Dažnai tenka dirbti atokiose, tik bekele arba labai prastais keliais pasiekiamose vietovėse. Tam reikia padidinto pravažumo automobilių, kurių šiemet Lietuvos aplinkos apsaugos departamentus turėtų pasiekti net 40.

Už padidinto pravažumo automobilių pirkimą buvo atsakingas Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas.

Automobiliai turės būti aprūpinti specialia GPS vietos nustatymo įranga, švyturėliais, garsiniai signalais, pritaikyti gabenti oro, vandens, kitos taršos tyrimų įrangą.

Šiuo metu pagrindinis inspektorių įrankis – „Isuzu D-MAX“ visureigiai. Pikapai patogūs vežiotis įrangą, kurios du inspektoriai turi nemažai, o ir iš pažeidėjų atimtą neteisėtą laimikį bei nelegalius įrankius.

Aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas džiaugėsi gerėjančiu pareigūnų transportu, tačiau yra įsitikinęs, kad šiandien inspektorių neužtenka vien tik aprūpinti gerai veikiančiais įrankiais.

„Pirmiausia yra svarbu, kad visi inspektoriai būtų visapusiškai aprūpinti, nes kaip jie gali atlikti savo pareigą, jei neturi tinkamos įrangos. Antra vertus, šių dienų situacija ir kai kurių žmonių sąmoningumo nebuvimas kelia abejonių, ar nėra per mažai aplinkos apsaugos inspektorių. Brakonieriavimo mąstai, nors ir tendencingai mažėja, bet atsiranda visų kitų pažeidėjų“, – kalbėjo ministras.

Vis dėlto, svajonėse ir planuose utopinės mintys, kad ne tik reikėtų mažiau automobilių, bet ir mažiau inspektorių nei yra dabar.

„Manau, kad išugdžius tinkamą visuomenės sąmoningumą aplinkosaugos tema, būtų laikui bėgant galima pagalvoti ir apie pačių inspektorių skaičiaus sumažinimą, juk gaunasi iškreiptas vaizdas, jei pažeidėjų yra mažiau nei tų, kurie vykdo kontrolę, tai ką tuomet reikės bausti?“, – polemizavo K. Trečiokas.

Vis dėlto, panašu, kad tokie geri laikai skriaudžiamai gamtai patys neateis.

Gyvosios gamtos apsaugos inspektoriai praėjusiais metais visoje Lietuvoje išrašė 3500 protokolų. Iš visų pažeidimų 48 procentus sudaro brakonieriavimas, keliantis grėsmę ne tik kai kurių gyvūnų ar žuvų skaičiui, bet ir visai biologinei įvairovei. Kovai su brakonieriais ir yra skiriamas didžiulis dėmesys.

Naujas dalykas – brakonierių automobilių konfiskavimas. Per praėjusius metus iš viso buvo sulaikyta 11 transporto priemonių. Tiesa, jų savo reikmėms panaudoti inspektoriams nėra nei prasmės, nei galimybių.

Žinodami, kokios griežtos bausmės laukia brakonierių, šie stengiasi laimikį ir ginklus gabenti senais ir pigiais automobiliais, o net ir konfiskavus tinkamesnį automobilį, šie nebūtų perimami. Visa konfiskuota įranga yra parduodama aukcionuose ir pinigai keliauja tiesiai į valstybės biudžetą.