„Kiek visa tai kainavo, nepamenu, bet labai prajuokino žinia, kad reikia atnešti 20 l benzino… Bet tokia buvo tvarka“, – prisimena DELFI skaitytojas Jonas. Pasidalijęs mintimis apie Vilniuje užfiksuotą vaizdelį iš vairavimo pamokos, ir pastaruoju metu kylant vis garsesnėms diskusijoms apie vairuotojų mokymą, jis papasakojo, kaip vairuoti buvo mokoma prieš 3 dešimtmečius.
Lada
© Vida Press

Praėjo daugokai laiko nuo tos dienos, kai prieš 3 dešimtmečius siekiau gauti vairuotojo pažymėjimą, ir daug kas yra pasimiršę.

Egzaminas, kaip ir dabar, buvo dviejų dalių:

1. Teorija;

2. Vairavimas.

Buvo sudarytos besimokančiųjų vairuoti grupės, kurios lankė teorijos mokymo kursus. Nepamenu, kiek valandų truko teorijos mokymai, bet vakarais, po darbo vyko paskaitos, kurių metu mokėmės kelių eismo taisyklių, buvome supažindinti su automobilio sandara (variklio veikimo principu ir t.t.). Dėstytojas turėjo paruoštas schemas su įvairiomis situacijomis kelyje, turbūt jų nagrinėjimas davė daugiausiai naudos, nes būdavo toks savotiškas gautų žinių pritaikymas „praktikoje“. Dėstytojas buvo tikrai savo srities specialistas, o mes jautėmės kaip tikri studentai…

Pamenu, net baudų (už padarytus kelių eismo taisyklių pažeidimus) sumas reikėjo išmokti (jei gerai pamenu tai ir egzamino bilietuose buvo su tuo susijusių klausimų), tikriausiai dėl to, kad kelių inspektorius neapgautų, jei padarytume nusižengimą vairuodami. Tiksliai nepamenu, bet atrodo tam, kad galėtumėme laikyti teorijos egzaminą, turėjome gauti dėstytojo leidimą (berods, buvo kažkoks testas). Po teorijos kursų baigimo prasidėjo vairavimo mokymai: 10 vairavimų po 1 valandą laiko. Kiek visa tai kainavo, nepamenu, bet labai prajuokino žinia, kad reikia atnešti 20 l benzino… Bet tokia buvo tvarka.

Instruktorius buvo pagyvenęs vyriškis, kiek supratau, silpnos sveikatos (širdis streikavo). Pirmą mokymosi dieną instruktorius paklausė: „Vairavęs?“ Atsakiau, kad ne. Paaiškino – „Čia sankaba, čia gazas, čia stabdis“ – ir po to tiesiai šviesiai pasakė – „Sėsk, važiuojam“. Pasisukinėjom, kaip man ten išėjo, gal kokias 15 min. aikštelėje ir pasakė – „Užteks, sukam į gatvę“. Buvo šiek tiek baisu, bet žinojau, kad jei ką, tai instruktorius turi pedalus. Pasibaigus mano pirmai „vairavimo“ valandai grįžom į aikštelę, kur laukė kitas mokinys.

Kiti, gal 5 užsiėmimai nesiskyrė beveik niekuo, aš „vairavau“, o instruktorius tylėjo. Beje, vieną kartą pasakė – „Įvažiavai į pagrindinį kelią – gazuok, nebėra ko žvalgyti“. Vienas užsiėmimas buvo aikštelėje, kur buvo imituotas „garažas“, „kišenė“, „įkalnė“ ir dar kažkas – atvažiavom, prasukom ratą per užduočių ruožą ir instruktorius išlipo iš automobilio, sakydamas: „Maršrutą, žinai, atidirbinėk, įkalnėje pajudėdamas iš vietos negali pariedėti atgal daugiau nei 15 cm. Į garažą ir kišenę važiuok pusiau pasisukęs, kad matytum automobilio galą ir garažo bei kišenės gabaritą žyminčius kuoliukus“. Kadangi buvo keli automobiliai su besimokančiais žmonėmis, tai instruktoriai ramiai sau šnekučiavosi, o mes „atidirbinėjome“ elementus.

Po aštunto užsiėmimo pasakė, kad jau gerai vairuoju ir galiu daugiau neiti. Tada, praėjusio amžiaus devintame dešimtmetyje, gal toks mokymas ir tiko. Automobilių buvo nedaug, greičiai irgi nedideli, automobilių skardos storos…

Tuo metu automobilį vairuoti ir jį turėti buvo prestižo reikalas, sakyčiau, net savotiška prabanga. Šiandien situacija pasikeitė kardinaliai, o tai reiškia, kad visiškai turi keistis ir vairuotojų ruošimas. Mokėti užvesti automobilį ir pavojingai manevruojant dideliu greičiu „prasinešti“ miesto gatvėmis daug proto nereikia. Vienas mano kolega yra pasakęs – „Geras vairuotojas – ne tas, kuris eismo įvykio metu yra teisus, o tas, kuris sugeba vairuodamas vertinti situaciją ir eismo įvykio išvengti.“

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Daugiau žinančius apie situaciją ar norinčius pasidalyti savo patirtimi po vairavimo pamokų, kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt.

Įvertink šį straipsnį
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nakvynės vietos įsiminė ilgam: vienoje – įdėmus savininko žvilgsnis, kitoje – dušas kambaryje (3)

Pasiskaičiusi istorijų apie prastus ir keistus viešbučius, nutariau parašyti ir savo...

Eksperimentas „Laikinoji emigracija“ arba pusamžio perspektyvos Vokietijoje (27)

Išbandyti save laisvoje darbo rinkoje užsienyje knietėjo man jau seniai. Šioje vietoje, manau,...

Eksperimentas pažinčių svetainėje: tinderio princų pasiūlymai ir gvazdikų pasimatymas (131)

Turbūt dažnas vyras turi draugę/kolegę/sesę, kuri yra ištarusi frazę panašią į „Tinderis...

Skaitytojai dalijasi istorijomis: ką daryti, jei persekioja kelyje? (110)

DELFI skaitytojos istorija apie tai, kaip naktį ją automobiliu persekiojo nežinomas vyras...

Emigranto atostogos Lietuvoje: turėjo būti pati nuobodžiausia savaitė, bet išskrendant spaudė širdį (106)

Ne dėl neblaivių lietuvių krečiamų cirkų oro uostose ir lėktuvuose, bet skrydis namo į...

Top naujienos

Savaitės pradžioje Lietuvos orus lems ciklonas (5)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šilčiausiąją šio ciklono dalį. Aukščiausia temperatūra...

Laikantis Viduržemio jūros regiono dietos pagerėja sveikata: egzotiška mityba lengvai suderinama su lietuviška (73)

Jeigu norite valgyti kaip tikras Viduržemio jūros regiono gyventojas, pasirodo, visai nereikia...

Parduotuvės vadovas apie krentančius pardavimus: kažkas jaučiasi, bet nežinau tik kas (366)

Tiek Lietuvoje, tiek Europoje kalbama, kad šiuo metu yra ekonominis pakilimas.

Kraupios pliušiniais žaislais nuklotos vaikų kapinės: ten patekus norisi sukalbėti visas maldas, kurias moki (16)

Ilgas žvyrkelis. Šalia jo – sena, medinė, išvirtusi tvora. Aplink matosi kelios trobelės,...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (109)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Kremliaus logika: baugina JAV bombonešiais Lietuvoje, bet pasienyje griaudi rusų bombos (1070)

Kodėl NATO sąmoningai kursto įtampą pasienyje su Rusija ? Kodėl Lietuvoje JAV ir...

Į legionieriaus vėlyvą atsisveikinimą smagiai reagavo ir Juškevičius, ir buvęs strategas (1)

Dar birželio antroje pusėje Žanis Peineris raitė parašą ant sutarties su Stambulo...

Baigėsi festivalis „Karklė“: didžiausi gerbėjai jau laukia kitų metų Papildytos nuotraukų galerijos (47)

Tris dienas trukusiame festivalyje „ Karklė Live Music Beatch 2018“ nuskambėjo paskutinis šių...

Nakvynės vietos įsiminė ilgam: vienoje – įdėmus savininko žvilgsnis, kitoje – dušas kambaryje (3)

Pasiskaičiusi istorijų apie prastus ir keistus viešbučius, nutariau parašyti ir savo...

Justino Jankevičiaus nebelieka „Kitokiuose pasikalbėjimuose“: šiandien mes sukame skirtingais keliais (43)

„Kitokių pasikalbėjimų“ kūrėjas Mantas Bertulis socialiniame tinkle „Facebook“...