Mane kaip ir visą Lietuvą sukrėtė žinios apie Ievos Strazdauskaitės nužudymą – liūdna žiniasklaidoje papasakota istorija taip pat priminė vieną įvykį, kuris, laimei, man pasibaigė geruoju. Nenoriu lyginti šių dviejų atsitikimų, tik noriu parodyti, kad policijos raginimai po avarijos ne lipti iš automobilio, o kviesti pareigūnus ne visuomet gali atnešti kokios nors naudos.
© DELFI / Domantas Pipas

O istorija tokia. Visi kalba – jei kas nutiko, skambinkit policijai. Jei jus taranuoja, skambinkit policijai. O aš noriu papasakoti, kad toks skambutis gali būti bergždžias reikalas, todėl kad man buvo taip nutikę. Taip, tąkart mane tyčia taranavo vairuotojas, ir visa tai buvo nufilmuota.

Įsivaizduokite – vienas didžiųjų Lietuvos miestų, lyja. Man bevažiuojant, transporto priemonės vairuotojas bandė įvažiuoti į vieną juostą iš ten, iš kur to padaryti negalėjo. Kadangi jo nepraleidau, jis ant manęs supyko ir specialiai pradėjo vytis, spigino lempomis, bandė keršyti, o nusukus toliau mane prisivijo ir trenkėsi į šoną.

Po avarijos buvo baisu net sustoti, nes negalėjau būti tikras, ar nebūsiu kartą taranuotas. Atsargiai sustabdžius automobilį, galinio vaizdo veidrodėlyje išvydau, kaip iš kito automobilio išlipo du grėsmingai nusiteikę vairuotojai. Pribėgę jie pradėjo rėkti, kad man bus „šakės“. Sėdėdamas užrakintame automobilyje paskambinau policijai ir pranešiau apie tai, kas vyksta. Nemeluosiu – pareigūnai atvažiavo tikrai greitai, apžiūrėjo automobilius, peržiūrėjo vaizdo medžiagą ir... pasakę, kad turime užpildyti eismo įvykio deklaracijas, išvažiavo.

Kažkodėl nesvarbūs buvo nei tyčiniai kito vairuotojo veiksmai, nei tai, kad prieš jiems atvykstant, vyrukai buvo tikrai ne kaip nusiteikęs. Jokios baudos jie negavo ir vidury gatvės likau vienas aiškintis toliau.

Vos policininkai įsėdo į automobilį, vyrai vėl pradėjo rėkti, šaukti ir keiktis, kad su niekuo nesutinka, ir kaltinti mane. Kas man beliko? Įsėdau į automobilį, užsirakinau ir vėl paskambinau policijai. Man liepė palaukti ir pranešė, kad su manim bus susisiekta. Aš ir laukiau. 40 minučių.

Praėjus tiek laiko vairuotojai galiausiai nusiramino, įkalbėjo užpildyti deklaraciją, o aš po 40 minučių stovėjimo lietuje vis dėl to įsileidau juos į automobilį. Šiaip ne taip užpildėme deklaraciją.
Ačiū dievui, kad viskas baigėsi sėkmingai ir jie nusiramino, bet to man žadėto skambučio taip niekada ir nesulaukiau.

Moralas toks: kai važiuoji gatve, padarai pažeidimą, o tave nufilmuoja kameros, gauni laišką, kuriame pranešama apie pažeidimą ir paskirtą baudą. Na, o kai pažeidi taisykles ir tyčia trenkiesi į kitą automobilį, atvykusi policija nuobaudos gali ir neskirti.

Mano papasakota istorija įvyko seniai ir policijos teirautis apie šį įvykį nebenoriu – detalės jau nuėjusios užmarštin, tačiau norėčiau pareigūnus paraginti į kiekvieną skambutį reaguoti atsakingai.

Sėkmės visiems vairuotojams Lietuvos keliuose!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Ką daryti, jei kelyje junti grėsmę? DELFI primena, kad apie tai yra pasakojęs žurnalistas ir keliautojas, įvairių ištvermės važiavimo rekordų autorius Vitoldas Milius. Savo komentarais su portalu buvo pasidaliję ir Bendrojo pagalbos centro, policijos atstovai.

V. Milius pasakojo pats devyniasdešimtaisiais, kai vyravo kelių banditizmas, važiuodavęs pirkti automobilių į Vakarus ir turėjęs su jais grįžti į Lietuvą. „Visada visi banditai stengdavosi kažką padaryti tuo metu, kai automobilis stovi ir žmogus yra labiausiai pažeidžiamas“, – atsiminimais dalijosi pašnekovas. Reikia atsižvelgti į automobilį ir vairuotojo gebėjimus, tačiau sugauti tą, kuris dar važiuoja, aiškino V. Milius, yra daug sunkesnė užduotis. Todėl tuomet, tikino pašnekovas, keliuose jie laikydavosi vienos taisyklės – nestoti. „Ar tave stumia, ar tau ką daro, tu nestoji. Kol važiuoti, tol važiuoji. Kai sustoji, išlipo 3 su pistoletais, tu neturėsi, ką daryti – esi įkaitas“, – mokė V. Milius. Jo teigimu, kuo toliau, tuo mažiau panašu, kad I. Strazdauskaitės situacijoje kalbama apie išradingus nusikaltėlius, žinojusius, ką daro. Todėl pašnekovas tikino norintis įspėti, kad niekada nereikia paklusti nepažįstamų žmonių nurodymui imtis vienų ar kitų veiksmų. „Įsivaizduokite, važiuoji, saulė šviečia, geras oras, lygus kelias, o tau kažkas bac į šoną – taip nebūna. Iš niekur nieko niekas nesidaužo – tai turi atkreipti dėmesį, kodėl taip daro? Kiekvienas dabar turi telefoną ir ėmus skambinti banditai jau sunerims – gal į policiją? Sako, kad kažkas automobiliui blogai? Reikia suabejoti, eliminuoti naivumo faktorių tiesiog. Dabar stipriai tamsintų langų negali būti, tu matai, kas sėdi, turi atkreipti dėmesį, kas vyksta. Normalus vairuotojas, jei kažkas yra automobiliui ar padangai, tai jaučia. Nėra taip, kad nuleido padangą, o tu važiuoji 120 km/val. greičiu toliau be jokių pokyčių. Be to, daugybė naujų automobilių turi sistemas, kurios parodo, jei kažkas nutiko, net įspėja apie padangų slėgio pokyčius – užsidega lemputė, jei kas blogai. Galiausiai, jei kažkas nutiko, turi važiuoti į degalinę ar kažkur, kur būtų vaizdo kameros, žmonių. Jei sustosite vidury miško vidury nakties, faktas, kad su Jumis gali daryti, ką nori“, – sakė pašnekovas.

Bendrojo pagalbos centro atstovės spaudai Vilmos Juozevičiūtės teigimu, kilus įtarimui, kad kelyje esate persekiojamas kito automobilio, reikėtų nedelsiant skambinti bendruoju pagalbos numeriu 112. Skambinantis asmuo nedelsiant yra sujungiamas su policijos įstaigų operatyvaus valdymo padaliniu. Situacijos valdymą perima policijos pareigūnai, kurie prašo apibūdinti persekiojantį automobilį, klausia koks tai automobilis, valstybiniai numeriai, tikslinasi kitas aplinkybes. Anot V. Juozevičiūtės pagrindinė rekomendacija – važiuoti į saugesnę vietą. Tai gali būti degalinė, prekybos centras, vietos, kurios yra gerai apšviestos, įrengtos vaizdo stebėjimo kameros.

Policijos departamento atstovas spaudai Ramūnas Matonis savo ruožtu paaiškino, kokia yra automobilių stabdymo tvarka, pareigūnams dirbant su nežymėtu tarnybiniu automobiliu. Stabdoma važiuojant iš paskos su įjungtais švyturėliais (naujuose policijos automobiliuose jie matomi 360 laipsnių kampu, senesniuose jie įrengti mašinos priekyje, už grotelių). Vairuotojas gali būti stabdomas tik šviesiu paros metu. Automobilyje turi būti du uniformuoti pareigūnai. Jei kyla pagrįstų įtarimų, jog tai ne policija, nestokite ir iškart skambinkite 112, jums bus paaiškinta ar jus stabdo tikri pareigūnai.

Klausiame jūsų – ar esate patekę į tokią situaciją, kai kelyje jus, Jūsų manymu, tyčia taranavo ar kelia užkirto kitas automobilis? Ar kelyje esate pastebėję chuliganų, kurie, pavyzdžiui, vijosi jus ar specialiai trukdė kitiems vairuotojams? Pasidalykite savo patirtimi ir pamokomis, kad kitiems vairuotojams netektų nukentėti, el.p. pilieciai@delfi.lt.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ieškojo vaikino „Tinderyje“: papasakojo apie dažniausiai jų daromas klaidas (107)

Pradėsiu nuo to, kad man 25 – eri metai, gyvenu Kaune ir jau esu baigusi studijas. Beveik iš karto...

Septyniolikmetis suskaičiavo: verslą geriau kursiu užsienyje (55)

Verslas – įdomi ir pilna iššūkių veikla. Jis gali mano tikslus ir idėjas paversti realybe. Aš...

Pažįstamo atsiųsta nuoroda paskatino susimąstyti: Lietuvoje tik dirbdamas visą parą, uždirbsi kaip užsienyje? (60)

Vienas geras mano rusakalbis bičiulis į protingą mano telefoną atsiuntė Rusijos žiniasklaidos...

Mergina ar kompiuteriniai žaidimai? Jaunuolis priėmė sunkų sprendimą (156)

Niekada negalvojau, kad man taip gali nutikti. Aš turiu priklausomybę kompiuteriniams žaidimams....

Siūlo pertvarkyti darželių valdymo sistemą – kiekvienam mikrorajonui po vieną vadovą ir pavaduotoją (45)

Kadangi dabar visi, kas netingi siūlo idėjas Lietuvai, tai nutariau ir aš prisidėti prie...

Top naujienos

Byra dar vienas? Ant Trijų Kryžių kalno atsivėrė plyšys (71)

Gausus lietus pakenkė ne tik Gedimino, bet ir Trijų Kryžių kalnui – pavasarį čia atsivėręs...

Kainų augimas įsibėgėjo: kas dar brangs (140)

Europos Sąjungos (ES) statistikos agentūros „ Eurostat “ duomenimis Lietuvoje kainos auga...

K. Sobčiak Rusijos prezidento rinkimuose: kam tai paranku? (12)

Vladimiras Putinas apie Rusijos ateitį kalba taip, lyg būtų ne tik esamas, bet ir būsimas...

Orai: iš šaltesnių orų gniaužtų pavyks ištrūkti, tačiau yra vienas bet (5)

Savaitės pradžioje vyraus šaltoki orai , krituliai numatomi tik kai kur. Visgi, antroje savaitės...

Nėščia moteris vos nemirė, kai vaisius „praspyrė“ gimdos sienelę

Viena nėščia moteris praėjusią savaitę vos išvengė mirties, kai jos vaisius...

Išsamius tyrimus atlikę „Raptors“ paviešino J. Valančiūno traumos detales (2)

Vėlyvą sekmadienio naktį Lietuvos laiku Toronto „Raptors“ ekipa išplatino pranešimą spaudai...

Šeimos krizę išgyvenantis A. Šedžius prabilo apie žmonos pasirinkimus: aš taip nedaryčiau (38)

Visai neseniai Lietuvą apskriejo žinia - Andriaus ir Monikos Šedžių šeimą ištiko krizė, tad...

Neišsemiamos dantų pastos pritaikymo galimybės

Vargu ar dažnas kada pagalvojo, kad dantų pastą galima naudoti ne vien dantims valyti. Be...

Plintanti tendencija – seksas kaip nuomos mokestis (2)

Besinuomojančių būstą skaičius išsivysčiusiose pasaulio šalyje nuolat auga, nes daugeliui net...

Orlaivio kapitonas: skrydžio metu sudėtingiausi du dalykai (84)

Nestandartinės situacijos dėl oro ar techninių nesklandumų skrydžio metu pilotui nekelia baimės,...