aA
Ištaškėme šimtus tūkstančių eurų žalių rodyklių nuėmimui, kol supratome, kad padarėme klaidą. Dabar ruošiamės papildomai išmesti dar nežinia kiek šimtų tūkstančių jų atstatymui.
Šviesoforas
© DELFI / Valdas Kopūstas

O reiktų tiesiog pakeisti vieną Kelių eismo taisyklių punktą ir leisti vairuotojams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, jeigu šviesoforas neturi papildomų sekcijų. Iš esmės atstatytume buvusias eismo sąlygas be jokių papildomų išlaidų ir per minimalų laiką.

Įteisinę aukščiau minėtą pakeitimą, grįžtume prie buvusio normalaus eismo, kai vairuotojai, esant raudonam šviesoforo signalui, turėdavo pilnai sustabdyti automobilį, praleisti per žalią šviesą važiuojančius automobilius bei einančius pėsčiuosius ir, įsitikinę saugumu, galėdavo pasukti į dešinę.

Aišku, išliks ir sudėtingesnės sankryžos, kur eismas yra ir bus reguliuojamas papildomomis šviesoforų sekcijomis. Bet tai visiškai nesikirstų su pasiūlymu, nes ten būtų privaloma laikytis tų sekcijų reguliavimo.

Žalios rodyklės buvo įrengtos absoliučioje daugumoje šviesoforų. Ir tik po tų nelemtų 2014 metų, kai kažkoks nepakankamos kompetencijos ir neplataus mąstymo valdininkas Butkevičiaus vyriausybėje pasiūlė rodykles nuimti, jos po truputį pradėtos nuiminėti. Bent jau naujai įrengiamuose šviesoforuose jos daug kur jau nebuvo montuojamos. Atseit, to reikalauja Europos Sąjunga ir tai padidins eismo saugumą. Pasirodo, apie Europos Sąjungos reikalavimą buvo meluojama, o kažkokios teigiamos įtakos eismo saugumui nebuvimą galima buvo matyti ir nebūnant specialistu. Štai prieš keletą dienų net ir policijos generalinis komisaras Renatas Požėla viešai pareiškė, jog policija neturi jokių duomenų, kad sankryžose su žaliomis rodyklėmis įvyktų daugiau kokių tai nelaimingų atsitikimų, negu sankryžose be jų. Susisiekimo ministerija tuo tikrai turėtų patikėti ir pripažinti klaidą. Bet tokios kompetencijos, valios ir drąsos ten nėra.

Pažvelkime į šią „žalių rodyklių“ istoriją plačiau. Ji parodė mūsų valdininkų nekompetenciją bei pomėgį dangstytis melu. Ir netgi ne tai blogiausia, kad kažkas sugalvoja kažkokią nesąmonę. Blogiausia, kad net penkis pastaruosius metus neatsirado nei vieno ministro ar premjero, kuris tai suprastų ir sustabdytų, kad visą tą laiką buvo meluojama, neva to reikalauja kažkokios Europos Sąjungos direktyvos. Ir net dabar, nuėmus rodykles ir komplikavus eismą miestuose, nekalbama apie tai, kad buvo klaida ir melas, nenorima pripažinti ir taisyti.

Štai susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius aiškina, kad kalčiausios savivaldybės, kurios rodyklių nuėmimui nepasiruošė. Ypač kalta Vilniaus savivaldybė. Ministras teigia, kad Kauno ir Klaipėdos savivaldybės pasiruošė. Bent jau apie Kauną to nepasakytum, nes nuėmus žalias rodykles atsirado spūstys ten, kur jų niekada nebūdavo. Gerasis ministras žada leisti kai kur žalias rodykles atstatyti. Kaip dovaną. Ir tik su ministerijos leidimu. Dėl kiekvieno šviesoforo. Pačios savivaldybės, pasirodo, neturi pakankamos kompetencijos nuspręsti, reikia sankryžoje rodyklės ar ne.

Įsivaizduoju situaciją pagal ministro sumanymą. Pavyzdžiui, Klaipėdos taryba nusprendžia vienoje sankryžoje atstatyti žalias rodykles. Teikia argumentuotą raštą ministrui. Ministras kviečia konsiliumą, o po to ir išvažiuojamąjį posėdį į tą sankryžą Klaipėdoje. Tada vyksta ilgi debatai, pasisako ministerijos „žinovai“ už ir prieš, pasitelkiami gerai apmokami specialistai iš kitų institucijų ir po kurio laiko, jeigu Klaipėdą lydės sėkmė, ji gaus leidimą rodykles atstatyti. Vaizdas gal ir šaržuotas, bet kaip kitaip, kai tokio lygio valdininkas kalba tokį absurdą.

Netgi premjeras Saulius Skvernelis čia nemato ministerijos nekompetencijos, nemato, kad toks sprendimas apskritai yra ydingas. Būtų, aišku, iš įpročio apkaltinęs konservatorius, bet nesugalvojo kaip, tai apkaltino savivaldybes, kad jos nepasiruošė. O miestai ir juose gyvenantys žmonės kenčia dėl susidariusių papildomų didelių ir beprasmių spūsčių. Kad taip bus buvo aiškiau, negu aišku.

Apie spūstis kalbama daug. Tačiau kažkodėl niekas nekalba apie paprasčiausią vairuotoją, apie žmogų už vairo. Apie žmogų, kurio asmeninis laikas yra svarbiausias resursas jo gyvenime. Apie vairuotojų laukimą prie tuščių sankryžų įjungtais varikliais, apie jų visiškai beprasmį laiko gaišimą bei oro taršos didinimą ir taip ne pačiuose švariausiuose mūsų miestuose. Nesuprantama, kad toks šviesoforų „modernizavimas“ paleido į miestus tūkstančius visiškai teisėtai valdžią keikiančių ir dėl to stresuotų (kas jau savaime didina pavojų eismo saugumui) vairuotojų. Vairuotojų, kurie, pralaukę ir prasikeikę prie tokių „modernizuotų“ šviesoforų, gali ir nevalingai greitį padidinti, kad kompensuotų tą prastovėjimą. O tai tikrai neprisidės prie geresnio eismo saugumo.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(73 žmonės įvertino)
4.8630

Persikraustė gyventi į mylimo vyro miestą ir dabar lieja ašaras: po šito viskas pakibo ant plauko (19)

Atvejis, kai moteris seka paskui mylimą vyrą gyventi į kitą miestą, ne toks ir retas. Bent jau...

Lietuvio nuotykiai Europoje: „fanaras“ po akim išgąsdino aplinkinius – vieni šokinėjo aplink, kiti net kvietė į vaišes (6)

Viskam savas laikas. Laikas atostogauti, skiepytis, švęsti, dirbti ir net į akį gauti. Nutaikiau...

Karštą vasaros romaną ir bučinius prie ežero prisimena net ištekėjusi už kito: visi turime tą vienintelį žmogų (16)

Ir visgi jaunystės meilė pati saldžiausia ir įsimintiniausia. Vasarą man tie prisiminimai dar...

Išgirdus, ką pažįstama kalba prie mano vaikino, pasidarė bloga: taip elgdamosis atrodot kaip mazgotės (57)

Kartais pasakymas, kad, sustok, pasauli, noriu išlipti, įgauna kita prasmę. Kartais tam tikras...

Suorganizavo dukrai įsimintiniausią vestuvių šventę: tai buvo svajonių savaitė (16)

Tai buvo svajonių savaitė. Savaitė, praleista kartu su brangiausiais žmonėmis, atvykusiais iš...

Top naujienos

Paaiškėjo daugiau aplinkybių apie Dzūkijos stovykloje pagimdžiusią trylikametę: vaiko tėvo ieško teisėsauga (37)

Trylikametei kaunietei atostogos Dzūkijos vaikų vasaros stovykloje baigėsi labai netikėtai: naktį...

Nausėda: su diktatoriumi nesikalbėsime taip, kaip jis galbūt tikisi  šiandien nemato reikalo įvesti nepaprastąją padėtį (340)

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį pakomentavo Vidaus reikalų ministerijos ( VRM )...

Bilotaitė dėl įvykių Rūdninkuose: tai buvo pikta tyčinė provokacija neteisėtų migrantų skaičius netrukus pasieks 3000 (196)

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė įspėja, kad neteisėtų migrantų skaičius tuoj...

Prokurorė: „Grigeo Klaipėdos“ taršos byloje – jau 15 įtariamųjų (10)

Ikiteisminiame tyrime dėl Kuršių marias nevalytomis nuotekomis teršusios „Grigeo“ grupės...

Armonaitė: panašu, kad restoranai ir parduotuvės bus atviri tik pasiskiepijusiems žmonėms (825)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė komentuodama žurnalistams tolimesnį...

JK skiepų priešininkės sūnus prašo policijos pagalbos (31)

Po šeštadienį Londone įvykusio protesto prieš žmonių skiepijimą nuo COVID-19 , žinomos...

Rolando Mackevičiaus poilsis Nidoje apkarto: dingo net keturi šeimos dviračiai, prašo pagalbos

Vienas populiariausių televizijos ir renginių vedėjų – Rolandas Mackevičius – pastaruoju...

Perspėja dėl audros: šiandien prognozuoja škvalą, perkūniją, vietomis kris kruša (20)

Netrukus galime sulaukti staigių oro permainų, todėl šalies sinoptikai ragina pasiruošti. Jie...

Buvęs KT pirmininkas susituokė su savo išrinktąja Danėliene (25)

Buvęs Konstitucinio Teismo pirmininkas Dainius Žalimas vedė savo ilgametę draugę teisininkę...

Estijos triumfas: po 13 metų iškovoti olimpiniai aukso medaliai (6)

Estijos sporto bendruomenė turi pagrindo švęsti: antradienį popiet Tokijo žaidynėse aukso...