aA
Kol daugybė mokytojų kraipo galvas stebėdami į telefonus įnikusius mokinius, mokytoja Eugenija Bužinskienė reaguoja priešingai – pasiryžta perprasti technologijas, o jų galimybes nukreipti mokymosi linkme. 27 metus pamokas vedanti mokytoja įsitikinusi, jog mokytojai privalo mokytis visą gyvenimą, o rasti bendrą kalbą su šiuolaikiniais vaikais pavyks tik priimant juos tokius, kokie jie yra, ir stengiantis juos suprasti.
Mokykloje
Mokykloje
© Shutterstock

Pamokų neįsivaizduoja be juoko: linksmos akimirkos padeda užmegzti su vaikais ryšį

Molėtų pradinės mokyklos pradinių klasių mokytoja Eugenija Bužinskienė vaikams pamokas veda jau 27 metus, o šiuos metus ji vadina ypatinga, neatsiejama gyvenimo dalimi.

Mokytoja nominuota projekte „Ačiū už pamokas“. Sužinojusi apie vykstantį konkursą ir didelį mokinių ir jų tėvelių aktyvumą balsuojant už ją, mokytoja prisipažino, jog patyrė lengvą šoką. „Rimta staigmena, privertė apie daug ką pagalvoti, prisiminti ir susimąstyti“, – džiaugiasi ji.

„Mokytoja norėjau būti nuo vaikystės. Šeimoje turėjau rimtų pavyzdžių, mama ir dvi tetos dirbo mokytojomis. Turėjau puikią klasės auklėtoją, dalykų mokytojas. Baigusi Vilniaus pedagoginį universitetą įgijau rusų kalbos ir literatūros mokytojos bei auklėjamojo darbo instruktorės kvalifikaciją.

Deja, atėjo permainos, ir pagal šią kvalifikaciją dirbau tik vienerius metus. Mano specialybės darbuotojų nebereikėjo, bet labai trūko pradinių klasių mokytojų. Pasiryžau antroms studijoms ir įgijau pradinių klasių mokytojos kvalifikaciją. Su pradinukais dirbu jau 26 metus ir visai nesigailiu, kad tapau būtent jų mokytoja”, – džiaugiasi E. Bužinskienė.

Pradinių klasių mokytojos Eugenijos Bužinskienės pamokos
Pradinių klasių mokytojos Eugenijos Bužinskienės pamokos
© Asmeninis albumas


Dažnas mūsų savo mokytojus prisimename su tam tikra nuotaika: vienas galbūt buvo griežtas ir reiklus, kitas kiekvieną pamoką sugebėdavo prajuokinti visus mokinius. Apibūdindama savo, kaip mokytojos, charakterį, E. Bužinskienė mano, jog pamoka su pradinukais be juoko yra neįsivaizduojama.

„Aš, greičiausiai, esu ta mokytoja, kurios darbe humoras ir rimtas darbas keliauja šalia. Neįsivaizduoju savęs su pradinukais tik rimtos. Būtent per linksmąsias akimirkas atsiranda ryšys su vaikais, jie tampa laisvesni, artimesni ir atviresni. Rimtam darbui taip pat skiriu garbingą vietą, esu pakankamai reikli“, – save apibūdina mokytoja.

Norėdama rasti bendrą kalbą su šiuolaikiniais vaikais, pasinėrė į IT

Nors šiuolaikiniai vaikai dažnai mokytojų kritikuojami dėl priklausomybės išmaniems telefonams ir kitoms technologijoms, mokytoja pastebi, jog kiekvienas laikmetis ugdo savąją kartą ir tai yra natūralu.

„Ir anksčiau buvo visko. Ir dabar yra visko. Vaikus priimu tokius, kokie jie yra. Svarbu turėti vidinį norą, rasti bendrą kalbą su jais. Manau, šiuolaikinių mokinių poreikį technologijoms reikia ne stabdyti, o nukreipti tinkama linkme, tikslo siekimui, gebėjimų, kompetencijų lavinimui, žinių įgijimui“, – įsitikinusi E. Bužinskienė.

Pradinių klasių mokytojos Eugenijos Bužinskienės pamokos
Pradinių klasių mokytojos Eugenijos Bužinskienės pamokos
© Asmeninis albumas


Šiuolaikinei mokinių kartai reikalingi ir šiuolaikiniai mokytojai, todėl E. Bužinskienė įsitikinusi, jog mokytojas privalo mokytis visą gyvenimą. Paklausta, kaip jai sekasi tai daryti, ji šypteli ir prisipažįsta, jog jos mintyse suskamba Stano dainos „Mokytojas mokosi“ žodžiai, kuriuos su mokiniais dainavo per Mokytojų dieną.

„Noriu, kad darbas pamokose mokiniams būtų patrauklus, kad atitiktų jų poreikius. Plačiausias galimybes atveria IT. Šiuo metu esu labai rimtai „panėrusi“ į šią sritį. Mokausi, tobulinu savo asmeninius gebėjimus, dalyvauju įvairiuose kursuose, projektuose, įgytas žinias pritaikau pamokose, – vardija ji.

Stebint konkurse už mokytoją aktyviai balsuojančius vaikus ir jų tėvelius, nekyla abejonės, jog E. Bužinskienė – mylima mokytoja. O kaip tampama visų mėgstamu mokytoju?

„Ypatingo recepto, ko reikia norint būti vaikų mylima mokytoja, neturiu. Viskas vyksta natūraliai, savaime. Gal tai priklauso nuo charakterio? Manau, su vaikais svarbu bendrauti kaip su lygiaverčiais. Nebijau parodyti pagarbą, skiriu neapsimestinį dėmesį. Nesvarbu, koks jis bebūtų: apkabinimas, padėka ar griežtesnis žodis. Svarbu, kad vaikai jaustų, jog nesu jiems abejinga… O gal paslaptis žodžiuose, jog tikra mokytoja – ne specialybė, o diagnozė?” – juokais svarsto ji.

Mokytoja teigia norinti, kad vaikai mokykloje patirtų ir vaikystės malonumus, ir pasiektų tikslus, kuriuos kelia pradinio ugdymo bendroji programa, o viskam suspėti kartais paroje valandų mažoka.

„Norėčiau, kad išėję iš mokyklos mokiniai būtų išsiugdę gebėjimą gerbti kitą žmogų. Jau pirmoje klasėje, pasitikusi mokinius, cituoju auksinę taisyklę: elkis su kitais taip, kaip norėtum, kad su tavimi elgtųsi. Kodėl? Pagarbos kitam žmogui pas mus visuomenėje labai trūksta – pradedant kiemsargiu, baigiant Seimo nariu“, – pastebi E. Bužinskienė.

Mokinio mamą žavi tai, jog mokytoja nuo mažens vaikus skatina siekti tikslų

Savo sūnaus mokytoją konkurse „Ačiū už pamokas“ nominavusi Vaiva Raišytė teigia, jog šia mokytoja žavisi jau ketvirti metai. Moteris prisimena, jog pirmaisiais metais mokytoja pasirodė labai reikli, tačiau tuo šiandien Vaiva labai džiaugiasi.

„Šiemet mokytoja nustebino sukvietusi vaikus ir tėvelius į rugsėjo susirinkimą. Kadangi vaikai jau ketvirtokai, laukia standartizuoti testai. Vaikams buvo paruošti tikslų išsikėlimo lapai pirmajam pusmečiui: vaikai surašė, kokių nori pasiekti rezultatų. Pasirašė ir tėvai, ir mokytoja, ir vaikai. Tai mūsų visų atsakomybė: vaikams – mokytis, mokytojai – mokyti, o tėvams – kontroliuoti ir padėti pasiekti užsibrėžtų tikslų. Galime galvoti, kad vaikai, kam jiems tikslai, juk visas gyvenimas jiems prieš akis, tačiau aš manau, kad tai labai gerai, to jie turi mokytis jau dabar“, – įsitikinusi Vaiva.

„Ši mokytoja visada su šypsena, visada visus apkabins, visiems atsakys. Ji suburia visą klasę šokiams ir užklasinei veiklai. Moko vaikus ne tik mokslo, tačiau ir būti atsakingais, aktyviais ir organizuotais“, – prideda ji.

Lietuvos pradinėse mokyklose vaikai mokosi prasmingai naudoti informacines technologijas, suprasti jų veikimo principus, ne tik vartoti, bet ir kurti skaitmeninį turinį, spręsti problemas naudojantis IT. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Pradinio ugdymo informatikos programos rengimas, išbandymas ir diegimas“, mokiniai ir mokytojai pamokose pritaiko integruotą informatikos turinį. Pradinių klasių mokytojai tobulina savo skaitmeninius gebėjimus ir kompetencijas ugdyti mokinių informatikos gebėjimus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
4.3000

Top naujienos

Kinų vakcina? Farmacinė chimera, kurios vieni ieško, kiti bijo (46)

Ji yra. Bet jos niekas iki šiol nematė. Cirkuliuoja šen bei ten Europoje vieniems keldama...

Ekspertai apie tai, kas naudingiau: eiti į prastovas, gauti ligos išmokas ar net stoti į bedarbių gretas (36)

Įmonėms skelbiant prastovas, gyventojai teiraujasi ir skaičiuoja, kas jiems naudingiau – eiti į...

Jasikevičius – apie žalias kojines, skambutį Schilleriui ir širdies skausmą dėl Blaževičiaus (29)

Kaip ir buvo galima tikėtis, po keturių beatodairiškos kovos tarp Kauno „Žalgirio“ (5/7) ir...

Žvarbus vėjas slopins šilumą (4)

Šeštadienį virš Lietuvos tęsis ciklono ir anticiklono dvikova, to pasekmė gūsingas ir žvarbus...

Iš Vilniaus greitoji iškviesta į Ukmergę: atvykusi medikė nesulaikė ašarų – 35 metų pacientė nesulaukusi pagalbos mirė (831)

„Karščiuojanti pacientė saugiai perduota į rūpestingas infekcinės ligoninės slaugytojų...

Kaip Hitleris ištekindavo savo meilužes, arba garsiausios ir įtakingiausios Trečiojo reicho moterys (83)

Karas laikomas vyriška prerogatyva, tačiau moterų vaidmuo jame irgi svarbus. Net Vokietijoje, nors...

Jasikevičiaus sugrįžimas į Kauną paženklintas klaidų jūra ir pergale prieš „Žalgirį“ (477)

„Žalgirio“ (5-7) duobė Eurolygoje gilėja – Lietuvos čempionai po penktadienio dvikovos Kaune...

Prekybos po „Brexit“ susitarimo pasiekti nepavyko (76)

Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos derybininkai penktadienį pareiškė, kad jiems...

Pažanga pasidžiaugęs Schilleris nuo Šaro šešėlio nebėga: jis yra šio klubo legenda (6)

Buvusį savo trenerį Šarūną Jasikevičių penktadienio vakarą namuose priėmęs Kauno...