„Neurorinkodaros paslauga turėtų kilstelėti šalies tyrimų rinką į aukštesnį lygį. Ši sprendimas, kuriam naudojamos pažangiausios technologijos, suteiks galimybę reklamos kūrėjams prasiskverbus į vartotojo pasąmonę ne tik sužinoti tikslią jų reakciją į reklamą, bet ir paversti ją kiek įmanoma veiksmingesne. Tuo metu reklamos užsakovai galės jaustis tikri, kad jų investicijos į reklamą bus nukreiptos tinkama linkme“. Na, ir taip toliau.

Na, Lietuvai gal tai ir naujiena, o pasaulyje neuromarketingas jau seniai žengia tvirtu žingsniu pasąmonės užkariavimo keliu.

Ir tai yra gana dėsningas posūkis marketingo rinkoje, kadangi tradicinės reklamos priemonės jau nebeveikia taip, kaip norėtųsi užsakovams. Senais gerais laikais viskas buvo paprasčiau – žmonėms kažko reikėjo, reklamos pagalba jie sužinodavo, kur tą kažką įsigyti ir už kiek.

Dabar žmonėms nebereikia nieko (arba jie nežino, ko jiems reikia), o tradicinė reklama dar labiau išmuša juos iš vėžių, nes dažnai sunku suprasti, ką ji parduoda – produktą ar būtinybę jį įsigyti.

Kadangi vis daugiau atsiranda žmonių, kurie nejaučia būtinybės įsigyti ką nors, o kai kurie, patys nejautriausi, dargi visaip šaiposi iš tų, kurie tą būtinybė jaučia – atsirado poreikis imtis galingesnių ginklų nei tik graži mergina prie viskio butelio (ši vaizdinį reikia įsivaizduoti masteliu 1:1).

O dar Froidas teigė, kad pasąmonė – galingas reikalas.

Tai va, dabar jau galėčiau nupiešti baisiausius scenarijus, kaip mes vos tik užmetę akį į televizoriaus ekraną – bėgsime pirkti septyniolikto i-Phone ar balsuoti už Abraomoromanovičių rinkimuose.

Bet nepiešiu.

Nes bus kaip visada. Vieni bėgs, kiti nebėgs.

Ir taip yra dėl vienos labai paprastos priežasties – hipnozei pasiduoda tik tie, kurie nori jai pasiduoti. Labai senais ir ne tokiais gerais laikais visi žmonės buvo pasidavę hipnozei, kad Žemė plokščia ir dargi Saulė sukasi aplink ją. Bet kartas nuo karto atsirasdavo vienas kitas žmogus, kuris nenorėjo pasiduoti tai hipnozei. Tiesa, daugumai jų baigėsi ne taip jau gerai, bet galų gale visgi Žemė suapvalėjo ir pradėjo suktis aplink Saulę.

Štai va jum prašau hipnozės pavyzdys:

Žmonės laiko rankose du vienodus daiktus, bet įžvelgia juose ženklius skirtumus.

Šiom dienom gi matome kasdien per BBC grupeles užhipnotizuotų veikėjų, kurie straksi kaip pašėlę, lipa spygliuotom tvorom link JAV ambasadų, kažką šaukia, rėkia ir visaip kitaip demonstruoja, kad yra šiek tiek sudirgę. Ir dėl ko viskas? Kad kažkas nedrąsiai ir gana mėgėjiškai užsiminė apie šokinėtojų hipnozės beprasmiškumą. Ir negi kas nors patikėjo, kad visi tie rėkautojai-akmenmėčiai žino, kas tai yra „Youtube“ ir kaip juo naudotis? Tokia jau hipnozės esmė – visi užhipnotizuotieji elgiasi vienodai.

Taip kad tas neuromarketingas – irgi laikinas dalykas. Sumažės zombių eilės parduotuvėse ir vėl bus ieškoma naujų metodų.

O aš jau netgi žinau vieną.

Reikia formuoti baudžiamuosius būrius. Šaltas revolverio vamzdis įremtas į smilkinį – gera paskata pirkti. Ir ganėtinai pigi, sakyčiau. Nei tau focus grupes daryti, nei smegenis tirti. Gyventi visi nori.

Kaip ten sakoma: vartoju, vadinasi gyvenu. O jei nevartoju – tai štai jums ir prašom, va. Tuk tuk į duris šautuvo buože.

Dar visai neseniai baltieji (čia odos spalva, o ne politinės pažiūros) verslininkai taip spręsdavo darbo jėgos trūkumą.

Arba funkciniai psichopatai (na, valstybių vadovai) – savo konfliktus su kitais vadovais. Nusiųsdavo baudžiamąjį būrį į kokį nors kaimą ir išgaudydavo visus vyrus, ir išsiųsdavo juos į karą. Tai kodėl to paties negalima daryti su pirkėjais? Ar rinkėjais? Juk išbandytas metodas.

Taigi vardan pasaulinės taikos ir ramybės – gal nusipirkim tą penktą telefoną, prabalsuokime už baukutes (čia ne pavardė, o elgesio modelis), įsigykim Vilniečio kortelę ir dvisluoksnį dantų siūlą su perlų granulių ekstraktu. Nes tai daug paprasčiau nei to nedaryti – juk pamenat Froidą ir TNS‘ą – prieš pasąmonę nepašokinėsi.

„Prie ko čia pasaulinė taika ir ramybė?“ – jaučiu pakibusį ore klausimą.

Išties. Prie ko čia ji.

Svarbu, kad tau būtų ramu.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!