Šių metų gegužės 9 dieną vykau traukiniu iš Vilniaus į Plungę. Kelionės metu vienam iš keleivių pasidarė bloga – vyras neteko sąmonės, jo kvėpavimas sutriko, buvo akivaizdu, kad žmogus miršta. Aš buvau vienas iš tų dviejų vyrukų, kurie bandė gaivinti vyrą, todėl jaučiu pareigą ir norą papasakoti savo versiją.
© DELFI / Tomas Vinickas

Man labai pikta ir dar labiau apmaudu, kad visi straipsniai, kuriuos perskaičiau, mano akimis, nelabai atitinka tikrovės, informacija iškreipta – „Lietuvos geležinkeliai“ tarsi bando išsisukti, sako, kad jie viską padarė kaip reikia.

Mano manymu, yra trys dalykai, kurie galbūt būtų padėję išvengti šios tragedijos. Trys dalykai, kurie galbūt būtų padėję išsaugoti šeimai, jei ją jis turėjo, tėvą ir vyrą. Trys dalykai, kurie galbūt būtų neleidę užgesti dar vienai gyvybei.

1. Kondicionierius. Traukinyje buvo labai karšta, kondicionierius nebuvo įjungtas, langai buvo atviri, tačiau tai nelabai gelbėjo situaciją. Priežasčių, dėl kurių jis nebuvo įjungtas, aš nežinau, tačiau jei tai buvo dėl mažų vaikų, tai kodėl vienas vagonas negali būti skirtas šeimoms su mažais vaikais? Jei priežastis yra ta, kad tai „Lietuvos Geležinkeliams“ tiesiog per brangu, tada aš neturiu žodžių – jie taupo žmonių sveikatos sąskaita;

2. Apmokytas personalas ir pirmosios pagalbos reikmenys. iškviečiau palydovę ir pasakiau, kad vienam iš keleivių yra labai blogai, ji iš karto susisiekė su traukinio viršininku, tačiau aš ir dar vienas keleivis pradėjome žmogų gaivinti darydami širdies masažą. Paklausus ar yra traukinyje pirmosios pagalbos rinkinys (pavyzdžiui, defibriliatorius arba deguonies kaukė), palydovė pasakė kad nėra nieko. Likusį laiką jie tik stovėjo ir žiūrėjo, kaip mes pakaitomis gaiviname žmogų (mums neblogai sekėsi: vyras buvo pradėjęs kvėpuoti, buvo atgavęs veido spalvą). Taigi, akivaizdu, kad personalas nėra paruoštas suteikti būtiniausią pirmąją medicininę pagalbą. Kaip matau dabar iš straipsnių apie šią istoriją, „Lietuvos geležinkeliai“ tikina, jog jie padarė viską. Mano akyse, jie nepadarė nieko;

3. Man taip pat kyla klausimas, ar buvo tinkamai informuoti medikai apie keleivio būklę – mano manymu, turėjo atvykti reanimobilis, o ne GMP, taip pat atvykusi felčerė, mano manymu, buvo tiesiog fiziškai nepajėgi tęsti širdies masažo, tad net ir esant medikams aš toliau tęsiau gaivinimą. Deja, kaip sužinojome iš LNK žinių reportažo, žmogus mirė pakeliui į ligoninę.

Man kyla klausimas, kaip keleiviai gali jaustis saugūs kelionės metu ir būti tikri, kad jiems bus suteikta pagalba? Ši sistema, kuri yra dabar, tiesiog neveikia ir pokyčiai yra būtini. Galbūt šio vyro nebuvo galima išgelbėti, tačiau žinojimas, kad buvo padaryta viskas, kas įmanoma, leistų man jaustis daug ramiau.

Mano didžiausia užuojauta velionio šeimai ir jei jie nuspręstų kreiptis į teismą, juos palaikau. Labiausia norėtųsi, kad ši istorija atneštų pokyčius ir traukinyje dirbtų žmonės ne vien kavai ir arbatai pilstyti, bet ir pasiruošę padėti nelaimės atveju. Tačiau abejoju, ar kas keisis, nes jau dabar matyti iš atsakingų asmenų pareiškimų, kad jie tik gina savo monduro garbę.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkeliai“, kurios atstovė spaudai Inga Čiuberkytė sutiko pateikti komentarą į skaitytojo išsakytas pastabas:

„Dėkojame keleiviui, kuris nesutriko ir padėjo sunegalavusiam žmogui. Suprantame jo susirūpinimą įvykio aplinkybėmis ir tikimės, kad mūsų atsakymai paaiškins rūpimus klausimus ir išsklaidys abejones. AB „Lietuvos geležinkeliai“ suinteresuota išsiaiškinti ir nustatyti tikrąsias įvykio aplinkybes ir, esant poreikiui, apie jas informuoti visuomenę.

Patikiname, kad „Lietuvos geležinkeliai“ deda visas pastangas, kad kelionės metu keleiviai jaustųsi saugiai ir patogiai. Nuolat vykdome keleivių apklausas, siekdami išsiaiškinti, ar kelionė traukiniu jiems yra patogi, ką jie norėtų pakeisti ar patobulinti. Šis skaudus atvejis mus paskatins atlikti tam tikrus pakeitimus keleivių aptarnavimo srityje, kad ateityje nekiltų dviprasmiškų situacijų.

Kaip jau buvo informuota ankstesniuose bendrovės pranešimuose, pajudėjus traukiniui kondicionierius veikė ir tik pačių keleivių prašymu buvo laikinai išjungtas, tačiau pradarant vagone įrengtas orlaides. Mūsų žiniomis, temperatūra vagone nebuvo tokia aukšta, kokią nurodo keleivis, tačiau tai galėsime patikslinti tik pabaigę tyrimą.

Nesutinkame, kad traukinio personalas neapmokytas teikti pirmąją pagalbą. Visi palydovai yra apmokyti teikti pirmąją pagalbą, nuolat vyksta papildomi apmokymai. Remiantis vagono palydovės žodžiais, vyrui sunegalavus, vienas iš keleivių pasakė, kad jis medikas ir paprašė netrukdyti.

Traukinyje yra vaistinėlė – pirmosios pagalbos rinkinys, kurio turinys atitinka ir yra patvirtintas Sveikatos apsaugos ministro įsakymu „Dėl sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijos teikiant pirmąją medicinos pagalbą, pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlių ir pirmosios pagalbos rinkinių“.

Traukinyje nevažiuoja medicinos personalas, tad kitų priemonių, kurias gali naudoti tik medikai, traukinyje nėra.

Manome, kad apie keleivio sveikatos būklę medikai buvo informuoti tinkamai. Iš karto kviestas reanimobilis. Pačių medikų teigimu, į iškvietimo vietą tokiu atveju visada vyksta du ekipažai, kad pasikeisdami galėtų gaivinti žmogų. Kuris ekipažas atvyks pirmas, mes negalime atsakyti.

Dar kartą, apgailestaujame dėl šios skaudžios nelaimės ir reiškiame užuojautą mirusiojo artimiesiems.“

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Trys punktai Verygai: jūs visus laikote neišmanėliais, kuriuos reikia perauklėti (254)

Nulis atjautos, nulis nuoširdumo, nulis empatijos. Kas? Veryga. Šiam ministrui aplinkui visi...

(Ne)receptinių vaistų skandalas paskatino pasidalinti istorija: jau ir taip daug ištvėriau (138)

Migrena sergu neseniai, bet labai daug ištvėriau ir dar daug laukia. Norėčiau pasidalinti savo...

Padėtis Lietuvoje išvedė iš kantrybės – pasiūlė tapti Vokietijos dalimi (398)

Pripažinkime, mums nepavyko. 27-erius metus puoselėta Lietuvos idėja, kurią intelekto nesužalotos...

Barto istorija atskleidė ir kitą pusę: aukštą socialinį statusą turintis žmogus irgi pažeidžiamas (106)

#metoo akcija i viešumą iškėlė ne tik garsaus režisieriaus galimai savo statuso piktnaudžiavimu...

Ilgai tylėjo apie nepadorų kaimyno elgesį: jis visiems atrodė idealus vyras ir tėtis (234)

Ką pasakyti mažai mergaitei, paauglei, suaugusiai moteriai, jei į jos kūną kas nors kėsinasi?...

Top naujienos

„Regnum“ Lietuvai paišo juodus scenarijus: jei neklausysite, maža nepasirodys (15)

Lietuva, Latvija ir Estija Rusijoje – niekam neįdomios. O tuo pačiu jos, kartu su NATO ir JAV...

Siūloma keisti vairuotojo pažymėjimo išdavimo tvarką (17)

Lietuvos Respublikos Seime į registruotas Vidaus reikalų ministerijos siūlymas lengvinti...

Į Kuzminską daug vilčių nededantis Adomaitis prašo palaikymo (9)

Palangoje į treniruočių stovyklą pirmadienį susirinkusios neįprastos sudėties Lietuvos...

Vilniuje mažėja vietų, kur galima nemokamai palikti automobilius

Nuo lapkričio 20 d. keičiasi automobilių statymo tvarka dalyje Vilniaus miesto gatvių ir...

Jau aiškus planas, kur studijuos būsimi mokytojai: veiks 3 centrai (8)

Vykdant aukštojo mokslo reformą, pradedami kurti 3 nacionaliniai mokytojų rengimo centrai vietoje...

Eksperimentas: ar galima klonuoti klonuotą šunį?

Klonavimas nebėra vien mokslinė fantastika. Su šiuo procesu mokslininkai eksperimentuoja jau ne...

Eglučių kainos medelynuose ir prekybos centruose: kur pirkti apsimoka labiau (16)

Nors už lango dar gilus ruduo, lietuviai jau ieško Kalėdų eglių , tikina prekybos centrų ir...

Jūrų gėrybės už 15 tūkst. eurų: Lietuvoje pirkėjų netrūksta (1)

Tiems, kas nori padegustuoti ypatingų jūrų gėrybių ir egzotiškų žuvų, nebūtina važiuoti...

Karbauskis: Veryga – geriausias šios Vyriausybės ministras (453)

“Baltijos tyrimų” atliktoje gyventojų apklausoje išrinktas blogiausiai dirbančiu šios...

Šventinės dienos, kai mokėjimai nevyks (4)

Ko gero, daugelis žino, kad mokėjimai tarp bankų įvyksta tik darbo dienomis, darbo laiku, tad...