aA
Ištaškėme šimtus tūkstančių eurų žalių rodyklių nuėmimui, kol supratome, kad padarėme klaidą. Dabar ruošiamės papildomai išmesti dar nežinia kiek šimtų tūkstančių jų atstatymui.
Šviesoforas
© DELFI / Valdas Kopūstas

O reiktų tiesiog pakeisti vieną Kelių eismo taisyklių punktą ir leisti vairuotojams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, jeigu šviesoforas neturi papildomų sekcijų. Iš esmės atstatytume buvusias eismo sąlygas be jokių papildomų išlaidų ir per minimalų laiką.

Įteisinę aukščiau minėtą pakeitimą, grįžtume prie buvusio normalaus eismo, kai vairuotojai, esant raudonam šviesoforo signalui, turėdavo pilnai sustabdyti automobilį, praleisti per žalią šviesą važiuojančius automobilius bei einančius pėsčiuosius ir, įsitikinę saugumu, galėdavo pasukti į dešinę.

Aišku, išliks ir sudėtingesnės sankryžos, kur eismas yra ir bus reguliuojamas papildomomis šviesoforų sekcijomis. Bet tai visiškai nesikirstų su pasiūlymu, nes ten būtų privaloma laikytis tų sekcijų reguliavimo.

Žalios rodyklės buvo įrengtos absoliučioje daugumoje šviesoforų. Ir tik po tų nelemtų 2014 metų, kai kažkoks nepakankamos kompetencijos ir neplataus mąstymo valdininkas Butkevičiaus vyriausybėje pasiūlė rodykles nuimti, jos po truputį pradėtos nuiminėti. Bent jau naujai įrengiamuose šviesoforuose jos daug kur jau nebuvo montuojamos. Atseit, to reikalauja Europos Sąjunga ir tai padidins eismo saugumą. Pasirodo, apie Europos Sąjungos reikalavimą buvo meluojama, o kažkokios teigiamos įtakos eismo saugumui nebuvimą galima buvo matyti ir nebūnant specialistu. Štai prieš keletą dienų net ir policijos generalinis komisaras Renatas Požėla viešai pareiškė, jog policija neturi jokių duomenų, kad sankryžose su žaliomis rodyklėmis įvyktų daugiau kokių tai nelaimingų atsitikimų, negu sankryžose be jų. Susisiekimo ministerija tuo tikrai turėtų patikėti ir pripažinti klaidą. Bet tokios kompetencijos, valios ir drąsos ten nėra.

Pažvelkime į šią „žalių rodyklių“ istoriją plačiau. Ji parodė mūsų valdininkų nekompetenciją bei pomėgį dangstytis melu. Ir netgi ne tai blogiausia, kad kažkas sugalvoja kažkokią nesąmonę. Blogiausia, kad net penkis pastaruosius metus neatsirado nei vieno ministro ar premjero, kuris tai suprastų ir sustabdytų, kad visą tą laiką buvo meluojama, neva to reikalauja kažkokios Europos Sąjungos direktyvos. Ir net dabar, nuėmus rodykles ir komplikavus eismą miestuose, nekalbama apie tai, kad buvo klaida ir melas, nenorima pripažinti ir taisyti.

Štai susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius aiškina, kad kalčiausios savivaldybės, kurios rodyklių nuėmimui nepasiruošė. Ypač kalta Vilniaus savivaldybė. Ministras teigia, kad Kauno ir Klaipėdos savivaldybės pasiruošė. Bent jau apie Kauną to nepasakytum, nes nuėmus žalias rodykles atsirado spūstys ten, kur jų niekada nebūdavo. Gerasis ministras žada leisti kai kur žalias rodykles atstatyti. Kaip dovaną. Ir tik su ministerijos leidimu. Dėl kiekvieno šviesoforo. Pačios savivaldybės, pasirodo, neturi pakankamos kompetencijos nuspręsti, reikia sankryžoje rodyklės ar ne.

Įsivaizduoju situaciją pagal ministro sumanymą. Pavyzdžiui, Klaipėdos taryba nusprendžia vienoje sankryžoje atstatyti žalias rodykles. Teikia argumentuotą raštą ministrui. Ministras kviečia konsiliumą, o po to ir išvažiuojamąjį posėdį į tą sankryžą Klaipėdoje. Tada vyksta ilgi debatai, pasisako ministerijos „žinovai“ už ir prieš, pasitelkiami gerai apmokami specialistai iš kitų institucijų ir po kurio laiko, jeigu Klaipėdą lydės sėkmė, ji gaus leidimą rodykles atstatyti. Vaizdas gal ir šaržuotas, bet kaip kitaip, kai tokio lygio valdininkas kalba tokį absurdą.

Netgi premjeras Saulius Skvernelis čia nemato ministerijos nekompetencijos, nemato, kad toks sprendimas apskritai yra ydingas. Būtų, aišku, iš įpročio apkaltinęs konservatorius, bet nesugalvojo kaip, tai apkaltino savivaldybes, kad jos nepasiruošė. O miestai ir juose gyvenantys žmonės kenčia dėl susidariusių papildomų didelių ir beprasmių spūsčių. Kad taip bus buvo aiškiau, negu aišku.

Apie spūstis kalbama daug. Tačiau kažkodėl niekas nekalba apie paprasčiausią vairuotoją, apie žmogų už vairo. Apie žmogų, kurio asmeninis laikas yra svarbiausias resursas jo gyvenime. Apie vairuotojų laukimą prie tuščių sankryžų įjungtais varikliais, apie jų visiškai beprasmį laiko gaišimą bei oro taršos didinimą ir taip ne pačiuose švariausiuose mūsų miestuose. Nesuprantama, kad toks šviesoforų „modernizavimas“ paleido į miestus tūkstančius visiškai teisėtai valdžią keikiančių ir dėl to stresuotų (kas jau savaime didina pavojų eismo saugumui) vairuotojų. Vairuotojų, kurie, pralaukę ir prasikeikę prie tokių „modernizuotų“ šviesoforų, gali ir nevalingai greitį padidinti, kad kompensuotų tą prastovėjimą. O tai tikrai neprisidės prie geresnio eismo saugumo.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(73 žmonės įvertino)
4.8630

Intymi šeimos problema varo žmoną iš proto: naktimis norisi rėkt į pagalvę (71)

Aptarkime hipotetinę situaciją. Žmona, kuri tėra 30-ies ir nori aktyviai gyventi romantinį...

Po nacionalinės „Eurovizijos“ nugalėtojų interviu žiūrovė pasipiktino: šitaip tiesiog negalima (322)

Šeštadienį žiūrėjau nacionalinės „ Eurovizijos “ atrankos finalą. Nugalėjo, kaip visi jau...

Paauglystėje didžiausią klaidą padariusi mergina prašo tėvų atleisti ir įspėja kitus (40)

Paauglystė – sunkus metas. Kai buvau paauglė, erzindavo viskas. O kartą viskas susidėjo į vieną.

Esu mergina, bet ne feministė. Štai, kuo moterys pačios save skriaudžia (157)

Feminizmo problema, kad ir kaip bebūtų skaudu feministėms, nėra kokių nors masonų vyrų...

Per Valentino dieną vaikino ištarti žodžiai paliko mylimąją be žado: plyšta širdis (87)

Ši Valentino diena man buvo siaubinga. Sakote, meilės, romantikos diena? Aš sakau: žinokite, kaip...

Top naujienos

Užsienyje gyvenančios lietuvės papasakojo, kiek čia kainuoja vaikų darželiai: apie tokią sumą, kokia – Lietuvoje, net nesvajoja (169)

Sostinėje pakilus valstybinių darželių kainoms, tėvai sujudo. Kai kurie už sausio mėnesį...

Ginekologė: vienos vyno taurės motina gali nejausti, bet vaisiui tai – daug rimtesnė žala (3)

Pirmadienį pareigūnai pasidalijo informacija, kad savaitgalį Vilniuje girta moteris pagimdė...

Šiurpūs pasaulio oro uostai: neįprasti keleivių patikrinimai, flomasteriu rašomi skrydžiai ir tuščias, auksu nulietas terminalas (12)

Ar matėte filmą „Terminalas“? Jo herojus, kurį vaidina Thomas Hanksas, papuola į kvailą...

Alytaus zonoje – skandalingi įvykiai: naktį, įtariama, sumuštas buvusios „pupytės“ vyras Jakutis (190)

Alytaus pataisos namuose – skandalingi įvykiai: įkalinimoje įstaigoje, įtariama, kiti bausmę...

Tomas Vaitelė

Trumpalaikės šlovės kalvė: jeigu ir laimėsime „Euroviziją“, tai netyčia (2)

Kasmet sausio ir vasario mėnesiai prasideda tuo pačiu: „kokios šiemet bus tendencijos“, „ar...

Žinia kavos mėgėjams: ten, kur ji auginama, vietiniai jos net negeria (28)

Viena geriausių pasaulyje kavų auga Kenijoje . Tai žino kavos mylėtojai įvairiose pasaulio...

Intymi šeimos problema varo žmoną iš proto: naktimis norisi rėkt į pagalvę (71)

Aptarkime hipotetinę situaciją. Žmona, kuri tėra 30-ies ir nori aktyviai gyventi romantinį...

Radikalus smalsumas. Prof. Egidijus Rimkus apie klimato kaitą: neaišku, kiek žmonijos išgyvens

Klimato kaita yra faktas, kurį mokslininkai tyrinėja jau keletą dešimtemčių. Profesorius...

Gyventojai aptiko įstatymų spragą: architektai daro, ką nori, o institucijos skėsčioja rankomis (44)

NT ekspertai Vilniuje esantį istorinį Žvėryno mikrorajoną įvardija kaip vieną...

|Maža didelių žinių kaina