aA
Manau, dauguma didmiesčio gyventojų vasarą džiaugėsi judėjimu miesto gatvėmis. Beveik jokių kamščių, mažiau įtartinai gatvėse manevruojančių automobilių ir t.t. Ruduo – ne tik pirmieji įspūdžiai mokykloje, universitete, naujame darbe, bet panašu, kad ir prie automobilio vairo.
© DELFI / Tomas Vinickas

Ir tada prasideda tikras chaosas, vairuotojai pikti, daug kas keikia ir savivaldybę, Seimo narius, visus atsakingus už miesto transportą ir jo gerinimą, bet pamirštama kita medalio pusė (nesakau, kad prieš tai minėtiems asmenims neturiu priekaištų, bet...):

1. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui, atrodo, kad automobilis yra varomas žoliapjovės varikliuku. Prireikia minutės, kol sugeba įsibėgėti iki 50km/h nepamiršdamas ir „saugaus atstumo“ t.y. nuo pajudėjusios mašinos paliekamas ~10 metrų tarpas. Taip vietoje galėjusių pravažiuoti 15 mašinų, pravažiuoja 5. Ir rytinio/vakarinio piko metu kas ~3minutes ši eilė pailgėja dar kokiais 20-30 metrų.

Ir tik nereikia sakyti, kad niekur nenuskubėsi... Nes tikrai yra Vilniuje vietų, kur gana greitai neįsibėgėjęs ir neviršydamas greičio 20-30km/h sustosi prie raudono šviesoforo signalo jau už 200 m. Neabejoju, kad tokių vietų yra ne tik Vilniuje.

2. Laikausi KET ir man viskas galima. Tai ypač liečia visus važiuojančius (Vilniuje) Geležinio Vilko, Ukmergės, Kalvarijų ir kt. gatvėmis, kurios turi ne vieną eismo juostą. Leidžiamas greitis 70-80 km/h, ir važiuoja du gudručiai per 2 metrus vienas nuo kito, tik vienas pirma, kitas antra juosta tokiu greičiu, koks leistinas arba šiek tiek lėčiau. Tokie dažniausiai sako, kad reikia laikytis KET, bet pamiršta, kad tas pats KET nurodo, kad kai laisva dešinė eismo juosta – ja ir reikia naudotis. Dažnai tokie važiuoja ir 20km/h lėčiau, nei leidžiama, ir taip, mano nuomone, sudaro daug daugiau avarinių situacijų, nei tie, kurie viršija greitį.

Tokius piliečius neapsikentę daug kas ir per ištisinę lenkia, ir manevruoja apvažiuodami iš dešinės juostos ir t.t.

3. Galima tai gal buvo prirašyti ir prie antro punkto, tačiau tie patys KET žinovai atrodo tik ir vadovaujasi gyvenime tuo, kas pasakyta. Jokios logikos, jokio sąžiningumo – nieko. Ženklas Geležinio Vilko g. prieš perėją 50 ir lėtina iki 50. Nors visas srautas kaip važiavo, taip ir nuvažiavo 80 (dažniausiai antrą juostą tokie veikėjai pamėgę). Jeigu pamato, kad yra greičio matuoklis, kuris 10 metų jau neveikia, pamiršta, koks greitis buvo leistinas, tad „dėl visa pikto“ sulėtina iki 40-50 km/h ir sudarydami dar didesnius kamščius ir dar daugiau nepatogumų.

Taip pat siūlyčiau, kaip rekomendaciją vertinti tokias taisykles: visiškas sustojimas prie STOP linijos (sustojusieji, atrodo, dar ir visas žinias perskaito prie tos linijos) ir daugumoje situacijų to visiškai nereikia, kaip ir dažnai saugiau įsukti į sankryžą nestojant prie žalios rodyklės... Žodžiu, daugiau supratimo ir gero savaitgalio.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Nori pasidalinti mintimis ar istorija? Rašyk el. p. pilieciai@delfi.lt.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Emigrantas pasidalino įžvalgomis: nematau rimtų argumentų tokio mokesčio naudai nei Olandijoje, nei Lietuvoje (33)

Šiomis dienomis spaudoje galų gale paskelbtas ruošiamo automobilių mokesčio projektas. Projektas...

Pasiūlė, kaip kovoti su patyčiomis mokyklose: tėvams skirtų daugiaženkles baudas (58)

Ar žmogus darys ar nedarys nusikalstamą veiką – tai jo asmeninis pasirinkimas. Pagrindinė...

Pasibaisėjo įrašais uždaroje feisbuko grupėje: gaila veganų, kurie dar sugeba logiškai mąstyti (76)

Visais laikais buvę beteisiai ar mažai teisių turintys žmonės dabar atsiima su dideliu kaupu....

Projektą vietoj Profsąjungų rūmų vadina šlykščiu: gaila, kad negerbia tikro paveldo (37)

Noriu trumpai pareikšti savo nuomonę dėl koncertų salės vietoj Profsąjungos rūmų .

Saugumas ar taršos mažinimas: ko iš tikrųjų siekia valdžia? (26)

Policija, Kelių Direkcija ir kitos, mažesnio kalibro institucijos, deklaruoja siekį mirčių...

Top naujienos

Brundza siūlo nesustoti su automobilių mokesčiu: apie tai kalbu daugiau nei 10 metų (360)

„Tai tik nedidelis žingsnelis, ir tai, ne į priekį, o įstrižai“, – taip apie trečiadienį...

Alytaus meras apie milžinišką gaisrą: rytoj miestas gyvens normalų gyvenimą (59)

Sutemus Alytuje tęsiasi gaisro padangų perdirbimo įmonėje „Ekologistika“ gesinimo darbai,...

Orai: po saulėtų dienų trumpam sugrįžta lietus

Šiandien Lietuvos orus lems nedidelio per Baltiją keliaujančio ciklono pietinis pakraštys. Per...

Apžvalgininkai: tai buvo pagrindinė ir esminė Karbauskio klaida (291)

„Klaida buvo į savo rinkimų sąrašą priimti labai skirtingus žmones, turbūt orientuojantis tik...

„Real“ paskolintas Europos čempionas išplėšė pergalę metimu nuo priešingos tritaškio linijos

Klemenas Prepeličius paliko be žado visą Stambulo „ Daruššafaka “ komandą. 26-erių...

Lavija Šurnaitė. Gniuždantis laimės kultas (58)

Nuolat girdime kalbas, o kartu ir pačios kalbame apie tai, kad mūsų visuomenėje (visas pasaulis...

Širdį verianti ištikimybė: prie degalinės paliktas šunelis šeimininkų laukė 4 metus (35)

Su posakiu, jog šuo yra geriausias žmogaus draugas, sutiktų daugybė žmonių. Šimtai istorijų...

„Lietkabelis“ iki pabaigos nepasidavė gęstančių žvaigždžių ir debiutavusio lietuvio kompanijai (5)

Panevėžio „Lietkabelis“ vos nepasekė Klaipėdos „Neptūno“ pėdomis ir FIBA Čempionų...

Sostinėje – prabangių drabužių išpardavimas, į kurį veržėsi net per užrakintas duris (85)

Trečiadienio rytą sostinėje kelioms dienoms duris atvėrė vardinių drabužių pop-up...