Žinant, kad susisiekimas yra didžiausia vilniečių ir sostinės svečių problema, jos sprendimui reikėtų skirti ypatingą dėmesį. Nepaisant to, ar žmogus eina pėsčias, važiuoja dviračiu, automobiliu, ar keliauja visuomeniniu transportu, jis turi būti saugus, keliauti sparčiai ir komfortiškai.
© DELFI / Karolina Pansevič

Pėstieji ir autotransportas neturi trukdyti vieni kitiems, todėl būtina planuoti dviejų lygių pėsčiųjų perėjas. Ten, kur bendruomenės pageidauja, būtina įrengti dviračių takus. Automobilių spūsčių mažinimą reikia spręsti problematiškiausiuose taškuose, praplatinant gatvės važiuojamąją dalį, taip pat užbaigti vakarinį aplinkkelį.

Manau, būtina suprojektuoti ir įrengti Kernavės gatvę. Nereikia griauti troleibusų sistemos, bet reikia ją renovuoti ir papildyti naujos kartos autobusais. Siekiant pagerinti susisiekimą ateinančioms kartoms, pasinaudojant ES miestų patirtimi, būtina suplanuoti metropoliteno trasas ir leisti užsienio investuotojams jas įrengti. Šiems tikslams pasiekti būtina remtis bendruomenių, asociacijų, verslo struktūrų ir atskirų specialistų iniciatyva bei patirtimi.

Lietuvos sostinės susisiekimui gerinti lėšos turi būti skiriamos iš Lietuvos Respublikos biudžeto, infrastruktūros mokesčio bei privataus verslo struktūrų. Naujų susisiekimo sistemų kūrimui būtina kviesti tarptautines finansines ir verslo korporacijas. Miesto biudžeto ir ES paramos pinigus reikia skirti tik tiems objektams, kurie duos didžiausią ekonominį ir socialinį efektą. Būtina pasimokyti iš praeitos kadencijos miesto tarybos klaidos – skirti 35 mln. litų viaduko į Goštauto gatvę įrengimui, kuriuo pravažiuoja tik keli tūkstančiai automobilių, kai šimtai tūkstančių vilniečių, sostinės svečių, tiek pėsčių, tiek ratuotų stovi prie pėsčiųjų perėjų, gaištą laiką, o paskubėję netenka ir gyvybės.

Už 35 milijonus litų buvo galima įrengti apie dvidešimt požeminių pėsčiųjų perėjų, analogiškų požeminei perėjai po Konstitucijos prospektu į miesto savivaldybę. Esant dideliems pėsčiųjų ir gatve važiuojančiųjų srautams, pvz., prie Santariškių ligoninės komplekso, „Siemens“ arenos ar Karoliniškėse ties prekybos centru „Norfa“, pėsčiųjų perėjos atsipirktų per vienerius metus.

Viadukas į Goštauto gatvę, kai juo per perą pravažiuoja tik keturi tūkstančiai automobilių, o kelionė sutrumpėja tik 1,5 kilometro, neatsipirks niekada. Pinigus galėjome panaudoti ir Kernavės gatvei nutiesti ar keletui probleminių gatvių dviejų lygių sankryžų įrengti. Galiausiai, gėdingas faktas yra tas, kad dviejų Vilniaus miesto seniūnijų gyventojai susisiekia lietaus kanalizacijos vamzdžiu, nors šioje vietoje po geležinkeliu numatyta pėsčiųjų perėja. Žmonės, kurie nenori lįsti kanalizacijos vamzdžiu, priversti eiti per geležinkelio bėgius. Ir tai tęsiasi jau daugiau nei 50 metų.

Baigiasi ketvirtas dešimtmetis, kai diskutuojame, kokią bėginę transporto sistemą įgyvendinsime Vilniuje, bet sprendimo taip ir nepriimame. Vilnius plečiasi, jo užstatymas tankėja, o mes nesame apsisprendę, tenkinsimės gatvės transportu, ar įrengsime miesto geležinkelį – metropoliteną. Suprantu, kad gatvės lygyje susisiekimo problemų neišspręsime. Priėmus politinį sprendimą – statyti metropoliteną, šis sprendimas bus realizuojamas kelis dešimtmečius. Pirmiausiai reikės suplanuoti trasas, kviesti investuotojus, skelbti konkursus, sudaryti sutartis, o tai užtruks keletą metų. Metropolitenas statomas po 1–2 kilometrus per metus. Vadinasi, pirmoji trasa galėtų būti po 10–15 metų, o visas metropoliteno tinklas – po 20–30 metų.

Jeigu naujai išrinktai miesto tarybai nepakaks politinio ryžto priimti metropoliteno sistemos įgyvendinimo sprendimą, vadinasi, intensyvėjant miesto užstatymui, susisiekimo problema tik aštrės, įrengti metro bus vis sudėtingiau, nuostoliai ir toliau didės, o pats Vilnius taps nepatrauklus jame gyventi. Veiklesni žmonės rinksis kitus ES miestus. Todėl, renkant miesto valdžią, reikia elgtis atsakingai. Vilniaus ateitis – mūsų rankose.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo patirtimi? Tai galite padaryti žemiau:

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nakvynės vietos įsiminė ilgam: vienoje – įdėmus savininko žvilgsnis, kitoje – dušas kambaryje (3)

Pasiskaičiusi istorijų apie prastus ir keistus viešbučius, nutariau parašyti ir savo...

Eksperimentas „Laikinoji emigracija“ arba pusamžio perspektyvos Vokietijoje (27)

Išbandyti save laisvoje darbo rinkoje užsienyje knietėjo man jau seniai. Šioje vietoje, manau,...

Eksperimentas pažinčių svetainėje: tinderio princų pasiūlymai ir gvazdikų pasimatymas (131)

Turbūt dažnas vyras turi draugę/kolegę/sesę, kuri yra ištarusi frazę panašią į „Tinderis...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (110)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Emigranto atostogos Lietuvoje: turėjo būti pati nuobodžiausia savaitė, bet išskrendant spaudė širdį (106)

Ne dėl neblaivių lietuvių krečiamų cirkų oro uostose ir lėktuvuose, bet skrydis namo į...

Top naujienos

Savaitės pradžioje Lietuvos orus lems ciklonas (5)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šilčiausiąją šio ciklono dalį. Aukščiausia temperatūra...

Laikantis Viduržemio jūros regiono dietos pagerėja sveikata: egzotiška mityba lengvai suderinama su lietuviška (68)

Jeigu norite valgyti kaip tikras Viduržemio jūros regiono gyventojas, pasirodo, visai nereikia...

Parduotuvės vadovas apie krentančius pardavimus: kažkas jaučiasi, bet nežinau tik kas (361)

Tiek Lietuvoje, tiek Europoje kalbama, kad šiuo metu yra ekonominis pakilimas.

Kraupios pliušiniais žaislais nuklotos vaikų kapinės: ten patekus norisi sukalbėti visas maldas, kurias moki (15)

Ilgas žvyrkelis. Šalia jo – sena, medinė, išvirtusi tvora. Aplink matosi kelios trobelės,...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (106)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Kremliaus logika: baugina JAV bombonešiais Lietuvoje, bet pasienyje griaudi rusų bombos (1063)

Kodėl NATO sąmoningai kursto įtampą pasienyje su Rusija ? Kodėl Lietuvoje JAV ir...

Į legionieriaus vėlyvą atsisveikinimą smagiai reagavo ir Juškevičius, ir buvęs strategas (1)

Dar birželio antroje pusėje Žanis Peineris raitė parašą ant sutarties su Stambulo...

Baigėsi festivalis „Karklė“: didžiausi gerbėjai jau laukia kitų metų Papildytos nuotraukų galerijos (46)

Tris dienas trukusiame festivalyje „ Karklė Live Music Beatch 2018“ nuskambėjo paskutinis šių...

Nakvynės vietos įsiminė ilgam: vienoje – įdėmus savininko žvilgsnis, kitoje – dušas kambaryje (3)

Pasiskaičiusi istorijų apie prastus ir keistus viešbučius, nutariau parašyti ir savo...

Justino Jankevičiaus nebelieka „Kitokiuose pasikalbėjimuose“: šiandien mes sukame skirtingais keliais (41)

„Kitokių pasikalbėjimų“ kūrėjas Mantas Bertulis socialiniame tinkle „Facebook“...