aA
Esu dirbęs daug įvairių darbų, bet neseniai teko dirbti logistikos vadybininku. Ankščiau apie tą profesiją teko girdėti iš draugų, beje, ne tokius teigiamus dalykus. Štai ir norečiau papasakoti apie tą profesiją plačiau. Iš pradžių, tai gali atrodyti siaubingai, kaip kažkokios aferos aprašymas... Tiesa sakant, iš dalies galbūt taip ir yra.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Lietuvoje daug jaunų žmonių dirba šioje sferoje, ypač Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, logistikos ir ekspedijavimo įmonių labai daug, nemažai ir darbo skelbimų, skelbiančių apie logistikos vadybininkų paieškas. Eilinis žmogus pagalvos, jeigu yra logistikos įmonė, vadinasi, ji turi nuosavą transportą. Deja, ne visai taip. Beveik visos logistikos ir ekspedijavimo įmonės Lietuvoje, mano nuomone, tokių yra net 90 proc., neturi nuosavo transporto! Viskas daroma labai gudriai. Jie tik tarpininkauja. Kaip atrodo tarpininkavimo schema? Logistikos vadybininkas įeina į tam tikrą krovinių biržą (trans‘ą, timokomą ar pan.) ir ieško ten krovinių (daugiausia klientai iš Vakarų Europos), jeigu suranda tinkama krovinį (kuo daugiau pinigų moka krovinio savininkas, klientas, tuo geriau vadybininkui), tai rašo arba dažniausiai skambina krovinio savininkui, prisistato kaip vežėjas, nors neturi savo transporto.

Aktyviai meluoja, kad būtent tame regione yra jo transportas, o kai klientas sutinka atiduoti savo krovinį, vyksta dokumentų perdavimas (čia irgi yra savo niuansų, trumpiau sakant, transporto vadybininkas pasirašo ne visus dokumentus, tik deda antspaudus, kad faktiškai, nepriminti sutarties sąlygų, pasirašo jis tada, kada to reikalauja klientas – krovinio savininkas), po to vadybininkas išgalvoja transporto numerius ir siunčia savo klientui. Žodžiu, krovinys remiantis dokumentais, jau perimtas, krovinio savininkas naikina skelbimą biržoje.

Kas toliau? Toliau vyksta transporto paieška! Dažniausiai realūs vežėjai yra iš Lenkijos, jų labai daug ir jie yra visur Europoje. Transporto paieška atrodo paprasčiau, vėlgi, per trans‘ą arba timokomą daromas naujas skelbimas (būna taip, kad paima iš vienos biržos ir deda į kitą, kad nebūtų įtarimų, o jeigu kas iš krovinio savininkų pamatys? Tragedija!). Kai transporto vadybininkas suranda transporto priemonę, jis perdaro sutartį, kurią atsiuntė klientas (tikras krovinio savininkas) taip, kad ji atrodytų taip, kaip iš tos įmonės, kur dirba tas transporto vadybininkas (informacija apie krovinius nesikeičia). Kai reali transporto įmonė patvirtina, kad ji veš krovinį, tada realiam klientui siunčiamas realus transporto priemonės numeris. Trumpai tariant, tai yra tarpininkavimas, jis yra beveik visur šiame sektoriuje. Tarkime klientas moka 1000 Eur už krovinio išvežimą, tuoj pat atsiranda tarpininkai, ima tą krovinį ir ieško vežėjų už 800 Eur, likę 200 Eur atitenka tarpininkui.

Taip primityviai, bent jau, mano nuomone, dabar dirba transporto vadybininkai. O kokie jūsų darbo užkulisiai?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Įvertink šį straipsnį
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(161 žmogus įvertino)
3.3478
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Popieriuje“ praradau žmoną, bet realybėje netekau kur kas daugiau (103)

Laiškas mano buvusiai žmonai, jos vardas iki šiol dar vis skamba mano mintyse ir širdyje .

Į vaikino pasiūlymą iš pradžių reagavo įtariai – greitai viskas pasikeitė (9)

Visa tai įvyko prieš gerus šešerius metus. Susipažinome internetinėje pažinčių svetainėje....

Skolininką išmušė iš vėžių tarpininkų įkainiai: tai visiška „skylė“ mūsų įstatymuose (41)

Norėčiau atkreipti dėmesį į visišką „skylę“ mūsų įstatymuose , kuria naudojasi skolų...

Nesusipratimas Kauno „Maximoje“: kasininkės ir apsauginio veiksmai įsiutino mažamečio motiną (148)

Savaitės viduryje Kaune , vienoje „Maximos“ parduotuvėje prie kasos buvo sulaikytas...

Top naujienos

Susitraukė partijas gaubusi pilkoji zona: vis labiau ryškėja rinkėjų nuostatos (75)

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) ir valstiečiai-žalieji lieka...

Nepatikėsite, kur yra viena geriausių dviračių gamyklų pasaulyje: „Baltik vairo“ atsigavimas atima žadą (89)

Staiga visus lenkti pradėjęs dviratininkas gali sukelti įtarimų. Gal jis vartoja dopingą? Tačiau...

Švedijos bankų užuominos apie pasitraukimą ne juokais išgąsdino Estiją (24)

Estijos finansų reguliuotojas siekia, kad Švedijos bankai pasiliktų šalyje, kai po Europą...

Už Orbano išvarymą gali tekti brangiai sumokėti (26)

Trečiadienį sprendžiamas Viktoro Orbano ir jo partijos „ Fidesz “ klausimas: ar bus leista jam...

Veiksmai, kurie gali baigtis mirtimi: patarimai, ka daryti, kai vaikas nekvėpuoja

Dažniausios vaikų mirties priežastys yra kvėpavimo nepakankamumas, staigios mirties sindromas,...

Agnė Zuokienė – apie sunkų rinkimų laikotarpį ir gandus: buvo baisesnių dalykų už skyrybas (191)

„Buvo tikrai labai daug įvairių dalykų išsakyta apie mūsų šeimą ir mano vyrą“, –...

Profesoriaus Stuko patarimai: ką padaryti, kad kuo mažiau sirgtume ir gerai jaustumės (3)

Anot specialistų, rimtos ligos neretai prasideda nuo pervargimo, išsekimo ir per didelio streso , o...

Mokslininkai atrado naują būdą, kaip išgauti retuosius metalus ir tai gera žinia Lietuvai (1)

Retieji žemės elementai yra labai naudingi ir naudojami praktiškai viskam: nuo išmaniųjų...

Prakalbo apie benzino ir dyzelino kokybę – skirtumai priklauso nuo degalinių

Lietuvoje apie degalų kokybę sklando ne vienas mitas, kurį įvairūs nepriklausomi tyrimai yra...

Specialistai pataria, kaip išsirinkti gerą robotą siurblį (1)

Technologijų rinka vystosi žaibišku greičiu. Šiuo metu projektuojami įrenginiai yra aprūpinami...