aA
Brangieji kosmetikos, parfumerijos, drabužių, avalynės ir kitų parduotuvių savininkai! Ar tikrai būtina reikalauti iš konsultančių žvalaus pasveikinimo šūksnio vos potencialiam pirkėjui įžengus į prekybos salę bei entuziastingo pagalbos siūlymo jam vos spėjus apsidairyti?
Su įkyriomis parduotuvių konsultantėmis susidūrusiai moteriai trūko kantrybė
© Shutterstock nuotr.

Ar tikrai komerciškai naudinga išėjusį iš matavimosi kabinos klientą kamantinėti, ar kas nors tiko, ir jei netiko, tai kodėl?

Ar tikrai efektyvu pirkėjui atsiskaitant prie kasos siūlyti jam papildomai įsigyti kokią nors nereikšmingą smulkmeną su neįtikėtina nuolaida?

Kas jus įtikino, kad ši pasyviai agresyvi rinkodara teigiamai veikia pardavimus? Vadovėliuose, matyt, rašoma, kad tokia dirbtinai kuriama „bičiuliška“ atmosfera turėtų paskatinti klientą atsipalaiduoti ir lengvesne ranka išsiskirti su savo sunkiai uždirbtais euriukais, bet žmonės yra skirtingi, ir kai kuriuos iš jų jūsų socialiniai kerai veikia visiškai priešingai.

Pavyzdžiui, mane.

Išsiruošusi į prekybos centrą aš vadovaujuosi trimis taisyklėmis.

Pirma: stengtis suspėti apžiūrėti mane dominančias prekes ir, jei šįsyk neperku, pasišalinti iš parduotuvės anksčiau, nei kas nors spėjo atšuoliuoti siūlyti pagalbos.

Antra: jei konsultantė lyg bėgikas prieš didįjį startą pasiruošė pulti prie manęs man dar nespėjus peržengti parduotuvės slenksčio – neiti vidun.

Trečia: sulaukus n-ojo pasiūlymo padėti ar prasidėjus bandymams užmegzti neva neįpareigojantį pokalbį apie nieką – apsisukti ir išeiti.

Ir žinote, kodėl?

Nes ateinu į parduotuvę apžiūrėti prekių ir įsigyti ką nors savo nuožiūra. Viskas.

Ateinu ne labintis su trimis – penkiomis vos 18-os sulaukusiomis mergaitėmis prekybos salėje, ne klausyti jų nuomonės apie prekes, ne aiškintis joms, kodėl neperku, ne mandagiai atsisakinėti jų pagalbos ir siūlomų man visiškai nereikalingų daiktų, ne įsitempti nuo jų veriančio žvilgsnio man į nugarą.

Ateinu su konkrečiu tikslu arba be jokio tikslo, ir nė vienu iš šių atvejų nereikia manęs kalbinti ir sekioti iš paskos.

Jei man prireiks konsultacijos, pati prieisiu ir paprašysiu.

Juo labiau, kad reta konsultantė sugeba bendrauti betarpiškai, nuoširdžiai ir profesionaliai.

Būna, atsisakius pagalbos ir įsižeidžia.

Suprantama – iš jos to reikalauja valdžia, ji stengiasi, kaip robotas kartoja atmintinai iškaltas frazes, o čia kažkokia susiraukusi moteriškė šaltu veidu prašo palikti ją ramybėje.

O ką daryti tai moteriškei, kuomet ši parduotuvė šiandien – jau penkta, o ją kalbinanti konsultantė – gal dvylikta? Kiek kartų iš eilės galima mandagiai atsisakyti pagalbos? Tai vargina emociškai. Galiausiai nusispjauni ir tavo vojažas po parduotuves būna baigtas.

Rezultatas – nepatenkintas ir klientas, ir konsultantas, ir parduotuvės savininkas.

Tad gal vertėtų apsvarstyti subtilesnės rinkodaros galimybę? Ne tokios įkyrios, labiau adaptuotos šiaurietiškam mentalitetui?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalyti mintimis apie prekybos centrus, pardavėjų darbą? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt!

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Anytos gestas šaltą žiemą marčiai įsiminė dešimtmečiams (28)

Mano anyta jau keleri metai, kaip išėjusi anapilin, bet, ji buvo ypatingas žmogus.

Pandemijos dienoraštis: dėl viruso Europa vilkiko vairuotojus išvydo kitomis akimis (29)

Netoli Danijos sienos yra viena puiki vietelė. Yra galimybė sunkvežimiu privažiuoti prie pat...

Dėl karantino nėščioji pateko į nepavydėtiną situaciją – ministerija atsakė, kaip skaičiuoja išmokas (20)

Rašau, nes nežinau, kur daugiau kreiptis, atsidūrus tokioje situacijoje. Karantinas nėščiąsias...

Profesorius: pasirodo, netikėję Aurelijaus Verygos rekomendacija buvo 1000 kartų teisūs (762)

Kaip bebūtų keista, nuo pat koronaviruso infekcijos plitimo pradžios, tiek ministras Aurelijus...

Šveicarijoje gyvenanti lietuvė: iš feisbuko atrodo, kad lietuviškam elitui suminkštėjusios smegenys (190)

Keistas demokratijos supratimas Lietuvoje. Už „žmogaus teisę laisvai judėti“ tokiu metu, kai...

Top naujienos

Įvardijo didžiausias baimes dėl koronaviruso: kur kas gilesnės problemos gali laukti ateityje (154)

Naujausia visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “ visuomenės...

Verslo planas dėl karantino švelninimo: galėtų dirbti lauko kavinės, odontologijos įmonės, vėliau – ir viešbučiai (351)

Praėjusią savaitę premjeras Saulius Skvernelis paragino asocijuotas verslo struktūras iki...

Lietuva pildosi apsaugos priemonėmis: Kauną pasiekė 2 tūkstančiai dėžių, pakeliui – dar didesnė siunta (55)

Šiąnakt Kaune nusileido dar vienas lėktuvas su apsauginėmis priemonėmis. Anot Sauliaus...

Naujų atvejų skaičius mažėja: per parą Lietuvoje fiksuoti 32 koronaviruso atvejai (244)

Naujų koronaviruso atvejų skaičius šalyje perkopė 900. Per parą ištyrus 2301 ėminį...

Klaipėdos uosto vadovo konkursą laimėjo su „valstiečiais“ rinkimuose dalyvavęs Algis Latakas (93)

Klaipėdos jūrų uosto vadovo konkursą laimėjo buvęs koncerno „Achemos grupė“ valdomos...

Lingienė: turime per 20 išplitusių koronaviruso židinių Lietuvoje (48)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Vilniaus departamento direktorė Rolanda Lingienė palaiko...

Alkoholio pramonė skaičiuoja nuostolius: pardavimų kritimas gali svyruoti tarp 20-40 proc. (19)

Alkoholio gamintojų ir importuotojų nuostoliai, patirti viso karantino metu, gali siekti virš 10...

Danija mėgins grįžti į normalų gyvenimą: mes reagavome greitai (18)

Viena iš pirmųjų Europos valstybių, kuri užvėrė savo ekonomiką reaguodama į „Covid-19“,...

Rizikų darbo vietoms mastas – beprecedentis nuo Didžiosios depresijos laikų (14)

Visame pasaulyje darbuotojai patiria didelį spaudimą krečiant koronaviruso krizei, jau sukėlusiai...

Mokslininkas: didžioji dalis Lietuvą pasiekiančių respiratorių – prastos kokybės (33)

Didžioji dalis Lietuvą šiuo metu pasiekiančių respiratorių yra prastos kokybės, sako Kauno...

|Maža didelių žinių kaina