aA
Eilinė diena važiuojant į darbą – užsikimšusi Geležinio Vilko ir aplinkinės gatvės, kadangi kažkurioje dalyje įvyko „autoįvykis“ – susidūrė/prisilietė dvi mašinos, automobilių savininkai išlipę aiškinasi, bando kažką paišyti ant lapų ir turbūt laukia, kol atvyks policija.
Sostinės gyventojui trūko kantrybė: vairuoti automobilį Lietuvoje yra per pigu
© DELFI / Andrius Ufartas

Žinoma, viskas pagal taisykles, bet spūstis 4 kilometrų ir vietoje įprastų 15 minučių teko važiuoti valandą.

Daug kas sako – tai važiuok visuomeniniu transportu, juk yra A juosta, labai patogu. Tiesa ta, kad tol, kol turėsiu už ką įsipilti degalų – tol tikrai nevažiuosiu jokiu autobusu ar troleibusu, nes ten šalta ir nėra taip patogu.

Norite, kad važiuočiau visuomeniniu transportu – drauskite man vairuoti! Uždarykite gatves arba įveskite įvažiavimo į miestą mokestį. Sąmoningi mes esame feisbuke rašydami, kaip reikia rūpintis gamta, bet kai už lango -10 temperatūra, tai tikrai nesinori eiti pėsčiomis iki stotelės.

Bet prieikime prie konkrečių siūlymų:

1. Aš tikrai nežinau visų tikslių taisyklių, kiek ir ko ten reikia pildyti įvykus autoįvykiui, bet gyvendami skaitmeniniame amžiuje, ar mes negalime šito dalyko sutrumpinti iki minimumo (5 min?). Išlipi iš automobilio, nufotografuoji situaciją, lipi atgal ir važiuoji į darbą. O tada užpildai internetu/susitikus prie kavos puodelio su kitu nukentėjusiuoju ir ten nubraižai ką tik reikia (suprantu, kad tai negalioja atvejams, kai nukenčia žmonės, bet tokių atvejų būna labai labai retai);

2. Taip, Lietuvoje nėra visi tokie patikimi ir supratingi ar sąžiningi, todėl turbūt užtektų padaryti taip – įvesti 50 centų mėnesinį mokestį vilniečiams ir tiems, kas įvažiuoja į Vilnių (galima šį mokestį pavadinti kaip tik nori), bet iš surinktų pinigų būtų galima sumokėti tiems apgautiems žmonėms, ar pusėms, jeigu niekas neišsiaiškina, kas kaltas ir t. t. Bet tų pinigų negalima būtų naudoti klerkų pažintinėms kelionėms susipažinti su gerąją patirtimi Bahamuose ir kitur. Turbūt niekas neprieštarautų, kad tokį biudžetą surinktų bendra visų Lietuvos bankų VšĮ ir administruotų (tikrai būtų daug daug patikimiau). Nuskaičiuoja kas mėnesį nuo kortelės ir ramu. Ir tikrai techniškai padaryti tokį sprendimą nebūtų labai sunku (tik neleiskime to daryti valstybės įmonėms).

3. Aš Vilniuje važinėju trylika metų ir mačiau daugybę bandymų mažinti spūstis gatvėse, bet skirtumo tarp to, kas buvo 2007, ir kas yra dabar – nėra. Situacija tokia pati. Gražūs raginimai nedavė nieko, turbūt reikėtų imtis normalių priemonių – daug didesni mokesčiai už stovėjimą Vilniuje (taip, tai turi tapti prabangos preke), daug didesnis akcizas degalams (jo kainos yra per mažos ir todėl žmonės vairuoja ir turi kiekvienas po automobilį. Degalų kaina yra tokia pati, kokia buvo prieš dešimt metų, o mūsų atlyginimai padidėjo kelis kartus. Važinėti yra kaip niekada pigu).

4. Užsienyje yra ribojamas eismas pagal valstybinius numerius – lyginėmis dienomis gali važinėti tie, kieno valstybinio numerio paskutinis skaičius yra lyginis, nelyginėmis dienomis tie, kurių valstybinio numerio paskutinis skaičius nelyginis. Kodėl mes to negalime padaryti?!

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(342 žmonės įvertino)
1.8099

Mylimasis įamžino merginą pikantiškoje Joninių nakties scenoje: maniau, sudegsiu iš gėdos (3)

Noriu papasakoti savo istoriją, kad apsisaugotų kitos merginos. Yra dalykų, kurių niekada...

Mergina, užtikusi savo vaikiną pažinčių svetainėje, surengė jam pasalą – tokios baigties nesitikėjo (1)

Mane paskatino šią istoriją papasakoti viešai, nes pastebėjau, kad labai dažnas atvejis, kai...

Draugės telefone pamatyta nuotrauka pribloškė: įsiutusi parlėkiau namo (3)

Savo istoriją noriu papasakoti, nes esu tikra, kad daug moterų su tuo susiduria.

Jauna mama pratrūko dėl vyro elgesio: čia jam ne viešbutis su bufetu (2)

Laba diena. Manau, mano istorija pasirodys pažįstama kai kurioms moterims, nes ir forumuose esu...

Delfi PliusParengė Justė Tovtkevičė

Mažos mergaitės prisiminimai apie Ukrainoje leistas vasaras, gyvenimą bendrabutyje, mokyklą ir Lietuvos nepriklausomybę Novelė (1)

Mergaitės pasakojimas apie leistas vaikystės dienas Ukrainoje pas senelius, vasaros dienomis,...

Top naujienos

Ekspertas: ar Rusija gali ryžtis smogti Lietuvai – paskaičiuokime, kokias pasekmes tai jai sukeltų (12)

Lietuvai ribojant Europos Sąjungos sankcionuotų prekių tranzitą į Kaliningrado sritį,...

Ką parodys EK rengiamos gairės dėl tranzito į Kaliningradą: gali susidaryti priešingas įspūdis (3)

Prezidentūroje pirmadienį įvyko pasitarimas dėl tranzito į Kaliningradą. Kaip pranešė...

Laikinai apribotas eismas kelyje Kaunas-Vilnius: užsiliepsnojo karinė technika

Antradienio vakarą laikinai buvo uždarytas kelias Kaunas-Vilnius ties Žiežmariais , nes čia...

Karas Ukrainoje. Po Medvedevo grasinimų – Ukrainos atsakas: Krymas bus susigrąžintas iškart Rusijos kariai pagrobė Chersono merą (5)

Rusijos valstybė tapo didžiausia teroristine organizacija pasaulyje ir tai turi būti pagrįsta...

Londone su garsiausiais pasaulio žmonėmis dirbusi stilistė: ko niekada negalima pasakyti užsienio įžymybėms

Didžiąją karjeros dalį ji praleido Londone , ten gyveno ir 7 metus dirbo viename...

Po kaitrų Kaunas jau niokojamas audros: perspėja, kad stiprios liūtys netrukus atkeliaus į Vilnių (2)

Kauniečiai jau fiksuoja ant miesto užplaukusių debesų nuostolius – nuo stipraus lietaus ir vėjo...

Verslas PliusWilliam Wilkes, Vanessa Dezem, Alexander Weber

Putinas stumia Vokietijos ekonomiką į kritinį tašką

Vokietijoje kai kurios pramoninės krosnys funkcionuoja be pertrūkių jau kelis dešimtmečius. Jeigu...

STT turi priekaištų Vilniaus miesto savivaldybei dėl statybų leidimų išdavimo: projektai vertinami pagal „nerašytas“ taisykles (1)

Naujų būstų Vilniuje išdygtų ir daugiau, tačiau NT plėtotojų darbus stabdo Vilniaus miesto...