Ekologiškos transporto priemonės, kaip dviračiai, sunkiai skinasi kelią tiek dėl mūsų reljefo, tiek klimato. Viešojo transporto skatinimas ne visuomet efektyvus. Regionuose, kur gyventojų skaičius itin mažas, išvystytas viešasis transportas prieštarautų siekiamiems tikslams, kadangi važinėtų pustuštis.

Esame įpratę matyti miestuose jau įprastais tapusius kamščius, tačiau pažiūrėję statistiką, matome, jog automobilių kiekis tenkantis tūkstančiui gyventojų regionuose yra kur kas didesnis, negu miestuose. Tai lemia, tiek miestuose geriau išvystytas viešasis transportas, tiek paslaugų koncentracija, tiek inovatyvūs sprendimai, tokie kaip automobilių dalinimosi platformos.

Automobilių dalinimosi verslų regionai nedomina dėl mažesnio gyventojų skaičiaus. Norint, jog veikla būtų pelninga, reikalingas intensyvus paslaugos naudojimas. Visgi, mažose vietovėse nuvažiuojami atstumai dažnai neviršija 5 km, o automobiliai stovi nenaudojami tik todėl, kad kitų susisiekimo alternatyvų nėra.

Šioje vietoje problema galėtų būti išspręsta, jeigu Aplinkos ministerija imtųsi iniciatyvos sukurti alternatyvią platformą, kurioje kiekvienas gyventojas galėtų dalintis savo automobiliu su kitais. Dar daugiau, valstybinės institucijos: seniūnijos, savivaldybės, socialinių paslaugų ir kitos įstaigos galėtų įdarbinti savo transportą ne darbo metu. Taip automobilių prieinamumas padidėtų ir gyventojus, kurie šią transporto priemonę naudoja vos kelis kartus per mėnesį nuvykti pas šeimos gydytoją ar į biblioteką, paskatintų jo apskritai atsisakyti. Taip pasiektume, jog būtų nuvažiuojamas panašus atstumas, tačiau automobilių kiekis pastebimai sumažėtų.

Žinoma, kad dalis žmonių prisirišę prie savo automobilio, naujiems įpročiams reikės laiko, tačiau miestuose ši paslauga pasiteisino.

Tai padėtų ne tik prisidėti prie mažiau užstatytų kiemų, vis didėjančios asfalto dalies juose, bet ir prie efektyviau išnaudojamo valstybės turto, bei privačių automobilių, kurie įprastai naudojami vos kelias valandas per dieną bei mažėjančios taršos automobilių gamybos metu. Padidėjus paslaugų spektrui, padidėtų ir pačių regionų patrauklumas.

Trūksta ir kitų paslaugų. Mažesniuose miestuose nėra kitų didmiesčiams būdingų paslaugų: paspirtukų, dviračių nuoma. Panašu, jog verslo tai nedomina dėl mažos rinkos, todėl ar tai bus prieinama gyventojams, priklausys nuo atskirų savivaldybių iniciatyvos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)