Ačiū už Jūsų straipsnius DELFI portale apie tai, kad „Swedbank“ toliau siuntinėjamus laiškus mirusiesiems.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Deja, prieš kurį laiką analogiško laiško sulaukė ir mano garbaus amžiaus tėvas A. U. Jam eina 81-mi metai.

Š. m. kovo 19 d. „Swedbank“ atsiuntė laišką, adresuotą mano AtA Mamai, Z. U., kuri mirusi beveik prieš 21-erius metus (1997-11-25).

Būtumėt matę senuko nuostabą – juk gyvename XXI amžiuje – kompiuterių eroje, juk visi žino viską vieni apie kitus, gal net ir dar daugiau...

Tiesiog skaudu skaityti, kiek reikia praeiti procedūrų ir sugaišti savo brangaus laiko, kad bent išsiaiškintum, kiek bankininkai nuo turėtos sąskaitos per 21-erius metus pinigėlių nusiskaičiavo (už sąskaitos aptarnavimą...) ir ar dar kas nors ten liko...

Mano giliu įsitikinimu, tai nėra rūpestis klientais, o dar vienas būdas gudriai pasipinigauti, renkant niekingus pinigėlius už informaciją – juk visiems turbūt smalsu sužinoti, kiek likę, ar išvis likę ir t.t.

Kyla daugybė klausimų, kur žiūri prižiūrinčios institucijos, jeigu „neprikerpa sparnų“ tokio pobūdžio pasipinigavimui iš komercinių bankų pusės. Neadekvačiai atrodo ir paslaugų kainų skirtumas – bankas gali gauti informaciją iš institucijų, neišleisdamas net 1 euro, o savo informaciją įvertina veik 15 eurų suma.

Tikrai, gėda už „Swedbank“, jei po jiems patiems to belieka prisidenginėti kompiuterinių programų netikslumais, siunčiant tokius laiškus, prieš 21-erius metus mirusiems klientams.

Bankas jokio atsiprašymo už tokius laiškus mirusiesiems nepersiuntė.

Teiginiai, kad bankas nežinojo apie kliento mirtį, taip pat skamba nerimtai – juk tuos pačius nuvertėjusius rublinius indėlius mano tėvas A. U. tiek savo, tiek mirusios savo žmonos, tvarkėsi būtent tame banke. Pagaliau, jau daugiau nei 20 metų nebuvo jokio judesio mano mirusios Motinos sąskaitoje...

P. S. Į „Swedbank“-ą dėl laiško, adresuoto prieš 21-erius metus mirusiai mano Motinai, aš kreiptis ir ieškoti „palikimo“ neketinu – tai daugiau principo reikalas.

Keista komercinių bankų politika, o dar keistesnė Lietuvos Banko laikysena, jog tai yra komercinių bankų vidaus reikalas. Juk ir saugomų Kliento indėlių palūkanos tais laikais buvo tikrai ne neigiamos...

Kol yra sąskaitoje pinigėlių, juk labai patogu imti užmokestį už „sąskaitos administravimą“, bet ką ten administruoti, jei sąskaita jau daugiau nei 20 metų neveiksni...

Galbūt, praėjus dar kokiems 10-čiai metų, bankas pakartotinai kreipsis?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Atsidūrėte panašioje situacijoje? Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Bankas teisinasi, kad tokia tvarka

Banko „Swedbank“ komentaras:

Visada vertiname klientų nuomonę ir atsiliepimus, į kuriuos stengiamės atsižvelgti ir pagerinti savo paslaugų kokybę. Esame priėmę sprendimą, kad tokiais atvejais gyventojams nebus taikomas standartinis pažymos notarui apie mirusį asmenį mokestis (14,48 eur). Tai reiškia, kad gyventojai, kurie mirusių artimųjų ar giminaičių vardu gavo laišką dėl asmens duomenų atnaujinimo ir kreipiasi į banką dėl pažymos notarui apie jų sąskaitas ir sąskaitų likučius, tokią pažymą „Swedbank“ išimties tvarka klientai gali gauti nemokamai. Kitais su paveldėjimu susijusiais atvejais taikomas standartinis pažymos notarui mokestis, kuris siekia 14,48 eur.

Prašydamas klientų atnaujinti savo asmens duomenis, bankas negali brėžti kažkokios amžiaus ribos ir daryti prielaidos, jog peržengęs tą ribą klientas gali būti jau miręs. Be to, kokia ta riba turėtų būti, ir kas turėtų juridinių galių ją nustatyti? Registrų centro duomenimis, 2017 metais Lietuvoje gyveno beveik 300 žmonių, vyresnių nei 100 metų. Ir visi jie turėjo teisę turėti sąskaitą banke, nepaisant savo garbaus amžiaus.

Sieksime gerinti duomenų apsikeitimo tvarkas ir ieškoti sprendimų dėl duomenų gavimo iš valstybės institucijų ir registrų. Visgi pagal šiuo metu galiojančią tvarką, kliento mirties faktas turi būti patvirtintas konkrečiais dokumentais, ir ši prievolė yra mirusio kliento artimųjų ir giminių atsakomybė, kaip ir visi kiti su paveldėjimu susiję dalykai. Jei tokių dokumentų ar informacijos apie kliento mirtį bankas nėra gavęs ir jei jo artimieji nėra pateikę prašymo uždaryti sąskaitą, bankas šių klientų sąskaitas privalo laikyti ir administruoti bendrąja tvarka.

Verta paminėti, kad apie kliento mirties faktą bankui pranešus po ilgesnio laiko, bankas visada svarsto galimybę kompensuoti tuo laikotarpiu patirtas sąskaitos administravimo išlaidas.

Įvertink šį straipsnį
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Į Santaros klinikas vežioja sunkų ligonį – mokestis už parkavimą iškėlė moralinę dilemą

Artimam žmogui diagnozavus sunkią ligą – buvome nukreipti į Santaros klinikas. Lankytis tenka...

Sulaukė įtartino skambučio: supratau, kad toks balsas pasirinktas neatsitiktinai (29)

Noriu pasidalinti man nutikusia istorija. Vėlyvą vakarą ramybę sudrumstė netikėtas skambutis....

Priėjo prie negailestingos išvados: merginomis skundžiasi tik nevykėliai (129)

Merginomis skundžiasi tik nevykėliai – tokią išvadą padariau, ir tuoj paaiškinsiu, kaip....

Užkliuvo profesoriaus Lazutkos mintys: vargu, ar pavyks visiems civilizuotai susikalbėti (11)

Esu Edvinas iš Vilniaus. Permečiau akimis profesoriaus Lazutkos komentarą apie pensijų reformą...

Aplankė Palangoje dirbančias drauges – pasibaisėjo gyvenimo sąlygomis (37)

DELFI tekstas apie vis darbuotojų nerandančius pajūrio verslininkus sukrėtė DELFI skaitytojus...

Top naujienos

Naujos detalės dėl lietuvių vilkiko avarijos Italijoje: užkardas buvo pakeltas? (24)

Kaip jau buvo pranešta, ketvirtadienio naktį Italijoje į tragišką avariją pateko vilkikas iš...

Vilniaus grupuotė, kurios taikinyje – milijonai: su žmona netekęs laisvės ir turto nevaldė emocijų (45)

Veikė organizuotoje grupėje, o ne kaip nusikalstamas susivienijimas, iš narkotinių ir...

Kukuraitis apie pensijų reformą: čia dar ne pabaiga (97)

Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis neguldo galvos, kad po diskusijų Seime tas...

Vasiliauskas atsakė Jakeliūnui: daugiausiai ekonomistų kvadratiniame kilometre negali nereaguoti (20)

Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas teigia atmetantis Seimo nario Stasio...

Grybauskaitė jau stato namą – paaiškėjo, kiek pinigų suplanavo statyboms (633)

Praėjusių metų pabaigoje šalies vadovė nusipirko žemės sklypą, kuriame žada pasistatyti namą...

Piktnaudžiavimu kaltinamą Gineikaitę siūloma bausti milžiniška bauda (8)

Piktnaudžiavimu kaltinamą buvusią Nacionalinės žemės tarnybos ( NŽT ) direktorę Daivą...

Į paskutinį skambutį keliavusio abituriento BMW pateko į avariją, sužalotas žmogus (1)

Ketvirtadienio rytą Kaune įvyko avarija. Jaunuolis nesuvaldė BMW automobilio sankryžoje, apsisuko...

Po pirmojo Julijos Skripal pasirodymo žiniasklaidai – Kremliaus reakcija (157)

Julija Skripal , kuri su tėvu, buvusiu rusų šnipu Sergejumi Skripaliu kovo mėnesį Didžiojoje...

Vairuotojams Vilniuje – naujas perspėjimas (12)

Sostinėje pristatoma prevencinė saugaus eismo priemonė, padėsianti užtikrinti sklandesnį...