aA
Vilniaus viešąjį transportą pamažu pasiekia naujovės. Galų gale ims veikti skandalingai pagarsėjusi elektroninio bilieto sistema, taip pat pasikeis ir važiavimo tarifai. Pastarieji, turbūt, buvo ne kas kita kaip sovietinis paveldas, mat man neteko matyti Vakarų Europos miestų, kur galiotų tokia sistema. Važiuojant su persėdimu reikėjo pasižymėti net keletą bilietėlių - taigi važiavimo kaina buvo aukšta.
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

Ši sistema atitinkamai formavo ir keleivių elgesį - jei buvo galimybių, dauguma stengėsi važiuoti tiesioginiu transportu, kadangi taip kelionės kaštai yra žymiai mažesni. Tiesa, pristatomi pokyčiai sukėlė nemažai nerimo ir klausimų daugeliui Vilniaus viešojo transporto keleivių.

Vilniuje reikėjo sudaryti galimybę važiuoti viešuoju transportu su persėdimu vienu bilietėliu, tačiau naujoji sistema, švelniai tariant, yra keista. Daugumoje Europos miestų sistema yra paprasta - perki bilietėlį ir su juo gali važiuoti visomis miesto transporto priemonėmis – autobusais, metro, tramvajais valandą ar pusantros - persėdimų skaičius yra visiškai nesvarbus. Didesni miestai dar yra suskirstyti zonomis - taigi tarifų kainos skiriasi ir nuo to. Numatyto laiko paprastai visiškai užtenka kelionei nuo vieno miesto galo iki kito. Bilietėlių pagal laiką niekur neteko matyti.

30-ies minučių kelionė turbūt yra naujovė visos Europos viešajame transporte, kuri privers daugelį keleivių drebėti dėl tų papildomų kelių minučių, kai laikrodis parodys, jog leistinas kelionės laikas jau praėjo. Turint omenyje dažnai nenuspėjamą situaciją Vilniaus gatvėse, pažadai, kad bus atsižvelgiama į vėlavimus - ne itin guodžia. Juolab, kad tikslesnės informacijos, kaip tai bus atliekama, nebuvo pateikta. O dar žinant kaip Lietuvoje visokie tikrintojai seka taisyklių raidėmis ir neatsižvelgia į situacijos esmę.

Problema, manyčiau, yra ta, jog norėta sudaryti galimybes pakeisti transporto priemonę, kas yra normalu daugelyje vakarų Europos šalių, tačiau nenorėta perdaug pakelti tarifų važiuojantiems nedidelius atstumus tiesioginiu maršrutu. Persėdimo galimybė yra itin svarbi, jei miestas turi išvystytą metropoliteno ir tramvajų tinklą. Tuomet autobusai dažnai naudojami privežti keleivius prie metro ar tramvajaus linijų ar sujungiant šias linijas. Visas keleivių pervežimo krūvis mieste tenka metro ar rečiau tramvajaus linijoms. Metro ar tramvajų linijų skaičius, be abejo, yra mažesnis nei autobusų linijų skaičius - keleiviai neišvengiamai žymiai dažniau keliauja su persėdimais, negu miestuose, kur važinėja tik autobusai ir troleibusai (pvz., Vilniuje).

Aš pats, tiesą sakant, ne itin dažnai naudojuosi viešojo transporto paslaugomis Vilniuje dėl to, jog jis yra neefektyvus, itin lėtas, autobusai ar troleibusai dažniausiai nešildomi ir nekondicionuojami, o kaina už važiavimą pradeda kandžiotis. Jei pagal naują sistemą už kelionę reikės mokėti po 3,50 Lt, t.y. daugiau, negu vieną eurą, tai kainomis praktiškai pasivysime daugelį vakarų Europos miestų, nors iki kokybės ir efektyvumo bus dar toli.

Vis laukiu kuomet Vilniaus transporto sistema bus pradėta tvarkyti iš esmės - apie metro turbūt nė nereikia svajoti, nors ji, pavyzdžiui, važinėja gerokai mažesniuose miestuose, tokiuose kaip Lilis Bilbao ir pan. Puiku būtų bent jau mero pažadėtas greitaeigis tramvajus, tačiau kalbos ir lieka kalbomis. Aišku, tikėtis, jog tokie projektai atsipirks, yra naivu (jie niekur neatsiperka), tačiau miesto vystymuisi efektyvi keleivių transportavimo sistema, leidžianti sumažinti ir kamščius gatvėse ir užtikrinti miesto plėtrą, yra itin svarbi. ES parama galėtų būti viena iš tokios keleivių transportavimo sistemos finansavimo šaltinių.

Taigi, man, kaip retai važinėjančiam, aš spėju, kad dabar reikės kiekvieną kartą iš anksto išsiaiškinti, kiek laiko turėtų užtrunkti mano kelionė ir kokį bilietą pirkti. Juk tokia informacija stotelėse nebus pateikiama. Taip pat painu bus ir miesto svečiams. Kilus problemoms, linkiu jiems sėkmės aiškinantis su Vilniaus keleivių kontrole.

Aš, be abejo, linkiu, jog ši sistema veiktų sklandžiau, negu buvo diegiamas elektrinis bilietas, nes kitu atveju bus gadinami daugelio keleivių nervai. Kartais taip norėtųsi, jog reformas vykdytų žmonės, kurie naudojasi viešuoju transportu, o ne tie kurie įlipa į jį per viešasias akcijas nusifotografuoti spaudai.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sunki senjorų padėtis bado akis: neužmirškite, ponai Lietuvos valdantieji, kad netrukus jūs užimsite jų vietą (87)

Ak, tie senoliai! Kokie jie šaunuoliai! Tokius žodžius kartais tenka išgirsti žiniasklaidoje, kai...

Atsakas nusivylusiam vyrui: o ką tu padarei, kad tavo moteris norėtų sekso? (159)

DELFI publikuotas straipsnis apie nusivylusį vyrą, kurio žmona gimus vaikams jau ilgą nenori...

Atėjus šeimyniniams džiaugsmams, išėjo vyriški: viskas dėl to prakeikto sekso... (689)

Rašau, nes nebeturiu ko prarasti. Tegu perskaito kas tik nori, tegu tai būna šauksmas į tyrus, bet...

Pragaras, kurį patyriau darbe: pagrindiniai požymiai, kad jus nori „išgyvendinti“ (150)

Visai neseniai paplitus temai apie “mobingą“ darbe, aš vėl prisiminiau tuos rytus, kai vos vos...

Emigrantą stebina beprasmiški eglučių karai Lietuvoje: kodėl mėtomi pinigai į balą? (206)

Norėčiau pratęsti neseniai DELFI Pilietyje publikuotą vienos skaitytojos rašinėlį dėl...

Top naujienos

Skvernelio vardu pateikta paraiška registruoti prekės ženklą „Tėvynės labui“ (1)

Lietuvos prekių ženklų duomenų bazėje oficialiai skelbiama, kad gruodžio 2 dieną gauta...

Klaipėdoje rastos negyvos mergytės tyrimas: palūžusi mergytės motina papasakojo apie nužudymą sugyventiniai suimti (144)

Klaipėdoje mirusios vos 2,5 mėnesių mergytės pirminių mirties priežasties atsakymų iš...

Seimas ketina padidinti mokesčius bankams (126)

Antradienį Seimo plenariniame posėdyje po svarstymo pritarta pasiūlymui didesnį nei 2 mln. eurų...

Nausėda dėl Narkevičiaus nenusileis: aš apskritai galvoju, ar yra toks ministras (129)

Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad nepamirš susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus...

Jaunuoliai žiaurią egzekuciją surengė dėl cigarečių ir pinigų: vienišą senolę kraujo klane rado kaimynas (216)

Akmenės rajone, Paeglėsių kaime vienai gyvenančiai senolei jaunuolių pora surengė protu...

Mirė grupės „Roxette“ lyderė Marie Fredriksson (139)

Mirė praeityje itin garsios švedų grupės „Roxette“ lyderė 61-erių Marie Fredriksson ,...

100 mln. eurų lieka rezerve: Seimas nesutinka imtis pokyčių PSDF biudžete (3)

Antradienį Seimo plenariniame posėdyje apsvarstytas Vyriausybės patobulintas Privalomojo sveikatos...

Po blogai atliktos nosies operacijos užsienyje kultūristei teko vėl gultis po skalpeliu: klaidas taisė Lietuvos medikai

Visų laikų geriausia Lietuvos kultūristė, daugkartinė Europos ir pasaulio čempionė, dalyvavusi...

Vadovai sprendžia galvos skausmą: 5 patarimai, kaip pritraukti geriausių darbuotojų (15)

66 proc. Europos vadovų teigia, jog darbo rinkoje patiriamas talentų trūkumas. Jis net gi artėja...

Teisme išnagrinėta Egidijaus Dragūno ir policijos pareigūnų akistata: paaiškėjo verdiktas (41)

Nemalonumai su teisėsauga Egidijui Dragūnui nesibaigia. Antradienį Vilniaus miesto apylinkės...