aA
Automobiliu, kuris beveik visą šaltąjį metų laiką praleido garaže, pavasarį reikia pasirūpinti. Prieš išriedant į gatvę būtina patikrinti jo padangų slėgį, stabdymo efektyvumą, šviesos signalizacijos elementus. VGTU Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros moksliniai darbuotojai Saulius Nagurnas ir Vigilijus Sadauskas aiškina, kad atsainiai žiūrint į automobilio techninę būklę, padidėja eismo įvykio rizika.
© Shutterstock nuotr.

„Pagrindinis darbas, kurį reikia atlikti pavasarį, kai ant kelio nebebarstoma druska, nuplauti automobilio apatinę dalį – dugną, arkas ir visas ertmes. Jei važiuojate žiemą, automobilio tarpeliuose susikaupia druska, ten ji išdžiūsta. Pavasarį, kai lyja, sukeliama korozija. Paprastai druskos nelieka iki vasaros pradžios. Kai nuplauname, pasirodo surūdijimai, detalių pažeidimai“, – pirmąjį automobilio paruošimo vasaros sezonui darbą įvardijo doc. dr. V. Sadauskas.

Tai toli gražu ne viskas. Norint, kad automobilis ilgai tarnautų, nekeltų pavojaus saugiam eismui, reikia nemažai padirbėti.

Doc. dr. S. Nagurnas šmaikštavo, kad „automobilis – dar vienas vaikas šeimoje“. Jis nesupranta vairuotojų, kurie nesirūpina savo transporto priemone, o jai sugedus, stebisi, kodėl tai įvyko.

Būtina patikrinti stabdžius

V. Sadauskas tikino, kad labai svarbu patikrinti automobilio pakabą: „Ji apima įvairias automobilio sudedamąsias dalis – tiek traukeles, riebokšlius, gumas, tiek važiuoklės dalis. Reikia įvertinti šarnyrų, lankstų būklę.“

Taip pat pavasarį jis ragino išbandyti stabdžių efektyvumą – reikia patikrinti, ar nesutrūkusios stabdžių žarnelės. Jas gali pažeisti šaltis ar užkliuvęs ledo gabalas.

S. Nagurnas kolegai antrino, aiškino, jei automobilis ilgai stovi, diskiniai stabdžiai gali pasidengti rūdžių danga. Mokslininko žodžiais tariant, stabdymo efektyvumą atstatyti visai nesudėtinga, tereikia šiek tiek pavažiuoti švelniai nuspaudus stabdžių pedalą.

„Žiemą kai kurie vairuotojai nenaudoja rankinio stabdžio, nes bijo, kad neprišaltų kaladėlės, todėl pavasarį jį būtina patikrinti. Mašiną pastačius įkalnėje reikia užtraukti rankinį stabdį. Jeigu automobilis, stovėdamas 20 laipsnių kampu, nerieda, tada viskas gerai“, – dėstė V. Sadauskas.

Padangų slėgį pataria tikrinti kas mėnesį

Mokslininkas įsitikinęs, vairuotojai, kurie naudoja universalias padangas, atšilus orams turėtų patikrinti jų slėgį. Jo manymu, vasarą slėgį reiktų padidinti 0,2 atmosferomis.

Ilgai sandėliuotas padangas V. Sadauskas vertina kritiškai: „Jeigu padangos senesnės nei 5 m., geriau jų nenaudokite. Jeigu jau turite, tai galite sudėvėti, bet senesnių nei 5 m. nepirkite. Importuotojai atveža senas sandėliuotas padangas ir jas bando parduoti už pusę kainos.“

S. Nagurnas universalių padangų naudoti nepatarė – „jos netinka nei vasarai, nei žiemai“. Pašnekovas kartą per mėnesį rekomenduoja tikrinti padangų slėgį. Mokslininko nuomone, ant tos pačios ašies naudojamos skirtingo protektoriaus padangos gali sukelti rimtų problemų. Anot jo, vairuotojo gyvybei pavojų gali kelti susidėvėjusių padangų eksploatavimas.

Automobilį apsaugoti nuo saulės – nesudėtinga

V. Sadauskas aiškino, kad pavasarį būtina patikrinti stiklo valytuvus, nes šaltas oras gali būti paveikęs jų gumytes. Pašnekovas langų valytuvus rekomenduoja keisti kiekvienas metais – kam tai per brangu, vertėtų pakeisti bent gumytes.

Žiemą kai kurie vairuotojai nenaudoja rankinio stabdžio, nes bijo, kad neprišaltų kaladėlės, todėl pavasarį jį būtina patikrinti. Mašiną pastačius įkalnėje reikia užtraukti rankinį stabdį. Jeigu automobilis, stovėdamas 20 laipsnių kampu, nerieda, tada viskas gerai
Vigilijus Sadauskas

„Jeigu žiemą nenaudojate kondicionieriaus, pavasarį pažiūrėkite, ar jis veikia. Vasarą visi užplūsta servisus, kad patikrintų freoną. Niekada iš karto nekeiskite temperatūros daugiau nei 5 – 6 laipsniais. Priešingu atveju, šaltas oras nebus naudojamas efektyviai, didės kuro sąnaudos, peršalimo tikimybė. Jeigu lauko temperatūra 30 laipsnių, kondicionierius turėtų užtikrinti 25 laipsnius. Kai temperatūra salone nukrinta iki 27 laipsnių, kondicionierių nustatote 22 laipsnių rėžimu. Jį reguliuokit tol, kol pasieksite norimą temperatūrą“, – tikino V. Sadauskas.

Vairuotojams, kurių automobilių salonai yra odiniai, jis pataria odą ištepti ultravioletinius saulės spindulius atspindinčiu kremu. Norintiems dar geriau apsisaugoti nuo saulės poveikio, mokslininkas rekomenduoja, ilgesniam laikui pastačius automobilį, jo priekinį ir galinį langus uždengti saulės energijos atmušėju.

Pašnekovas tepalų pavasarį keisti nerekomenduoja. Geriausia, anot jo, tai daryti rudenį, nes šaltuoju metų laiku automobilio apkrova būna didesnė.

S. Nagurnas rekomenduoja, žiemą ilgesniam laikui transporto priemonę paliekant garaže, atjungti akumuliatorių. Tai padarius jis neišsikraus.

Taip pat jis siūlo, automobilį ruošiant naujam sezonui, patikrinti šviesos signalizacijos elementus, išbandyti, ar veikia galinio stiklo ir veidrodėlių šildymas.

Mokslininkas patikino, kad kuras iš bako negaruoja, kiek rudenį pripylėte, tiek pavasarį ir rasite: „Šiuolaikiniuose automobiliuose yra degalų garų sulaikymo sistema. Tie garai niekur nedingsta – niekas niekur negaruoja. Yra sugalvota tokia mistika: jei automobilis ilgai stovėjo, susidarė garai, todėl sunku jį užvesti. Jeigu į aplinką iš automobilio patektų degalų, tai jis techniškai būtų netvarkingas, neatitiktų reikalavimų.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Seimo narė Šakalienė sulaukė rimtų grasinimų: frakcija kreipiasi į prokuratūrą (323)

Kilus vaikų paėmimo skandalams socialiniuose tinkluose pradėjo virti diskusijos, kurių metu ne...

Paini vaiko istorija: berniuko patėvio ir darželio auklėtojų liudijimai skiriasi kardinaliai (75)

Viešumoje pasirodžius informacijai apie Kaune iš šeimos paimto ir į ją sugrąžinto vaiko...

Gabrielius Landsbergis apie dabartinę valdžios situaciją: tai yra sprogstamasis mišinys (519)

Ką darys tuščiomis kišenėmis likusi socialdemokratų darbo partija ir ar jie ketina kelti savo...

Maldeikienė: kainas tvarkysime sovietiniais metodais? Nesuveiks (40)

Jau daugelį metų skurdas pasaulyje naikinamas gerinant švietimo sistemą, tačiau Lietuva ketina...

Su tanklaiviu susidūrusi norvegų fregata nuskendo (310)

Norvegų fregata , kuri praėjusią savaitę Vakarų Norvegijos fjorde susidūrė su Maltos...

Hematologas papasakojo, kodėl žmonės suserga vėžiu ir kokie pirmieji šios ligos simptomai

Kasmet Lietuvoje diagnozuojama apie 15 000 onkologinių susirgimų , 10 proc. iš jų išgirsta...

Palaikantys draudimą šunims loti išliejo širdį: gyvenimas tapo kančia, tokia kaimynystė kaip koncentracijos stovykla (109)

Seimo nario Petro Čimbaro siūlomos Triukšmo valdymo įstatymo pataisos išties sukėlė daug...

Perspėjimas vykstantiems į Lenkiją: beveik mėnesiui bus atnaujinta sienų kontrolė (100)

Šengeno erdvei priklausanti Lenkija nuo lapkričio 22 d. laikinai atnaujins pasienio tikrinimus...

Brakonierių gaujos bando įbauginti: prireikia net policijos (4)

Gal kam ir atrodo keista, tačiau 2018 m. Lietuvoje, gamtosaugos sferoje, susijusioje su nelegalia...