aA
Vilniuje aktuali automobilių stovėjimo problema. Jie paliekami ant žolės arba pėsčiųjų takų, kadangi esama parkavimo infrastruktūra nepritaikyta tokiam dideliam privačių transporto priemonių kiekiui. 27-erius metus visi buvę Vilniaus m. valdžios atstovai šioje srityje praktiškai nenuveikė nieko, tik apatiškai stebėjo, kaip kasmet auga privačių automobilių kiekis.
Negaliu tylėti: ar Vilnius pralaimėjo kovą dėl pėsčiųjų takų ir žaliųjų plotų?
© Asociatyvi nuotr.

Tad nenuostabu, kad toks svarbios problemos ignoravimas sukėlė chaosą mieste – žalieji plotai virsta purvynais, pėsčiųjų takais nebegali naudotis pėstieji, užstatytos pėsčiųjų perėjos, kadaise buvę platūs keliai tampa siauri, kurie tiek susiaurėja, jog vienu metu nebegali prasilenkti dvi transporto priemonės.

Kelias tapo parkavimo aikštele – kadaise toks reiškinys sveiku protu būtų tiesiog nesuvokiamas, bet priprato miestas, toliau atėjo eilė pėsčiųjų takams, žolei. Kur dar bus įkišami automobiliai? Aišku, investuoti į stovėjimo vietų infrastruktūros išplėtimą yra netikslinga, nes tam reikės labai daug lėšų, o privačių transporto priemonių savininkai dabar tikrai prie to neprisidės. Ar kas nors baudžia pažeidėjus? Policija seniausiai nusimetė atsakomybę, Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos kontrolės pareigūnai atvyksta tik gavę iškvietimą. Nėra prevencijos, tad pažeidėjai gali jaustis ramūs – tikimybė, jog būsi nubaustas yra labai maža.

Pamačius pažeidimą tenka nufotografuoti pažeidėjo automobilį, po darbo padirbėti policininku (neoficialiai, nemokamai). Tačiau gal galima pagaliau imtis spręsti problemas prevenciškai? Egzistuoja tankūs krūmai, medeliai, metaliniai kuoliukai, gėlių klombos, kitokie inžineriniai kelio elementai, kurie blokuoja nesankcionuotą patekimą ant pėsčiųjų tako ar žolės. Toks masinis projektas padidintų pėsčiųjų takų apsaugą nuo važiavimo jais, stovėjimo ant jų, kartu būtina apsaugoti jautriausias žaliąsias zonas, jų likučius.

Sveiku protu sunku suvokti problemos nesprendimo priežastis: galbūt tai biurokratų ir politikų nenoras pyktis su miestiečiais? Gal jie patys pažeidžia KET? O gal tiesiog mažai skundų dėl to, nes dauguma susitaikė su problema? Nes vairuotojai-pėstieji pažeidžia KET, dėl to ir nekelia problemos? Aišku, vien dėl to, kad pėsčiųjų takai ir žalieji plotai bus apsaugoti, nuo to nepadaugės parkavimo vietų mieste, tačiau tai ne pėsčiųjų problema. Pėstieji, kaip ir dviratininkai, turi turėti savo takus, kuriais negali važinėti automobiliai. Mes negalime viso miesto atiduoti automobiliams, jeigu jie netelpa stovėjimo aikštelėse, nes pirkdamas automobilį vairuotojas turi pagalvoti ir apie parkavimą.

Ar ne logiškiau būtų ten, kur didžiausios problemos su automobilių statymu neleistinose vietose, tiesiog įrengti tokias priemones, neleidžiančias toliau daryti KET nusižengimų? Akivaizdu, kad problemos neįmanoma išspręsti nuobaudomis. Sveikas protas čia irgi nenugalės, vairuotojai patys nesusiprotės statyti tvarkingai automobilių, o visų KET pažeidėjų neįmanoma nubausti, nuobaudos per mažos. Atvykite į Pilaitės ar į bet kokį mikrorajoną vakare, darbo dieną ir pamatysite problemos mastą. Ar metaliniai kuoliukai daug kainuoja? Ar labai didelis darbas būtų juos pastatyti? Galbūt jie neatrodo estetiškai, tačiau purvynas ten, kur kadaise buvo žolė, atrodo kur kas baisiau. Ištrupėjusios šaligatvio plytelės irgi nesmagu, jomis eiti nepatogu.

Miesto meras džiaugsis keisdamas plyteles, kurias vėl teks keisti, nes automobiliai sugadins ir naujas. Didelės problemos sprendimas reikalauja rimtesnių priemonių. KET pažeidėjai jaučia, jog mieste chaosas, todėl daro ką nori. Gal metas atsiimti miestą iš jų ir įvesti bent kažkokią kontrolę? Nepastatysi policininko prie kiekvieno žolės plotelio, tačiau stovintis metalinis kuoliukas atgrasys nuo noro važiuoti toliau. Gal net kils mintis nuomotis ar pirkti parkavimo vietą, gal net atsiras mintys prisidėti prie parkavimo aikštelių įrengimo.

Kam tai daryti dabar, jei laisvė statyti automobilį bet kur ir bet kaip tokia neribota? Ar Vilniaus m. sav. biurokratai ir politikai patys nemato vakarais problemos savo kiemuose? Jos gali nematyti nebent savo nuosavuose namuose gyvenantys ir niekada į mikrorajonus nevažiuojantys piliečiai. Galbūt gyvenant kitame Vilniuje to ir nematai, bet didžioji Vilniaus gyvena būtent taip – pėstieji ir žalieji plotai pralaimi kovą dėl teisės išlikti. Jų vietas užima automobiliai. Silpnesniosios pusės ginti stoti turi valdžia. Ar atsibus iš miego pagaliau?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Jaunosios kalbininkės močiutė atėjo į diplomų teikimą: siaubinga ir pasibjaurėtina (263)

Praėjusią savaitę turėjau didelės garbės dalyvauti Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto...

Ištekėjusiai dviejų vaikų mamai meilužio dėmesys suteikė sparnus: viską pakeitė karantinas (183)

Dominyką pirmą kartą pamačiau prieš pusantrų metų, kai dalyvavome viename renginyje. Tai buvo...

Sūnui nupirkusi garsaus vardo batus už 129 eurus pasigailėjo: noriu įspėti kitus (288)

Sūnus nusižiūrėjo internete dailius batelius. Norėjome nupirkti geresnės firmos, kad ilgiau...

Slapta nuo šeimos su arabu apsigyvenusi moteris – atvirai: gąsdino, kad tapsiu penkta jo žmona (147)

Prieš keletą metų man teko vykti į Jungtinius Arabų Emyratus. Dalyvavau konferencijoje Dubajuje,...

2 vaikų mama papasakojo apie specialistų elgesį po COVID-19 tyrimo: trys dienos kaip ant adatų (27)

Mano COVID-19 istorija. Buvo ketvirtadienis. Temperatūra pakilusi jau antrą parą.

Top naujienos

Loreta Graužinienė paskelbė grįžtanti į politiką (399)

Buvusi „darbietė“ Loreta Graužinienė pasiryžo grįžti į politiką, ir kaip nepriklausoma...

Vairuotojų laukia dar vienas pokytis: techninės apžiūros kainos turėtų didėti (125)

Pavasario pradžioje Susisiekimo ministerija siūlė, kad nuo birželio 1 d. techninės apžiūros...

Vairuotojus įsiutino remontuojamos gatvės ruožas: pravažiavus greičiau galima sukti tiesiai į servisą

Su „ Kas vyksta Kaune “ redakcija susisiekęs kaunietis atkreipė dėmesį, jog Jonavos gatvėje,...

Pentagonas griežtina toną dėl Rusijos: jei tai tiesa, imsimės veiksmų (320)

Pentagono aukščiausio rango pareigūnai ketvirtadienį pažadėjo „imtis veiksmų“, jei JAV...

Rūdis bandysianti nušveisti rinktinė buriasi Palangoje (2)

Tradiciniu laiku ir tradicinėje vietoje – penktadienį Lietuvos krepšinio rinktinė kaip visuomet...

Partijų reitinguose pokyčiai: LVŽS aplenkė konservatorius (620)

Iki Seimo rinkimų likus trims mėnesiams, partijų reitingų lentelėje – lyderių rokiruotė.

Darbo partija prieš rinkimus gaus nemenką sumą? VRK priėmė sprendimą dėl 1,8 mln. eurų (74)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) penktadienį priėmė sprendimą, kuriuo Darbo partijai (DP)...

Kaltė neleidžia atostogauti be vaikų? Psichologės įžvalgos pakeis jūsų nusistatymą (1)

Daugelis tėvų sutinka, kad dažnai po atostogų su vaikais, reikia dar vienų atostogų. Bet ne visi...

„PayPal“ nutraukia paslaugų teikimą Rusijoje

Tarptautinė atsiskaitymų platforma „ PayPal “ nutraukia paslaugų teikimą klientams Rusijoje...

Paviešino skundą EK dėl neteisėto valstybės pagalbos teikimo Lietuvos nacionaliniam radijui ir televizijai (32)

Interneto žiniasklaidos asociacija ir UAB „All Media Lithuania“ viešina skundo, pateikto prieš...

|Maža didelių žinių kaina