aA
Neseniai rašiau savo pastebėjimus apie greitį, taršą ir kitas problemas mūsų keliuose bei apie pačių vairuotojų problemą. Tačiau negaliu ir nepasisakyti apie „ekspertų“ nuomonę, kuri buvo viešinama, kokie pakeitimai ir kodėl bus nuo laprkičio 1-osios (žalių rodyklių, leidžiančių sukti į dešinę nuėmimas)

Reikėtų tikriausiai pradėti nuo pačių ekspertų sąvokos. Jeigu tokie ekspertai prižiūrėtų statybas, tvirtintų architektines konstrukcijas, tai kažin, ar reiktų namų renovacijos, nes po kelių metų tokie pastatai ir griūtų. (Puikus pavyzdys gali būti visos reformos ir pasisakymai iš ekspertų profesionalų vyriausybės, bet dabar ne apie tai.)

Visa jų kalba tai pilstymas iš tuščio į kiaurą ir klausantis kyla natūralus klausimas ar jie patys dalyvauja eisme ir suvokia apie ką kalba? Ar turi automobilį? Ar patys važinėja Vilniaus ar kitomis gatvėmis? Ar per metus nuvažiuoja bent 5000km ? O gal jie vieni iš tų vairuotojų, kurie įamžinti dar viename mano video?
Pasistengsiu kuo aiškiau.

Žalias rodykles daug kur keis į papildomas sekcijas, tačiau bus galima sukti ir tuomet, kai dega žalia šviesa važiuojantiems tiesiai. Jos nuimamos todėl, kad jomis, pasak jų, nėra galimybės pasinaudoti tinkama (tinkamai, ekspertų teigimu, būtų tada, kai aplinkui nesimato nei vienos mašinos. Tokių yra keli ir mano videoįrašai, kur įvažiuoti į pagrindinį kelią gali turbūt tik tuomet, kai kelių kilometrų spinduliu nesimato automobilių).

Kokia realybė?

1) Realybė tokia, kad nesustoti prieš sukant į dešinę, kur yra žalia rodyklė yra dažnai saugiau, nei važiuoti tuomet, kai dega žalia šviesa ir pagal viską sustoti nereikia.
Kai dega žalia šviesa važiuojantiems teisiai, dažniausiai dega ir žalia šviesa pėstiesiems, vadinasi, sukant į dešinę juos reiktų praleist. Ir nemažai situacijų, kuomet absoliučiai niekas negali trugdyti sukantiems į dešinę tu turi sustoti, apsidairyti, jei lėtesnės reakcijos vairuotojai tai jiems trunka kelias minutes ir rezultate vietoj 10 automobilių, pravažiuoja 2-3.

2)Užsieniečiai, sakote, nesupranta? O Lenkijoje supranta, kad ten jų prikabinta žalia kaip šviesoforo rodyklė į dešinę irgi nereiškia, kad gali sukti neapsidairęs į dešinę? O Amerikoje, jeigu nesuprasi, kad reikia klausyti policininko ir nepaklusęs jų reikalavimams gausi kulką į kaktą, o ne kaip Lietuvoje prates gali skeryčiotis kiek nori tai čia jie kalti? Ar tu, kad atvažiuodamas į kitą šalį su taisyklėm nesusipažinai?

Anglijoje kodėl visi dešine puse eismas vyksta, ar kai aš nesuprantu, galiu važiuoti kaire? Arba pas juos ženklai dažnai būna man nesuprantami, o tiesiog užrašas, kuris praneša, kad kažkas uždaryta, kažkas draudžiama... Tai kaip dabar? Tad tokie pasisakymai atrodo mažų mažiausiai kvaili, jog užsieniečiai nesupranta.

3) Nekalbant apie statistiką kiek yra nukentėjusių dėl to, kad buvo žalia rodyklė į dešinę, kiek tai kainuos pinigų? Tiek nuimant paprastas žalias lenteles, tiek ir keičiant jas jau į papildomos sekcijos rodyklę. Visi darbai šviesoforų perprogramavimo (to gali nebūti, siekiant didesnio chaoso ir pasitelkus ekspertų įžvalgas), tiek ir braižant papildomas linijas? Jeigu tiek daug nukentėjusiųjų ar negeriau už tuos pinigus pavojingiausiose sankryžose pastatyti pėsčiųjų viadukus arba požemines perėjas?

Be žalių rodyklių problema yra ir kita, kurios ekspertai nemato, nes nenori matyti, o nenori matyti, nes jau tikrai būtų ekspertai, o kai esi ekspertas, tai galvą skaudėtų nuo visų kvailų sprendimų, priimtų keliuose, ir išeitum iš proto viską taisydamas.

Vakarais (ypač 1-4-adienio nuo 21-22h) apie 60 procentų sankryžų šviesoforus apskritai būtų galima išjungti. Padidėtų pralaidumas ir sumažėtų jus taip bauginanti tarša. Perbraižytos žiedinės sankryžos (man viskas tvarkoje ir su dabartinėmis, tiesiog atsižvelgiant į (kaip bebūtų gaila) vairuotojų reakcijos laiką, dabartinė schema, kai iš pirmos juostos gali išvažiuoti į 3 išvažiavimus, o iš antros tik į vieną, nėra tinkama)). Nesuderinti šviesoforai. Yra ne viena ir ne dvi atkarpos Vilniuje, kur važiuodamas vietoj 50km/h (leistinas greitis) apie 70-80km/h spėsi pravažiuoti 2-3 sankryžas nesustojęs. Priešingu atveju stosi prie kiekvienos po 3-4 minutes. Atrodo, gal ir neilgai, bet pagalvokite kiek laiko iškrenta taip per savaitę, ypač jei dažniau važinėji.

Gerbiamieji „specialistai“ – su mielu noru pakonsultuosiu kaip ir kur suderinti šviesoforus, kad eismas paspartėtų ir mažiau spūsčių būtų. Taip pat reiktų gerai pagalvoti apie skaitmeninius kelio ženklus, kada atsižvelgiant tiek į paros laiką, tiek į metų laiką atitinkamai galima būtų keisti tiek leistiną greitį SAUGŲ, o ne leistiną, tiek ir kitiem naudingiem dalykams, nes tos iškabos naudingiems pranešimams bevertės. Nes tikrai man neaktualu kylant Ukmergės gatve į kalną žinoti, kad Geležinio vilko gatvėje judant centro link yra spūstis. Galėtumėte bent skirtingus pranešimus rodyti stenduose, o neatsižvelgiant į situaciją visur tą patį. Beje, kaip su tomis lentelėmis? Užsieniečiai supranta? Nes nesu matęs, kad kokia kita kalba pranešimas tas būtų.

Ne šventos avelės ir patys vairuotojai mūsų keliuose. Ir nors vis tiek dauguma mato tik leistiną greitį ir jokių kitų pažeidimų (deja, tokie dažnai pažeidinėja kitas eismo taisykles, bet taip pat viską filmuoja registratoriumi ir piktinasi, kaip jį, važiuojantį 40km/h, aplenkė per ištisinę, arba tas veikėjas, kur nesuprato už ką gavo baudą, kai paviešino, jog važiuoja 2 juosta ir nesilaikė arčiau dešiniojo krašto).

Kartais aš suprantu valstybę, kuri daro, atrodo, iki absurdo juokingus pakeitimus bei ženklus, bet dauguma iš mūsų kitaip nesupranta. Jei nėra ženklo, kad čia dvi juostos, tiesiog nesužymėtos (nors ir 5 metrų pločio kelias), mes nesuprantam ir važiuojam per vidurį. Mes nesuprantame, kad yra taisyklės iš kurios juostos į kurią reikia įsukti, bet nesubraižytos linijos ir mes nieko nebežinome. Mes nesuvokiame kada ką reiktų praleisti, kada įvažiuoti, nes nevertiname situacijos, nes niekas nieko nerodė ir nėra ženklo. Viena bėda, kad valstybė žiūri savęs ir kaip surinkti daugiau mokesčių baudomis. Todėl greitis mažėja, ištisinių linijų daugėja, kalnelių, salelių ir kitų velnių ant kelio kaip rudenį medžio lapų.

Ir nors daugumai jūsų atrodo, kad šviesoforo signalai užsidega tokiu pačiu principu kaip ir krenta skaičiai kazino ruletėje, taip tikrai nėra. 95 procentai šviesoforų (neįtraukiant pilnai automatizuotų išmaniųjų) turi savo algoritmą, kurį, jeigu dažnai važiuojate per tą sankryžą ir stebite, kas vyksta aplinkui, greitai perprasite. Taip pat yra sureguliuotų pagal paros laiką, bei keli, kurie savaitgalį dirba šiek tiek kitu režimu.

Lietuvoje šviesoforas persijungti dažniausiai mėgsta po 1 – 3 – 6 arba 10 sekundžių nuo to laiko, kai kitiems užsidegė raudona. Tarkime yra papildoma sekcija į kairę. Laukiate. Tiesiai važiuojantiems užsidegė raudona. Po 1 -3 sekundžių jums užsidegs rodyklė į kairę. Ką dauguma mūsų daro?

– Pajuda ir daro posūkį į kairę! – sakytumėt jūs, bet klystat. Na iš dalies. Pajuda ir suka, bet ne iš karto. Kas nosį krapštė ir dabar turi kažkur nusivalyti, todėl pajudėt negali, kam reikia SMS baigti rašyti, o kas tiesiog galvoja, kad svarbu aš pravažiuosiu, o jau kaip kiti, tai ne mano bėdos. Nes užtrunka ne retai apie 5 sekundes, kol užsidegus žaliai kas nors ir pajuda. Yra sankryžų, kur ta žalia sekcija dega tik apie 3-4 sekundes tad daugiau atsakomybės, ne vieni eisme dalyvaujate.

Pastebėję situaciją pamatysite, kad žalia vairuotojams užsidega maždaug po 10 sekundžių, kai pėstiesiems būna jau raudona (jei perėja per 4 eismo juostas); po 4-6 sekundžių, jeigu per 2 eismo juostas. Taip pat yra daugybė paprastų, elementarių apvažiavimų, kurie per pusę sumažintų spūstis...

Jeigu matysiu, kad komentarai palaikantys, kad žmonės norėtų, bet jiems reikia parodyti, kaip greičiau pajudėti, kaip dalyvauti eisme kaip vairuotojui, o ne apie galą galvojančiam arkliui, padarysiu videoįrašą su išsamesne medžiaga kaip veikia šviesoforai ir užsidega žalia, kada pajudėti, kaip kur apvažiuoti. Nes norisi jei valstybėje betvarkė, kad būtų bent tvarka keliuose. Kad būtume vieningi ir solidi jėga, kuri pasipriešintų tiek vidutinio greičio matuokliams per visą Lietuvą, tiek absurdiškiems greičio ribojimams.

P.S. Greitį aš kartais viršiju, bet už tai baudas susimoku, tokiems „ereliams“ policija daro nuolatinius reidus ir mes patys blogiausi, nors pažeidžiam ne daugiau arba ir mažiau taisyklių, nei vadeliotojai mano video

P.S.S. Niekad nenaudoju garsinio signalo ar nemirksiu šviesom, kad mane praleistų ar kaip kitaip man duotų kelią

P.S.S.S. Visais tais video siekiu atkreipti dėmesį apie bėdas, kurių policija ir ekspertai nemato. Nesiekiu, kad tokie asmenys būtų nubausti, nes tikiu, kad sąžinė bent kai kuriems savo klaidas pamačius prabils.

Gero Jums kelio!

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(129 žmonės įvertino)
4.4031

Ko imtis, kad žmonės persėstų į viešąjį transportą? Raukime šias blogybes su šaknimis (105)

Vilniaus mieste sparčiai daugėjant spūsčių, miestiečiai vis plačiau raginami į darbus keliauti...

Sukrėtė Lazdijų muziejaus tragedija: ką rinksimės – nekaltumo prezumpciją ar linčo teismą? (71)

Perskaitę lapkričio 8 d. DELFI paskelbtą Vilmos Danauskienės publikaciją „ Lazdijuose muziejaus...

Darbo paieškos varo į neviltį: atlyginimus siūlo gerus, bet reikalavimai per dideli (111)

Jau kurį laiką intensyviai ieškau darbo . Patirties yra, noro dirbti taip pat. Tačiau. Arba man...

Pasišlykštėjo tautiečių komentarais socialiniuose tinkluose: man gaila tų garsių moterų (71)

Labas, Skaitytojau. Tai ne bus pamąstymas apie švietimo ar pensijų reformas, jis bus apie kai ką...

Paaiškino, kodėl siūloma taršos mokesčio skaičiavimo metodika gali būti ydinga (29)

Manau, automobilio taršos mokesčio skaičiavimo metodika yra pagrįsta ydinga nuostata, jog viską...

Top naujienos

Chromu užteršta Klaipėda: žmonės bijo valgyti daržoves, tarnybos ėmė jas rinktis tyrimams (87)

Klaipėdos savivaldybei paskelbus šiurpią žinią, kad chromo ir kitų sunkiųjų metalų leistina...

Vilniuje evakuojami žmonės – kariai naikins didžiulę bombą

Ketvirtadienio rytą statybininkų atkasta aviacinė bomba kelia didžiulį pavojų. Ketvirtadienio...

Direktorius darbuotojus nustebino 70 tūkst. dolerių minimaliu metiniu atlyginimu (6)

Danas Price‘as – vadovas, kuris sugeba nustebinti. 35-erių metų kreditinių kortelių apdorojimo...

Arūnas Milašius. Vardan skalsesnės lenkiškos dešros ant Lietuvos pastatykime kryžių (83)

Jei važiuodami per Lietuvą mėgstate žvalgytis pro automobilio langą, galėjote pastebėti, kaip...

Pajudėjo kolektyvinių sodų reikalas Seime – aktualu 500 tūkst. lietuvių reguliuos net kelių plotį (138)

Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama sureguliuoti teisinius santykius...

Prezidentas Nausėda: turiu atsakymą į klausimą dėl valdančiosios daugumos būsimame Seime (446)

Dabartinė situacija bankų sektoriuje verčia pradėti galvoti apie valstybinio komercinio banko...

Los Andželo mokykloje – šaudynės (10)

Kalifornijos policija ieško ginkluoto asmens, ketvirtadienį įsiveržusio į vieną vidurinę...

Pamirškite atgyvenusį kepurės ir šaliko komplektą – štai, kokių žiemos aksesuarų verta dairytis (5)

Šiais laikais, kai daiktai atlieka ne tik tiesioginę paskirtį, bet svarbi ir estetiškoji pusė,...

MH17 katastrofos tyrėjai paskelbė naujų pokalbių telefonu įrašų: atvyksta Šoigu vyrai papildyta (622)

Nyderlandų vadovaujamas tyrimas dėl 2014 metais virš Rytų Ukrainos numušto oro bendrovės „...