aA
apie vairavimo instruktorių galiu atsiliepti tik teigiamai. Galbūt per daug pasitikėjau savimi, bet eksploatuoti automobilį su automatine pavarų dėže jau mokėjau (tėvų „palepinimo“ kaimo žvyrkeliais rezultatas), bet vienintelis dalykas ko bijojau – automobilio su mechanine pavarų dėže.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kai vairavimo mokykloje įveikiau teorinę dalį, galėjau rinktis iš dviejų vairavimo instruktorių – vienas buvo vidutinio amžiaus vyriškis, kitas – vyresnio amžiaus. Nežinau kodėl, bet pasirinkau jaunesnį (kiek matydavau teorinių užsiėmimų metu jį užsukant į vairavimo mokyklą, visuomet jis man atrodė pasitempęs, pasitikintis savimi, mandagus). Taigi, prieš pradedant praktinius vairavimo užsiėmimus, instruktorius manęs pasiteiravo apie įgūdžius, kuriuos turiu.

Žinoma, su pasididžiavimu jį informavau, kad automobilį su automatine pavarų dėže vairuoti moku, tačiau jo veide šypsenos neišvydau... Jis, minutėlę patylėjęs, man sakė, kad manęs laukia šiek tiek sudėtingesnis kursas, nes turėsiu visų pirma bent kiek atprasti nuo automobilio su automatine pavarų dėže ir tik tuomet pradėt mokytis vairuoti automobilį su mechanine pavarų dėže. Ką gi, kaip bebūtų, buvau nuteiktas optimistiškai – nieko nėra neįmanomo.

Gaudavau ir namų darbų – kaire koja minkyti pliušinį žaislą ar nedidelį guminį kamuoliuką, atremtą kampe tarp sienos ir grindų – taip turėjau išlavinti koją spausti sankabos pedalą. Važinėjant po miestą, nuolat buvo tikrinamas ir lavinamas mano pastabumas kelio ženklams, vykstančio eismo analizavimas.

Vieną dieną, kai buvo gal 5 ar 6 vairavimo užsiėmimas (iš viso 10 vairavimo praktinių užsiėmimų buvo numatyta pagal vairavimo mokyklos sąlygas) važinėjomės po Kauno miestą ir priartėjus prie vienos sankryžos turėjau sukti į dešinę (lentelė su papildoma žalia rodyklė, man šį veiksmą atlikt leido), ir...užgesau. Viskas būtų lyg ir gerai, bet už mūsų stovėjęs skubantis maršrutinis mikroautobusas, kuris taip pat norėjo sukti į dešinę, pradėjo intensyviai naudoti garsinį signalą. Jau tuomet ramybės manyje ir nebeliko – supanikavau. Tačiau instruktorius suvaldė situaciją ir pradėjo man ramiu balsu vardinti visą mano atliekamų veiksmų eigą, kuriuos aš ir atlikinėjau:

„Visų pirma įsijungiame avarinį signalą, kad informuotume kitus eismo dalyvius, kad šiuo metu nevažiuojame, – sakė jis. – Toliau, jei jaučiamės, šiek tiek įsitempę dėl kokių nors priežasčių (o taip ir buvo, juk „mikriukas“ pypino), giliai įkvepiame ir iškvepiame (kaip bebūtų keista – tas kažkiek padėjo tuo metu). Na, o dabar įsijungiame laisvą pavarą, kuriame automobilį, jungiame pirmą pavarą, prieš pradedant važiuoti įsitikiname, kad saugiai galime sukti į dešinę, kur ir norėjome vykti, palengva atleidžiame sankabą balansuojant su spaudžiamu akceleratoriaus pedalu ir pradedame važiuoti, ir išjungiame avarinį signalą.“

Atlikus visus šiuos veiksmus ir patį manevrą išties pasijutau lyg akmenį nuo pečių numetęs. Ilgai netrukus mus pasivijo ir lenkti pradėjo nekantrusis maršrutinis mikroautobusas, tuomet instruktorius pratęsė savo ramius patarimus: „Na o dabar, kai būtinus veiksmus atlikome, galėtume atsidaryti durelių langą, iškišti ranką ir atlenkti vidurinį pirštą pypsiukui – mikriukui. Bet to nedarysime, kadangi už vairo turim svarbesnių prioritetų, tokių kaip eismo stebėjimas, transporto priemonės valdymas.“

Žinoma, paskutinis instruktoriaus patarimas leido ir nusišypsot, ir pagalvot. Šypsena – dėl pačios situacijos ir kokia galėjo būti baigtis, o apmąstymai – dėl tokių gestų prasmės, dėl susireikšminusių žmonių, dėl per didelio pasitikėjimo, kai elgiamasi itin atlaidžiai dalyvaujant eisme.

Šiuo metu tenka dirbti daug bendraujant su žmonėmis, nemaža dalis – jauni asmenys. Ir bendraujant su jais pastebiu, kad nemaža dalis – labai paviršutiniški. Neturi nei noro suprast (net savų problemų sprendimų variantų), nei entuziazmo į kažką gilintis... Todėl turiu tokią nuomonę, kad jei tokie asmenys atsidurtų mano situacijoje praktinio vairavimo užsiėmime, kažin, ar daugelis susimąstytų apie prioritetus, dalyvaujant eisme, ir savo elgesį, esant eismo dalyviu.

Tačiau tuo metu buvau instruktuojamas aš. Ir aš tai supratau, dėl to esu labai dėkingas savo instruktoriui, nes iki šiol, jau 10 metų, į eismo kultūrą ir prioritetus vairuojant automobilį žiūriu atsakingai.

Tiesa, vairavimo egzaminas... Jį nusprendžiau laikyti po 7 praktinio važiavimo užsiėmimų, pranešiau tai instruktoriui, jis vėl ramiu balsu, palinkėjo sėkmės, davė dar keletą patarimų. Išlaikiau jau pirmąjį kartą.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Chaosas Seime sukėlė klausimų: ar tautos išrinktieji randa laiko dirbti Lietuvai? (63)

Žiūrint į tai, kas vyksta Seime, ne vienam piliečiui jau seniai kyla klausimas, kam dirba...

Baseino administracijos atsakymas papiktino nepilnametės mamą: nori vaikui gero, bet durys uždarytos (16)

Mes abi su dukra, kuriai dabar 14 metų, planavome užsirašyti į jogos, pilateso ir kitus grupinius...

Įvardijo, kokios piktžaizdės kamuoja eismą Lietuvoje: ar tikrai greitis yra pagrindinė bėda? (101)

Kaip aprašyti visas problemas keliuose dviem žodžiais? Tarša ir greitis. Turbūt didžiausios...

Provincijoje siuvėja dirbusi moteris neišlaikė: kaip žmogui išgyventi už 200 eurų per mėnesį? (110)

Dažnai pasiklausau per televiziją ar spaudoje matau pasisakančius ekonomistus Mauricą, Mačiulį,...

Išklausė Nausėdos kalbą, bet pasigedo svarbiausio dalyko: kas suvaldys Seimą? (45)

Antradienį turėjau progą išgirsti prezidentą Gitaną Nausėdą pasisakant konferencijoje. Praėjo...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (48)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (122)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03 (536)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (39)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Veryga kreipėsi į Alytaus gyventojus (75)

Alytuje jau ketvirtą parą nepavykstant užgesinti padangų perdirbimo gamykloje kilusio gaisro,...

Prancūzijoje turėjo savo krautuvėlę, bet ramybės oazę atrado mažame Žemaitijos kaimelyje (17)

Trylika metų mažame miestelyje Prancūzijoje gyvenusi Lina Galminaitė Blanchot ten turėjo savo...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų? (90)

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (58)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Ekspertai pateikė labiausiai pasiteisinančius patarimus sekso klausimais (5)

Sakote, kad intymus bendravimas jums nekelia jokių problemų? Net atvirkščiai – jis ypač vykęs...

Mitybos specialistė Tulčina perspėjo kavos mėgėjus ir įvardijo, ko pati niekada nevalgo (144)

Jei norite būti sveiki, kiekvieną rytą valykite dantis su soda, išgerkite stiklinę šilto vandens...