aA
© A.Didžgalvio nuotr.
2009-01-16 oficialiai paskelbus apie bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veiklos sustabdymą nuo 2009-01-17, 2009-01-16 telefonu susisiekus su bendrove „flyLAL – Lithuanian Airlines“ mums buvo paaiškinta, kad oro transporto bilietams paprastai galioja „Skrydžių kuponų sekos taisyklė“, pagal kurią keleiviui nepasinaudojus pirmesniais skrydžio kuponais, kiti skrydžių kuponai irgi tampa nebegaliojančiais. Tai yra, jei keleivis neskrenda pirmosios skrydžio atkarpos, nurodytos biliete, bilietas tolesniems skrydžio etapams nebegalioja. Tačiau mūsų manymu, toks atsakymas nėra teisėtas ir pagrįstas kiekvienu atveju – t.y. ši taisyklė neturėtų galioti tada, kai keleivis neskrenda pirmosios skrydžio atkarpos ne dėl savo, o dėl bendrovės, vykdančios pirmąją skrydžio atkarpą, kaltės.

Kadangi bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ oficialiame spaudos pranešime ir informacijoje AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusiems keleiviams nurodoma: „jeigu buvo įsigytas bilietas jungtinei kelionei ne tik su AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“, bet ir su kitomis oro bendrovėmis, siūloma kreiptis į kitus oro vežėjus dėl visos kelionės vykdymo šių vežėjų nurodytomis sąlygomis“, 2009-01-17 telefonu susisiekėme su kompanijos „Virgin Atlantic“ atstovybe Londone.

Šios kompanijos atstovo teigimu, kompanija „Virgin Atlantic“ jokių duomenų ar informacijos apie AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veiklos sustabdymą nėra gavusi ir taip pat nurodė, jog bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ turėjo susisiekti su kompanija „Virgin Atlantic“ bei suderinti sąlygas, kuriomis turėtų būti vykdomi jungiamieji skrydžiai šių skrydžių bilietus įsigijusiems keleiviams.

Taigi šiuo atveju ne keleiviai turi „kreiptis į kitus oro vežėjus dėl visos kelionės vykdymo šių vežėjų nurodytomis sąlygomis“ kaip kad savo pranešime nurodo bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“, o pati bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“, suderinusi sąlygas su jungiamuosius skrydžius vykdančiomis kompanijomis, turi apie jas informuoti keleivius, todėl mes turime kreiptis į bendrovę „flyLAL – Lithuanian Airlines“. Tačiau nuo 2009-01-17 su bendrove „flyLAL – Lithuanian Airlines“ susisiekti nepavyko.

Atsižvelgdami į aukščiau nurodytas aplinkybes bei tai, jog bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ netinkamai vykdo 2004-02-11 Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) NR. 261/2004 (toliau – Reglamentas) nuostatas, konkrečiai mūsų atveju – nevykdomi Reglamento 5 str. reikalavimai, numatantys oro vežėjo pareigas atšaukus skrydžius – pvz., atšaukus skrydį, skrydį vykdantis oro vežėjas atitinkamiems keleiviams teikia pagalbą pagal reglamento 8 str., kai keleiviams pranešama apie skrydžio atšaukimą, jiems paaiškinama, kokiu kitu transportu jie galėtų keliauti, ir t.t., prašome:

- reaguoti į susidariusią situaciją;

- įpareigoti bendrovę „flyLAL – Lithuanian Airlines“ tinkamai vykdyti Reglamento nuostatas bei užtikrinti bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusių asmenų teisėtus interesus (ypač tais atvejais, kai iš bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ buvo įsigyti bilietai jungiamiesiems skrydžiams);

- tuo atveju, jei bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ ir toliau nevykdys savo įsipareigojimų, prisiimti atsakomybę dėl susiklosčiusios situacijos ir nedelsiant atlyginti bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių bilietus įsigijusių asmenų patirtą žalą, o šias lėšas regreso tvarka išsireikalauti iš bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ ar jos akcininkų.

Atsižvelgiant į tai, kad dėl susiklosčiusios situacijos nukentės(-jo) 29400 bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientai, organizuojama nukentėjusių bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientų iniciatyvinė grupė, kurios tikslas ginti įsigijusių bendrovėje „flyLAL – Lithuanian Airlines“ kelionės bilietus ir negavusių ar negausiančių už tai priklausančių vežėjo paslaugų.

Siūlome susidariusią padėtį aptarti bendrame posėdyje, į kurį, manome, turėtų būti pakviesti dalyvauti Lietuvos civilinės aviacijos lakūnų asociacijos, Lietuvos avialinijų orlaivių palydovų profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai, Lietuvos civilinės aviacijos administracijos atstovai, bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ administracija bei akcininkai, nukentėjusių bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientų iniciatyvinės grupės atstovai.

Susisiekimo ministerijai nereaguojant į aukščiau išdėstytus pasiūlymus, neatmetama galimybė organizuoti piketą.

P.S. Visi, norintys prisijungti prie nukentėjusių nuo bendrovės „flyLAL – Lithuanian Airlines“ klientų iniciatyvinės grupės ar ją palaikančių, gali siųsti laiškus el. paštu vytinga@post.skynet.lt arba skambinti telefonu 8678 15885.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Grįžo į Lietuvą, bet nesitikėjo tokio popierizmo: mūsų valstybinis sektorius vis dar dvelkia Sovietų Sąjunga (74)

2019 metų gegužė – su drauge po keliolikos metų grįžtame į Lietuvą. Teisingiau grįžtu aš,...

Kreipiasi į vilkų medžiotojus: ekosistemų destrukcijos pasekmės palies mus visus vienodai (164)

Visuomenės – visų jūsų ir mano – svarstymui 2019 m. spalio 4 d. paskelbtas Aplinkos...

Verslo pietūs Kauno restorane paliko be žado – barmenės poelgio iki šiol negali pamiršti (63)

Noriu pasidalinti su skaitytojais restorano Kaune aptarnavimo kultūra. Atvykus VIP klientui, iš...

25-eri metai, kai kuriame lygių galimybių visuomenę: kokia iš tikrųjų berniukų padėtis? (28)

„Visi lygūs, bet kai kurie – lygesni“ – prieš tokius socialinius „nukrypimus“ jau 25...

Istorikas Marius Vyšniauskas: Istorinė amnezija arba tauta, atsisakanti savo praeities (II) (19)

Istoriko Mariaus Vyšniauko tekstas „Istorinė amnezija arba tauta, atsisakanti savo praeities“...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (111)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Ekspertas perspėja dėl naujos aneksijos pavojaus: Putinas čia be vargo susitvarkytų (20)

Buvęs Vladimiro Putino patarėjas Andrejus Illarionovas perspėja dėl naujos aneksijos, kurią...

Įvertino Nausėdos pasiūlymus ir drąsiai rėžė: skurdo su 10 eurų neišgelbėsime (7)

Lietuvos verslo konfederacijos mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas sako, kad...

Vakarų šalys negali atsistebėti lietuvių sėkme: kaip mums pavyko pranokti patiems save (1)

Vis daugiau valstybių spaudžiamos visuomenės įvesti pakuočių užstato sistemą . Apie tokią...

Saulius Siparis apie naują mylimąją: mes beveik vienmečiai, draugystėmis su mergaitėmis aš netikiu (1)

„Mes esame praktiškai bendraamžiai. Vyrų santykiai su jaunomis mergaitėmis man atrodo visiškas...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (41)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (89)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (15)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...