„Mokslininkai į stiklinį akvariumą įleido lydeką ir karosiuką. Žiūriu, kas dabar bus. Lydeka, būdama sau visiškai ištikima, puola karosiuką ir jį suvalgo. Kaip ir priklauso. Organizacijose irgi taip būna: kažkas kažką valgo. Lydeka nemato problemos.

Tačiau mokslininkai, su stikline pertvara, atsiskiria lydeką nuo karosiuko, ir žiūri, kas bus dabar. Lydeka, dėl savo fiziologinių ypatumų, nemato stiklinės pertvaros ir drąsiai puola karosiuką, bet atsitrenkia į stiklinę sieną. Skauda. Sako: nesupratau. Dar kartą bando. Vėl skauda. Po 5 karto, net lydeka suprato, kad kažkodėl šiame akvariume karosiukai yra nevalgomi. Taip susiformavo nauja kultūra. Mokslininkai galvoja, o ką darys lydeka, jei ištrauksime pertvarą? Ištraukė pertvarą, karosiukas kvailas, duodasi aplinkui. Lydeka nereaguoja“, – su tokia analogija savo pranešimą pradeda R. Gaidukas. Tad kas čia nutiko ir kaip toks pavyzdys gali padėti sustiprinti bendradarbiavimą įmonėje?