Vilniuje aktuali automobilių stovėjimo problema. Jie paliekami ant žolės arba pėsčiųjų takų, kadangi esama parkavimo infrastruktūra nepritaikyta tokiam dideliam privačių transporto priemonių kiekiui. 27-erius metus visi buvę Vilniaus m. valdžios atstovai šioje srityje praktiškai nenuveikė nieko, tik apatiškai stebėjo, kaip kasmet auga privačių automobilių kiekis.
© Asociatyvi nuotr.

Tad nenuostabu, kad toks svarbios problemos ignoravimas sukėlė chaosą mieste – žalieji plotai virsta purvynais, pėsčiųjų takais nebegali naudotis pėstieji, užstatytos pėsčiųjų perėjos, kadaise buvę platūs keliai tampa siauri, kurie tiek susiaurėja, jog vienu metu nebegali prasilenkti dvi transporto priemonės.

Kelias tapo parkavimo aikštele – kadaise toks reiškinys sveiku protu būtų tiesiog nesuvokiamas, bet priprato miestas, toliau atėjo eilė pėsčiųjų takams, žolei. Kur dar bus įkišami automobiliai? Aišku, investuoti į stovėjimo vietų infrastruktūros išplėtimą yra netikslinga, nes tam reikės labai daug lėšų, o privačių transporto priemonių savininkai dabar tikrai prie to neprisidės. Ar kas nors baudžia pažeidėjus? Policija seniausiai nusimetė atsakomybę, Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos kontrolės pareigūnai atvyksta tik gavę iškvietimą. Nėra prevencijos, tad pažeidėjai gali jaustis ramūs – tikimybė, jog būsi nubaustas yra labai maža.

Pamačius pažeidimą tenka nufotografuoti pažeidėjo automobilį, po darbo padirbėti policininku (neoficialiai, nemokamai). Tačiau gal galima pagaliau imtis spręsti problemas prevenciškai? Egzistuoja tankūs krūmai, medeliai, metaliniai kuoliukai, gėlių klombos, kitokie inžineriniai kelio elementai, kurie blokuoja nesankcionuotą patekimą ant pėsčiųjų tako ar žolės. Toks masinis projektas padidintų pėsčiųjų takų apsaugą nuo važiavimo jais, stovėjimo ant jų, kartu būtina apsaugoti jautriausias žaliąsias zonas, jų likučius.

Sveiku protu sunku suvokti problemos nesprendimo priežastis: galbūt tai biurokratų ir politikų nenoras pyktis su miestiečiais? Gal jie patys pažeidžia KET? O gal tiesiog mažai skundų dėl to, nes dauguma susitaikė su problema? Nes vairuotojai-pėstieji pažeidžia KET, dėl to ir nekelia problemos? Aišku, vien dėl to, kad pėsčiųjų takai ir žalieji plotai bus apsaugoti, nuo to nepadaugės parkavimo vietų mieste, tačiau tai ne pėsčiųjų problema. Pėstieji, kaip ir dviratininkai, turi turėti savo takus, kuriais negali važinėti automobiliai. Mes negalime viso miesto atiduoti automobiliams, jeigu jie netelpa stovėjimo aikštelėse, nes pirkdamas automobilį vairuotojas turi pagalvoti ir apie parkavimą.

Ar ne logiškiau būtų ten, kur didžiausios problemos su automobilių statymu neleistinose vietose, tiesiog įrengti tokias priemones, neleidžiančias toliau daryti KET nusižengimų? Akivaizdu, kad problemos neįmanoma išspręsti nuobaudomis. Sveikas protas čia irgi nenugalės, vairuotojai patys nesusiprotės statyti tvarkingai automobilių, o visų KET pažeidėjų neįmanoma nubausti, nuobaudos per mažos. Atvykite į Pilaitės ar į bet kokį mikrorajoną vakare, darbo dieną ir pamatysite problemos mastą. Ar metaliniai kuoliukai daug kainuoja? Ar labai didelis darbas būtų juos pastatyti? Galbūt jie neatrodo estetiškai, tačiau purvynas ten, kur kadaise buvo žolė, atrodo kur kas baisiau. Ištrupėjusios šaligatvio plytelės irgi nesmagu, jomis eiti nepatogu.

Miesto meras džiaugsis keisdamas plyteles, kurias vėl teks keisti, nes automobiliai sugadins ir naujas. Didelės problemos sprendimas reikalauja rimtesnių priemonių. KET pažeidėjai jaučia, jog mieste chaosas, todėl daro ką nori. Gal metas atsiimti miestą iš jų ir įvesti bent kažkokią kontrolę? Nepastatysi policininko prie kiekvieno žolės plotelio, tačiau stovintis metalinis kuoliukas atgrasys nuo noro važiuoti toliau. Gal net kils mintis nuomotis ar pirkti parkavimo vietą, gal net atsiras mintys prisidėti prie parkavimo aikštelių įrengimo.

Kam tai daryti dabar, jei laisvė statyti automobilį bet kur ir bet kaip tokia neribota? Ar Vilniaus m. sav. biurokratai ir politikai patys nemato vakarais problemos savo kiemuose? Jos gali nematyti nebent savo nuosavuose namuose gyvenantys ir niekada į mikrorajonus nevažiuojantys piliečiai. Galbūt gyvenant kitame Vilniuje to ir nematai, bet didžioji Vilniaus gyvena būtent taip – pėstieji ir žalieji plotai pralaimi kovą dėl teisės išlikti. Jų vietas užima automobiliai. Silpnesniosios pusės ginti stoti turi valdžia. Ar atsibus iš miego pagaliau?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasipiktinusi vilnietė dėl mįslingai dingusios žalios rodyklės keikia Šimašių (6)

Taip, žinom, kad po truputį mieste bus naikinamos papildomos žalios rodyklės, kurios degant...

Į Santaros klinikas vežioja sunkų ligonį – mokestis už automobilio stovėjimą iškėlė moralinę dilemą (44)

Artimam žmogui diagnozavus sunkią ligą – buvome nukreipti į Santaros klinikas. Lankytis tenka...

Sulaukė įtartino skambučio: supratau, kad toks balsas pasirinktas neatsitiktinai (29)

Noriu pasidalinti man nutikusia istorija. Vėlyvą vakarą ramybę sudrumstė netikėtas skambutis....

Priėjo prie negailestingos išvados: merginomis skundžiasi tik nevykėliai (147)

Merginomis skundžiasi tik nevykėliai – tokią išvadą padariau, ir tuoj paaiškinsiu, kaip....

Užkliuvo profesoriaus Lazutkos mintys: vargu, ar pavyks visiems civilizuotai susikalbėti (11)

Esu Edvinas iš Vilniaus. Permečiau akimis profesoriaus Lazutkos komentarą apie pensijų reformą...

Top naujienos

Klimatologų verdiktas: vasara bus karšta ir ilga, bet gali užklupti didžiausia grėsmė (56)

Gegužė dar nesibaigė, tad meteorologai nedrįsta „skaičiuoti viščiukų“, tačiau drąsiai...

Užkalnis. Krepšinis, ir tas dabar nedžiugina (106)

„Jums stinga džiaugsmo“, dar taip neseniai sakiau ir buvau iš esmės teisus, nes ne pinigų ar...

Skvernelis ir Gabrielius Landsbergis apsikeitė kandžiomis replikomis (134)

Premjeras Saulius Skvernelis ir konservatorių lyderis Gabrielius Landsbergis Seime vykusioje...

Trumpas: susitikimas su Kim Jong Unu neįvyks (24)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas skelbia, kad ilgai planuotas susitikimas su Šiaurės Korėjos...

Greta sostinės automobilis susidūrė su motoroleriu, pastarojo vairuotojas žuvo (10)

Skaudi avarija Vilniaus rajone. Automobilio vairuotojas atsitrenkė į motorolerį, pastarojo...

Naujos detalės dėl lietuvių vilkiko avarijos Italijoje: užkardas buvo pakeltas? (190)

Kaip jau buvo pranešta, ketvirtadienio naktį Italijoje į tragišką avariją pateko vilkikas iš...

Pasipiktinusi vilnietė dėl mįslingai dingusios žalios rodyklės keikia Šimašių (6)

Taip, žinom, kad po truputį mieste bus naikinamos papildomos žalios rodyklės, kurios degant...

Sudraskyto „Žalgirio“ tikėjęsis Tarakanovas abejoja, ar Jasikevičius suvaldytų CSKA (61)

Olimpinis čempionas ir legendinis Maskvos CSKA žaidėjas Sergejus Tarakanovas Eurolygos finalo...

Kartą stipriai nudegus saulėje vėžys gali išsivystyti ir po 20 metų (6)

Artėjant vasarai medikai perspėja poilsiautojus ilgai nesikaitinti saulėje. Vienas stiprus...

Kaip paskutinio skambučio šventei puošėsi prestižinės sostinės gimnazijos dvyliktokai (114)

Ketvirtadienio popietę prestižinėje Vilniaus Žvėryno gimnazijoje suskambo paskutinis skambutis ir...