Žinant, kad susisiekimas yra didžiausia vilniečių ir sostinės svečių problema, jos sprendimui reikėtų skirti ypatingą dėmesį. Nepaisant to, ar žmogus eina pėsčias, važiuoja dviračiu, automobiliu, ar keliauja visuomeniniu transportu, jis turi būti saugus, keliauti sparčiai ir komfortiškai.
© DELFI / Karolina Pansevič

Pėstieji ir autotransportas neturi trukdyti vieni kitiems, todėl būtina planuoti dviejų lygių pėsčiųjų perėjas. Ten, kur bendruomenės pageidauja, būtina įrengti dviračių takus. Automobilių spūsčių mažinimą reikia spręsti problematiškiausiuose taškuose, praplatinant gatvės važiuojamąją dalį, taip pat užbaigti vakarinį aplinkkelį.

Manau, būtina suprojektuoti ir įrengti Kernavės gatvę. Nereikia griauti troleibusų sistemos, bet reikia ją renovuoti ir papildyti naujos kartos autobusais. Siekiant pagerinti susisiekimą ateinančioms kartoms, pasinaudojant ES miestų patirtimi, būtina suplanuoti metropoliteno trasas ir leisti užsienio investuotojams jas įrengti. Šiems tikslams pasiekti būtina remtis bendruomenių, asociacijų, verslo struktūrų ir atskirų specialistų iniciatyva bei patirtimi.

Lietuvos sostinės susisiekimui gerinti lėšos turi būti skiriamos iš Lietuvos Respublikos biudžeto, infrastruktūros mokesčio bei privataus verslo struktūrų. Naujų susisiekimo sistemų kūrimui būtina kviesti tarptautines finansines ir verslo korporacijas. Miesto biudžeto ir ES paramos pinigus reikia skirti tik tiems objektams, kurie duos didžiausią ekonominį ir socialinį efektą. Būtina pasimokyti iš praeitos kadencijos miesto tarybos klaidos – skirti 35 mln. litų viaduko į Goštauto gatvę įrengimui, kuriuo pravažiuoja tik keli tūkstančiai automobilių, kai šimtai tūkstančių vilniečių, sostinės svečių, tiek pėsčių, tiek ratuotų stovi prie pėsčiųjų perėjų, gaištą laiką, o paskubėję netenka ir gyvybės.

Už 35 milijonus litų buvo galima įrengti apie dvidešimt požeminių pėsčiųjų perėjų, analogiškų požeminei perėjai po Konstitucijos prospektu į miesto savivaldybę. Esant dideliems pėsčiųjų ir gatve važiuojančiųjų srautams, pvz., prie Santariškių ligoninės komplekso, „Siemens“ arenos ar Karoliniškėse ties prekybos centru „Norfa“, pėsčiųjų perėjos atsipirktų per vienerius metus.

Viadukas į Goštauto gatvę, kai juo per perą pravažiuoja tik keturi tūkstančiai automobilių, o kelionė sutrumpėja tik 1,5 kilometro, neatsipirks niekada. Pinigus galėjome panaudoti ir Kernavės gatvei nutiesti ar keletui probleminių gatvių dviejų lygių sankryžų įrengti. Galiausiai, gėdingas faktas yra tas, kad dviejų Vilniaus miesto seniūnijų gyventojai susisiekia lietaus kanalizacijos vamzdžiu, nors šioje vietoje po geležinkeliu numatyta pėsčiųjų perėja. Žmonės, kurie nenori lįsti kanalizacijos vamzdžiu, priversti eiti per geležinkelio bėgius. Ir tai tęsiasi jau daugiau nei 50 metų.

Baigiasi ketvirtas dešimtmetis, kai diskutuojame, kokią bėginę transporto sistemą įgyvendinsime Vilniuje, bet sprendimo taip ir nepriimame. Vilnius plečiasi, jo užstatymas tankėja, o mes nesame apsisprendę, tenkinsimės gatvės transportu, ar įrengsime miesto geležinkelį – metropoliteną. Suprantu, kad gatvės lygyje susisiekimo problemų neišspręsime. Priėmus politinį sprendimą – statyti metropoliteną, šis sprendimas bus realizuojamas kelis dešimtmečius. Pirmiausiai reikės suplanuoti trasas, kviesti investuotojus, skelbti konkursus, sudaryti sutartis, o tai užtruks keletą metų. Metropolitenas statomas po 1–2 kilometrus per metus. Vadinasi, pirmoji trasa galėtų būti po 10–15 metų, o visas metropoliteno tinklas – po 20–30 metų.

Jeigu naujai išrinktai miesto tarybai nepakaks politinio ryžto priimti metropoliteno sistemos įgyvendinimo sprendimą, vadinasi, intensyvėjant miesto užstatymui, susisiekimo problema tik aštrės, įrengti metro bus vis sudėtingiau, nuostoliai ir toliau didės, o pats Vilnius taps nepatrauklus jame gyventi. Veiklesni žmonės rinksis kitus ES miestus. Todėl, renkant miesto valdžią, reikia elgtis atsakingai. Vilniaus ateitis – mūsų rankose.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo patirtimi? Tai galite padaryti žemiau:

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Situacija dviračių take suerzino: kodėl šie žmonės neemigravo? (33)

Noriu pasidalinti pirmos pavasario dienos su dviračiu stebėjimais. Vieta – manau, bet kur...

Peržiūrėjo skandalingąją laidą – pasibaisėjo kilusia patyčių banga (347)

Vakar grįžusi namo po darbų įsijungiau televizorių pažiūrėti ką rodo jau seniai tautiečių...

Išnagrinėjo emigranto skundą feisbuke: užtenka aiškinti, kaip viskas blogai Lietuvoje (124)

Prieš tam tikrą laiką praktiškai tą pačią dieną mano feisbuko puslapyje pastebėjau du...

Kertamų medžių likimas: detalus planas, kaip „įsisavinti“ lėšas (18)

Ar kada skundėtės prasta finansine padėtimi? Ar svajojate gyventi nevaržomas rūpesčių dėl...

Po vakarykštės tragedijos: deja, aš ir toliau priversta liepti vaikui vaikščioti traukinio bėgiais (58)

Kaip man jaustis, kai esu priversta vaiką skatinti vaikščioti per geležinkelio pervažą ir...

Top naujienos

„Žalgirio“ pergalės – „Olympiakos“ stiliumi: sėlinti, varginti ir smogti specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (10)

Varžovus varginantis sėlinimas iš paskos ir lemiamas smūgis artėjant finalo sirenai. Tai ilgą...

Medikai sutrikę dėl valdžios planų: negalima gydytojui mokėti tokių pinigų (69)

Mitingui prie Seimo kitą savaitę besirengiantys medikai sunerimę matydami, kad parlamentarų...

Vilniuje atsidarė pirmasis „Marriott“ viešbutis

Ketvirtadienį Vilniuje atsidarė pirmasis Baltijos šalyse „Courtyard by Marriott “ viešbutis...

Trumpas pripažino: Sirijoje įvyko labai rimtas amerikiečių ir rusų pajėgų susidūrimas (333)

Bendros JAV prezidento Donaldo Trumpo ir Japonijos premjero Shinzo Abe spaudos konferencijos...

Stiprus vėjas Vilniuje: metalinis bokštas užvirto ant gyvenamojo namo (11)

Ketvirtadienį Vilniuje vėjas nuvertė 12 m aukščio metalinį apžvalgos bokštą. Paaiškėjo, kad...

Kaip iš siaubo filmo: tragiškame skrydyje bandė gelbėti keleivę, bet nesitikėjo išgyventi patys (6)

Siaubo apimti „ Southwest Airlines “ lėktuvo keleiviai bergždžiai mėgino išgelbėti moters,...

Vindzoras rengiasi karališkoms vestuvėms: nuo tradicinių menkniekių iki „princo“ prezervatyvų (1)

Nuo sausainių iki alaus ir tradicinių puodelių bei prezervatyvų: Vindzoro kompanijos ir...

Petrauskienė: švietimo ir mokslo laivas keičia kryptį  atsiranda 2400 papildomai valstybės finansuojamų vietų (142)

Švietimo ir mokslo laivas keičia kryptį. Taip ketvirtadienį pristatydama struktūrinę švietimo...

Senolį nustebino banko laiškas – taip ir nesulaukė jokio atsiprašymo (35)

Ačiū už Jūsų straipsnius DELFI portale apie tai, kad „Swedbank“ toliau siuntinėjamus...

Kaip tinkamai prižiūrėti odą, kad atvaizdas veidrodyje džiugintų kasdien (4)

Grožio lentyna gali būti maža, gali būti prigrūsta naujausių produktų ir technologijų, gali...