Niekada Lenkijos nelaikiau atostogų tikslu. Mačiau netylančias antraštes apie ten būriais traukiančius tautiečius, išsiilgusius pigesnių prekių. Man, prisipažinsiu, Lenkija buvo didelė žemėlapio dėmė, kurią tenka pervažiuoti, norint patekti į platesnę Europą.
Suvalkai
© DELFI / Karolina Pansevič

Visgi netikėtai su šeima nusprendėme vykti būtent į Lenkiją bei Slovakiją. Suviliojo puikiai sudėliotas maršrutas: muziejai, senosios sostinės, galimybė pakopinėti po Tatrus. Ir nepaisant to, kad kelionė paliko pačius geriausius įspūdžius, vienas dalykas ją sugebėjo apkartinti.

Štai, pavyzdys. Viena stotelių – Zakopanės miestas. Saulė šviečia, viskas puiku, šypsenos. Paskaičiau, jog būtent čia reikėtų nusipirkti vietinių gaminto sūrio – tokį esą labai patogu į kalnus neštis. Tinklaraštyje, kuriuo rėmiausi, buvo pabrėžta, kad pardavėjai veikiausiai nemokės bendrauti angliškai, bet jų nevalia teisti, nes jie per daug užimti ūkininkyste. Viskas suprantama. Tačiau kaip paaiškinti tai, kad turistų išlaikomame mieste NIEKAS nekalba angliškai?

Restorano padavėja išklauso tavo anglišką tiradą ir lyg niekur nieko atsako lenkiškai. Kartais supranti, kartais ne. Nuėjome į vieną brangesnę parfumerijos parduotuvę. Jaunos merginos, kurios, atrodytų, ne per seniausiai baigė universitetus, nekalba nei angliškai, nei rusiškai. Ta pati istorija pasikartojo ir viešbutyje, kuriame nakvojome.

Degalinėje, kurioje sustojome užkąsti, iš viso pasijutome kalti, kad nemokame lenkiškai. Norėjau kažko paklausti pardavėjos apie maistą, bandžiau ir anglų kalba, ir rusų, o ji tik žiūri į mane pašaipiai ir nė kiek net nesistengia suprasti, ko aš klausiu. Toks požiūris tikrai sugadino nuotaiką, greitai pavalgėme ir važiavome toliau.

Arba, kitas nutikimas. Norime apsilankyti viename parke, Tatrų papėdėje, kuris, mūsų nustebimui – mokamas. Duodame 10 eurų kupiūrą, tačiau grąžos atmeta kone perpus mažiau. Aptarnaujančiai moteriai sakau – juk per mažai, gal suklydote. O ši tikrai įžūliu veidu atkerta – „ne kontora“ (pinigų keitykla) ir keliskart tą patį pakartoja.

Sutinku, kad mes, kaip turistai, turime priimti vietines taisykles, galbūt kažko nesuprantame, tačiau visos kelionės metu, kad ir kokiose turistinėse vietose buvome, neapleido pojūtis, kad aptarnaujantis personalas kankinasi dirbdamas. Veidai visad suraukti. Jei ką tenka atsakyti, tai vos ne per prievartą.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po vakarykštės „Žalgirio“ pergalės užmirškime svaičiojimus apie „vidutiniokus“ (51)

Po vakarykščio laimėjimo prieš Pirėjo „Olimpiakos“, šiandien visi tik ir kalba apie Lietuvos...

Gyvenimo planavimas Lietuvoje – neįmanomas: pensijų reformos tai patvirtina (64)

Skaitau kartas nuo karto straipsnius apie tai, kaip mūsų vyriausybė rūpinasi Lietuvos piliečių...

Po vestuvių viskas ėmė byrėti – dabar sutuoktinis aiškina apie taupymą (159)

Esu nusivylusi lietuviais vyrais. Siūlau visiems skaitantiems susimąstyti...

Šypseną kelia vienišų moterų standartai: gyvenimas – ne „Olialia“ vaizdo klipas (118)

Su niekuo viešai nenorėjau dalytis savo mintimis, nes bijau kitų moterų keršto. Apsispręsti...

Pavasasario vargai – šunų „krūvelės“: gėda skaityti taisykles (41)

Kiekvieną kartą atėjus pavasariui, kai ypač ryškiai matoma šunų palikta tarša, tampa...

Užkalnis: baisi rizika restorano nenužudė (22)

Žinote, kokia blogiausia mintis pasaulyje, atidarinėjant restoraną? Sakyti „padarom taip, kad...

Čekijoje išskirtinį gyvenimą susikūrusi lietuvė: darbe matau ir patį didžiausią Lietuvos brudą (89)

Čekijoje įsikūrusi lietuvė neslepia, kad įsitvirtinti čia nebuvo paprasta, tačiau sunkiu darbu...

Buvęs „Nuo... iki...“ veidas Andrius Kunčina iš Lietuvos bėgo pavargęs nuo dėmesio ir požiūrio į homoseksualumą (187)

Žinių turinys vis labiau šokiruoja, o pasaulis eina velniop, tad vargina ne darbas žiniasklaidoje,...

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Nevėžis“ - „Juventus“ (2)

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Nevėžis“ - „Juventus“. Tiesiogiai iš Kėdainių.

Vairuotojo atkirtis kritikams: nesiskųskit – mes verčiami pažeisti taisykles (55)

Į DELFI redakciją kreipėsi Arnas, kuris teigia, kad visuomenėje motociklininkai yra kritikuojami...

Gyvai / LKL dvikova: „Neptūnas“ – „Lietuvos rytas“ tiesioginė vaizdo transliacija (2)

„Betsafe-LKL“ čempionato 33 turo rungtynėse sekmadienį Klaipėdoje žaidžia vieni iš turnyro...

Aplankiusi populiarų kurortą, nuomonę apie poilsį Turkijoje pakeitė jau po pirmos dienos (153)

Apie Turkiją teko skaityti galybę atsiliepimų, tačiau niekada ten nesilankiau. Stebėjau vis...

Tvarka ligoninėje sukrėtė: padėkime negalintiems apsiginti (17)

Esu šokiruota, tiesiog nežinau kur kreiptis, noriu padėti žmonėms, pati moku apsiginti, bet...

Kontracepcija jau ne tik moterų reikalas: gydytojas papasakojo apie priemonę, kurią mažai kas žino (93)

Norint išvengti neplanuoto nėštumo , nemaža dalis moterų pasiryžta visą likusį gyvenimą...

Prabangus Panevėžyje statomo namo interjeras pranoksta net Vilnių ir Kauną (145)

Lietuviai vis labiau trokšta savo namuose modernios klasikos, kuri pabrėžtų ne tik...