aA
Kaip aprašyti visas problemas keliuose dviem žodžiais? Tarša ir greitis. Turbūt didžiausios problemos politikų ir policijos nuomone. Mokėkime taršos mokestį (nors jis jau buvo ir į benzino akcizo kainą įskaičiuotas) ir kvėpuosime švariau.
Spūstyse išsiskiria daugiausiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų
Spūstyse išsiskiria daugiausiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų
© DELFI / Tomas Vinickas

Bet tuo pačiu pristatykime salelių, „gulinčių policininkų“, pastatykime prie perėjų po šviesoforą kas 200 m ir vieną su kitu nesuderintus, kad pavažiavus 200 m vėl sustotum (pavyzdžiui, Saulėtekio alėja; Ukmergės g.). Taip pat mažiau aplinką teršime, kai stovėsime du kartus ilgiau spūstyje panaikinus žalias rodykles (vienintelis logiškas ir situaciją gelbstintis sprendimas būtų leisti sukti į dešinę visada, įsitikinus, kad saugu). Nesaugu sakote? Pateikite man statistiką, kiek nukentėjo pėsčiųjų dėl to, kad buvo žalia rodyklė. Taip pat galite pateikti statistiką, kiek pėsčiųjų eina ne per perėją, eina per reguliuojamą perėją, kai dega raudonas, bet nėra mašinų (žinoma, prieš tai nepamiršę paspausti mygtuko, kad užsidegtų žalia ir automobiliai jam praėjus dar pastovėtų).

Nepamirškime mažinti avaringumo. Kaip mažinti? Pastatyti ženklą, kad „avaringas ruožas“ prie kiekvienos perėjos (ten turbūt per 10 metų viena avarija būna, bet kam tai rūpi), sumažinkime greitį nuo 80 iki 50 ir visi bus sveikesni ir laimingesni (kelias Nemenčinės link kas kelis šimtus metrų prie kiekvienos perėjos „avaringas ruožas“ ir greitis 50. Taip pat Geležinio Vilko g., kur matomumas daugiau nei kilometras, 1 perėja retai matanti žmones).

Avarijų nedaugėja tačiau visi važiuoja greičiau, nes tiesiog nėra logikos? Pastatysime naujus matuoklius tuose ruožuose, nes mums reikia pinigų. Nes „pavojingas ruožas“ dažniausiai reiškia pavojų, kad toje atkarpoje galite gauti baudą. (P. S. Pašalinkite tuos neveikiančius matuoklius, nes tik avarines situacijas jie sukelia. Ne visi žino, kad neveikia, tad važiuodami normaliai prie jų smarkiai stabdo („Geležinis Vilkas“ prie Baltupių perėjos; už viaduko prie Ozo ir t. t.) Taip pat pasižiūrėkite, kaip sulėtina srautą tame pačiame Geležinio Vilko g. kamera prie vingio parko. Ten turbūt sumažėjo baudų, tai po N metų toje vietoje nusprendė, kad siaurėja kelias ir todėl greitis 50. Nors iki tol ir po to visi važiuoja ~90.

Ta pati situacija ir su atkarpomis, kur stovi vidutinio greičio matuokliai. Avarijų ten nebūna. Ten tiesiog geras kelias ir logiškai galima būtų važiuoti greičiau bei lenkti, tačiau nubrėžiama ištisinė linija ir sudaroma spūstis, nes atsiranda labai bijančių, kad gaus baudą, todėl važiuoja ne 90, o 70 (lėčiau važiuosiu, vadinasi, nenubaus, nesvarbu, kad trukdau eismą, bet policija dėl to nebaudžia).

Kalbant apie policijos darbą ir KET, tai vardan ekologijos, manau, galima būtų perrašyti KET taisykles, nes svarbiausia yra neviršyti greičio ir, žinoma, dar nevairuoti išgėrus (tik nejuokinkite tautos su tais akiniais, kurie „parodo“, kaip situaciją mato išgėręs žmogus. Turbūt puslitrį degtinės išgėręs geriau vairuočiau nei su tais akiniais po 2 bokalų; kalbant apie bokalus, neapgaudinėkite savęs ir kitų, kurie vairuoja išgėrę ir atseit išgėrė tik 1 alaus. Normaliam suaugusiam po 3 alaus ir 30 min galima važiuoti, nes alkotesteris rodo ~0,35, aišku, kiekvienam individualu, bet pasėdėjus porą valandų drąsiai galite judėti (turiu alkotesterį, tad sakau iš patirties. Per valandą vidutiniškai nukrenta 0,2 promilės)). Dėl greičio taškomi pinigai matuokliams (vietoj to, kad jei jau ties kiekviena perėja yra avaringas ruožas, statyti pėsčiųjų viadukus ir paspartinti eismą). Tai kiek medžių išsaugotume, kurie sunaudojami popieriui spausdinant, daugumos nuomone, bereikalingus KET punktus.

Yra krūva ir rašytų KET taisyklių, kurios neįdomios nei instruktoriams, kurie moko kitus, nei daugumai vairuotojų, nei tai pačiai policijai. Pavyzdžiui, toks punktas kaip visuomet laikytis arčiau dešiniojo krašto, kai jis laisvas. Ir nesvarbu tu važiuoji maksimaliu leistinu greičiu, lėčiau ar dar kaip nors. Vis tiek turi laikytis arčiau dešiniojo krašto, jei laisva ta juosta ir ypač jei trukdai kitiems už tavęs esantiems. Ir bauda už tai lygiai tokia pati, kaip ir viršijamas greitis 30km/h. plius, jei tai maršrutinis transportas, gali būti atimtas vairuotojo pažymėjimas ir bauda padidėja tris kartus. Bet kaip sakau, niekam tai neįdomu, jau nekalbant apie kitus dalykus, kur reiktų paprasto sąmoningumo (jei važiuoji tiesiai, stoji prie sankryžos, kuri turi žalią rodyklę į dešinę – stok į antrą juostą; jei suki į kairę, dažniausiai priešais važiuojantys automobiliai taip pat turi vieną juostą, kuri leidžia sukti į kairę, tad gali labiau pasitraukti neblokuojant kitiems važiuojant tiesiai; nemiegoti prie šviesoforų ir pajudėti vos užsidegus žaliai)...

Stebėkite patys sankryžas, kur dažnai susidaro spūstys ir stebėkite, kiek automobilių pravažiuoja ir kokie lieka tarpai. Maždaug kas trečias vairuotojas nesivargina judėti kartu su kitais, palikdamas tarpą dar 1-3 automobiliams. Tarkime, pravažiuoja, kol dega žalia 10 automobilių. Kas trečias vidutiniškai palieka tarpą dviems automobiliams, vadinasi vietoj to, kad būtų pravažiavę 16 automobilių, pravažiuoja 10. Ties kiekvienu „ratu“ žalios šviesos sankryžoje susidaro papildoma ~30metrų eilė. Bet vėlgi tai niekam neįdomu.

Tad ar tikrai tik greitis yra pagrindinė bėda? Avarines situacijas dažniau sudaro ne greičiau važiuojantys, o lėčiau ir nesilaikydami taisyklės, jog važiuoti reikia arčiau dešiniojo krašto. Tai yra priežastis. Greitis kartais yra pasekmė. Geležinio Vilko gatvėje kiekvieną dieną visi važiuoja ~90km/h, nors leidžiama 60, nieks nieko nedaro, tik savaitgaliais policija vakarais padaro toje vietoje reidą, ir susiėmę už galvos sako, kaip visi nesilaiko KET. Vis dėlto paprastą dieną reiktų stabdyti visus sukeliant spūstį tikriausiai iki Trakų.

Ar nereiktų pirmiausia gerinti asfalto kokybę, didinti leistiną greitį bent 20 km/h, sumažintą greitį keisti į rekomenduojamą greitį (KET ženklas 539), otuos, kurie važiuoja lėčiau trukdydami eismui, taip pat bausti.

Jūs sakysite, kad niekur nenuskubėsi? Kad nėra kur lėkti?.. Planuojame su keliais bičiuliais padaryti akciją. Vilniuje sukti ratus žieduose. Važiuoti 30km/h pirma ir 32km/h antra eismo juosta, nes niekur nenuskubėsit. Prie šviesoforo pajudėti tik kai jis pradės mirksėti. Gal tada ir policija atkreiptų dėmesį į problemą ir patys susiprastumėte, kai į darbą vietoj 30 min važiuotumėte 4 valandas.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(228 žmonės įvertino)
4.3114

Iš jos mokykloje šaipysis. Bet jei tai įvyks, aš būsiu laimingiausias tėtis pasaulyje (95)

Vilnietis Ernestas Pliuška, „Facebook“ įraše pasidalinęs itin jautria žinute apie savo...

Susirūpinusi mama: mano vaikai niekuo nenusikalto, kad juos žalotų nuolat kaimynystėje lojantys šunys (441)

Lietuvoje niekur negali pasislėpti nuo šunų lojimo. Tai smulkmena, kai gyveni be vaikų, bet...

Stebiu šios šeimos neištikimybės dramą ir galiu pasakyti, kuri – žmona ar meilužė – aukojasi labiau (61)

Rašau čia, nes negaliu į akis pasakyti – turiu apsimesti, kad nieko nežinau apie jūsų šeimos...

Darbdaviai neturėtų piktintis darbus dažnai keičiančiu jaunimu: tam yra logiškas paaiškinimas (50)

Perskaičiau straipsnį apie diskriminuojamą jaunimą ir pasibaisėjau darbdaviais.

Palaidoti meilės laiškai: sanatorijoje sutikta meilė buvo slepiama iki kapo (24)

2003 spalio 18 d. Edmundas akimis godžiai rijo smulkia rašysena prirašytus lapus. Iš jų dvelkė...

Top naujienos

Prabilo iš pareigų besitraukianti viceministrė: tylėti negaliu papildyta (252)

Pirmą kartą po pareikštų įtarimų viešai prabilo iš pareigų besitraukianti viceministrė Lina...

Grįžus iš Lenkijos tikriausiai teks izoliuotis, numatomos kai kurios išimtys (34)

Lenkiją penktadienį tikriausiai bus įtraukta į valstybių, iš kurių grįžus reikia izoliuotis,...

Veryga: situacija verčia sunerimti, todėl jau braižomas ribojimų planas  išskirti atskiri sektoriai, planuojamos patikros (295)

Per ketvirtadienį šalyje buvo užfiksuoti 24 nauji koronaviruso atvejai. Penktadienį sveikatos...

LNOBT direktoriui Sakalauskui diagnozuotas koronavirusas, teatras stabdo darbą (68)

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro ( LNOBT ) direktoriui Jonui Sakalauskui diagnozuotas...

Kokia kelionės į pajūrį kaina: važiavimas per kelio remontą gali baigtis tūkstantiniais nuostoliais (6)

Šią vasarą kelionės automobiliu iš sostinės į pajūrį – lėtesnės. Magistraliniame kelyje...

Skleidžia melą, kad pasaulyje bankrutavo kelios dešimtys stambių bankų (13)

Socialiniame tinkle „Facebook“ paskelbta informacija apie stambių bankų bankrotą, tačiau...

Minskui įteikta nota: Lietuva smerkia kuro pakrovimą į Astravo AE (109)

Lietuva griežtai smerkia pradedamą branduolinio kuro pakrovimą į nesaugią Astravo atominę...

Naujausiuose maršrutuose – dar viena vilniečių pamėgta vieta: ten lankėsi susirgęs iš „Bardako“ (51)

Ketvirtadienį Nacionalinis visuomenės sveikatos centras ( NVSC ) pranešė, kad koronavirusas buvo...

Astrave prasidėjo negrįžtamas procesas: Lietuva protestuoja ir laukia, kas bus (554)

Šiandien paleidžia Astravo AE , myliu jus visus, jeigu ką. Tokiu liūdnesniu sarkazmu penktadienį...

|Maža didelių žinių kaina