aA
Kovo 31-ą dieną prasidėjo jau 21-ą kartą vykstantis Vilniaus tarptautinis kino festivalis (VTKF) „Kino pavasaris“. Šiemet į kino sales jis vėl kviečia gausybę kino mylėtojų, kurie turės galimybę pasirinkti iš daugiau nei 200 programoje esančių filmų (130 pilnametražių ir 80 trumpametražių filmų).
Colinas Farrellas
Colinas Farrellas
© Reuters/Scanpix

Pirmasis šio „Kino Pavasario“ filmas, kurį apžvelgsiu, tai graikų režisieriaus Yorgos Lanthimos kūrinys „Omaras“ (The Lobster, 2015). Tai pirmasis jo filmas, kuriame režisierius naudoja tarptautinio žinomumo aktorių sudėtį.

Tokiais atvejais visada iškyla papildomų lūkesčių, mat jei režisierius sugeba kurti aukšto lygio kiną su savo šalies aktoriais, gavęs galimybę dirbti su žvaigždėmis jis turėtų kilti dar aukščiau. Tačiau tarptautinės žvaigždės ir jų puikiai žinomi veidai gali nieko nereikšti, nebent atverti galimybę su režisieriumi susipažinti gerokai platesnei auditorijai.

„Omaro“ centre – Deividas (akt. Colin Farrell). Distopinio, netolimos ateities pasaulio gyventojas, kuris po 12-kos metų trukusios santuokos išsiskiria su žmona ir pagal miesto taisykles yra iškraustomas į nuošalų, itin keistą viešbutį, kuriame apgyvendinami vienišiai. Viešbučio gyventojams suteikiamas didžiulį stresą įvarantis terminas – 45-ios dienos susirasti idealią antrąją pusę, o nesėkmės atveju gresia pavirtimas į pasirinktą laukinį gyvūną.

Viešbutis yra absurdiškas ir siurrealistiškas, jame galioja itin griežtos taisyklės, o Viešbučio darbuotojai imasi pačių keisčiausių būdų, kad įtikintų jo gyventojus jog gyvenimas poroje yra daug geresnis nei būvimas vienam. Pavyzdžiui, tik atsikrausčius į viešbutį gyventojams viena ranka yra prirakinama už nugaros, nes „viskas yra lengviau poroje“.

Visa tai pateikiama bejausmio humoro forma, kuri yra stebėtinai efektyvi. Susirasti antrąją pusę šioje visuomenėje (kaip ir mūsų pačių) yra gyvybės ir mirties klausimas, tad ore tvyro didžiulė desperacija, o veikėjai imasi įvairiausių priemonių, kad išgyventų – apsimetinėja, kad turi su kitu žmogumi kažką bendro, kad supranta jį ar ją. Bendrumas čia vaizduojamas itin komiškai ir ekstremaliai, nes poros turi turėti labai konkrečius vienodus bruožus (abu partneriai luoši, abu gitaros virtuozai, ar abiems netikėtai pradeda iš nosies bėgti kraujas) ir tai dar labiau apsunkina veikėjų galimybę pritapti.

Yra ir dar viena galimybė – pabėgti iš viešbučio į miškuose susidariusią vienišių bendruomenę ir būti medžiojamam Viešbučio gyventojų (raminamaisiais šaudmenimis pašauti vienišiai prideda viešbučio gyventojui papildomą dieną viešbutyje). Režisierius taip vaizduoja visuomenės kovą su iš minios išsiskiriančiais žmonėmis, nesilaikančiais jiems primestų taisyklių. Tačiau netikėtai šioje bendruomenėje egzistuoja dar griežtesnės taisyklės, atspindinčios žiaurią ir kerštingą žmogaus prigimtį.

Tie, kurie viešbutyje buvo verčiami susirasti antrąją pusę, čia negali net flirtuoti ir už tai yra baudžiami žiauriomis fizinėmis bausmėmis. Pagrindinis veikėjas tampa išimtimi ir nuolatos kovoja su despotiškos visuomenės iškeltomis taisyklėmis, kad ir kur jos iškiltų. Filmo pradžioje jis priešinasi naujos meilės idėjai, jam šiuo atveju tai tiesiog primesta būtinybė, tačiau patekus į mišką, kur meilė draudžiama, jame atgyja bejėgiškas romantikas.

„Omaras“ yra kupinas juodo, satyriško humoro, besišaipančio iš mūsų pačių noro įtilpti į kažkokius visuomenės suformuotus rėmus, kad ir kokie absurdiški jie bebūtų. Jis atspindi keistą modernios visuomenės socialinį spaudimą, vienatvės baimę, individualumo praradimą. Visi veikėjai kalba tokia pat, ypatingai mandagia maniera, kuri žiūrovui pasirodys itin nenatūrali ir keista.

Tačiau ir mes patys dažnai taip kalbame, tam kad prisitaikytume sudėtingose, nemaloniose situacijose, nuslėpdami savo tikruosius jausmus. Ir nors veikėjai šneka tokiu pačiu tonu, mes galime įžvelgti kiekvieno jų individualumą, todėl čia būtina pagirti išties puikų visų aktorių darbą, o ypatingai pagrindinio veikėjo Deivido rolę atlikusį Coliną Farrellį, kuris atlieka kone geriausią savo pasirodymą kino ekrane.

Vizualiai, Yorgos Lanthimos kuriamas pasaulis yra tvarkingas ir estetiškas, veikėjai aprengti identiškais kostiumais ar suknelėmis, iš jų atimta saviraiškos galimybė. Atmosfera taip pat kuriama puikiai atrinktu klasikinės muzikos garso takeliu, kuris sukelia ganėtinai kraupią, tačiau tobulai filme kuriamą pasaulį atspindinčią, atmosferą.

„Omaras“ – tai sudėtingas ir daug diskusijų apie mūsų pačių visuomenę iškeliantis filmas, kupinas keisto ir tamsaus humoro, siurrealistinių vaizdų ir puikios aktorių vaidybos. Tai nėra filmas kiekvienam, tačiau pasitelkus atvirą protą ir žvilgtelėjus giliau, nesunku suprasti, koks unikalus ir aktualus yra šis Yorgos Lanthimos darbas.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.0000

Iš jos mokykloje šaipysis. Bet jei tai įvyks, aš būsiu laimingiausias tėtis pasaulyje (92)

Vilnietis Ernestas Pliuška, „Facebook“ įraše pasidalinęs itin jautria žinute apie savo...

Susirūpinusi mama: mano vaikai niekuo nenusikalto, kad juos žalotų nuolat kaimynystėje lojantys šunys (430)

Lietuvoje niekur negali pasislėpti nuo šunų lojimo. Tai smulkmena, kai gyveni be vaikų, bet...

Stebiu šios šeimos neištikimybės dramą ir galiu pasakyti, kuri – žmona ar meilužė – aukojasi labiau (57)

Rašau čia, nes negaliu į akis pasakyti – turiu apsimesti, kad nieko nežinau apie jūsų šeimos...

Darbdaviai neturėtų piktintis darbus dažnai keičiančiu jaunimu: tam yra logiškas paaiškinimas (50)

Perskaičiau straipsnį apie diskriminuojamą jaunimą ir pasibaisėjau darbdaviais.

Palaidoti meilės laiškai: sanatorijoje sutikta meilė buvo slepiama iki kapo (24)

2003 spalio 18 d. Edmundas akimis godžiai rijo smulkia rašysena prirašytus lapus. Iš jų dvelkė...

Top naujienos

Paruošė naujų Palangos vietų apžvalgą ir nustebo: karbonadų gerbėjams darosi liūdna, kurorte naujos mados (28)

Kur po pliažo jaukiai pasėdėti ir skaniai pavalgyti? – pagrindinis poilsiautojų klausimas...

Iš buvusio ministro Biržiškio lūpų: apie vodką rusų kareiviams, iškirstas duris Saboniui ir paskutinį pokalbį su Lubiu (35)

Kalbėtis su pirmosios Vyriausybės susisiekimo ministru Jonu Biržiškiu vienas malonumas. 88-erių...

Baisi avarija Vilniuje: po stipraus smūgio į „Opel“ motociklininkas skubiai išgabentas į ligoninę (56)

Vėlų ketvirtadienio vakarą Vilniuje įvyko rimtas eismo įvykis. Pranešama, kad susidūrė...

Lazdijų rajone – ambulatorijos gydytojo išpuolis prieš policijos pareigūnus (164)

Antradienio rytą į Veisiejų ambulatoriją (Lazdijų raj.) susirinkę pacientai ir medikai tapo...

Apatinio trikotažo ekspertė: kiek normalu mokėti už liemenėlę ir kas išduoda, kad prašovėte su dydžiu (26)

Profesionali apatinio trikotažo ekspertė Vaiva Tylienė ne vienerius metus moteris moko vienos...

Chemikas papasakojo apie tragišką sprogimą Beirute sukėlusias trąšas: turi perspėjimą ūkininkams (131)

Antradienį Beiruto uoste nugriaudėjęs sprogimas šokiravo pasaulį. Kol kas skelbiama, kad...

Intymią operaciją patyrusi Rita: nesuprantu, kodėl kalbėti apie moteriškas bėdas vis dar yra tabu (56)

„Pagaliau galiu džiaugtis gyvenimu“, – taip savo pasakojimą pradeda kaunietė Rita. Prieš...

Tiesioginė transliacija / Kitokie pasikalbėjimai. Svečiuose — Egidijus Dragūnas (16)

Jeigu manote, kad esate viską matę „Kitokiuose pasikalbėjimuose“, tai galime Jus vėl...

Princesių Di Bourbon gyvenimas primena pasaką: formalių įsipareigojimų neturi, bet nesikuklina taškyti pinigų karališkai prabangai (2)

Karališkųjų šeimų gerbėjai paprastai gali tik žvilgtelėti, kaip jų numylėtiniai atrodo per...

Šiurpi karo dilema: ką aukoti – vedusius ar viengungius? (12)

Turbūt jau su pirmuoju sąmoningu Homo sapiens žingsniu atsirado toks reiškinys kaip karas ....

|Maža didelių žinių kaina