Sezonas dar nesibaigė, tačiau viso pasaulio buriuotojų mintys jau sukasi apie svarbiausią įvykį – kas ketverius metus vykstančią savotišką buriavimo olimpiadą „2021 America's Cup“. Ši taurė yra seniausias pasaulyje sporto trofėjus, dėl kurio varžomasi nuo 1851 m. Nors Lietuva yra prie jūros, bet istoriškai ir savo mentalitetu mes esame labai toli nuo jos. Tačiau Dzūkijos miškų ir Žemaitijos lygumų gyventojams pasakysiu štai ką: man yra tekę stebėti „America‘s Cup“ varžybas Valensijoje, tie prisiminimai gyvi ir dabar. Technologijų požiūriu, tai yra „kosmosas“, o pati regata nepaprastai įdomi, efektinga ir dinamiška. Man tai yra gerokai įdomiau už „Formulę 1“.

Per savo istoriją „America's Cup“ dalyvaujantys burlaiviai išgyveno neįtikėtiną evoliuciją. Pradžioje – tiesiog greiti burlaiviai, vėliau ėmė rastis įvairių taisyklių, buvo tvirtinami nauji „AC Class“ jachtų standartai, o vieno korpuso jachtos pasiekė tobulybę. Po to atsirado milžiniški katamaranai ir trimaranai. 2017 m. taurę laimėjo „Emirates Team New Zealand“ su AC50 standarto jachta, o kitąmet bus lenktyniaujama su AC75 klasės laivais, kurie yra dar didesni ir greitesni. Tai yra virš vandens skriejanti vieno korpuso jachta, o jos sąlytis su vandeniu yra visiškai minimalus.

AC75 klasės jachta – tobuliausias žmogaus sukurtas burlaivis. Įgula 11 žmonių + 1 svečias, svoris 6,5 t, stiebo aukštis 26,50 m, spinakerio plotas 200 m2, pagrindinė burė 145 m2, didžiausias greitis 40 – 50 mazgų (maždaug 74 – 95 km/val.). ©Emirates Team New Zealand Images

Kitų metų sausį – vasarį Oklende (Naujoji Zelandija) vyks „Prada Cup“ regata, atrankinės „America‘s Cup“ varžybos. Joje dalyvaus 4 komandos, kurios vadinamos „metančios iššūkį“, o pati regata – „Challenger Selection Series“. Varžysis „Luna Rossa Challenge“ (Italija), „American Magic“ (JAV), „Ineos Team UK“ (JK) ir „Stars & Stripes Team USA“ (JAV). Laimėtojas mes iššūkį dabartinei taurės savininkei „Emirates Team New Zealand“ ekipai ir kovo 6 -21 d. vyks „America's Cup Match“. Tai yra serija lenktynių „vienas prieš vieną“, kurių metu ir paaiškės naujasis taurės savininkas.

Pirmą kartą laikrodžių gamintojo logotipas ant „America’s Cup“ laivų burių atsirado 2003 m. ir tai buvo „Audemars Piguet“, kuri buvo „iššūkį metančios“ šveicarų komandos „Alinghi“ partnerė. Paradoksaliausia, kad tai buvo „Ženevos jūreivystės draugijos“ (Société Nautique de Genève) komanda ir nors nei Ženeva, nei Šveicarija neturi priėjimo prie jūros, jie laimėjo taurę.

 „Omega Seamaster Planet Ocean 36th America's Cup Limited Edition“: plieno ir keramikos korpusas, diametras 43,5 mm. Manufaktūrinis mechanizmas „Omega Co-Axial Master Chronometer Calibre 8900“ su labai retai pasitaikančiu darbiniu dažniu - 25 200 virpesių/val. (3,5Hz), 39 akmenys, galios atsarga 60 val. Nelaidus vandeniui iki 600 m. ©Omega

Praėjusioje „America‘s Cup“ regatoje buvo matomi šeši laikrodžių gamintojai: šveicarų „Panerai“, „Ulysse Nardin“, „Zenith“, „Omega“, „Louis Vuitton“ ir britų „Bremont“. Beje, „Omega“ yra nuosekliausiai ir ilgiausiai su sporto pasauliu bendradarbiaujanti laikrodžių kompanija. Jos partnerystė su Olimpinėmis žaidynėmis prasidėjo 1932 m. Los Andžele. Su TOK yra pasirašyta bendradarbiavimo sutartis iki XXXV olimpiados įvyksiančios 2032 m. Taigi, tuomet „Omega“ minės savo aktyvaus dalyvavimo sporte 100-metį.

Partneris ir gelmėje, ir ekstremaliame nuotykyje

Dabar „Omega“ žaidžia iškart į dvejus vartus – ji yra 36-osios „America’s Cup“ oficiali laiko skaičiuotoja, taip pat ir ilgametė „Emirates Team New Zealand“ komandos partnerė. Jos logotipas matomas ant šios komandos laivo burės. Kas sieja prestižiškiausias pasaulio buriavimo varžybas ir horologiją? Tų sąsajų galima rasti daug, bet pagrindinės – inovacijos, technologijos ir tikslumas.

Į didžiausią geriausių pasaulio buriuotojų sambūrį šveicarų laikrodininkai ateina ne tuščiomis rankomis. Šia proga pristatytas naujas modelis – „Omega Seamaster Planet Ocean 36th America’s Cup Limited Edition“. Atidžiau patyrinėkime šį laikrodį. Jo korpuso, pagaminto iš aukščiausios kokybės plieno ir cirkonio dioksido, diametras 43,5 mm. Jis nėra mažas, bet tikrai neatrodo gremėzdiškai. Baltas ciferblatas garantuoja, kad visose situacijose skaičiai ir rodyklės bus aiškiai matomos.

 Italų jachta „Luna Rossa“ ir jos atvaizdas, išgraviruotas ant „Panerai Luna Rossa Challenger Submersible Carbotech“ dugnelio. ©Carlo Borlenghi / Luna Rossa ir Panerai

Nors tai yra „kietas“, sportiškas, nelaidus vandeniui iki 600 m, sunkiai sunaikinamų laikrodžių kategorijos atstovas, bet čia matome daug smagių detalių. Jeigu atidžiau pasižiūrėsite į arabiškus valandų skaičius pamatysite, kad jie yra raudoni, bet su mėlynos spalvos apvadu apačioje. Smulkmena, bet ji sukuria labai įdomią optinę iliuziją. Kita emocijas ir prisiminimus atgaivinsianti smulkmena yra ant centrinės sekundžių rodyklės drūtgalio – originalios „Amerikos taurės“ arba dar vadinamojo „senojo ąsočio“ siluetas. Kruopščiai išgraviruotas laikrodžio dugnelis primena šio laikrodžio nešamą žinią.

Funkcionalumo ir papildomos, bet dėmesio neblaškančios estetikos priduoda ir rodyklės – balta valandų ir raudona minučių. Labai aiškūs ir dideli, trapecijos formos, į ciferblato centrą siaurėjantys valandų žymenys tamsoje šviečia ryškiai žalia spalva. Atkreipkite dėmesį į poliruotos keramikos ciferblato žiedą. Čia matome baltą 5 min. ir raudoną 5 min. sektorius. Po to yra žymuo „Start“. Tos 10 min. škiperiams yra vienas sudėtingiausių, o žiūrovams – įdomiausių „America‘s Cup“ lenktynių epizodų. Startas vyksta iš eigos ir jachtos 10 min. manevruoja ties virtualia starto linija. Visų škiperių užduotis – būtent tą starto sekundę kirsti liniją didžiausiu greičiu ir patogiausioje pozicijoje.

Šio laikrodžio „širdis“ – manufaktūrinis „Co-Axial Chonometer Calibre 8900“. Iškart noriu paaiškinti: Lietuvoje žodis „chronometras“ reiškia įrenginį dažniausiai naudojamą sporto pasaulyje, tuo tarpu laikrodžių pasaulyje „chronometer“ reiškia mechanizmo tikslumo standartą. Tačiau „Omega“ to nepakanka – šis laikrodis atitinka ir dar griežtesnius Šveicarijos federalinio metrologijos instituto (METAS) standartus. Jis turi žymą „Master Chronometer Certified“. Tai reiškia, kad jis atitinka ne tik COSC standartą, kurio leidžiama paklaida yra -4/+6 sek. per dieną, bet ir dar aukštesnį METAS standartą, todėl jo tikslumas yra 0/+5 sek. per dieną.

Ženevoje turėjau galimybę tiesiogiai susipažinti su specialiu modeliu „Panerai Luna Rossa Challenger Submersible Carbotech“. Korpusas iš „Carbotech“, diametras 47 mm, automatinis manufaktūrinis mechanizmas P.9010/GMT, 199 dalys, 31 akmuo, 28 800 virpesių/val., galios atsarga 3 dienos. Funkcijos: valandos, minutės, sekundės, data, antra laiko juosta (GMT). Nelaidus vandeniui iki 30 bar (~300 m). Kaučiuko apyrankė. Asmeninio albumo nuotr.

Užrašas „Professional“ ant ciferblato liudija, kad tai yra vadinamosios tool watch (laikrodis – įrankis) kategorijos laikrodis. Bendras įspūdis: tai yra gražus, funkcionalus ir „gerai sukaltas“ laikrodis, puikus bet kurio buriuotojo, vandens sporto entuziasto ar aktyvų laisvalaikį mėgstančio žmogaus kompanionas. Turbūt kito rezultato iš specialaus „Omega“ modelio ir nereikėtų tikėtis.

Ant ciferblato – anglies pluošto burė

O štai kitas adrenaliną keliantis „America‘s Cup“ dalyvis su itin stipriu emociniu užtaisu. Faktiškai jūroje gimusi ir itališką DNR turinti šveicarų laikrodžių manufaktūra „Panerai“ yra italų komandos „Luna Rossa“ rėmėja. Ji pristatė seriją specialių laikrodžių, kuriuos segės ir „Luna Rossa Sailing Team“ komandos nariai. Jiems vadovauja prityręs jūrų vilkas ir laikrodžių entuziastas Massimiliano „Maxas“ Sirena, dukart laimėjęs prestižinį trofėjų. Dabar komanda su savo nauja AC75 jachta treniruojasi Sardinijos, kur yra komandos bazė, pakrantėse.

Stilius ant bangų. Šveicarų „IWC Schaffhausen“ ir britų vyrų laisvalaikio aprangos kompanijos „Orlebar Brown“ bendras projektas. ©IWC Schaffhausen

Taigi, savotiškas „Omega“ konkurentas – „Panerai Luna Rossa Challenger Submersible Carbotech“. Jau metus pirmą žvilgsnį, iškart matyti, kad tai visiškai kitoks laikrodis. Jis galingas ir rūstus kaip šėlstanti jūra. Čia nematome jokios puošybos, jokių nereikalingų ir dėmesį blaškančių dizaino elementų. Tikras profesionalo įrankis, kurio paskirtis – funkcionalumas ir patikimumas bet kokiomis aplinkybėmis.

Šis laikrodis skirtas ne bet kam, o millenialsą-snaigutę jis gal net išgąsdintų. Korpuso diametras – 47 mm, o toks tinka tik ant galingo riešo. O dabar – apie tai, kaip laikrodis kuria emociją. Užrašas ant ciferblato – tik priminimas, nes esmė glūdi kitur. Jo korpusas pagamintas iš inovatyvaus kompozito „Carbotech“, kurio pagrindą sudaro anglies pluoštas. Naudodami būtent tokią medžiagą italai patobulino savo AC75 burlaivį, kuris yra išgraviruotas ant laikrodžio dugnelio.

Atidžiau pažvelgę į nuotrauką pamatysite, kad „Carbotech“ monolitas gaminamas sluoksniais ir jie aiškiai matomi, o pati medžiaga atrodo kaip marmuras arba bulatinis (Damasko) plienas. Ši medžiaga yra lengvesnė už keramiką ir titaną, visiškai atspari korozijai, išoriniams smūgiams ir yra hipoalergiška. Iš jos pagamintas ir sukamasis ciferblato žiedas su sugraduotu 15 minučių sektoriumi.

„IWC Portugieser Yacht Club Chronograph Edition Orlebar Brown”. Plieno korpusas, diametras 44,6 mm, nelaidus vandeniui iki 6 bar, antirefleksinis safyro kristalas, gumos apyrankė su tekstilės intarpu. Manufaktūrnis automatinis mechanizmas „calibre 89361”, dažnis 28 800 virpesių/val. (4 Hz), 38 akmenys, galios atsarga 68 val. ©IWC Schaffhausen

Kitas bet kuriam buriuotojui adrenaliną keliantis elementas yra ciferblatas. Atidžiau pažvelgę, ten pamatysite jau kitokį anglies pluoštą, kuris savo struktūra primena austinę medžiagą. Tai tas pats audinys iš kurio pagamintos „Luna Rossa“ burės.

Ant ciferblato matome ir dvi raudonas rodykles. Mažoji yra sekundžių, o centrinė rodo antros laiko juostos valandas. Ant šio laikrodžio nėra skaičių, o juos pakeitė apskriti ir tamsoje ryškiai šviečiantys žymenys. Funkcionalumo suteikia ir datos langelis ties 3 val. Šį savotišką jūrų tanką varo automatinis manufaktūrinis mechanizmas P.0910/GMT. Jie gimsta manufaktūroje prie Nešatelio ežero. Galios atsarga 3 dienos (72 val.), o patį mechanizmą iš apačios patikimai saugo titano dangtelis. Laikrodis yra su labai minkšta, patogia bei tvirta gumos apyranke su titano sagtimi.

Kas sieja jachtą, drabužius ir laikrodžius?

Tačiau partnerystės ant vandens gali būti ir visai kitokios. Liepą savo bendrus projektus pristatė šveicarų laikrodžių manufaktūra „IWC Schaffhausen“ ir britų „Orlebar Brown“, kurios specializacija – aukštos klasės vyrų maudymosi šortai ir laisvalaikio apranga. Ta proga šveicarai pristatė specialų modelį „Portugieser Yacht Club Chronograph Edition Orlebar Brown“, o britų kompanija – kurortui skirtos aprangos liniją „Capsule Collection“.

Išskirtinė jachta „Double Moon“ yra bendras „IWC Schaffhausen“ ir italų kompanijos „Solaris Yachts“ projektas. ©IWC Schaffhausen

Naujasis laikrodis yra populiaraus modelio „IWC Portugieser Yacht Club Chronograph“ interpretacija. Elegantiškų proporcijų, nepriekaištingai nupoliruotas nerūdijančio plieno korpusas puikiai dera su mėlynos spalvos, kurią šveicarai vadina „marine-blue“, ciferblatu ir subtiliais raudonos spalvos akcentais. Dar vienas smagus „jūrinis“ šio laikrodžio dizaino akcentas – chronografo valdymo mygtukai, kurie primena knechtus – porinius stulpelius laivo denyje arba prieplaukoje, prie kurių lynais švartuojamas laivas. Laikrodžio paskirtį primena ir graži bei labai praktiška sumuštinio principo apyrankė iš gumos ir tvirtos tekstilės.

Funkcionalumo šiam laikrodžiui taip pat netrūksta. Tai – chronografas, laikrodis, turintis laiko tarpsnių skaičiavimo funkciją. Papildomai skaičiuojamas valandas ir minutes rodo ties 12 val. esantis mažas ciferblatas, o sekundes – raudona centrinė rodyklė. Paspaudus viršutinį mygtuką, chronografas paleidžiamas, paspaudus apatinį – stabdomas. Paspaudus dar kartą, rodyklės grąžinamos į nulinę padėtį. Laikrodį varo manufaktūrinis mechanizmas „calibre 89361“, turintis 68 val. galios atsargą.

55 pėdų (16,7 m) ilgio jachtos „Double Moon“ interjero fragmentas. ©IWC Schaffhausen

Vieni bendro projekto maudymosi šortai tarsi pasiūti iš didelės fotografijos: Sardinijoje esančio Porto Rotondo fone matoma išskirtinio dizaino jachta „Solaris 55“. Tai labai įdomus ir netikėtas bendras šveicarų laikrodininkų ir italų kompanijos „Solaris Yachts“ projektas. Tos jachtos vardas „Double Moon“ ir tai yra užuomina į vieną iš sudėtingų IWC modelių su amžinojo kalendoriaus ir Mėnulio fazių funkcija.

Speciali „Solaris 55“ yra 55 pėdų (16,7 m) ilgio jachta buvo pritaikyta „smarkiam“ plaukimui su nedidele įgula, bet taip pat buvo išlaikytas ir maksimalus įmanomas komforto lygis, reikalingas kreiseriniam buriavimui. Šioje jachtoje šveicarai kartu su italais pritaikė įvairius dizaino kodus, randamus jūrinę DNR turinčioje „IWC Portugieser“ kolekcijoje.

„Solaris 55“ yra grakščių linijų elegantiška ir moderni jachta su sportiniu charakteriu ir aukštos kokybės apdaila“, – komentuoja didelę buriavimo patirtį turintis Christianas Knoopas, „IWC Schaffhausen“ kūrybos direktorius, asmeniškai dalyvavęs šiame projekte.

„IWC Portugieser“ stiliaus instrumentų rinkinys – laikrodis, barometras, higrometras ir termometras papuoš bet kurio jūrai neabejingo žmogaus darbo kabinetą ar svetainę. ©IWC Schaffhausen

Natūralus klausimas: ką iš laikrodžio dizaino galima pritaikyti jachtos interjere? Tai ne tik spalviniai kodai. Pavyzdžiui, laiptai ir turėklai aptraukti pinta mėlynos spalvos oda, kuri naudojama įvairių „Boutique Edition“ modelių apyrankėms gaminti. Iki spindesio nupoliruotos įvairios chromuotos apkabos ir gervės tarsi nužengusios iš „Portugieser“ kolekcijos modelių. Tuo tarpu minėtoji „Orlebar Brown“ pasirūpino tekstiliniais kajučių apmušalais, sofų pagalvėmis ir rankšluoščiais. Dar viena smagi detalė, kurią jūrų vilkai gali įsigyti ir naudoti jachtoje, darbo kambaryje arba svetainėje yra „IWC Portugieser“ stiliaus keturių bet kuriam laive būtinų instrumentų rinkinys – laikrodis, barometras, higrometras ir termometras.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)