aA
Esu dirbęs daug įvairių darbų, bet neseniai teko dirbti logistikos vadybininku. Ankščiau apie tą profesiją teko girdėti iš draugų, beje, ne tokius teigiamus dalykus. Štai ir norečiau papasakoti apie tą profesiją plačiau. Iš pradžių, tai gali atrodyti siaubingai, kaip kažkokios aferos aprašymas... Tiesa sakant, iš dalies galbūt taip ir yra.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Lietuvoje daug jaunų žmonių dirba šioje sferoje, ypač Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, logistikos ir ekspedijavimo įmonių labai daug, nemažai ir darbo skelbimų, skelbiančių apie logistikos vadybininkų paieškas. Eilinis žmogus pagalvos, jeigu yra logistikos įmonė, vadinasi, ji turi nuosavą transportą. Deja, ne visai taip. Beveik visos logistikos ir ekspedijavimo įmonės Lietuvoje, mano nuomone, tokių yra net 90 proc., neturi nuosavo transporto! Viskas daroma labai gudriai. Jie tik tarpininkauja. Kaip atrodo tarpininkavimo schema? Logistikos vadybininkas įeina į tam tikrą krovinių biržą (trans‘ą, timokomą ar pan.) ir ieško ten krovinių (daugiausia klientai iš Vakarų Europos), jeigu suranda tinkama krovinį (kuo daugiau pinigų moka krovinio savininkas, klientas, tuo geriau vadybininkui), tai rašo arba dažniausiai skambina krovinio savininkui, prisistato kaip vežėjas, nors neturi savo transporto.

Aktyviai meluoja, kad būtent tame regione yra jo transportas, o kai klientas sutinka atiduoti savo krovinį, vyksta dokumentų perdavimas (čia irgi yra savo niuansų, trumpiau sakant, transporto vadybininkas pasirašo ne visus dokumentus, tik deda antspaudus, kad faktiškai, nepriminti sutarties sąlygų, pasirašo jis tada, kada to reikalauja klientas – krovinio savininkas), po to vadybininkas išgalvoja transporto numerius ir siunčia savo klientui. Žodžiu, krovinys remiantis dokumentais, jau perimtas, krovinio savininkas naikina skelbimą biržoje.

Kas toliau? Toliau vyksta transporto paieška! Dažniausiai realūs vežėjai yra iš Lenkijos, jų labai daug ir jie yra visur Europoje. Transporto paieška atrodo paprasčiau, vėlgi, per trans‘ą arba timokomą daromas naujas skelbimas (būna taip, kad paima iš vienos biržos ir deda į kitą, kad nebūtų įtarimų, o jeigu kas iš krovinio savininkų pamatys? Tragedija!). Kai transporto vadybininkas suranda transporto priemonę, jis perdaro sutartį, kurią atsiuntė klientas (tikras krovinio savininkas) taip, kad ji atrodytų taip, kaip iš tos įmonės, kur dirba tas transporto vadybininkas (informacija apie krovinius nesikeičia). Kai reali transporto įmonė patvirtina, kad ji veš krovinį, tada realiam klientui siunčiamas realus transporto priemonės numeris. Trumpai tariant, tai yra tarpininkavimas, jis yra beveik visur šiame sektoriuje. Tarkime klientas moka 1000 Eur už krovinio išvežimą, tuoj pat atsiranda tarpininkai, ima tą krovinį ir ieško vežėjų už 800 Eur, likę 200 Eur atitenka tarpininkui.

Taip primityviai, bent jau, mano nuomone, dabar dirba transporto vadybininkai. O kokie jūsų darbo užkulisiai?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Įvertink šį straipsnį
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(162 žmonės įvertino)
3.3580
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kandidatų pasisakymai debatuose nuvylė rinkėją: jiems pritrūko drąsos (100)

Nusprendžiau visgi parašyti apie įspūdį, kurį man paliko matyta prezidentinių debatų laida,...

Mokinio tėvas pratrūko: kam naudingi per dideli krūviai ir prailginti mokslo metai? (190)

Iš anksto atsiprašau už griežtoką, piktoką ir ilgą tekstą, bet kantrybės likučiai jau baigia...

Prašo supratimo: sekso darbuotojos – lygiateisiai darbo rinkos dalyviai (116)

Visai neseniai Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija savo feisbuko paskyroje dalinosi naujiena...

Paauglio motina draugės nesuprato: Velykų proga – siūlymas išmokyti vaiką gerti šampaną (59)

Velykas sutarėme švęsti su draugės šeima, jų sodyboje gamtoje. Pirkinių sąrašais ėmėme...

Top naujienos

Lietuvoje įsigali sausra: labiausiai sunerimę vieno regiono ūkininkai

Lietuvoje nelyja jau gana seniai. Dirvos išdžiūvusios, tačiau apie tai, kad būtų galima kalbėti...

Virš Baltijos – anomalios cirkuliacijos centras: šiluma muš rekordus, gali kilti liūtys, škvalas ar net kruša (51)

Virš Europos, pasak Vilniaus universiteto Hidrologijos ir klimatologijos katedros docento Gintauto...

Ievos Zasimauskaitės mama atvirai apie netradicinį dukros gyvenimo būdą, ankstyvą santuoką ir sunkiausią „Eurovizijos“ periodą (31)

Ievos Zasimauskaitės-Kiltinavičienės mama Audronė Zasimauskienė puikiai pamena tą įtampą,...

Lietuvos miestų laukia naujovės: uždraus įvažiuoti į centrus, skatins ieškoti alternatyvos (7)

Didėjantis automobilių skaičius miestuose verčia atitinkamų veiksmų imtis ir savivaldybes....

Komikas, kaip galimas būsimas prezidentas, kelia rimtų klausimų Ukrainai (64)

Regis, jeigu yra vienas dalykas, kurio išmoko Volodymyras Zelenskis , vaidindamas prezidentą...

Naminis jautienos vyniotinis: be liežuvio, bet dar skanesnis (3)

„Brandintos jautienos vyniotinis skirtas aistringos virtuvės mėgėjams. Brutalus, aštrus, su...

Stambule „Žalgirį“ palaikęs „Hornets“ krepšininkas laikė kumščius už Deoną Thompsoną (5)

Eurolygos ketvirtfinalio serijoje Stambule tarp kelių šimtų sirgalių, palaikiusių Kauno...

Nausėdos reklaminis klipas: Lietuva – joje gyvenantys žmonės, bet tie žmonės – ne visai iš Lietuvos (516)

„Gyvename vienoje Lietuvoje, nors kartais atrodo – taip toli vienas nuo kito“, – tokiais...

Aktoriaus Mariaus Jampolskio žmona Renata: būti išlaikomai vyro man yra privilegija (35)

Renata Jampolskė - jau šešerius metus aktoriaus Mariaus Jampolskio žmona. Per visą laikotarpį ji...

Laiškas Lukašenkai: filosofas skelbia apie Rusijos aneksijos pavojų (155)

Filosofas Vladimiras Mackevičius interviu „Deutsche Welle“ paaiškino, kas jį paskatino...