Manau, kad panašiai elgiasi „pigių“ skrydžių oro linija „Ryanair“, gana populiari Lietuvoje. Apie šią airio Tim O‘Leary invenciją prirašyti tomai. Nuo vietų stovintiems keleiviams, kad galėtų sutilpti jau kaip silkės į mėlynai-geltoną lėktuvo saloną, iki mokamų tualetų. Beje, šie „pilotiniai“ projektai dar tik svarstymo būklėje (...).

Po 10 dienų kelionės automobiliu po Maroką neseniai keturies grįžome į Vilnių. Iš Marakešo lėktuvas išskristi vėlavo 45 minutes. Londono Lutono oro uoste turėjome valandą, kad suspėtume į skrydį į Vilnių. Palydovė užtikrino, kad atskrisime laiku – tokie vėlavimai numatyti, sustatant tvarkaraštį. Žinoma, neatskridome. Ir į jungiamąjį reisą nespėjome.

Kas toliau? Mergina su stulbinančiai šiuolaikiška šukuosena (...), atstovaujanti „Ryanair“ paaiškino, kad jungiamųjų skrydžių ši oro linija neturi. Jei dėl jų kaltės lėktuvas pavėlavo, tai jau mūsų kaltė. Tiesiog nepasisekė. Bilietas į Vilnių prapuola, reikia pirkti naują (daug brangesnį – 500 litų) kitai dienai. Nakvoti Londone ir t.t.

ES taisyklės dėl oro transporto, lyg ir ginančios piliečių teises, nurodo, kad bet kokia kompensacija galima, lėktuvui vėlavus mažiausiai dvi valandas. O mums kas? Ar dvi, ar penkios, Vilniaus skrydis jau toli. Net jei būtų vėlavę dvi valandas, galėtume kalbėti apie 50 litų atlygį. Dabar gi vien naujas bilietas – 500. Tai kokia čia kompensacija? Bet kuri save gerbianti oro linija dažniausiai parodo rūpestį keleiviams, ypač jei nespėjate į skrydį dėl jos kaltės. O šitie ne tik nepripažįsta jau įsigyto bilieto, o liepia pirkti naują. Ir toli gražu nepigų.

(...) Manau, kad būtina peržiūrėti taisykles ir įvesti naują punktą dėl kompensacijos už vėlavimą, kai keleivis nespėja į jungiamąjį skrydį. Juk pasekmės visiškai kitos. Jei aš pavėlavau namo į Vilnių valandą, anokia čia problema. O jeigu į jungiamąjį reisą – didelės išlaidos. Suprantama, jei vis tik nauja taisyklė įsigalios, tai negreitai.

Tad siūlau skraidančiąjai bendrijai su „Ryanair“ rinktis tik tiesioginius reisus. Arba kada jungiamasis reisas į debesis pakils tik kitą dieną.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI primena, kad oficialiame ES tinklalapyje nurodyta, kad jei keleivius atsisakyta įlaipinti į lėktuvą, skrydis atšauktas arba atvykti į galutinę paskirties vietą vėluojama daugiau kaip 3 valandomis nei nurodyta jūsų biliete, atsižvelgiant į skrydžio nuotolį, gali būti skirta 250–600 eurų kompensacija.

Jei lėktuvas labai vėluoja, t.y. 5 valandomis arba ilgiau, keleivis taip pat turi teisę atgauti pinigus (bet atsiėmus sumokėtus pinigus, oro transporto bendrovė nebeturi rūpintis keleivio tolesne kelione ar suteikti pagalbos).