Kodėl Jūs sakote, kad tos paprastos dvi savaitės yra skirtos pagerint mokslų kokybę, sumažinti namų darbų, bei mokymosi krūvį, kai aš lygiai taip pat kiekvieną dieną sėdžiu prie pamokų iki išnaktų ir ne todėl, kad vėlai pradedu, bet todėl, kad aš noriu turėti savo gyvenimą, lankyti būrelius ir išmokti kažką naujo, daryti dar ir tai, kas man patinka, o ne tik nervintis ar ryt gerai parašysiu atsiskaitymą, ar tikrai viską gerai išmokau.

Ar jums atrodo, kad vaikams/paaugliams socialinis gyvenimas yra nereikalingas? Nes mes jaunesni, nes neturim veiklos, kaip tik bastytis iš vieno kampo į kitą? Mes jauni žmonės! Mes irgi norim gyventi.

Nepamirštant ir to, kad tikrai kiekvienas mokytojas nori, jog vaikai išmoktų būtent to dalyko, ko jis mokina, užduoda namų darbų ar užkrauna informacija, lyg jis būtų vienas tiktai vienas. Na ir žinoma, jeigu tu nori aukštų pasiekimų, tu turi mokytis viską, o kaip Jūs įsivaizduojate tą mokymasi, kai klasėse trūksta oro, pro langus kepina saulė, galvą skauda, o mokytojas baisiausiai nervinasi, nes vaikai tiesiog nesugeba susikaupti.

O ar įmanoma sutelkti dėmesį, kai tokios žiaurios sąlygos? Mes irgi juk esam žmonės! Kur žadėtos edukacinės veiklos? Paklausus mokytojų apie jas, visi kraipo galvas ir tik pasako, jog vaikščioti į pamokas privaloma, nes bus N raidė dienyne, o jeigu praleisi keliausi į „gerovės komisiją“. Kursą mes jau išėję seniausiai, o pamokose sėdim įlindę į telefonus arba mokytoja surengia greitą žinių patikrinimą, nes nėra ką daugiau daryt, bet spėkit, kaip tokie dalykai gadina visą semestrą, kai nesugebi galvoti, o tau duoda testą po nosim ir daryk tu ką nori, kiek gausi - tavo bėdos.

Pagailėkit mūsų... Nors man mokyklos liko tik dveji metai, dar pakęsti tai galiu, bet vaikams, kuriems jau žadama mokykla visą dieną ir teks pusę vasaros šiaip sau suole praleisti, tai yra tikrai didžiausia nesąmonė.

Kadangi vertinu savo sveikatą ir mano mama visiškai tai supranta, aš pasirenku mieliau laiką praleisti dabar gamtoje ir saulėje, o ne mokyklos suole kepti ir eiti iš proto.

Kalbu už visos Lietuvos vaikus. Miela ministerija, jeigu nesutinkate, mielai prašome prisijungti prie mūsų, mielai priimsime į mūsų patogiausius suolus, praleisti laiką „naudingai“ ir kišti į galvą nereikalingą informaciją!

***

Pastebit, jog daugėja straipsnių dėl pasipiktinimo švietimo sistema? Palaukit, tai dar ne viskas. Gerbiama Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė teigė: Lietuvoje mokiniai atostogauja per daug. Tad kaip Jūs galvojate?

Jeigu Jūsų nuožiūra buvo būtina prailginti mokslo metus, tuomet reikėjo pagalvoti ir apie mokymosi sąlygas, pvz.: įrengti mokyklose kondicionierius. +30°C temperatūroje sėdėti yra įmanoma, kai mėgaujiesi pirtim. Bet klasėse, pamokų metu... Kam sėdėti mokyklose papildomas dar dvi savaites, jei pabaigiame visas vadovėlių temas?! Mokytis jau tampa nebeįmanoma, nebesutelkiame dėmesio į pateikiamą informaciją. Klasėse atsidarome visus langus ir duris, nes nėra kuo kvėpuoti, skauda galvas, darosi silpna. O iš mokyklų grįžtame pavargę ne tik mes, mokiniai, bet ir mokytojai.

Brangiosios Super Mamytės, kreipiuosi į jus, prašau nesiteisinkite kaip jūs sunkiai dirbate, kad jūsų esamoje aplinkoje dar karščiau, bet supraskit, jūs jau dirbate ir galite bet kada išeiti iš darbo. Mes taip lengvai išeiti negalime, kadangi mokslas yra privalomas iki šešiolikos metų. Juolab, kad mus ruošia gyvenimui, mes turime mokytis, mokytis tinkamomis sąlygomis, kad gautumėme žinių, o vėliau ir išsilavinimą.

Ir žinot, po viso to aš palaikau tuos lietuvius, kurie nori geriau gyventi ir išvyksta į užsienį. Nes prieš vėją, o ypač audrą – nepapūsi. Tad linkiu ištvermės ir nepamiršti prisipildyti penkių litrų talpos butelių einant į mokyklas (į tas, kuriose pamokos nesutrumpintos).

Sėkmės!

***

Kaip tokiame karštyje įmanoma susikaupti, mąstyti, o kartais dar ir kontrolinius ar kitus atsiskaitymus rašyti? Kaip įmanoma gerai ir produktyviai išdėstyti pamoką, kai visi nenusėdi vietoje nuo karščio? NEĮMANOMA.

Dabar į mokyklą einame, kad negautume n raidžių ir tiesiog todėl, kad mūsų nuostabioji valdžia taip nusprendė. Pirmiausia reiktų visas mokyklas pritaikyti tokiems karščiams, o tik tada galvoti apie mokslo metų ilginimą, bet pas mus Lietuvoje viskas vyksta atvirkščiai.

Valdžia nori lygiuotis į kitas šalis, nes gi tik mes turime tiek daug vasaros atostogų, bet jie nesuvokia, jog kitų šalių mokyklos yra su kondicionieriais, pritaikytos karščiams, o pas mus? Klasėse 31-34 laipsniai karščio, argi tai normalu?

Prie tokio karščio tik pavėsyje ledus valgyti, o čia dar mokytis, absurdas. Savaitę iškęsti galima, bet iki birželio 15 d., vargu... Tegul šitie įstatymų priiminėtojai praleidžia bent 3 dienas mokykloje, mokydamiesi, tokiomis sąlygomis, įdomu, kaip tada būtų. Manau, po poros valandų bėgtų lauk.

O mes, lyg kokie bejausmiai, einame, kenčiame karštį, gadiname savo brangią sveikatą, ir viskas vardan ko? Tik susivieniję visi moksleiviai galime kažką pakeisti, galime visuose miestuose ir miesteliuose skelbti streikus, protestus, reikia netylėti, mes turime teisę išsakyti savo nepasitenkinimą dabartine situacija.

MES NESAME POMIDORAI, AUGINAMI ŠILTNAMYJE, MES ESAME ŽMONĖS SU JAUSMAIS IR EMOCIJOMIS, SU SVAJONĖMIS IR LŪKESČIAIS, tik per kvailus įstatymus, mes tai prarandame ir esame žlugdomi.

Su pagarba, bet didžiuliu nepasitenkinimu Eglė.