aA
Ar išties Vilniaus viešasis transportas turi šeimininką, tuo kartais tenka suabejoti. Esu viešojo transporto keleivis ir noriu pasidalinti savo pastebėjimais. Važinėju dažniausia Saulėtekio kryptimi iš centro. Stebina mieste daug senų autobusų, kurie teršia miesto orą. Kas kelios minutės vienas po kito zuja kaip akis išdegę 5G dvigubi autobusai, kai tuo tarpu keleivių vienas kitas arba nei vieno, ypač pasibaigus piko valandoms. Arba 115 autobusas, važiuojantis iš Parko gatvės, Naujosios Vilnios, per Rokantiškes į Antakalnį iki poliklinikos.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Anksčiau šiuo maršrutu važinėjo mikriukas, kuriame sėdėdavo vienas ar keli keleiviai, o įsivaizduokite nuolat zujantį tuščią autobusą? Kas tikrina jo užimtumą? Jei tikrintų, seniai būtų priimtas atitinkamas sprendimas. Tai tik pora krypčių, kuriomis tenka keliauti. Akivaizdu, kad keleivių srautų niekas nestebi ir niekam nerūpi, juk mokėti iš savo kišenės už degalus ir mašinų dėvėjimąsi viešojo transporto įmonės ponams nereikia. Regis, nei ekonomija nei miesto oro švara šiam savivaldybės padaliniui nerūpi. Tikri miesto šeimininkai daugelyje Vakarų šalių rodo pavyzdį patys važinėdami visuomeniniu transportu arba dviračiu, kaip kam patogiau.

Kad didžiulės savivaldybės padalinio skolos Vilniaus viešojo transporto įmonės vadovo Gintaro Nakučio pečių nespaudžia, man rodo ir kiti faktai. Jis važinėja tarnybiniu automobiliu, pasiaiškindamas, kad už jo nuomą moka per mėnesį 180 Lt. Apmaudu, kai sostinės kultūros darbuotojai skursta, o viešojo transporto tarnautojai įmonės automobilį nuomojasi už labai simbolinę kainą. Gal ir policininkai ar gaisrininkai galėtų savivaldybės įstaigose panašia paslauga pasinaudoti, juk jų darbas labai atsakingas, rizikingas ir labai mažai apmokamas.

Kai vieni sunkiai dirba ir skursta, kiti ir pramogauja nemokamai. Sėdėdami prie skolintų pinigų maišo pernai Vilniaus viešojo transporto vadovai sau surengė šventę už įmonės pinigus: su šeimomis 10 dienų vyko slidinėti bendrovės transportu, o vairuotojai gavo komandiruotpinigius. Išvyka tąkart skolų spaudžiamai bendrovei kainavo 10 tūkst. Lt. Kai transporto startegija nerūpi, belieka apie pramogas svajoti.

O veikti ir tobulinti yra ką. Zujantys autobusai nesumažino automobilių srautų, spūstys kaip buvo taip ir yra, gal net didesnės, o kontrolierių raudoni autobusiukai toliau šiurpina keleivius savo grubiu elgesiu. Ir nieduok Dieve, jei pamiršai, ar kur palikai bilietą, neišsiprašysi niekaip. Radus tariamą zuikį, visi keleiviai įskaitant ir netikrintus, pamirštami o tariamas zuikis su visa tikrintojų kompanija keliauja į raudoną autobusiuką. Tokį vaizdą dažnai tenka matyti, jei tik pavyksta aptikti įtariamąjį, nesusimokėjusį už kelionę.

Nemalonu, kai tas pats autobusas vieno maršruto metu tikrinamas po tris keturis kartus. Tik spėk rodyti Vilniečio kortelę. Ar čia tokia įdomi taktika specialiai pasirinkta, ar chaotiško tikrinimo rezultatas? Atrodytų, nesunku parodyti Vilniečio kortelę, tačiau kontrolierių veideliai kiekvienąkart sukelia stresą, o jį patirti tris keturis kartus vienoje kelionėje, jau per daug. Siekdamas prisidėti prie miesto kultūros ir aptarnavimo tobulinimo negaliu nepaminėti to fakto, kad dažnai Plytinės stotelėje, kur autobusai ir troleibusai ilsisi, nes čia daugumos maršrutų pabaiga, į troleibusą tenka įlipti kaip į rūkyklą.

Tiek prirūkyti troleibusai, kad nėra kuo kvėpuoti. Nejaugi sunku vairuotojui pabaigus maršrutą išlipti iš troleibuso ir parūkyti lauke? Sveiko miesto titulo siekiantis Vilnius dėka tokių vairuotojų eina atvirkščia kryptimi. JAV užtektų paskambinti policijai ir toks vairuotojas būtų iš karto nubaustas arba net atleistas iš darbo. Pas mus tai matyt ne problema. Tačiau keleiviui išlipti iš troleibuso prasmirdusiam dūmais ir skaudančia galva nėra džiugi dienos pradžia. Suprantu tuos, kurie sako - „nešvaru, smirdi”, todėl visuomeniniu transportu nevažinėja. Miesto transporto ir jo darbuotojų kultūra turėtų rūpėti ir Vilniaus viešojo transporto komandai, nes tai viena iš jų darbo krypčių. Reikia ne tik pasididinti algas, bet ir dirbti, siekiant švaraus, sveiko ir komfortiško keleivių aptarnavimo, tuomet ir šių gerokai padaugės visuomeniniame transporte.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Susidūrėte su viešojo transporto bėdomis? Norite pasidžiaugti šia sistema? Pasidalinkite savo pasakojimu el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Viešasis transportas“

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Gerovės valstybė – Lietuva: ar naujajam šalies vadovui pavyks įgyvendinti pažadus? (52)

Nuo naujojo prezidento Gitano Nausėdos inauguracijos ir jo priesaikos dirbti Lietuvos žmonių...

Lietuvis nesitikėjo tokios paslaugų kokybės Anglijos ligoninėje – nori išsklaidyti mitus (166)

Gyvenu Anglijoje jau kurį laiką tik niekada nebuvau susidūręs su jų gydytojais ir ligoninėmis.

Vyras įvertino Vyriausybės reformas: „ačiū“ jums, profesionalai (56)

Artėjant naujiems Seimo rinkimams iš valdančiųjų profesionalų vis dažniau pasigirsta kalbos...

Emigrantės žinutė prezidentui: pagaliau turime viltį (80)

Gyvenu Vokietijoje . Esu Lietuvos ir Vokietijos patriotė... Lietuvos – už vaikystę. Vokietijos...

Vairuotoją nustebino policijos sprendimas – pranešė apie kelių chuliganą, bet nubaudė patį (189)

Birželio 1 dieną su žmona važiavome iš Kauno į Panevėžį. Prieš įvažiuojant į miestą...

Top naujienos

Daugybės negalavimų kaltininkas gali būti to paties vitamino trūkumas: gydytojai tai vadina šių laikų epidemija (32)

Dabar pats laikas natūraliai „pasirinkti“ įvairioms organizmo funkcijoms gyvybiškai svarbaus...

Erdogano oponentai iš Stambulo spintos traukia skolų skeletus: geruoju tai nesibaigs (67)

Turkijos opozicija du kartus metė iššūkį prezidento Recepo Tayyipo Erdogano politiniam aparatui...

Gyvai / Europos jaunimo čempionatas: Lietuva – Turkija tiesioginė vaizdo transliacija

Lietuvos jaunimo (iki 20 metų) krepšinio rinktinė stoja į paskutinį mūšį Izraelyje...

Užkalnis rado blogiausią restoraną šalyje (nuolat pildoma) (303)

Mielieji mano skaitytojai, vyrai ir moterys, mergaitės ir berniukai, jūs norėjote, prašėte,...

Rapšys pasaulio čempionate liko greta prizininkų pakylos (1)

Lietuvos plaukimo žvaigždė Danas Rapšys Pietų Korėjos mieste Gvangdžou vykstančiame pasaulio...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Kas geriau – vaikai ar šunys? (220)

„Kam man tas šaldytuvas, jei aš nerūkau“ – čia toks anekdotas, keliais dešimtmečiais...

„Panathinaikos“ prezidentas: su Šiškausku būtume laimėję Eurolygą tris sezonus paeiliui tikisi, kad Jasikevičius sugrįš (7)

Atėnų „Panathinaikos“ prezidentas ir generalinis vadybininkas Manos Papadopoulos bendraudamas...

Mokslininkų atradimas į vabzdžius privers žiūrėti kitaip: prieš traiškant vorą, reikėtų gerai pagalvoti (13)

Mokslininkai jau anksčiau žinojo, kad vabzdžiai junta kažką panašaus į skausmą. Tačiau...

Iranas: Britanijos laivo perėmimas buvo „atsakomasis“ veiksmas (33)

Irano sprendimas perimti Didžiosios Britanijos tanklaivį buvo atsakas į šios šalies vaidmenį...