Lietuvoje daug jaunų žmonių dirba šioje sferoje, ypač Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, logistikos ir ekspedijavimo įmonių labai daug, nemažai ir darbo skelbimų, skelbiančių apie logistikos vadybininkų paieškas. Eilinis žmogus pagalvos, jeigu yra logistikos įmonė, vadinasi, ji turi nuosavą transportą. Deja, ne visai taip. Beveik visos logistikos ir ekspedijavimo įmonės Lietuvoje, mano nuomone, tokių yra net 90 proc., neturi nuosavo transporto! Viskas daroma labai gudriai. Jie tik tarpininkauja. Kaip atrodo tarpininkavimo schema? Logistikos vadybininkas įeina į tam tikrą krovinių biržą (trans‘ą, timokomą ar pan.) ir ieško ten krovinių (daugiausia klientai iš Vakarų Europos), jeigu suranda tinkama krovinį (kuo daugiau pinigų moka krovinio savininkas, klientas, tuo geriau vadybininkui), tai rašo arba dažniausiai skambina krovinio savininkui, prisistato kaip vežėjas, nors neturi savo transporto.

Aktyviai meluoja, kad būtent tame regione yra jo transportas, o kai klientas sutinka atiduoti savo krovinį, vyksta dokumentų perdavimas (čia irgi yra savo niuansų, trumpiau sakant, transporto vadybininkas pasirašo ne visus dokumentus, tik deda antspaudus, kad faktiškai, nepriminti sutarties sąlygų, pasirašo jis tada, kada to reikalauja klientas – krovinio savininkas), po to vadybininkas išgalvoja transporto numerius ir siunčia savo klientui. Žodžiu, krovinys remiantis dokumentais, jau perimtas, krovinio savininkas naikina skelbimą biržoje.

Kas toliau? Toliau vyksta transporto paieška! Dažniausiai realūs vežėjai yra iš Lenkijos, jų labai daug ir jie yra visur Europoje. Transporto paieška atrodo paprasčiau, vėlgi, per trans‘ą arba timokomą daromas naujas skelbimas (būna taip, kad paima iš vienos biržos ir deda į kitą, kad nebūtų įtarimų, o jeigu kas iš krovinio savininkų pamatys? Tragedija!). Kai transporto vadybininkas suranda transporto priemonę, jis perdaro sutartį, kurią atsiuntė klientas (tikras krovinio savininkas) taip, kad ji atrodytų taip, kaip iš tos įmonės, kur dirba tas transporto vadybininkas (informacija apie krovinius nesikeičia). Kai reali transporto įmonė patvirtina, kad ji veš krovinį, tada realiam klientui siunčiamas realus transporto priemonės numeris. Trumpai tariant, tai yra tarpininkavimas, jis yra beveik visur šiame sektoriuje. Tarkime klientas moka 1000 Eur už krovinio išvežimą, tuoj pat atsiranda tarpininkai, ima tą krovinį ir ieško vežėjų už 800 Eur, likę 200 Eur atitenka tarpininkui.

Taip primityviai, bent jau, mano nuomone, dabar dirba transporto vadybininkai. O kokie jūsų darbo užkulisiai?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.