Bet žuvusiųjų, kaip mačiau rašant žiniasklaidoje, padaugėjo penktadaliu, ir policija sako, kad neaišku, kodėl. Nulekia nuo kelio.

Mano nuomone, avarijų sumažėjo nes karantino metu sumažėjo eismo intensyvumas, o tiek žuvusiųjų dėl policijos naudojamu trikoju. Kodėl taip manau?

Neseniai važiavau su mikroautobusu, sėdėjau priekyje ir mane ne juokais suneramino vairuotojo elgesys. Jis buvo susikoncentravęs ne į gatvę, o į pakelės krūmus. Pakalbinau, ko jis ten taip dairosi? Ogi trikojo ieškojo.

Nenoriu pasakoti mūsų pokalbio, bet vairuotojui tikrai ne kelias ir saugumas galvoj buvo, jis bijojo trikojo. Nors greičio tikrai neviršijo. Turiu ir kitą argumentą. Situacija keliuose, mano galva, pagerėjo, kai policija nustojo slapstytis krūmuose. Sutapimas? Tikrai ne, prisiminus senus laikus, ir pats save dažnai pagaudavau, kad žiūriu ne į kelią, o į krūmokšnius.

Policija ir valdžia sako, kad trikojų griebėsi, nes tautiečiai turi didelį polinkį viršyti greitį ir dėl to įvyksta nelaimės. Tiesios yra, bet ji labai pritempta. Mano nuomone, problema yra atsakingų asmenų tingėjimas.

Nieko neturiu prieš eilinius policininkus – ką jiems sako iš viršaus, tą jie daro. Bet visa kaltė yra vadovybės nenoras dirbti. Nenori spręsti įsisenėjusiu problemų, o jų turime labai daug. Vietoje to jie renkasi lengvesnį kelią, pasitelkdami trikojus.

O problemų turime daug. Tik nereikia čia nieko išradinėti, jų sprendimą galime nukopijuoti nuo vokiečių ar skandinavų. Vokietijos automagistralėje (autobane) kai kurioms transporto rūšims greitis neribojamas.

Paminėsiu tik keletą mus kankinančių svarbesnių problemų:

1) Nepatyrę vairuotojai su galingais automobiliais, kurie dar ir varomi galiniais ratais. Žinot, kiek toks jaunuolis susimokėtų draudimui Vakaruose už savo „žvėriuką“? Mašina, manau, pigiau kainuotų.

2) Gudragalviai, bandantys greičiau nuvažiuoti iš taško a į tašką b. Dėl ko kyla visuotinis susierzinimas, pyktis persiduoda kitiems eismo dalyviams, o galiausia viskas baigiasi avarijomis. Gi policija puikiai žino tas vietas, per kurias „kertami kampai“ – negi sunku kameras pakabinti ir baudas išsiuntinėti?

3) Sankryžose palikti automobiliai. Tvarkos sergėtojai, atrodo, į juos nekreipia dėmesio, o įvažiuot į tokią sankryžą – pavojinga. Ar girdėjote, kad tokį automobilį kada būtų nuvilkę?

4) Antraeilininkai. Na, lyg ir nieko baisaus, bet va, važiavau keliu Kretinga – Šiauliai. Moteris susigretino su pakrautu sunkvežimiu ir kartu gal dešimt kilometru važiavo. Neapsikentęs sunkvežimio vairuotojas sustojo pakelėje, kad praleistų susikaupusią automobiliu eilę. Pora vairuotojų ir atitinkamų gestų antraeilininkei parodė. Tik nemanau, kad kas pasikeis, kol toks vairuotojas negaus baudos.

5) Kompetencijos trūkumas projektuojant kelius. Pvz., nuo pajūrio ne taip senai nutiestas aplinkkelis apie Palangą – sankryža su keliu į HBH. Kai tik nutiesė kelią, iškart pasipylė avarijos. Kodėl? Nereikia būti specialistu, kad suprastum – toje vietoje turėtų būti žiedinė sankryža. Deja, projektavę žmonės, panašu, nelabai išmano savo darbą. Ir tokių liapsusų turime daugybę.

Reikia įdėti truputį darbo ir tikiu, situacija iš karto pagerėtų.