Ir tada prasideda tikras chaosas, vairuotojai pikti, daug kas keikia ir savivaldybę, Seimo narius, visus atsakingus už miesto transportą ir jo gerinimą, bet pamirštama kita medalio pusė (nesakau, kad prieš tai minėtiems asmenims neturiu priekaištų, bet...):

1. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui, atrodo, kad automobilis yra varomas žoliapjovės varikliuku. Prireikia minutės, kol sugeba įsibėgėti iki 50km/h nepamiršdamas ir „saugaus atstumo“ t.y. nuo pajudėjusios mašinos paliekamas ~10 metrų tarpas. Taip vietoje galėjusių pravažiuoti 15 mašinų, pravažiuoja 5. Ir rytinio/vakarinio piko metu kas ~3minutes ši eilė pailgėja dar kokiais 20-30 metrų.

Ir tik nereikia sakyti, kad niekur nenuskubėsi... Nes tikrai yra Vilniuje vietų, kur gana greitai neįsibėgėjęs ir neviršydamas greičio 20-30km/h sustosi prie raudono šviesoforo signalo jau už 200 m. Neabejoju, kad tokių vietų yra ne tik Vilniuje.

2. Laikausi KET ir man viskas galima. Tai ypač liečia visus važiuojančius (Vilniuje) Geležinio Vilko, Ukmergės, Kalvarijų ir kt. gatvėmis, kurios turi ne vieną eismo juostą. Leidžiamas greitis 70-80 km/h, ir važiuoja du gudručiai per 2 metrus vienas nuo kito, tik vienas pirma, kitas antra juosta tokiu greičiu, koks leistinas arba šiek tiek lėčiau. Tokie dažniausiai sako, kad reikia laikytis KET, bet pamiršta, kad tas pats KET nurodo, kad kai laisva dešinė eismo juosta – ja ir reikia naudotis. Dažnai tokie važiuoja ir 20km/h lėčiau, nei leidžiama, ir taip, mano nuomone, sudaro daug daugiau avarinių situacijų, nei tie, kurie viršija greitį.

Tokius piliečius neapsikentę daug kas ir per ištisinę lenkia, ir manevruoja apvažiuodami iš dešinės juostos ir t.t.

3. Galima tai gal buvo prirašyti ir prie antro punkto, tačiau tie patys KET žinovai atrodo tik ir vadovaujasi gyvenime tuo, kas pasakyta. Jokios logikos, jokio sąžiningumo – nieko. Ženklas Geležinio Vilko g. prieš perėją 50 ir lėtina iki 50. Nors visas srautas kaip važiavo, taip ir nuvažiavo 80 (dažniausiai antrą juostą tokie veikėjai pamėgę). Jeigu pamato, kad yra greičio matuoklis, kuris 10 metų jau neveikia, pamiršta, koks greitis buvo leistinas, tad „dėl visa pikto“ sulėtina iki 40-50 km/h ir sudarydami dar didesnius kamščius ir dar daugiau nepatogumų.

Taip pat siūlyčiau, kaip rekomendaciją vertinti tokias taisykles: visiškas sustojimas prie STOP linijos (sustojusieji, atrodo, dar ir visas žinias perskaito prie tos linijos) ir daugumoje situacijų to visiškai nereikia, kaip ir dažnai saugiau įsukti į sankryžą nestojant prie žalios rodyklės... Žodžiu, daugiau supratimo ir gero savaitgalio.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Nori pasidalinti mintimis ar istorija? Rašyk el. p. pilieciai@delfi.lt.