aA
Vilniuje aktuali automobilių stovėjimo problema. Jie paliekami ant žolės arba pėsčiųjų takų, kadangi esama parkavimo infrastruktūra nepritaikyta tokiam dideliam privačių transporto priemonių kiekiui. 27-erius metus visi buvę Vilniaus m. valdžios atstovai šioje srityje praktiškai nenuveikė nieko, tik apatiškai stebėjo, kaip kasmet auga privačių automobilių kiekis.
© Asociatyvi nuotr.

Tad nenuostabu, kad toks svarbios problemos ignoravimas sukėlė chaosą mieste – žalieji plotai virsta purvynais, pėsčiųjų takais nebegali naudotis pėstieji, užstatytos pėsčiųjų perėjos, kadaise buvę platūs keliai tampa siauri, kurie tiek susiaurėja, jog vienu metu nebegali prasilenkti dvi transporto priemonės.

Kelias tapo parkavimo aikštele – kadaise toks reiškinys sveiku protu būtų tiesiog nesuvokiamas, bet priprato miestas, toliau atėjo eilė pėsčiųjų takams, žolei. Kur dar bus įkišami automobiliai? Aišku, investuoti į stovėjimo vietų infrastruktūros išplėtimą yra netikslinga, nes tam reikės labai daug lėšų, o privačių transporto priemonių savininkai dabar tikrai prie to neprisidės. Ar kas nors baudžia pažeidėjus? Policija seniausiai nusimetė atsakomybę, Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos kontrolės pareigūnai atvyksta tik gavę iškvietimą. Nėra prevencijos, tad pažeidėjai gali jaustis ramūs – tikimybė, jog būsi nubaustas yra labai maža.

Pamačius pažeidimą tenka nufotografuoti pažeidėjo automobilį, po darbo padirbėti policininku (neoficialiai, nemokamai). Tačiau gal galima pagaliau imtis spręsti problemas prevenciškai? Egzistuoja tankūs krūmai, medeliai, metaliniai kuoliukai, gėlių klombos, kitokie inžineriniai kelio elementai, kurie blokuoja nesankcionuotą patekimą ant pėsčiųjų tako ar žolės. Toks masinis projektas padidintų pėsčiųjų takų apsaugą nuo važiavimo jais, stovėjimo ant jų, kartu būtina apsaugoti jautriausias žaliąsias zonas, jų likučius.

Sveiku protu sunku suvokti problemos nesprendimo priežastis: galbūt tai biurokratų ir politikų nenoras pyktis su miestiečiais? Gal jie patys pažeidžia KET? O gal tiesiog mažai skundų dėl to, nes dauguma susitaikė su problema? Nes vairuotojai-pėstieji pažeidžia KET, dėl to ir nekelia problemos? Aišku, vien dėl to, kad pėsčiųjų takai ir žalieji plotai bus apsaugoti, nuo to nepadaugės parkavimo vietų mieste, tačiau tai ne pėsčiųjų problema. Pėstieji, kaip ir dviratininkai, turi turėti savo takus, kuriais negali važinėti automobiliai. Mes negalime viso miesto atiduoti automobiliams, jeigu jie netelpa stovėjimo aikštelėse, nes pirkdamas automobilį vairuotojas turi pagalvoti ir apie parkavimą.

Ar ne logiškiau būtų ten, kur didžiausios problemos su automobilių statymu neleistinose vietose, tiesiog įrengti tokias priemones, neleidžiančias toliau daryti KET nusižengimų? Akivaizdu, kad problemos neįmanoma išspręsti nuobaudomis. Sveikas protas čia irgi nenugalės, vairuotojai patys nesusiprotės statyti tvarkingai automobilių, o visų KET pažeidėjų neįmanoma nubausti, nuobaudos per mažos. Atvykite į Pilaitės ar į bet kokį mikrorajoną vakare, darbo dieną ir pamatysite problemos mastą. Ar metaliniai kuoliukai daug kainuoja? Ar labai didelis darbas būtų juos pastatyti? Galbūt jie neatrodo estetiškai, tačiau purvynas ten, kur kadaise buvo žolė, atrodo kur kas baisiau. Ištrupėjusios šaligatvio plytelės irgi nesmagu, jomis eiti nepatogu.

Miesto meras džiaugsis keisdamas plyteles, kurias vėl teks keisti, nes automobiliai sugadins ir naujas. Didelės problemos sprendimas reikalauja rimtesnių priemonių. KET pažeidėjai jaučia, jog mieste chaosas, todėl daro ką nori. Gal metas atsiimti miestą iš jų ir įvesti bent kažkokią kontrolę? Nepastatysi policininko prie kiekvieno žolės plotelio, tačiau stovintis metalinis kuoliukas atgrasys nuo noro važiuoti toliau. Gal net kils mintis nuomotis ar pirkti parkavimo vietą, gal net atsiras mintys prisidėti prie parkavimo aikštelių įrengimo.

Kam tai daryti dabar, jei laisvė statyti automobilį bet kur ir bet kaip tokia neribota? Ar Vilniaus m. sav. biurokratai ir politikai patys nemato vakarais problemos savo kiemuose? Jos gali nematyti nebent savo nuosavuose namuose gyvenantys ir niekada į mikrorajonus nevažiuojantys piliečiai. Galbūt gyvenant kitame Vilniuje to ir nematai, bet didžioji Vilniaus gyvena būtent taip – pėstieji ir žalieji plotai pralaimi kovą dėl teisės išlikti. Jų vietas užima automobiliai. Silpnesniosios pusės ginti stoti turi valdžia. Ar atsibus iš miego pagaliau?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sunku patikėti: kokie gali būti apmokestinimai laukiant eilėje? (43)

Mokamas vizitas pas daktarą? Iškilo didžiulis klausimas didžiulės eilės, žmonės nepasirodo,...

Klaipėdos gyvenamojo rajono moteris gąsdina galimai nevaldomas užpuolikas (17)

Turime nemalonią situaciją, kai jauname gyvenamajame rajone, šalia universitetinės ligoninės ir...

Karys jaučiasi apgautas: ar galėsiu baigti universitetą be finansinių smūgių? (21)

Jeigu nesupyksite, savo vardo neatskleisiu. Esu Lietuvos kariuomenės karys. Savo tarnybą pradėjau...

Draugės pokštas prieš vestuves apvertė gyvenimą (28)

Niekada negalvojau, kad draugų pokštas apvers mano gyvenimą aukštyn kojomis. Bet apie viską nuo...

Valstybė virsta pikta pamote: ar tikrai pinigai svarbiau už gamtos įvairovę? (38)

Kai mokiausi ekonomikos dėstytojas sakė – Valstybė kaip motina – ji mus ruošia, moko, ugdo,...

Top naujienos

Išaušo istorinio vizito diena: kuo Pranciškus skiriasi nuo pirmtakų (21)

Nusistovėję stereotipai esą popiežius, jų aplinką supa didžiulė prabanga.

Po kelionės keltu – lietuvės perspėjimas: nepasitikrinę prarasite nemažai pinigų (45)

Naują būdą keliauti atradusi vilnietė Justina pasijautė išleidusi daugiau nei turėjo. Pasak...

Orai: temperatūra per parą kris 10 laipsnių kiekvieną dieną šals vis labiau (17)

Labai šiltas dienas keis lietingos ir vėsios. Rugsėjo 22 dieną termometrai rodys 10 laipsnių...

Vilniaus centre „pabiro plytos“: neklusnius vairuotojus tramdė net policijos švyturėliais (19)

Artėjant šeštadieniniam popiežiaus Pranciškaus vizitui Vilniuje, pagrindinėse sostinės...

Pasipiktino prabangiais modeliais su „vardiniais“ elektromobilių numeriais, bet „Regitra“ atrado kitą bėdą (170)

Prabangūs BMW, „ Audi “, „Porsche“ su elektromobiliams skirtais valstybinio numerio...

Jauna šeima: kaip pasiruošti susitikimui su popiežiumi (295)

Į susitikimus su rugsėjo 22–23 dienomis Lietuvoje viešėsiančiu popiežiumi Pranciškumi...

Moterų siaubas Klaipėdoje: mieste siautėja ginkluotas užpuolikas (103)

Po moters, šeštadienį vežimėlyje stūmusios vaiką, kraupios akistatos su užpuoliku Klaipėdos...

Nuslėptas dokumentas parodė tikrąjį rusų sukčiavimo mastą: JAV trūko kantrybė (178)

Jungtinių Tautų ekspertų grupės parengtoje ataskaitoje konstatuojama, kad Šiaurės Korėja...

Tragišką kūdikio pagrobimo istoriją lig šiol gaubia daug paslapčių (7)

Nors įtariamasis buvo identifikuotas, teisiamas ir pripažintas kaltu, vėliau jam įvykdyta mirties...

Naujausias Kepenio užmojis – tam nepritaria net medikai (261)

Alternatyvia Lietuvoje laikoma ajurvedos medicina randa kelią į Lietuvos Seimą. Parlamentaras...