aA
Ištaškėme šimtus tūkstančių eurų žalių rodyklių nuėmimui, kol supratome, kad padarėme klaidą. Dabar ruošiamės papildomai išmesti dar nežinia kiek šimtų tūkstančių jų atstatymui.
Šviesoforas
© DELFI / Valdas Kopūstas

O reiktų tiesiog pakeisti vieną Kelių eismo taisyklių punktą ir leisti vairuotojams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, jeigu šviesoforas neturi papildomų sekcijų. Iš esmės atstatytume buvusias eismo sąlygas be jokių papildomų išlaidų ir per minimalų laiką.

Įteisinę aukščiau minėtą pakeitimą, grįžtume prie buvusio normalaus eismo, kai vairuotojai, esant raudonam šviesoforo signalui, turėdavo pilnai sustabdyti automobilį, praleisti per žalią šviesą važiuojančius automobilius bei einančius pėsčiuosius ir, įsitikinę saugumu, galėdavo pasukti į dešinę.

Aišku, išliks ir sudėtingesnės sankryžos, kur eismas yra ir bus reguliuojamas papildomomis šviesoforų sekcijomis. Bet tai visiškai nesikirstų su pasiūlymu, nes ten būtų privaloma laikytis tų sekcijų reguliavimo.

Žalios rodyklės buvo įrengtos absoliučioje daugumoje šviesoforų. Ir tik po tų nelemtų 2014 metų, kai kažkoks nepakankamos kompetencijos ir neplataus mąstymo valdininkas Butkevičiaus vyriausybėje pasiūlė rodykles nuimti, jos po truputį pradėtos nuiminėti. Bent jau naujai įrengiamuose šviesoforuose jos daug kur jau nebuvo montuojamos. Atseit, to reikalauja Europos Sąjunga ir tai padidins eismo saugumą. Pasirodo, apie Europos Sąjungos reikalavimą buvo meluojama, o kažkokios teigiamos įtakos eismo saugumui nebuvimą galima buvo matyti ir nebūnant specialistu. Štai prieš keletą dienų net ir policijos generalinis komisaras Renatas Požėla viešai pareiškė, jog policija neturi jokių duomenų, kad sankryžose su žaliomis rodyklėmis įvyktų daugiau kokių tai nelaimingų atsitikimų, negu sankryžose be jų. Susisiekimo ministerija tuo tikrai turėtų patikėti ir pripažinti klaidą. Bet tokios kompetencijos, valios ir drąsos ten nėra.

Pažvelkime į šią „žalių rodyklių“ istoriją plačiau. Ji parodė mūsų valdininkų nekompetenciją bei pomėgį dangstytis melu. Ir netgi ne tai blogiausia, kad kažkas sugalvoja kažkokią nesąmonę. Blogiausia, kad net penkis pastaruosius metus neatsirado nei vieno ministro ar premjero, kuris tai suprastų ir sustabdytų, kad visą tą laiką buvo meluojama, neva to reikalauja kažkokios Europos Sąjungos direktyvos. Ir net dabar, nuėmus rodykles ir komplikavus eismą miestuose, nekalbama apie tai, kad buvo klaida ir melas, nenorima pripažinti ir taisyti.

Štai susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius aiškina, kad kalčiausios savivaldybės, kurios rodyklių nuėmimui nepasiruošė. Ypač kalta Vilniaus savivaldybė. Ministras teigia, kad Kauno ir Klaipėdos savivaldybės pasiruošė. Bent jau apie Kauną to nepasakytum, nes nuėmus žalias rodykles atsirado spūstys ten, kur jų niekada nebūdavo. Gerasis ministras žada leisti kai kur žalias rodykles atstatyti. Kaip dovaną. Ir tik su ministerijos leidimu. Dėl kiekvieno šviesoforo. Pačios savivaldybės, pasirodo, neturi pakankamos kompetencijos nuspręsti, reikia sankryžoje rodyklės ar ne.

Įsivaizduoju situaciją pagal ministro sumanymą. Pavyzdžiui, Klaipėdos taryba nusprendžia vienoje sankryžoje atstatyti žalias rodykles. Teikia argumentuotą raštą ministrui. Ministras kviečia konsiliumą, o po to ir išvažiuojamąjį posėdį į tą sankryžą Klaipėdoje. Tada vyksta ilgi debatai, pasisako ministerijos „žinovai“ už ir prieš, pasitelkiami gerai apmokami specialistai iš kitų institucijų ir po kurio laiko, jeigu Klaipėdą lydės sėkmė, ji gaus leidimą rodykles atstatyti. Vaizdas gal ir šaržuotas, bet kaip kitaip, kai tokio lygio valdininkas kalba tokį absurdą.

Netgi premjeras Saulius Skvernelis čia nemato ministerijos nekompetencijos, nemato, kad toks sprendimas apskritai yra ydingas. Būtų, aišku, iš įpročio apkaltinęs konservatorius, bet nesugalvojo kaip, tai apkaltino savivaldybes, kad jos nepasiruošė. O miestai ir juose gyvenantys žmonės kenčia dėl susidariusių papildomų didelių ir beprasmių spūsčių. Kad taip bus buvo aiškiau, negu aišku.

Apie spūstis kalbama daug. Tačiau kažkodėl niekas nekalba apie paprasčiausią vairuotoją, apie žmogų už vairo. Apie žmogų, kurio asmeninis laikas yra svarbiausias resursas jo gyvenime. Apie vairuotojų laukimą prie tuščių sankryžų įjungtais varikliais, apie jų visiškai beprasmį laiko gaišimą bei oro taršos didinimą ir taip ne pačiuose švariausiuose mūsų miestuose. Nesuprantama, kad toks šviesoforų „modernizavimas“ paleido į miestus tūkstančius visiškai teisėtai valdžią keikiančių ir dėl to stresuotų (kas jau savaime didina pavojų eismo saugumui) vairuotojų. Vairuotojų, kurie, pralaukę ir prasikeikę prie tokių „modernizuotų“ šviesoforų, gali ir nevalingai greitį padidinti, kad kompensuotų tą prastovėjimą. O tai tikrai neprisidės prie geresnio eismo saugumo.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(73 žmonės įvertino)
4.8630

Po žiaurių slaugytojos žodžių moteris negali atsigauti: kur nueisime su tokiu elgesiu? (6)

Noriu pasidalinti savo istorija ir kreiptis į tuos žmones, kurie dirba sveikatos sistemoje. Tie, į...

Iš egiptiečio paveržęs mylimąją lietuvis laimingas buvo tol, kol smogė prakeiksmas iš praeities (1)

Tai tiesiog sunkiai įtikėtina dviejų jaunuolių meilės istorija. Nors, jeigu būčiau visiškai...

Pradėjus planuoti vestuves išryškėjo tikrasis anytos veidas: ta moteris visiškai nejaučia ribų (5)

Kaip pasaulis sena tema – tai anytos ir marčios santykiai . Kartais atrodo, kad ne be reikalo...

Visą tiesą sužinojusi žmona kreipėsi į meilužę: turiu tau vieną prašymą (6)

Kai kas nors mus įskaudina, norime atsiriboti. Norime nebegirdėti apie tą žmogų, kad jo neliktų...

Į svajonių šalį nuvykusi dvyliktokė: norėčiau, kad kiekvienas mokinys tą patirtų

Labas! Su jumis sveikinasi Augustė Povilaitytė iš Viduklės, Raseinių rajono. Šiuo metu esu...

Top naujienos

Lietuvaitė laimę rado šalyje, kurioje nebūna „blogo oro“, sekmadieniais nedirba parduotuvės, o moterys beveik neavi aukštakulnių (4)

Renata prieš 15 metų, ieškodama geresnio gyvenimo, susikrovė lagaminus ir išvyko į Norvegiją....

Verslas PliusEglė Girdenytė

Amžinas vairuotojų klausimas: ar pigesnės padangos tikrai yra prastesnės? (3)

Nors žieminių padangų sezonas jau prasidėjo, ieškančių žieminio „apavo“ savo automobiliams...

Janis Sildnikas

Sunku patikėti, kad šios nesėkmės kelionėse nutiko vienam žmogui: seksualumo testas, bandymai parduoti „Viagra“ ir problemos Baltarusijos pasienyje

Vykstant į vieną iš turistų pamėgtų šalių sunku įsivaizduoti, kas gali nutikti ne taip –...

Seksas be sutikimo: atvejis viename iš šalies kurortų verčia į tai pažiūrėti kitom akim (60)

Po dviejų mėnesių pertraukos, seksualinio smurto tema sugrįžo į Seimą. Laisvės partijos...

Po Maksvyčio ir Kurtinaičio partijos – skirtingos strategų emocijos

Pirmadienio vakarą Kaune vykusiose „Betsafe-LKL“ čempionato rungtynėse vietos „Žalgirio“...

Moteris parodė, kokias stiliaus klaidas darome dažniausiai: žiūrėdama į nuotraukas suprasite, ko vengti (1)

Nors keista, bet daugelis moterų kažkodėl nenori patikėti, kad aksesuarai turi milžinišką...

Pasaulio čempionato rungtynėse – Supermeno sprintas: už Ukrainą, Irano moteris ir LGBT (1)

Pirmadienio vakarą Lusailo mieste, Katare, vykstančioje 2022-ųjų pasaulio futbolo čempionato H...

Daugelyje rajonų pasnigs, o temperatūra sukinėsis netoli nulio

Antradienio dieną Lietuvos padangėje vis dar sukinėsis nedidelis cikloninis sūkurys. Dangus bus...

Fernandeso dublis išvedė portugalus į aštuntfinalį – prisijungė prie brazilų ir prancūzų (1)

Pirmadienio vakarą Lusailo mieste, Katare, vykusioje 2022-ųjų pasaulio futbolo čempionato H...

Kasdienybės herojai. Kodėl Vizgirdienei gyvenimo pavydi net jauniklės ir atrastas Radzevičiaus gyvenimo balansas

Svečiuose pas Vizgirdas - kodėl 81-erių Birutei Vizgirdienei gyvenimo pavydi net jauniklės?...