aA
Daugybė vairuotojų yra įsitikinę, kad kiekvienas elektroninis įrenginys šiuolaikiniame automobilyje tėra tik dar vienas gendantis dalykas, dėl kurio vėliau skaudės galvą.
© Gamintojo nuotr.

Tie, kurie su nostalgija prisimena laikus, kai tik iš popierinių žemėlapių buvo galima sužinoti kur toliau važiuoti, o įkvėpti gryno oro galėjai tik kelis kartus pasukęs langų atidarymo rankenėlę, dabar gali būti patenkinti. Statistika rodo, kad itin komplikuota elektronika automobiliuose kaip reikiant tuština jų šeimininkų kišenes.

Iš daugiau nei 50 tūkst. automobilių duomenų surinkta „Warranty Direct“ statistika atskleidžia, kad per pastaruosius penkerius metus elektronikos gedimų skaičius išaugo dviem trečdaliais, o sąskaitų dydis – trečdaliu. „Warranty Direct“ organizacija rūpinasi trejų ar daugiau metų automobilių technine priežiūra.

Prabangūs automobiliai, tokie kaip „Bentley“ ar „Porsche“, dažniausiai pasižymi pačiomis naujausiomis technologijomis, tačiau šių markių modeliai yra tarp tų, kuriuos dažniausiai vargina elektronikos gedimai.

Daugiau gedimų – didesnės ir išlaidos remontui. Skaičiuojama, kad 2008 m. vidutiniškai už elektronikos gedimus Britanijoje reikėjo mokėti 221 svarų sterlingų, o pernai šis skaičius išaugo iki 291 svarų. Prie didesnių išlaidų prisideda ir tai, kad dažniausiai diagnozuoti ir suremontuoti elektronikos gedimus galima tik turint specializuotą įrangą, o kai kuriais naujausiais modeliais gali pasirūpinti tik autorizuoti servisai.

Nors tokie standartiniai komponentai kaip generatorius vis dar yra tarp dažniausiai gendančių, tačiau teigiama, kad ir tokios modernios technologijos kaip automobilio statymo jutiklių sistemos yra tarp tų, dėl kurių dažniausiai skundžiamasi.

Atskirų modelių statistika rodo, kad „Chrysler Sebring“ yra tas automobilis, kurio savininkai dažniausiai keikiasi dėl elektronikos gedimų (du trečdaliai visų automobilių turi gedimų). Po jo seka „Hyundai Matrix“ (63 proc. automobilių turi gedimų) ir „Mercedes-Benz“ E-klasė (60 proc.).

Tarsi kontrastas jiems yra „Honda S2000”, „Mazda5“, „Toyota Prius“ ir „Volkswagen Passat CC“ – šie modeliai, „Warranty Direct“, duomenimis neturi elektronikos problemų.

„Technologijos automobiliuose žengia į priekį ir automobiliai tampa vis sudėtingesni, jiems įtaką daro kompiuterių technologijos ir kita elektronika. Nors tai neabejotinai pagerina automobilių savybes ir saugumą, vis dėlto tai turi ir neigiamą efektą, t.y. dažni gedimai ir išlaidos remontui“, – pabrėžė „Warranty Direct“ vykdantysis direktorius Davidas Gerransas.

Automobilių markės, kurių elektronika mažiausiai patikima. Šaltinis – „Warranty Direct“

1. „Renault“ (38,32 proc. automobilių turi bėdų dėl elektronikos)
2. „Bentley“ (33,78 proc.)
3. „Porsche“ (31,15 proc.)
4. „Saab“ (29,65 proc)
5. MG (27,08 proc.)
6. „Audi“ (26,33 proc.)
7. „Mercedes-Benz“ (25,90 proc.)
8. „Citroen“ (24,60 proc.)
9. „Seat“ (24,55 proc.)
10. BMW (24,52 proc.)

Automobilių markės, kurių elektronika labiausiai patikima. Šaltinis – „Warranty Direct“

1. „Subaru“ (13,95 proc. automobilių turi bėdų dėl elektronikos)
2. „Mitsubishi“ (15,32 proc.)
3. „Daihatsu“ (15,79 proc.)
4. „Suzuki“ (16,84 proc.)
5. „Mazda“ (17,44 proc.)
6. „Lexus“ (18,46 proc.)
7. „Toyota“ (18,54 proc.)
8. „Alfa Romeo“ (18,95 proc.)
9. „Nissan“ (19,45 proc.)
10. „Jeep“ (19,70 proc.)

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Džiugelio skambutis aplinkos ministrui: išlindo visai kitų interesų ausys (20)

Ką bendro turi atliekų tvarkymo verslas su žmogaus teisėmis ir jų gynimu?

Lietuvos miškuose miškovežių spūstys (34)

Socialiniai tinklai ūžia nuo informacijos, kur matyti intensyvūs miškų kirtimai. Gyventojai,...

Šimonytė apsisprendė dėl Prezidento rinkimų – apie abejones kalba būtuoju laiku (634)

Artėjančių prezidento rinkimų lygtyje lieka vis mažiau nežinomųjų. Bet tie nežinomieji yra...

Neįvykus koncertui pasijuto maitinama pažadais: kiek galima laukti savų pinigų? (56)

Į DELFI kreipėsi skaitytoja Kristina, kuri neįvykus koncertui jau daugiau nei mėnesį laukia savo...

Orai: laukia kardinalūs pokyčiai (7)

Vasarai būdinga šiluma mėgausimės iki penktadienio. Po to šalyje įsivyraus apniukę ir vėsūs...

Prieš ir po: neįtikėtinos narkotikų atsisakiusių žmonių transformacijos

„Kas per daug, tas nesveika“ yra gan nebloga gyvenimo taisyklė, tačiau kai kurių dalykų...

Pirmasis Allos Pugačiovos vyras lietuvis – apie bendrą gyvenimą, skandalus namuose ir tikrąją skyrybų priežastį (37)

Buvęs primadonos vyras papasakojo apie santuokos su Alla Pugačiova ypatumus ir apie skyrybų su...

Nespėjusį į Panevėžio ligoninės direktoriaus kėdę atsisėsti Skorupską atiduoda į prokurorų rankas (87)

Į korupcijos skandalų sūkurį dėl buvusio vadovo Ivano Dorošo bylų pastaruosius keletą metų...

Sąžiningo teisėjavimo prašantis Kleiza – apie titulų badą, triskart už „Žalgirio“ pigesnę „Ryto“ sudėtį ir rinktinę interviu (57)

Savo komandos pavadinimą, logotipą ir vyriausiąjį trenerį pakeitęs Vilniaus „Rytas“ jau šį...

Numuštas Rusijos lėktuvas: kas tai per orlaivis ir ką jis veikė šalia Lietuvos (872)

Po to, kai Sirijos priešlėktuvinės pajėgos virš Viduržemio jūros numušė Rusijos lėktuvą...