aA
Esu Laurynas Černeckas, 25 metų lenktynininkas-mėgėjas. Pastarąjį sezoną dalyvavau dešimtyse varžybų: slalomų, sprintų , žiedinių ir ant žvyro. Viskas, ką parašysiu žemiau, yra mano ir lenktyniaujančių draugų rato asmeninė patirtis, kuri gali pakeisti daugelio jaunųjų vairuotojų elgesį, manieras ir, svarbiausia, įgūdžius!
© DELFI / Tomas Vinickas

Mano siūlymas – vairavimo mokyklose įdiegti vairavimo simuliatorius, kurie leidžia atkurti realias situacijas, nutinkančias kiekvienam vairuotojui kelyje. Iš karto siūlau nesusidaryti klaidingo įspūdžio ir nemaišyti kompiuterinių žaidimų su simuliacija. Vos gavęs teises, pradėjau vairuoti labai galingą automobilį gatvėse, kuris taip pat yra ir mano mėgėjiškų lenktynių „bolidas“. Aš visiškai sutinku, kad žmogui, ką tik išsilaikiusiam vairavimo teises, automobilis su 200+ AG yra išbandymas ir iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad tokie automobiliai vairavimo klaidų neatleidžia ir nuolat apie save primena

Man ir grupelei žmonių, su kuriais bendrauju, labai padėjo vairavimo simuliatoriai, kuriuos vairuodamas aš sugebėjau įsisavinti, kaip turi būti valdomas automobilis, atsižvelgiant į skirtingas eismo sąlygas, o dar svarbiau – kokia ašimi automobilis yra varomas ir kaip jį reikia valdyti stabdymo ar slydimo metu. Tokiu žinių Lietuvoje vairavimo mokyklos neteikia, o važiuoti į specialius kursus kainuoja didžiulius pinigus. Pasikartosiu – tik nusipirkto vairo prie kompiuterio dėka, aš supratau vairavimo fiziką.

Na ir kas, kad mokykloje girdėjome, kad jei galiniais ratais varomas automobilis slysta, reikia atleisti akceleratoriaus pedalą ir tiesinti vairą? Man niekada to neteko patirti ir susiklosčius situacijai, kai aš posūkyje prarasiu „sukibimą“ ir pradėsiu čiuožti šonu, vargu, ar per 0,2 sekundės sugebėsiu prisiminti, ką sakė per pamokas, o tiesiog darysiu tai, ką lieps instinktas, kuris dažniausiai būna spausti stabdį iki galo ir sukti vairą į priešingą pusę – žmonės, kurie turi šiokios tokios vairavimo patirties, supranta, kad tai yra milžiniška klaida, nes automobilis nejudės reikiama trajektorija, jeigu toliau vyks čiuožimas! Jeigu automobilis yra varomas priekine ašimi, visi veiksmai vėlgi turi būti daromi atvirkščiai. Bet kaip vaikinams ir merginoms suprasti, kas vyksta tą akimirką, jeigu tai pirmas kartas, kai jie prarado savo transporto priemonės kontrolę?

Grįžtant prie vairavimo simuliatorių, jie šiais laikas yra tokie pažangūs, kad sugeba atkurti eismo sąlygas (lietų, sniegą) visiškai identiškai kaip keliuose. Tuomet automobiliai gali būti tiek FWD (priekiniais ratais varomi), RWD (galiniais ratais varomi) ar AWD (visais ratais varomi), ir jie visi skirtingai reaguos, bandant juos valdyti, taigi mokiniai, praleidę bent porą valandų prie simuliatoriaus, įgis supratimą, kodėl automobilis slysta, kaip slydimo metu jį tinkamai sugaudyti, o svarbiausia, tai bus jų instinktas realiose situacijose, nes lenktynių metu esu patyręs jų begalę ir mane patį vis dar stebina, kokią didelę įtaką mano realiems vairavimo įgūdžiams padarė vairas su pedalais, prijungtas prie kompiuterio.

Teko skaityti straipsnį, kaip vairavimo simuliatoriai buvo įdiegti mokyklose Džordžijos valstijoje, JAV, ir per dvejus metus vienoje valstijoje jaunųjų vairuotojų mirtinų avarijų skaičius sumažėjo 60 proc. Straipsnyje keliama problema yra lygiai tokia pati – vairuotojų nepasiruošimas ekstremalioms situacijoms, nes vairavimo mokyklos nepajėgios kiekvieno mokinio nuvežti į specialias aikšteles ir išmokyti, kaip valdyti automobilį esant skirtingai kritinei situacijai.

Žinoma, atsiras sakančių, kad nėra verta užsiiminėti žaidimais ir kad kompiuteris nepadės vaikams išmokti vairuoti. Bet esu tikras, kad nei vienas patyręs sportininkas neapsieina be simuliatorių (lėktuvų pilotai juk irgi iš karto nesėda skraidyti prie realių lėktuvų).

Pritariu, kad įstatymai turi būti peržiūrimi ir diskutuojami, bet ar nebūtų logiškiau problemą spręsti iš ten, kur ji atsiranda, ir iš tikrųjų ruošti vairuotojų atsakingam vairavimui ?

Esu pasirengęs dialogui su visais, kam tai pasirodys svarbi informacija!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Valdžios ir žurnalistų konfliktas: kodėl visuomenė taip nemėgsta pastarųjų? (71)

Ar girdite, kaip tyliai cypia žurnalistai apie atimamą žodžio laisvę, politinį spaudimą ir kaip...

Užkietėjęs automobilininkas paaiškino, kaip atpažinti perekupus (96)

Seniau jausdavau didelę antipatiją taksistams. Seni, prirūkyti automobiliai, rusiška muzika,...

Tėvelių elgesys Vingio parke sugadino dieną: man tai nenormalu (198)

Praėjusį savaitgalį Lietuvoje laikėsi gražūs ir šilti orai. Tokiu oru nesinori sėdėti...

Rinkimų tvarka kaime primena sovietmetį: kada nustosime bijoti? (4)

Miestelyje X vyko seniūnaičio rinkimai . Aš buvau save išsikėlęs kandidatas. Naiviai galvojau,...

Užklupusi liga parodė Lietuvos institucijų grimasas: ar ten sėdintys jaučiasi nuo visko apsaugoti? (20)

Oi kaip neretai man norisi pakartoti tą garsiąją AtA Bobelio frazę – mūsų Seimas bukas. Ir...

Top naujienos

Liudvikas Andriulis. Piktas monstras, gąsdinantis Skvernelį (42)

Su siaubu žiūrėdamas vakarykštį Skvernelio pasisakymo apie visuomenės teisę žinoti įrašą,...

Klimatologai - apie anomalijas Lietuvoje: žiemą laukia šilumos bangos, o Vėlinės bus labai šaltos (22)

Šiuo metu mus džiugina bobų vasara. O kokie gi orai laukia likusį rudenį, kokia bus žiema? Pasak...

Dėl remontuojamoje gatvėje sproginėjančių padangų kaltina pačius vairuotojus

Neseniai prasidėjęs Laisvės prospekto atkarpos nuo Architektų g. viaduko iki Oslo gatvės...

Karbauskiui prabilus apie Pranckiečio atsakomybę ir apkaltą Urbšiui, šis turi vieną atsakymą: viskas dėl Kildišienės (273)

„Valstiečių“ frakcija artimiausiuose posėdžiuose trečiadienį ir ketvirtadienį spręs...

Turkų dienraštis: žurnalistas konsulate nužudytas itin brutaliai (50)

Dingęs Saudo Arabijos žurnalistas Jamalas Khashoggi buvo kankinamas Rijado konsulate Stambule, o...

Vilniuje šluojamas prabangus būstas: įvardijo brangiausius pirkinius (77)

Pastarojo pusmečio prabangaus būsto pardavimai, palyginti su tuo pačiu laiku pernai, išaugo 59...

Rudenį nebūtina tapti svogūnu: kaip sluoksniuoti drabužius ir neatrodyti juokingai (5)

Man dažniau būna karšta, nei šalta. Todėl neturiu daug šiltų drabužių, tačiau labai mėgstu...

Šių eismo dalyvių gatvėse tuoj nebeliks: šalčio vis dar bijo labiau nei kamščių (1)

Turbūt dažnas pastebėjo, kad Lietuvoje šiltuoju metų laiku tikimybė kelyje sutikti dviratininką...

Pietų pertrauka trijose Vilniaus mokyklose, kur patekti – vieni niekai: nežinau, ar įmanoma pavalgyti pigiau (46)

Nerimstant aistroms, diskusijoms, įvairiems pasisakymams apie pasikeitimus švietimo įstaigų...

Mitybos specialistė: kurie pesticidais apdoroti vaisiai ir daržovės – pavojingiausi? (1)

Keturi patys pavojingiausi cheminėmis medžiagomis apdoroti produktai – tai obuoliai, salierai,...