„Ryškūs saulės spinduliai gali sutrukdyti vairuotojui pastebėti pėsčiajį arba kitą automobilį,” – sakė „Renault” vairavimo mokyklos direktorius Zbignievas Veselis.

Kuo arčiau horizonto linijos yra saulė (saulėtekio ar saulėlydžio metu), tuo didesnė tampa akinančių saulės spindulių tikimybė. Vairavimas tampa dar pavojingesnis, kai saulėtekio ar saulėlydžio valandos sutampa su piko metu – žmonėms važiuojant į arba iš darbo.

Apakinti gali ne tik tiesiai į veidą šviečiantys saulės spinduliai, saulės šviesą taip pat gali atspindėti kiti automobiliai arba stikliniai pastatai. Saulei esant už nugaros vairavimas taip pat tampa sudėtingas – sunkiau pastebėti šviesoforų pasikeitimus, veidrodėliuose gali pasirodyti atspindžiai. Naktį vairuotojai gali būti apakinti veidrodėliuose pasirodančių kito automobilio žibintų atspindžių. „Renault” vairavimo mokyklos instruktoriai perspėja: „Tiesiai į akis šviečiantis intensyvus šviesos srautas gali lemti laikiną, tačiau visišką regėjimo praradimą.”

Automobilyje esantys skydeliai nuo saulės yra gera nuo šviesos apsauganti priemonė, tačiau to gali nepakakti, nes spinduliai dažnai patenka pro skydelio apačią. Todėl verta investuoti į UV filtrus ir geros kokybės poliarizuotus akinius nuo saulės, sumažinančius atspindžius nuo paviršiaus ir nevarginančius akių intensyvia šviesa.

Geras matomumas yra būtina saugumo kelyje dalis, todėl esant akinimo tikimybei būtina padidinti atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio. Taip pat reikia dėvėti akinius nuo saulės, naudoti variklio dangčio blizgėjimą mažinančias priemones ir visada palaikyti priekinio stiklo švarą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)