aA
Nesu iš tų, kurie mėgsta skųstis ir aiškinti, bet kažkam reikia atkreipti dėmesį į tai, kas vyksta Vilniaus keliuose. Mes, hipsterių sostinės gyventojai, po truputį mokomės iš Vakarų kalbėti apie socialiai jautrias temas ir kultūringą elgesį vienam su kitu. Deja, važinėjant Vilniaus gatvėmis akivaizdu, kad kalbėti mėgstame labiau negu daryti, nes keliuose – kur nekultūringas elgesys gali kainuoti net kito gyvybę – esame pratę žiūrėti tik savęs pačių.
Neištvėrė netvarkos Vilniaus oro uoste – ilgai galvojo, kur kreiptis
© DELFI skaitytojas

Pripažinsiu, dėl asmeninės padėties pats dažniau pastebiu tokius „smulkius“ kelių eismo pažeidimus. Mano vyresnis brolis turi vidutinį neįgalumą, todėl visą gyvenimą iš arti matau, kaip pasaulis atrodo jam. Neįgaliesiems visuomenėje tarsi yra sukurtos tam tikros priemonės, kad būtų lengviau gyventi pilnavertį gyvenimą. Bet vis tiek viskas priklauso nuo to, ar mes patys esame linkę padėti arba bent jau netrukdyti kitam.

Atleiskite, jei nemalonu tą skaityti ir norėtųsi tikėti, kad taip nebebūna, bet turiu nuvilti...Būna. Ir bendrai kuo daugiau važinėju Vilniaus keliais, tuo aiškiau, kad eilinis vairuotojas pamatęs ateinantį pėstyjį pagreitins, kad tik nereiktų nieko praleidinėti per gatvę. Ir į kitą juostą tavęs daugelis neįsileis, nors tavo juostai pradėjus judėti greičiau tie patys vairuotojai pypsės ir įžūliai kišis, kol visi bus priversti sustoti ir juos įleisti. Tai ne vieno pažeidimo ir ne vienos stovėjimo aikštelės problema – tai požiūrio į kitą žmogų problema.

Elementarus pavyzdys, kuris mane ir išprovokavo parašyti. Oro uosto išvykimo aikštelė (užvažiavimas į išvykimą), vakaras. Man tereikia išlipti ir patekti į vidų. Bet net ir tai, pasirodo, misija neįmanoma, nes visos vietos prie išvykimo užstatytos. Aš per 40 metrų nuo oro uosto durų ir toliau niekaip – net privažiavus arčiau manęs nėra kur išleisti. Na gerai, aš išlipau toliau ir atėjau. Juk tikrai ne pirmas kartas, kai matau tokią situaciją. Bet tai aš galiu taip lengvai ateiti – aš neturiu jokios negalios, aš sąlyginai jaunas ir man tas atstumas nieko nereiškia. Ne visiems taip paprasta.

Ir ką gi aš matau eidamas po tas viršuje sustojusias mašinas? Daugiausiai, aišku, taksi (bet ne tik). Kai kurie taksistai žvalgosi, matyt, laukia pasirodant kliento. O štai vienas užmerkęs akis ilsisi, net variklis išjungtas, matyt, kad parūkymo pertrauka – ir tiesiai po ženklu, kuris draudžia čia stovėti. Panašiai elgiasi ir dar bent kokie 5 „kultūringi tautiečiai“, kuriems ant kitų nusispjaut. Nes jis pirmas užsiėmė vietą...

Bet ir tai dar ne blogiausia, nes kaip tik man priėjus prie įėjimo, iš oro uosto išeina vyresnė pora ir ramiausiai įlipa į tiesiai priešais pastatytą automobilį. Be jokių lagaminų ir iš pokalbio suprantu, kad jie ką tik kažką išlydėjo, atsibučiavo, atsisveikino. Mašiną palikę praktiškai vidury kelio su „avariniu“.

Nu f***, vilniečiai, taigi taip paprasta: privažiuojate, išleidžiate draugą arba keleivį ir važiuojate toliau. Niekas neverčia akis išvertus skubėti, bet ar tikrai neįmanoma apsisukti per minutę ar dvi? Ar būtina taip išnaudoti tą laisvę, kad daugiau niekam nebeliktų vietos? Ar jūs suprantate, kad įjungti „avarinį“ nėra lygu leidimui stovėti bet kur ir bet kaip?

Ilgai galvojau, ką čia padaryti. Apšaukti? Skambinti policijai? Pačiam daryti taip pat? Bet kas nuo to pasikeis, kam nuo to bus geriau? Gi problema ne vienas prastas vairuotojas – problema, kad daugumai kelyje giliai dzin ant visų aplinkinių. Mes įsivaizduojam, kokie labai vakarietiški esam, ir tuo pačiu griežtai atsisakom tą parodyti praktikoje.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Komentuoja Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas

Situaciją ant užvažiavimo tako (panduso), vedančio Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo link, stebime jau kuris laikas. Šioje vietoje ėmėmės papildomų veiksmų – įrengti stovėti draudžiantys kelio ženklai, esame sutarę su policijos pareigūnais, kurie dar dažniau patruliuoja ir įspėja nekultūringus vairuotojus, taip pat ir mūsų objektų saugumu besirūpinantys kolegos stebi situaciją kameromis ir dalinasi medžiaga, jei to reikia su pareigūnais – visos šios priemonės skirtos tam, kad būtų išvengta transporto spūsčių.

Labai gaila, bet vairuotojų kultūra ir supratimas, kodėl reikia paisyti eismo taisyklių, turbūt yra esminis faktorius, darantis įtaką visai situacijai. Tai į gerąją pusę keičiasi lėtai. Tikrai norime, kad tokiu situacijų mažėtų, todėl jau dabar analizuojame dar griežtesnių priemonių diegimo galimybes, kurios padėtų valdyti susidarančių kamščių šiame užvažiavimo take situaciją.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(68 žmonės įvertino)
4.1618

Po žiaurių slaugytojos žodžių moteris negali atsigauti: kur nueisime su tokiu elgesiu? (4)

Noriu pasidalinti savo istorija ir kreiptis į tuos žmones, kurie dirba sveikatos sistemoje. Tie, į...

Iš egiptiečio paveržęs mylimąją lietuvis laimingas buvo tol, kol smogė prakeiksmas iš praeities (1)

Tai tiesiog sunkiai įtikėtina dviejų jaunuolių meilės istorija. Nors, jeigu būčiau visiškai...

Pradėjus planuoti vestuves išryškėjo tikrasis anytos veidas: ta moteris visiškai nejaučia ribų (5)

Kaip pasaulis sena tema – tai anytos ir marčios santykiai . Kartais atrodo, kad ne be reikalo...

Visą tiesą sužinojusi žmona kreipėsi į meilužę: turiu tau vieną prašymą (6)

Kai kas nors mus įskaudina, norime atsiriboti. Norime nebegirdėti apie tą žmogų, kad jo neliktų...

Į svajonių šalį nuvykusi dvyliktokė: norėčiau, kad kiekvienas mokinys tą patirtų

Labas! Su jumis sveikinasi Augustė Povilaitytė iš Viduklės, Raseinių rajono. Šiuo metu esu...

Top naujienos

URM pirkimas už daugiau nei 1,5 milijono baigėsi teisme: su švedų įmone kilo rimtas konfliktas (11)

Užsienio reikalų ministerijai iš užsienio įmonės nutarus įsigyti biometrinių duomenų...

Siūlo apriboti baltarusiškų cigarečių įsivežimą: slepiančius baustų kaip kontrabandininkus (8)

Baltarusijai palengvinus procedūras Lietuvos gyventojams patekti į šią šalį, pastebime, kad...

Perspėjimas: tokio ginklų naudojimo nebuvo nuo II pasaulinio, 20 iš 30 NATO valstybių išnaudojo savo resursus

Dėl nuolatinių Rusijos apšaudymų iš Chersono bėga gyventojai. Jie sako negalintys gyventi šiame...

Mokslininkai skelbia naujo tyrimo apie COVID-19 rezultatus: sirgę daugiau nei kartą – privalo suklusti

Neseniai JAV mokslininkai atliko didelio masto tyrimą – aiškinosi, kaip pakartotiniai...

Karas Ukrainoje. Karo analitikai įvardijo, kokius Ukrainos veiksmus Rusija dabar laiko didžiausia grėsme Zelenskis: nauja savaitė gali būti sunki, Rusija vėl rengia smūgius

Rusijos kariuomenė supranta, kad Ukrainos kariai gali kirsti Dnieprą ir pradėti kontrpuolimą...

Jurgita Grigaitė

Teisininkas atsako: ką daryti, jei kaimyno medis užstoja saulės kolektorius, bet kaimynas nesutinka jo nupjauti? (3)

Ne vienam, turinčiam žemės sklypą, norisi kuo gražiau jį apželdinti, pasisodinti vaiskrūmių,...

Sunkų periodą išgyvenę Vitulskiai pakeitė požiūrį ir prioritetus: gyventi reikia čia ir dabar

Pastaraisiais metais Erika ir Merūnas Vitulskiai neslepia išgyvenę įvairiausių sunkumų....

VERT paskaičiavo, kiek pinigų reikia elektros ir dujų kompensacijoms: tokia suma biudžete nenumatyta

Valstybės gyventojams mokamoms kompensacijoms už dujas ir elektrą vien pirmąjį kitų metų...

Belgijos rinktinę drasko vidinės įtampos, o spauda reikalauja: pažadinkite De Bruyne

Antrą vietą FIFA reitinge užimanti Belgijos rinktinė Katare vykstančiame pasaulio futbolo...

4 km gylyje ledu padengtame Arkties vandenyne – mokslininkus apstulbinę reiškiniai: tokie procesai vyksta ne tik Žemėje

Naujo tyrimo rezultatai rodo, kad atokioje Žemės vietoje, po vandeniu, esančios sąlygos yra...