aA
Ačiū už Jūsų straipsnius DELFI portale apie tai, kad „Swedbank“ toliau siuntinėjamus laiškus mirusiesiems.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Deja, prieš kurį laiką analogiško laiško sulaukė ir mano garbaus amžiaus tėvas A. U. Jam eina 81-mi metai.

Š. m. kovo 19 d. „Swedbank“ atsiuntė laišką, adresuotą mano AtA Mamai, Z. U., kuri mirusi beveik prieš 21-erius metus (1997-11-25).

Būtumėt matę senuko nuostabą – juk gyvename XXI amžiuje – kompiuterių eroje, juk visi žino viską vieni apie kitus, gal net ir dar daugiau...

Tiesiog skaudu skaityti, kiek reikia praeiti procedūrų ir sugaišti savo brangaus laiko, kad bent išsiaiškintum, kiek bankininkai nuo turėtos sąskaitos per 21-erius metus pinigėlių nusiskaičiavo (už sąskaitos aptarnavimą...) ir ar dar kas nors ten liko...

Mano giliu įsitikinimu, tai nėra rūpestis klientais, o dar vienas būdas gudriai pasipinigauti, renkant niekingus pinigėlius už informaciją – juk visiems turbūt smalsu sužinoti, kiek likę, ar išvis likę ir t.t.

Kyla daugybė klausimų, kur žiūri prižiūrinčios institucijos, jeigu „neprikerpa sparnų“ tokio pobūdžio pasipinigavimui iš komercinių bankų pusės. Neadekvačiai atrodo ir paslaugų kainų skirtumas – bankas gali gauti informaciją iš institucijų, neišleisdamas net 1 euro, o savo informaciją įvertina veik 15 eurų suma.

Tikrai, gėda už „Swedbank“, jei po jiems patiems to belieka prisidenginėti kompiuterinių programų netikslumais, siunčiant tokius laiškus, prieš 21-erius metus mirusiems klientams.

Bankas jokio atsiprašymo už tokius laiškus mirusiesiems nepersiuntė.

Teiginiai, kad bankas nežinojo apie kliento mirtį, taip pat skamba nerimtai – juk tuos pačius nuvertėjusius rublinius indėlius mano tėvas A. U. tiek savo, tiek mirusios savo žmonos, tvarkėsi būtent tame banke. Pagaliau, jau daugiau nei 20 metų nebuvo jokio judesio mano mirusios Motinos sąskaitoje...

P. S. Į „Swedbank“-ą dėl laiško, adresuoto prieš 21-erius metus mirusiai mano Motinai, aš kreiptis ir ieškoti „palikimo“ neketinu – tai daugiau principo reikalas.

Keista komercinių bankų politika, o dar keistesnė Lietuvos Banko laikysena, jog tai yra komercinių bankų vidaus reikalas. Juk ir saugomų Kliento indėlių palūkanos tais laikais buvo tikrai ne neigiamos...

Kol yra sąskaitoje pinigėlių, juk labai patogu imti užmokestį už „sąskaitos administravimą“, bet ką ten administruoti, jei sąskaita jau daugiau nei 20 metų neveiksni...

Galbūt, praėjus dar kokiems 10-čiai metų, bankas pakartotinai kreipsis?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Atsidūrėte panašioje situacijoje? Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Bankas teisinasi, kad tokia tvarka

Banko „Swedbank“ komentaras:

Visada vertiname klientų nuomonę ir atsiliepimus, į kuriuos stengiamės atsižvelgti ir pagerinti savo paslaugų kokybę. Esame priėmę sprendimą, kad tokiais atvejais gyventojams nebus taikomas standartinis pažymos notarui apie mirusį asmenį mokestis (14,48 eur). Tai reiškia, kad gyventojai, kurie mirusių artimųjų ar giminaičių vardu gavo laišką dėl asmens duomenų atnaujinimo ir kreipiasi į banką dėl pažymos notarui apie jų sąskaitas ir sąskaitų likučius, tokią pažymą „Swedbank“ išimties tvarka klientai gali gauti nemokamai. Kitais su paveldėjimu susijusiais atvejais taikomas standartinis pažymos notarui mokestis, kuris siekia 14,48 eur.

Prašydamas klientų atnaujinti savo asmens duomenis, bankas negali brėžti kažkokios amžiaus ribos ir daryti prielaidos, jog peržengęs tą ribą klientas gali būti jau miręs. Be to, kokia ta riba turėtų būti, ir kas turėtų juridinių galių ją nustatyti? Registrų centro duomenimis, 2017 metais Lietuvoje gyveno beveik 300 žmonių, vyresnių nei 100 metų. Ir visi jie turėjo teisę turėti sąskaitą banke, nepaisant savo garbaus amžiaus.

Sieksime gerinti duomenų apsikeitimo tvarkas ir ieškoti sprendimų dėl duomenų gavimo iš valstybės institucijų ir registrų. Visgi pagal šiuo metu galiojančią tvarką, kliento mirties faktas turi būti patvirtintas konkrečiais dokumentais, ir ši prievolė yra mirusio kliento artimųjų ir giminių atsakomybė, kaip ir visi kiti su paveldėjimu susiję dalykai. Jei tokių dokumentų ar informacijos apie kliento mirtį bankas nėra gavęs ir jei jo artimieji nėra pateikę prašymo uždaryti sąskaitą, bankas šių klientų sąskaitas privalo laikyti ir administruoti bendrąja tvarka.

Verta paminėti, kad apie kliento mirties faktą bankui pranešus po ilgesnio laiko, bankas visada svarsto galimybę kompensuoti tuo laikotarpiu patirtas sąskaitos administravimo išlaidas.

Įvertink šį straipsnį
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nusivylė tarpininkais: išsinuomotame bute teko išgyventi siaubo filmą (14)

Istorija tokia: nuomavomės butą Justiniškėse , Taikos gatvėje. Turbūt noras domėtis vabalais...

Meilužė atvira: po metų saldžios meilės lovoje, kurią klojo žmona, nusprendė viską baigti (82)

Noriu pasidalinti savo istorija. Galbūt ji atvers akis, galbūt pamokys. Juk gyvenimiški iššūkiai...

Sniegingą rytą nuotaiką sugadino „Volkswagen“ vairuotojas: tegul kraustosi ten, kur KET negalioja (135)

Tamsų ir sniegingą pirmadienio rytą Vilniaus gatves sukaustė tradicinės spūstys. Ne paslaptis,...

Viešnagė Baku sukėlė dvejopus jausmus: miestas vis labiau primena Vakarus, bet vietinių mentalitetas nesikeičia (15)

Europos Sąjunga mums suteikia daugelį galimybių. Viena iš jų – daugeliui girdėta programa...

Ilgos eilės pas gydytojus siutina: gyvename tokiais laikais, kai kiekviena minutė brangi (68)

Kol už lango temperatūra krenta vis žemiau nulio, poliklinikos ir ligoninės pildosi sergančiais...

Top naujienos

Šnipinėjimo byla: Algirdas Paleckis sulaikytas ne vienas, tyrimas susijęs su politinėmis partijomis (645)

Trečiadienio rytą viešumą pasiekė žinia, jog tiriant šnipinėjimo bylą suimtas buvęs...

Įkalintas vilnietis prabilo apie protu sunkiai suvokiamą patirtį: buvau verčiamas miegoti su pareigūnėmis (306)

Ar gali būti, kad kalėjimų sistemos pareigūnai, siekdami sukompromituoti įkalinimo įstaigose...

DELFI tyrimas. Rusijos dujotiekį „Nord Stream 2“ peikianti Lietuva pati atveria duris jo rėmėjams (72)

Svarbius energetikos projektus Lietuvoje vykdanti Suomijos „ Fortum “, netiesiogiai prisideda prie...

Skvernelis: svetimos žvalgybos aktyviai ieško būdų paveikti Lietuvos vidaus politiką (57)

Po trečiadienį Generalinėje prokuratūroje paskelbtos informacijos apie Lietuvoje vykdytą...

Karpos – nusilpusio imuniteto ženklas: jų atsikratysite keliais paprastais būdais (1)

Karpos – ne tik estetinę, bet ir medicininę reikšmę turintys odos dariniai, LRT TELEVIZIJOS...

Naujausios Lietuvos banko prognozės: kas laukia 2019 metais (48)

Įvertinęs pasaulines ir šalies ekonomikos tendencijas Lietuvos bankas mažina šių metų ūkio...

Grėsmė Gedimino kalnui lieka, Karbauskis siūlo skubiai šaukti Vyriausybės posėdį (56)

Per trejus metus Gedimino kalnui Vilniuje tvarkyti išleista 6,5 mln. eurų, sutvarkytas vienas...

„Žalgirį“ gerai pažįstantis latvis jaučia – tai proga nutraukti „Daruššafaka“ nesėkmių ruožą specialiai DELFI iš Stambulo (7)

Žanis Peineris – bene geriausiai Lietuvos krepšinio gerbėjams pažįstamas Stambulo „...

Rado būdą, kaip privilioti geriausius srities darbuotojus (6)

Tradicinius įmonių biurus vis dažniau keičia bendradarbystės erdvės, kurių Lietuvoje daugiau...

Ūkininkai piktinasi, kad juos verčia arti žemę (24)

Seimo kaimo reikalų komitete svarstyta, ar galima atsisakyti kai kurių techninių ir formalių...