika. Pagal tai, kokiu dažnumu fiksuojami eismo įvykiai, galima spėti, kad automobiliais vykstantiems pirkėjams patraukliausi yra „Akropoliai“, „Senukai“, didžiausio formato „Maxima“ ir „Iki“ prekybos centrai, „Mega“, Kauno prekybos miestelis „Urmas“ – visi jie išlaikytų šį savotišką simpatijų testą.

„Maisto, plataus vartojimo prekių, statybinių medžiagų prekybos vietos pritraukia milžiniškus lankytojų srautus, ypač per akcijas, išpardavimus. Vairuotojai neišlaiko saugaus atstumo, skuba, neatsargiai persirikiuoja, nepasidalina parkavimo vietos. Atskira rizikos grupė yra nevietiniai gyventojai, neįpratę prie didelio eismo intensyvumo“, - sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Psichiatras Linas Slušnys teigia, kad prekybos centrų prieigose net patyręs vairuotojas gali padaryti avariją, nes kartais grūstis verčia skubėti, siekiant greičiau užimti „geresnę“ vietą arčiau durų, norint iš viso pastatyti automobilį. Tai sukelia emocijas ir neretai lemia neracionalius sprendimus, nebūdingus įprastame kelyje. Kartais veikia dienos nuovargis, dėl kurio prarandamas budrumas statant automobilį ar išvažiuojant iš aikštelės.

„Prekybos centrai pritraukia skirtingo pasiruošimo lygio vairuotojus, todėl net ir geriausieji gali tapti silpnesniųjų įkaitais. Prisideda spūsčių keliamas stresas, didelis automobilių tankis, agresyvus vairavimas. Nuovargis visur veikia vienodai, tačiau greitkelyje lengviau prognozuoti kito vairuotojo veiksmus, daugiau erdvės manevrams. Vis dėlto mūsų kultūra keičiasi į gera, nors Lietuvoje vairuotojai vis dar yra santykinai mažiau atlaidūs, palyginti su kitomis Europos šalimis“, - sakė L. Slušnys.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, Vilniuje avaringiausios gatvės yra pagrindinės transporto arterijos, pereinančios į tarpmiestines magistrales: Savanorių prospektas, Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvės. Tačiau vertinant eismo įvykių koncentraciją, daugiausiai jų nutinka prie „Akropolio“, Ukmergės g. „Senukų“ bei Žirmūnų „Iki“.

Kaune pagal avarijų skaičių taip pat pirmauja Savanorių prospektas, po jo rikiuojasi Pramonės bei Taikos prospektai. Dažniausiai į eismo įvykius laikinojoje sostinėje vairuotojai pakliūva šalia prekybos miestelio „Urmas“, „Megos“, o trečiąją vietą dalinasi Savanorių „Hyper Maxima“ bei „Akropolis“.

„Kaunas išskirtinis tuo, kad jame turgavietės tipo prekybos vieta generuoja didžiausią eismo įvykių tankumą. Gariūnai Vilniuje šia prasme nėra tokie pastebimi. Nors policijos suvestinių duomenimis, per metus Vilniuje ir Kaune įvyksta maždaug pusė visos šalies eismo įvykių, tačiau mūsų statistika rodo, jog avarijų skaičius šalia Vilniaus „Akropolio“ ir „Urmo“ miestelio skiriasi daugiau kaip 1,5 karto, jų daugiau sostinėje“, - teigia A. Žiukelis.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, Klaipėdoje avaringiausi yra Taikos prospektas ir Šilutės plentas, o eismo įvykių tankiu išsiskiria „Akropolis“, BIG bei „Senukai“.

Šiauliuose pagal eismo įvykių kiekį pirmauja Tilžės, Pramonės ir Žemaitės gatvės, o vertinant avaringiausias vietas – dideli prekybos centrai „Maxima“ Tilžės bei Gegužių gatvėse.

Tuo tarpu Panevėžyje avaringiausios Klaipėdos, Nemuno ir Smėlynės gatvės, atitinkamai „Maxima“ prekybos centrai Ukmergės bei Tilžės gatvėse. Vieninteliame Panevėžio mieste avaringiausių taškų trejetuke atsidūrė daugiabutis J. Basanavičiaus gatvėje, kurio pirmame aukšte įsikūrę daug įvairių nedidelių parduotuvių ir tai nėra prekybos centras.

BTA eksperto teigimu, žinodami, kad dideli prekybos centrai mieste yra padidinta rizikos zona, vairuotojai gali iš anksto nusiteikti, planuodami ten važiuoti: rinktis mažiau populiarų laiką, pasiruošti spūstims bei stengtis vairuoti atsargiai, laikytis saugaus atstumo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Maldeikienė: iš Dalios Grybauskaitės šito nesitikėjau (283)

Prezidentės Dalios Grybauskaitės metiniai pranešimai – lėkšti, o viešai skelbtas jos galimas...

Strazdauskaitės byla keliauja į teismą: teisėsauga patvirtino, kaip buvo nužudyta mergina (181)

Teisėsauga baigė ikiteisminį tyrimą dėl Ievos Strazdauskaitės nužudymo. Byla bus nagrinėjama...

Trečiadienį apie tai sužinosime visi: įtaka politikams buvo labai rafinuota (46)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas ( NSGK ) deda paskutinius štrichus ant savo išvadų...

Šaro „Žalgiris“ Kaukėnui primena ypatingą Lietuvos rinktinės savybę (4)

Rimantas Kaukėnas nėra retas svečias gimtinėje, tačiau jo vizitai pastaruoju metu nebuvo...

Kuršių nerijoje vėl griaunama, gyventojai su siaubu laukia buldozerių (313)

Mažai kas beprisimena, kaip prasidėjo vadinamoji nelegalių statybų Kuršių nerijoje istorija....

Pagal alkoholio vartojimą Lietuva pasaulyje – vis dar pirma, sveikatos politikai žada kitokį vaizdą (55)

Pagal alkoholio vartojimą Lietuva pasaulyje - vis dar pirma. Tai konstatuota Ekonominio...

Naujoji asmens duomenų apsaugos tvarka: kaip iš to gauti daugiausiai naudos

Įsigaliojus naujosioms Europos Sąjungos duomenų apsaugos taisyklėms - Bendrajam duomenų apsaugos...

Daina „Juoda orchidėja“ išgarsėjusi grupė papasakojo tikrąją savo hito istoriją: viskas, ką girdėjote iki šiol, tėra mitas (52)

Lietuvoje be dainos „Juoda orchidėja“ nepraeina nei vienas balius, o vestuvėse ši daina gali...

Skelbia apie proveržį karinėse operacijose: tai žaidimo eigą keičiantis veiksnys (207)

Amerikiečių gamybos „ F-35 “ naikintuvas su „stealth“ technologija dalyvavo pirmoje kovoje...