Pirmą kartą trijų dalių projektas užstrigo dar nebaigus tiesti pirmosios dalies – 7,7 km ilgio atkarpos, besitęsiančios nuo Karaliaus Mindaugo tilto iki Verkių rūmų. Darbų vėlavimas privertė atsisakyti ES suteiktos paramos, tačiau leido Vilniaus savivaldybei išdidžiai pakėlus galvą pareikšti, jog pirmo etapo statybos darbai bus įgyvendinti savivaldybės lėšomis. Ir iš tiesų – po kelių mėnesių, beveik prieš metus, ratuoti ir pėsti vilniečiai buvo pakviesti į dviračių trasos pirmosios dalies atidarymą.

Įvykis dviratininkų bendruomenei buvo džiugus, nors, kaip buvo žadėta, net ir ši trasos dalis nebuvo pilnai įgyvendinta – ties Karaliaus Mindaugo tiltu prasidėjęs kelias baigėsi ties Trinapolio vienuolynu, o žadėtieji Verkių rūmai liko už siaurutės, vingiuotos Verkių gatvės atkarpos, kurioje vargiai išsitektų du automobiliai. Kelio atkarpa, nuo Trinapolio vienuolyno iki Verkių gatvės, kurią supa aplinka, žemėlapyje savivaldybės pažymėta kaip ypatingai graži ir vaizdinga, liko be specialiai atskirto dviračių tako.

Galbūt šis buvo suplanuotas įgyvendinti trečiojoje projekto dalyje, turėjusioje sujungti Verkių gatvę su Žaliųjų ežerų rajonu (nors oficialiai pirmoji „EuroVelo 11“ atkarpa turėjo siekti Verkių dvarą)? Kaip ten bebūtų, apie taką dviratininkams beliko tik pasvajoti, nes prieš metus skelbta darbų pabaigos data – 2009 metai – jau čia, o pabaigos ir net antros bei trečios projekto dalių pradžios nematyti.

Rodos, savivaldybė tenorėjo uždidėti varnelę „Atlikta“ šio projekto eilutėje, nes praėjusių metų vasarą atidarytos pirmąja atkarpa „EuroVelo 11“ statybos ir baigėsi. Pažadai šiaurinę miesto dalį turėtų sujungti su Trakų Voke – neįvykdyti. Šiandien dviratininkai turi tenkintis tik pirmąją trasos dalimi bei dviračių takais, prasidedančiais niekur ir besibaigiančiais niekur.

Sakytumėt, na ir kas, juk projektai turi „pomėgį“ sustoti viduryje įgyvendinimo, mes jau prie to pripratę..? Iš tiesų, šį kartą labai gaila. Ir tam yra daugybė priežasčių, pradedant ta, jog „EuroVelo 11“ – tarptautinio dviračių trasų tinklo atkarpa, turinti sujungti Lenkiją su Latvija ir baigiant ta, kad projektas tikrai puikus ir jo įgyvendinimas pradėtas gana kokybiškai –malonu važiuoti sutvarkytu, būtent dviračiams skirtu taku.

O kur dar ekologijos, kovos su automobilių spūstimis, sveikatingumo aspektai..? Juos Vilniaus savivaldybė tarsi užmiršo. Ir, atrodo, užmiršo ne tik juos, bet ir pažadą 2009 metais baigti įgyvendinti „EuroVelo 11“ projektą.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!