Vilniuje, Lietuvos sostinėje, kai kuriems jo gyventojams vis dar gyvas didelio-mažo miesto kompleksas. Kai kuriems miesto gyventojams užkliūna maratonai, kitiems – panaikinti mikriukai, tretiems – ribotos (ir dar mokamos!) automobilio statymo galimybės. Visai neseniai kažkiek garsūs Vilniaus gyventojai savo socialiniuose tinkluose skeptiškai pasisakė apie mieste organizuojamus renginius – neva „uždarytos gatvės, krykštaujantys miestiečiai, muzika gatvėse“.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kas mes, kad juos teistume – geriau pažiūrėkime kokius jų kompleksus galime pašalinti atnešant didelio miesto elementus į mažą miestą.

Išleiskime potvarkį, kad mieste ant bet kurio žolės lopinėlio galima prisėsti/prigulti ir ištiesti kojas, piknikauti ar susitikus su draugais bendrauti žiūrint į debesis. Taip išvarysime kompleksus iš tų miestiečių, kurie vis dar pagrūmoja pirštu miestiečiams, kurie kiekvieną jaukų miesto kampą paverčia funkcionalia poilsio oaze.

Įrenkime motociklų, motorolerių ir dviračių statymo vietas. Dviratės transporto priemonės statomos įvairiais būdais – ant šaligatvio, statant lygiagrečiai važiavimo krypčiai ir pan. Mieste nėra įrengta specialių statymo vietų motociklams ar motoroleriams, o dviračiams skirtos tik pavienės vietos (pavyzdžiui, kur yra dviračių statymo vieta prie Katedros aikštės?). Tokiu būdu išguisime kompleksą, kad dviratės transporto priemonės yra nelygiavertės eismo dalyvės, kad dviračiai yra nemadingi.

Ribokime sunkiojo aptarnaujančios transporto įvažiavimo į Senamiestį laiką. Dideliuose miestuose (koks Vilnius nori būti užaugęs) laikas pristatyti prekėms paprastai yra ankstus rytas, kai automobilių srautai maži ir važiuoti su sunkiuoju transportu yra patogiau, yra vietos sustoti ir iškrauti prekes. Taip išspręstume net keletą problemų, pavyzdžiui, aptarnaujantis transportas nebegadintų šaligatvių nuolat sustodamas ant jų iškrauti prekių – šaligatviai nebetrūkinėtų, nebūtų aplieti tepalais ir t.t. Kaimiečio kompleksas – „ar tau trukdo tas ant šaligatvio sustojęs fūristas?“– dingtų.

Įrenkime sunkiojo aptarnaujančios transporto prekių pakrovimo ir iškrovimo vietas. Save gerbiančiuose didmiesčiuose įrengtos ir aiškiai pažymėtos vietos, kur parduotuves ir kavinės aptarnaujantys kurjeriai gali sustoti ir iškrauti pristatytas prekes. Tokių vietų atsiradimas padėtų verslininkams greičiau pristatyti ar gauti prekes. Kitas kompleksas, kad geriau tas vietas atiduoti miestiečių automobilių statymui, dingtų.

Vilniaus Senamiestyje įrenkime stulpelius ar turėklus, atskiriančius gatvę nuo šaligatvio. Iš mažesnio miesto (kaimo) atvykę naujieji miestiečiai nuolat stato automobilius vienu ar dviem ratais ant šaligatvio. Tai gali būti tiek įgūdžių stoka, tiek ne. Abu trūkumus pradėtume lavinti. Jiems būtų gaila apibraižyti automobilio šonus, nes tokiems ir į juos panašiems jis yra svarbesnis negu apibyrėję dantys burnoje (juk geriau nusipirkti blizgančius ratlankius, nei sutaisyti dantis).

Nustokime toleruoti automobilius, pastatytus ant žalios vejos, šaligatvio, sankryžose, patvoriuose ir pakampėse. Atsikratykite komplekso, kad statyti automobilį galima visur, kur nedraudžiama. Vadovaukitės logika, kad jį statyti galima visur, kur leidžiama. Gyventojai turi pranešti apie kiekvieną pažeidėją, miestas turi pasistengti bendradarbiauti su kelių policija ir informuoti apie vietas, kur nuolat, visada ir bet kada gali rasti gudruolių KET pažeidėjų, o policijai reiktų taip pat nustoti skųstis, kad miestas nebuvo projektuotas tokiam skaičiui automobilių (paklauskite Londono ar Niujorko architektų, kiek jie numatė automobilių statymo vietų šiuose miestuose). Kompleksas – „kor nuoru, tėn parkouju“ – dingtų.

Apmokestinkime įvažiavimą į Senamiestį. Čia šiaip siūlymas, kad būtų daugiau komentarų po šiuo straipsniu.

Profilaktiškai uždarykime vis skirtingas miesto gatves. Geriau po kelias vienu metu. Net jei tuo metu ten nevyksta joks tarptautinis maratonas, jokia miesto šventę, joks kultūros festivalis, tai bus tinkama priemonė neskausmingai išgydyti dar vieną kompleksą. Senamiesčio gyventojai pripras prie uždarytų gatvių ir nebekeiksnos situacijos, kad girto iki namų taksi negali parvežti. Jie gal net nebestatys automobilių ant šaligatvių, praleis dviratininką, leis sėdėti ant žolės ar susimokės už stovėjimą apmokestintoje parkavimo vietoje. Tada jie ir visi kiti draugiškai kvėpuosime tuo užterštu miesto oru, apgulsime miesto parkus ir paplūdimius, džiaugsimės, kad tūkstančiai miestiečių greičiau renkasi eiti pėstute ar viešuoju transportu. Mažiau tikėtina, bet jie gal net nestos prie Gedimino prospekto parduotuvės įsijungę avarinio signalo.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Jūsų minčių laukiame žemiau arba el.paštu pilieciai@delfi.lt:

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Siūlo pertvarkyti darželių valdymo sistemą – kiekvienam mikrorajonui po vieną vadovą ir pavaduotoją (41)

Kadangi dabar visi, kas netingi siūlo idėjas Lietuvai, tai nutariau ir aš prisidėti prie...

Pensininkas nusivylė teismo nutartimi: ir toliau skriaudžiami vargingieji (7)

Civilinė byla, pinigingas ieškovas (draudimo bendrovė), vargingai gyvenantis atsakovas (pensininkas).

Atsakė, kodėl vyrai turi mokėti už moteris: šios temos gvildenimas yra visiems neparankus (343)

Įdomiai perskaičiau Jūsų, Algirdai, straipsnį. Keliate tikrai labai svarbų ir įdomų klausimą.

Nori paaiškinti, ką reiškia gyventi laisvėje: valstybė neturi rūpintis jūsų gyvenimo pasirinkimais (98)

Dažnai internetinėje erdvėje arba prie savo kaimelio krautuvės, kurioje kartais apsilankau...

Trukdis judėti į priekį: nebeaukštinkime tų, kurie „moka suktis“ (41)

Mano idėja Lietuvai – labai paprasta ir aiški – laikytis įstatymų. To labiausiai trūksta...

Top naujienos

Vertina krizės tikimybę: nerimą kelia ne tik augančios kainos (14)

Nors ekonominės kitų metų prognozės neblogos, jas gerokai pritemdyti gali didesnė, nei tikimasi,...

Rinkimų kampanija prasideda? Bankininkas G. Nausėda – naujame amplua (284)

Ekonomistas, SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda trečiadienio vakarą debiutavo kiek...

Dingusio baikerio istorijoje – naujos detalės, bylą perėmė sunkius nusikaltimus tiriantys pareigūnai papildyta motociklo nuotraukomis (259)

Garsiai nuskambėjusioje Aivaro Kilkaus dingimo istorijoje daugėja neaiškių detalių. Varėnos...

Baisi avarija Ukrainoje: skelbiama, kad milijonieriaus dukrą nuo įtūžusios minios ėmėsi ginti apsauginiai (46)

Ukrainos šiaurės rytinį Charkovo miestą trečiadienį sukrėtė tragedija – automobiliui...

I. Šimonytė rėžė apie biudžetą: grėstų apgaulingos apskaitos titulas (15)

Buvusi finansų ministrė, Seimo Audito komiteto vadovė konservatorė Ingrida Šimonytė abejoja,...

B. Bradauskas: tegul visi išvažiuoja (21)

„Tegul visi išvažiuoja – ir tie, kuriems reikia, ir tie, kuriems nereikia. Tuomet aš...

Rusijoje viena prasta naujiena veja kitą (1)

Rusijos gyventojų realiųjų pajamų kritimo nesustabdo ir smarkiai sulėtėjęs vartojimo kainų...

Kelias, kurį keiksnoja daugelis: koks likimas jo laukia

Šiltuoju metų laiku nufilmuotas kelias ir spūstys į Nidą jau senokai tapo galvos skausmu ir...

Valstiečiai rado „ūkišką“ išeitį, kaip sportu gydyti valstybės ligas (16)

Sporto politiką pakelti į naują lygį Vyriausybės programoje žadėję „valstiečiai“ ėmėsi...

J. Ruolia sukritikavo itin giriamą augalą: poveikis vidutinis, nuo vėžio neišgelbės (1)

Lietuvoje netyla diskusijos dėl medicinini ų kanapių įteisinimo. Seime taip pat nuskambėjo...