aA
Kaip elgtumėtės eismo įvykio metu apgadinę šviesoforą, kelio ženklą ar atitvarą? Numotumėte ranka ir važiuotumėte toliau – ne, tai nėra teisingas atsakymas. Padarytus nuostolius visgi reikia padengti. Į ką reikėtų kreiptis ir kodėl bėgti „neapsimoka“?
Kelio ženklas
Kelio ženklas
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Svarbiausia taisyklė – pranešti apie įvykį

Vairuotoja Justina Kuprytė prisimena, kad vienąkart teko automobiliu trenktis į stulpą. Buvo žiema, slidu, tad nepavyko suvaldyti automobilio ir netoliese stovėjęs stulpas po susidūrimo liko apgadintas. Tuo metu minčių bėgti merginai nekilo, mat aplink buvo vaizdo kameros, užfiksavusios incidentą.

„Paskambinome numeriu 112, paaiškinome situaciją. Sako – gerai, laukit. Privažiavo ekipažas, pažiūrėjo ir sako, kad dabar tam laiko neturi, tad perduos informaciją apie įvykį „Kelių priežiūros“ tarnybai. Dar policininkai pasakė – gerai, kad nepabėgot, nes štai, šalia yra kameros ir visa tai būtų traktuojama kaip pabėgimas iš įvykio vietos“, – teigia J. Kuprytė.

Vis dėlto, nemalonumų nenorėjusiai merginai teko gerokai palūkėti, kol problema buvo išspręsta.

„Po pusantros valandos atvyko „Kelių priežiūros“ tarnybos darbuotojas, kuris surašė deklaraciją. Pasakė, kad baudos negausime, nes nepasišalinome iš įvykio vietos. Tuomet išsiskirstėme. Tuo viskas ir baigėsi. Teko luktelti, bet jau geriau taip, nei prisidaryti problemų“, – aiškina J. Kuprytė.

Savo patirtį prisimena vairuotojas Rimas Kerpakis. Jo teigimu, svarbiausia yra nepabėgti iš įvykio vietos niekam apie tai nepranešus, nes tai gali brangiai kainuoti.

„Tiesiog reikia pranešti policijai apie padarytą žalą. Lietuvoje esu kabinęs ženklą – tuo metu išsikviečiau policiją. Jokiu būdu negalima važiuoti, reikia laukti policijos“, – perspėja vairuotojus R. Kerpakis.

Avarija
Avarija
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Pabėgusiems vairuotojams skiriamos tūkstantinės baudos

Administracinių nusižengimų kodekso 462 straipsnis nusako, kad pasitraukimas iš eismo įvykio, su kuriuo vairuotojas yra susijęs, kai padaryta žala neviršija 564,9 Eur, užtraukia baudą vairuotojams nuo 600 iki 850 Eur. Šiuo atveju vairuotojams gali būti skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo 1 iki 3 metų, o neturintiems teisės vairuoti transporto priemones asmenims – bauda nuo 850 iki 1,5 tūkst. Eur ir gali būti skiriamas transporto priemonės konfiskavimas.

Tuo metu pasitraukimas iš eismo įvykio, kai padaryta žala viršija 564,9 Eur, užtraukia baudą vairuotojams nuo 850 iki 1,5 tūkst. Eur. Šiuo atveju vairuotojams gali būti skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo 1 iki 3 metų, o neturintiems teisės vairuoti transporto priemones asmenims – nuo 1,5 iki 2 tūkst. Eur ir gali būti skiriamas transporto priemonės konfiskavimas.

Valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ atstovė Daiva Stankūnienė teigia, kad sukėlus techninį autoįvykį vairuotojui už tam tikrą eismo taisyklių pažeidimą dažniausiai paskiriama bauda, tačiau ji nėra didelė. Apgadinus kokį nors kelio elementą, pasitraukti iš eismo įvykio vietos vairuotojui tikrai neapsimoka, nes tam yra civilinės atsakomybės draudimas, kurio lėšomis apmokama kelio savininkui padaryta žala.

Anot jos, įvykus eismo įvykiui, vairuotojas per bendrąjį pagalbos telefoną turėtų išsikviesti kelių policijos pareigūnus, kurie užfiksuos eismo įvykį ir sugadintus kelio elementus, arba galima kviestis kelininkus ir užpildyti deklaraciją nekviečiant kelių policijos. Tada vairuotojui nebūtų paskirta bauda.

Policija
Policija
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Vėliau kelio savininkas paskaičiuoja padarytą žalą. Kadangi kaltininkas yra žinomas, kreipiamės į kaltininko draudimo bendrovę, kurioje jis yra apsidraudęs privalomuoju transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimu. Draudimo bendrovei pateikiame pretenziją dėl žalos atlyginimo, ženklų ar kitų sugadintų kelio elementų atstatymo sąmatą, eismo įvykio vietos nuotraukas, pažymą iš policijos. Atstatyti apgadintą kelio ženklą kainuoja apie 100-150 Eur“, – aiškina D. Stankūnienė.

Pabėgusieji gali sumokėti iki 1,5 tūkst. Eur baudą

Tuo metu „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis teigia, kad visų pirma reikia pasirūpinti savo ir kitų žmonių saugumu, nusiraminti ir, esant būtinybei, apsaugoti eismo įvykio vietą: pastatyti įspėjamuosius ženklus, aptverti.

„Suniokojus kelio ženklą, atitvarą, šviesoforą, įvažiavus į automobilį be vairuotojo, būtina kviesti policiją. Jei įvažiavote į kelio ženklą, šviesoforą ir neiškvietėte policijos bei neregistravote įvykio, būsite apkaltintas pasišalinimu iš įvykio vietos. Todėl rekomenduojama niekuomet neišvažiuoti iš įvykio vietos, net ir palikus kontaktus už valytuvo, kaip kartais elgiasi vairuotojai, nes tai gresia išties dideliais nemalonumais“, – aiškina A. Juodeikis.

„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius aiškina, kad apie eismo įvykį draudimo įmonei, apdraudusiai vairuotojo civilinę atsakomybę, reikia pranešti raštu per 3 darbo dienas. Tokių įvykių, kurių metu nukenčia turtas (pavyzdžiui, atitvarai, šviesoforai) padarytą žalą atlygina kaltininko civilinę atsakomybę apdraudusi bendrovė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Korupcijos ir dopingo lizdas: pasauliniu mastu demaskuoti sunkiosios atletikos užkulisiai (29)

Kanados profesorius Richardas McLarenas, atlikęs pagrindinį vaidmenį narpliojant Sočio olimpiados...

Iš ligoninės pabėgusi pensininkė Vanda sako, kad tai priminė košmarą: jie mane gaudė ir nenorėjo išleisti (196)

Lietuvoje – kažkoks keistas bėgimo iš ligoninių sezonas. Pacientai vis dažniau patys...

Atkeliauja šiltesnių ir neramesnių orų banga

Penktadienio pirmąją dienos dalį debesys bus reti, todėl vyraus saulėti orai, lietaus nenumatoma....

Žiniasklaida: Sutkaus byloje STT į apklausas vieną po kito kviečia Seimo narius (62)

Teisėsaugai atliekant tyrimą dėl galimo neteisėto poveikio teisėkūrai, Specialiųjų tyrimų...

Po 6 metų studijų LSMU – studentus nuliūdinęs sprendimas: mums tereikėjo paprasto žmogiškumo (90)

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas ( LSMU ) moka stebinti savo studentus – paaiškėjo, jog...

Išvados iš karantino neįvedusios Švedijos (232)

Mokslininkas, pasiūlęs prieštaringai vertinamą Švedijos „Covid-19“ strategiją, teigia, kad...

Garsaus astronomo gyvenimas buvo itin spalvingas: augintinis briedis nustipo padauginęs alkoholio (16)

Tycho Brahe – vienas iškiliausių astronomų. Šis 1546–1601 metais gyvenęs danų didikas buvo...

Aludaris Viršilas apie netikėtai užklupusius sunkumus: į valstybės kišenę nusprendėme nelįsti (34)

Jeigu vis dar tikite pasakomis, tai seniai seniai buvo tokie laikai, kai vyrai alų, midų gėrė, kad...

|Maža didelių žinių kaina