aA
Esu dirbęs daug įvairių darbų, bet neseniai teko dirbti logistikos vadybininku. Ankščiau apie tą profesiją teko girdėti iš draugų, beje, ne tokius teigiamus dalykus. Štai ir norečiau papasakoti apie tą profesiją plačiau. Iš pradžių, tai gali atrodyti siaubingai, kaip kažkokios aferos aprašymas... Tiesa sakant, iš dalies galbūt taip ir yra.
Logistikos vadybininkas papasakojo apie darbo užkulisius: jaučiuosi aferistu
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Lietuvoje daug jaunų žmonių dirba šioje sferoje, ypač Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, logistikos ir ekspedijavimo įmonių labai daug, nemažai ir darbo skelbimų, skelbiančių apie logistikos vadybininkų paieškas. Eilinis žmogus pagalvos, jeigu yra logistikos įmonė, vadinasi, ji turi nuosavą transportą. Deja, ne visai taip. Beveik visos logistikos ir ekspedijavimo įmonės Lietuvoje, mano nuomone, tokių yra net 90 proc., neturi nuosavo transporto! Viskas daroma labai gudriai. Jie tik tarpininkauja. Kaip atrodo tarpininkavimo schema? Logistikos vadybininkas įeina į tam tikrą krovinių biržą (trans‘ą, timokomą ar pan.) ir ieško ten krovinių (daugiausia klientai iš Vakarų Europos), jeigu suranda tinkama krovinį (kuo daugiau pinigų moka krovinio savininkas, klientas, tuo geriau vadybininkui), tai rašo arba dažniausiai skambina krovinio savininkui, prisistato kaip vežėjas, nors neturi savo transporto.

Aktyviai meluoja, kad būtent tame regione yra jo transportas, o kai klientas sutinka atiduoti savo krovinį, vyksta dokumentų perdavimas (čia irgi yra savo niuansų, trumpiau sakant, transporto vadybininkas pasirašo ne visus dokumentus, tik deda antspaudus, kad faktiškai, nepriminti sutarties sąlygų, pasirašo jis tada, kada to reikalauja klientas – krovinio savininkas), po to vadybininkas išgalvoja transporto numerius ir siunčia savo klientui. Žodžiu, krovinys remiantis dokumentais, jau perimtas, krovinio savininkas naikina skelbimą biržoje.

Kas toliau? Toliau vyksta transporto paieška! Dažniausiai realūs vežėjai yra iš Lenkijos, jų labai daug ir jie yra visur Europoje. Transporto paieška atrodo paprasčiau, vėlgi, per trans‘ą arba timokomą daromas naujas skelbimas (būna taip, kad paima iš vienos biržos ir deda į kitą, kad nebūtų įtarimų, o jeigu kas iš krovinio savininkų pamatys? Tragedija!). Kai transporto vadybininkas suranda transporto priemonę, jis perdaro sutartį, kurią atsiuntė klientas (tikras krovinio savininkas) taip, kad ji atrodytų taip, kaip iš tos įmonės, kur dirba tas transporto vadybininkas (informacija apie krovinius nesikeičia). Kai reali transporto įmonė patvirtina, kad ji veš krovinį, tada realiam klientui siunčiamas realus transporto priemonės numeris. Trumpai tariant, tai yra tarpininkavimas, jis yra beveik visur šiame sektoriuje. Tarkime klientas moka 1000 Eur už krovinio išvežimą, tuoj pat atsiranda tarpininkai, ima tą krovinį ir ieško vežėjų už 800 Eur, likę 200 Eur atitenka tarpininkui.

Taip primityviai, bent jau, mano nuomone, dabar dirba transporto vadybininkai. O kokie jūsų darbo užkulisiai?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(179 žmonės įvertino)
3.4190

Pirmas išsiskyrusios moters pasimatymas įsimins ilgam: po karantino išlįs visi maušai (578)

Išskyrusiai moteriai susitikinėjant su vyrais yra dvi pusės. Viena: pajunti, kad sulauki daug...

„Fūrų“ veteranas – apie kolegas: yra tokių lepšių, kurie stovi prie krūmo ir verkia (223)

Perskaičiau jauno „kieto“ vairuotojo rašinį apie jo bėdas. Jis tik savo bėdas mato, o apie...

Jauna šeima susiruošė pirkti butą – nuėję į banką gavo it skuduru per veidą (818)

Šeima – visuomenės pagrindas? Tik jau ne Lietuvoje. Noriu viešai pareikšti pasipiktinimą visa...

Komandiruotėje sutiko pasilinksminti su panele – slaptas jos planas baigėsi skaudžia pamoka (53)

Skirtingos šalys, skirtingi žmonės, skirtingi mentalitetai, bet yra įvykių, kurie savo eiga,...

Top naujienos

Jauna vilniečių šeima koronavirusą parsinešė iš miesto: netyrė kone mėnesį, o po to paaiškėjo – serga abu

Jauna vilniečių šeima „Delfi“ papasakojo apie savo asmeninį susidūrimą su koronavirusu –...

Milžiniškas išlaidas keičia santaupos: prognozuojama, kad lietuviai šiemet sutaupys 32 mln. eurų

Ekonominės situacijos pokyčiai pakoregavo lietuvių išlaidas ir taupymo įpročius, pastebi...

Apžvalgininkė: koronavirusas padidino Putino įtaką ekonomikai, bet ilgainiui gresia sąstingis

Vladimiras Putinas nuosekliai didina Rusijos valstybės įsitraukimą į ekonomiką, kurioje vis...

Steven A. Cook

Kaip JAV turėtų užbaigti ypatingus santykius su Izraeliu

Taikos derybos mirė sava mirtimi. Taip pat turėtų pasibaigti ir vieni išskirtiniausių Vašingtono...

Sutkaus ir Zalatoriaus bylos esmė: veikė kaip konfederacijos vadovas, o pinigus gavo sau (156)

Teisėsauga sulaikė Lietuvos verslo konfederacijos prezidentą Valdą Sutkų ir Lietuvos bankų...

Vasaros atostogų sezonas prasideda: kurios Europos šalys atveria sienas lietuviams (34)

Nors šalių vyriausybės vis dar pataria vengti būtinų tarptautinių kelionių, dauguma Europos...

Klaipėdos policija skubiai kreipiasi į visuomenę: į automobilį jėga įsodinta mergina šaukėsi pagalbos ieškomas užfiksuotas automobilis (156)

Klaipėdos policija informavo, kad ieškomas vaizdo kameromis užfiksuotas automobilis. Pranešama,...

Anapilin iškeliavo geriausias XX a. Lietuvos rankinio vartininkas (10)

Eidamas 79-uosius mirė garsus Lietuvos rankininkas, treneris, sporto vadovas Kęstutis Edmundas...

Pirmas išsiskyrusios moters pasimatymas įsimins ilgam: po karantino išlįs visi maušai (578)

Išskyrusiai moteriai susitikinėjant su vyrais yra dvi pusės. Viena: pajunti, kad sulauki daug...

Alkoholis siejamas su 60 ūmių ir lėtinių ligų: gydytoja įvardijo gėrimų grupę, kuri situaciją tik pablogina (152)

Vasara – atostogų metas, kai norisi atsipalaiduoti, daugiau laiko praleisti gamtoje. Tai laikas,...

|Maža didelių žinių kaina