Produkto tobulinimas

Rinkodaros inžinieriai yra savaime veikiančio ir žinią perduodančio plėtros mechanizmo išradėjai, operatoriai ir mechanikai. Jų išskirtinė kompetencija leidžia optimizuoti produktą taip, kad jis plistų ir būtų palankiai priimtas klientų, žiniasklaidos ir socialinių tinklų lyderių. Eric Ries, knygos „Taupus startuolis“ autorius, pataria, kaip geriausia sukurti rinkai tinkamą produktą. Pasak jo, reikia pradėti nuo minimalaus perspektyvaus produkto ir tobulinti jį remiantis atsiliepimais, priešingai nei elgiasi dauguma rinkodarininkų, besistengiančių pristatyti produktą, kurį laiko užbaigtu ir tobulu.

Rinkodaros specialistas, verslininkas ir kūrybinių patarimų firmos „Brass Check“ įkūrėjas Ryan Holiday savo knygoje „Skaitmeninė rinkodara“ pasakoja apie skaitmeninės rinkodaros strategijas ir jų taikymo procesus.

„Dropbox“ atvejis

Startuolius galima pristatyti pačiais įvairiausiais būdais. Pavyzdžiui, failų dalijimosi programa „Dropbox“ šiandien turi daugiau nei 300 milijonų vartotojų, tačiau iš pradžių ji net nebuvo laisvai prieinama. Naujiems vartotojams reikėdavo užsiregistruoti ir laukti kvietimo prisijungti. Norint paskatinti registruotis, buvo sukurtas demonstracinis vaizdo įrašas, potencialiems vartotojams (konkrečiai auditorijai) aiškinantis, kaip veikia paslauga. Įmonė nesamdė agentūros, kuriančios brangius vaizdo įrašus ir paskui juos brukančios žmonėms per plačiai paplitusias reklamas.

Rinkodaros inžinieriai nėra bejėgiai, žurnalistams ir vartotojams vis brukantys produktus, kurie jų nedomina. Užuot tai darę, jie turi galimybę panaudoti turimą informaciją ir vis gerinti produktą, tikėdamiesi galiausiai jį ištobulinti taip, kad jis būtų įvairiais būdais parduodamas savaime. Produkto tinkamumas rinkai nėra atsitiktinai pasitaikantis dalykas. Įmonės dirba nuosekliai, atsiradus naujai informacijai, jos pasiruošusios nurašyti savaites ar mėnesius trukusių darbų rezultatus. Dabar vartotojams gerai žinomos paslaugos ypač skiriasi nuo buvusių pradžioje.

„eBay“ atvejis

Skaitmeninės rinkodaros darbas prasideda nuo bandymų – produktas testuojamas tol, kol įsitikinama, kad jis tinkamas parduoti. Rinkodaros inžinieriaus darbas – pritraukti vartotojus. Interneto svetainė „eBay“ 2012 metais su „Gogo“, interneto paslaugų teikėju skrydžio metu padėjo bendradarbiauti norėdama klientams suteikti nemokamą belaidžio interneto ryšio prieigą prie „eBay.com“ skrendant „Delta“ ir „Virgin American“ avialinijomis.

Kadangi „eBay“ yra skaitmeninė platforma, ši įmonė gali laisvai sekti pajamas ir vartotojų srautus, į jos svetainę patenkančius iš „Gogo“ bei lengvai įvertinti šios skaitmeninės rinkodaros rezultatus ir nuspręsti – ar tęsti bendradarbiavimą, ar nutraukti, ar plėtoti. „eBay“ tikslas – akimirksniu pritraukti daug naujų klientų.

Tikslinga ataka siekiant pritraukti vartotojus

Tradicinės rinkodaros specialistai stengiasi patekti visur, o galiausiai nepatenka niekur. Rinkodaros inžinieriai šiai pagundai priešinasi. Tai reiškia, kad į išorę nukreipta rinkodara ir viešųjų ryšių strategija būtina norint pačioje pradžioje rasti grupę suinteresuotų, ištikimų ir aistringų vartotojų. Silicio slėnio inžinierius Aaron Swartz teigia, kad vartotojus reikia pritraukti, nes vien geros idėjos neužtenka. Reikalinga tikslinga ataka, vykdoma tinkamose vietose ir nukreipta į reikiamus žmones.

Rinkodaros inžinierius neužsakinės reklamos televizijos eteryje mokėdamas įžymybei už tai, kad ši reklamuotų jo produktą. Užuot tai daręs, jis ieškos nemokamų būdų paskatinti visuomenę naudoti produktą ir prekės ženklą, pasitelkęs tūkstančius nedidelių vartotojų.

Kaip išlaikyti esamus vartotojus?

Amerikiečių verslininkas Eric Ries knygoje „Taupus startuolis“ rašė: „Dėmesį reikia kreipti į tai, kaip pagerinti būdus, padedančius išlaikyti klientus“. Įmonės turėtų investuoti į pačios paslaugos tobulinimą, kol vartotojai bus visiškai patenkinti ir negalės liautis naudotis teikiama paslauga.

Protinga strategija:

I. Įdiegti naujų funkcijų, padedančių potencialius vartotojus paversti aktyviais, užuot stengiantis ieškoti daugiau galimų klientų.

II. Mokyti klientus naudotis jūsų produktu, savo laiką skirti tam, kad vartotojai pateiktų daugiau savo asmeninės informacijos ir labiau susidomėtų produktu.

Virusinė rinkodara

Virusinės rinkodaros, socialinės įtakos ir produktų, idėjų bei elgesio pavyzdžių eksperto Jonah Berger nuomone, viešumas yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių vieno ar kito dalyko plitimą. Savo knygoje „Užkrečiama“ jis rašo, kad reikia kurti produktus ir idėjas, kurios sklistų savaime, taip formuojant elgesio modelį, išliekantį net žmonėms įsigijus produktą ir priėmus idėją.

Virusinė sklaida yra prašymas, kad žmonės siųstų nuorodas arba nemokamai rašytų apie jus internete. Tarsi virusas paplis tik tam tikras produktas, verslas ar turinys. Jis turi būti ne tik vertas platinti, tačiau jis turi sukelti žmonėms norą jį populiarinti (reikia ir priežasties, ir priemonių). Kitaip virusinės sklaidos nebus. Jei siekiate virusinio išpopuliarėjimo, tai turi būti įdiegta į jūsų produktą.

Buvęs „Facebook“ darbuotojas, o dabar kasdienių sandėrių svetainės „AppSumo“ vadovas Noah Kagan, teigia „Rinkodarininkams visais laikais rūpėjo tas pats – kas yra jūsų klientai ir kur jie yra“. Rinkodaros inžinieriai nepaliaujamai didina vartotojų skaičių ir vykdo plėtrą. Jeigu skaitmeninės rinkodaros strategija pasiteisina, tuomet esami vartotojai pritraukia dar daugiau vartotojų, o šie – dar daugiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją