Jau aštuonerius metus dirbu viename iš šiltųjų kraštų kurortų, viešbučio registratūroje. Teko bendrauti su visais – ir turistais, ir gidais, ir kelionių organizatoriais, ir kelionių agentais. Kelionių agente Lietuvoje taip pat teko padirbėti pora metelių. Taigi, nusprendžiau pamėtyti akmenų į abiejų – kelionių organizatorių ir atostogaujančiųjų - daržus iš asmeninės patirties.
© E.Kniežausko nuotr.

Kad būtų aiškiau, pirmiausia paaiškinsiu, kaip ir su kuo valgomas visas kelionių paketas ir kokioje virtuvėje jis „iškeptas“. Pradėkim nuo to, kad kažkur, kur šilta ir gražu, yra viešbutis, kuris dirba (mano atveju) apie 6 mėnesius per metus taip, kad būtų ką valgyti kitus 6 mėnesius: būtina užpildyti maksimumą kambarių (neparduotas kambarys vakar negrąžins prarasto pelno rytoj) ir „išspausti“ maksimumą pelno per minimumą laiko. Taigi šis viešbutis sudaro sutartį su kelionių organizatoriumi SAVO ŠALYJE, su fiksuotomis kainomis, paslaugomis, kambarių išmatavimu, vaizdu, maitinimu, fenais, šaldytuvais ir pan. Viskas fiksuojama sutartyje - visos paslaugos ir patogumai.

Tuomet šios svečios šalies kelionių organizatorius sudaro sutartį su kelionių organizatoriumi Lietuvoje (ne kelionių agentūra, o kelionių organizatoriumi), kuris savo ruožtu jau dirba su kelionių agentūromis, kuriose šypsosi malonus personalas ir parduoda svajonę.

Taip, parduoda svajonę, nes dažnas iš mūsų (taip pat ir aš) kelionę planuojame, jai ruošiamės ir taupome pakankamai ilgai, o kartais - ir sunkiai, todėl tas laikas toks brangus, ilgai lauktas ir kartais - net idealizuotas. O jei kas nutinka ne taip, labai greitai ieškome kaltų ir skubam kaltinti visus aplink, nes svajonė, deja, pasirodė ne tokia rožinė kaip įsivazdavom. Tai kas gi kaltas?

Ne tas vaizdas pro langą

Mieli turistai, Jūsų kelionių agentas nenusprendžia, kokį kambarį viešbutyje Jūs gausite. Tai daro viešbučio administracija. Koks kambario tipas Jums buvo užsakytas ir apmokėtas (vietinio, ne lietuviško) kelionių organizatoriaus, 99 kartus iš 100 tokį ir gausite, nes šis kambarys viešbutyje registruotas būtent su tokiu vaizdu ir (nepatikėsite) kartais net mokami papildomi mokesčiai, dėl to jis ir brangesnis.

O jei pasitaikė tas 1 kartas iš 100, kai iš tikrųjų gavote ne tą kambarį? Tik neskambinkit kelionių agentui vidury nakties, deja, šis žmogus daugiausiai, ką galės padaryti, – susikalbėti svečia kalba, kurios galbūt nemokate ir gražiai paprašyti pakeisti kambarį. Tokiu atveju geriau kreipkitės į savo gidą, kuris/i galbūt net galės atvažiuoti ir asmeniškai Jums padėti.

O kodėl Jūs gavote ne tą kambarį? Prisimenate ilgą grandinę nuo viešbučio iki kelionių agento? Bet kurioje grandies dalyje galėjo įsivelti klaida. Mes visi žmonės ir nėra tokių, kurie neklysta. Deja, teks su tuo susitaikyti ir suprasti. Tik jokiais būdais nereikia karščiuotis, skambinti visiems nuo kelionių agento iki advokato, grasinti teismais, susidorojimu ar tiesiog vartoti necenzūrinius žodžius garsiai (nes niekada nežinot keliom kalbom kalba aplinkinis personalas, o jau rusiškus keiksmažodžius mokosi labai greitai). Klaida bus surasta ir ištaisyta, nes galima atsekti visus dokumentus. Galbūt gausit savo kambarį ne taip greitai, bet tikrai gausit.

Apie vėluojančius skrydžius

Ir kuo gi kaltas tas vargšas kelionių agentas, jei lėktuvas neišskrido laiku? Skrydžius organizuoja lietuviškas kelionių organizatorius kartu su partnerių oro linijomis. O dėl to, kad vėluoja Jūsų skrydis, gali būti nekaltas nei vienas, nei kitas, o užsižiopsojęs turistas „kitame gale“ (oro uoste, iš kurio Jūsų lėktuvas turi išskristi ir atvykęs į Lietuvą Jus nuskraidinti į svajonių kurortą), kurio lėktuvas jau laukia pusę valandos, o tas/a vaikštinėja po „Duty Free“. Nejuokauju, tikra tiesa. O jei lėktuvas pakils be jo (nors jis ir vėluoja), kompanija susidurs su pavėlavusio turisto problema - kaip išgabenti tokius turistus atgal namo (ar galioja dar viza, ar yra vietų lėktuve ir kada?). Kolegė pasakojo, kad iš vieno didelio oro uosto negalėjo išvykti 3 valandas ir laukė lėktuve (ne oro uoste – lėktuve), nes du turistai tiesiog susimušė lėktuvo salone. O galbūt Jums teks kaltinti vienos iš šalių, per kurios oro erdvę skrendate, oro erdvės kontrolę? Ir kuo čia dėti kelionių agentai?

Apie aplaidumą

Mieli kelionių agentai, žinau, kad artėjant vasaros sezonui Jums darbo netrūksta, o kiekvieno svajonę stengiatės išpildyti su kaupu. Tačiau žinau, kad yra (ir tikiuosi labai mažai, arba tik netyčia) tokių, kuriems, norisi greičiau užbaigti darbą ar greičiau parduoti kelionę. Taip darant tikrai įsivels klaida ar turistų lūkesčiai bus labai toli nuo to, ką gaus atvykę. Juk nėra labai sunku parašyti elektroninį laišką viešbučiui ir pasitikrinti, ar viskas gerai su rezervacija, suteikti informaciją, kad Jūsų klientai yra jaunavedžiai, atvyks vėlai vakare ar jiems sunku lipti laiptais.

“AC Hotel Iberia Las Palmas” viešbutis
“AC Hotel Iberia Las Palmas” viešbutis
© LKF

Būtent tokia informacija dažniausiai nepasiekia viešbučio ir paskui prasideda nemalonumai visiems. Ir labai prašau – nemeluokite. Jei nežinote – paieškokite informacijos internete, susisiekite su kelionių organizatorium, gidu ar viešbučiu. Įsivaizduokit, kai turistui sakote, kad viešbutis 100 metrų nuo jūros. Puiku! Bet kad tas 100 metrų – status kalnas...? Ir 100 proc. netikėkite nuotraukomis.

Mieli turistai, netingėkite. Paieškokite internete atsiliepimų apie viešbutį, keliones, trasnportą, kainas (nes jeigu yra uždaras nešildomas baseinas, jame vanduo nebus 36 laipsnių, jei lauke 25). Važiuokite pasiruošę ir bus mažiau nemalonių siurprizų. Ir (atleiskit) neatsipalaiduokite visiškai svečioje šalyje. Paprastas gestas gali būti ne taip suprastas, rusiškus keiksmažodžius jau supranta beveik visi, niekada nežinote, kokiomis kalbomis kalba viešbučio administratorius ar pardavėjas parduotuvėje (gal nereikia taip kritikuoti, galvojant, kad nesupranta?).

Niekam nepalikite savo dokumentų ir nesinešiokite jų su savimi, kai nėra būtina (nes rankinė gražaus pasimatymo metu naktį paplūdimyje pati nenuplaukia į jūrą), planuokite neplanuotas išlaidas, nes nuotrauka atrodė geriau nei tikrovė (priminsiu, per 6 mėnesius būtina uždirbti metams) ir jei Jums sako „sukite į dešinę“, nesukite į kairę.

Verta žinoti:

1) Viešbučių kategorijos nustatymas nėra tarptautinis. Kiekviena šalis turi savo standartus ir pagal šiuos nustato viešbučio kategoriją (5 žvaigždutės Lietvoje skirsis nuo 5 žvaigždučių Ispanijoje);

2) Viešbutis dirba 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę. Išsiregistravimas privalomas iki pietų (iki 12:00, kartais ir anksčiau), registracija prasideda popiet (po 12:00), kiekvienas viešbutis nustato darbo laikus. Viešbutis neturi teisės išregistruoti ir neprivalo įregistruoti ankščiau nustatyto laiko. Viešbutis turi teisę išregistruoti vėliau, ar įregistruoti anksčiau už papildomą mokestį pranešus iš anksto;

3) Jei užsisakėte „viskas įskaičiuota“ (angl.all inclusive) – kiekvienas viešbutis turi savo programą ir darbo laikus (kada dirba restoranas, baras, kokie valgiai/ gėrimai įskaičiuoti ir kurie už papildomą mokęstį, kuomet pradeda ir kuomet baigia galioti ši programa).

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Artėjant vasarai ne vienas pradeda svajoti apie metą, kai galės atitrūkti nuo darbų ir pasimėgauti ilgomis, visus metus lauktomis atostogomis. Vis dėlto, ne visuomet nusišypso sėkmė – juk būna, kad skrydžiai vėluoja, autobusai genda, lagaminai pasimeta, o viešbutis, kur po ilgos kelionės norisi ištiesti kojas, pasirodo visai ne toks, kokį regėjote reklaminėje nuotraukoje. Prašome Jūsų – pasidalinkite savo atostogų košmaru ir perspėkite bei padėkite jo išvengti kitiems!

DELFI skaitytojai ne kartą pasakojo apie nesėkmes, kurios juos ištiko keliaujant. Pavyzdžiui, DELFI skaitytoją Laurą jos net privertė atsisakyti planų kada nors grįžti į Paryžių – iš ten neišskridęs lėktuvas, pilni viešbučiai nuotaiką sugadino ilgam laikui ir pamokė vengti vieno oro uosto.

Tuo metu į Prahą norėjusi išvykti Irma ten taip ir neapsilankė – bėdų vėl kilo dėl atšaukto skrydžio.

Prašome Jūsų - pasidalinkite savo atostogų istorijomis ir patarkite, kaip išvengti nesklandumų. Galbūt prasta patirtis jus išmokė, į ką atkreipti dėmesį keliaujant ir atostogaujant? Papasakokite, kiek išleidžiate atostogoms. Laukiame Jūsų minčių el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Atostogos“ iki balandžio 21 d. Vieno teksto autoriui atiteks puiki knyga atostogoms – Ch. Greenhalgh romanas „ Suvilioti Ingridą Bergman“.

Taip pat savo nuomone galite pasidalinti žemiau:


Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ieškojo vaikino „Tinderyje“: papasakojo apie dažniausiai jų daromas klaidas (91)

Pradėsiu nuo to, kad man 25 – eri metai, gyvenu Kaune ir jau esu baigusi studijas. Beveik iš karto...

Septyniolikmetis suskaičiavo: verslą geriau kursiu užsienyje (55)

Verslas – įdomi ir pilna iššūkių veikla. Jis gali mano tikslus ir idėjas paversti realybe. Aš...

Pažįstamo atsiųsta nuoroda paskatino susimąstyti: Lietuvoje tik dirbdamas visą parą, uždirbsi kaip užsienyje? (59)

Vienas geras mano rusakalbis bičiulis į protingą mano telefoną atsiuntė Rusijos žiniasklaidos...

Mergina ar kompiuteriniai žaidimai? Jaunuolis priėmė sunkų sprendimą (155)

Niekada negalvojau, kad man taip gali nutikti. Aš turiu priklausomybę kompiuteriniams žaidimams....

Siūlo pertvarkyti darželių valdymo sistemą – kiekvienam mikrorajonui po vieną vadovą ir pavaduotoją (45)

Kadangi dabar visi, kas netingi siūlo idėjas Lietuvai, tai nutariau ir aš prisidėti prie...

Top naujienos

Piešiamas naujas Lietuvos žemėlapis: Panevėžiui – priverstinės jungtuvės (11)

Juokaudama, kad šešiuose Lietuvos rajonuose, kurie tarsi žiedai apjuosę miestus, nėra net kur...

G. Paluckas siūlo skirstant pelną darbuotojus įtraukti į įmonių valdymą (174)

Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) pirmininkas Gintautas Paluckas siūlydamas savo idėją...

Metų seklys: nedidelio miestelio dideli nusikaltėlių užmojai (7)

DELFI, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetinį pasakojimų ciklą „ Metų seklys...

Kitos savaitės orai: galime sulaukti šlapdribos (1)

Kitą savaitę išliks rudeniški permainingi orai , tačiau, kaip LRT RADIJUI sako sinoptikas...

Vilniuje pasieniečių sraigtasparnis ieškos Neryje pradingusios moters (1)

Sekmadienį Vilniuje pasieniečių sraigtasparnis ieškos Neries upėje, kaip įtariama, prieš...

Ekspertas įvertino 4 žmonių su skirtingu gyvenimo būdu riziką: kam kyla didžiausias pavojus susirgti žarnyno vėžiu (13)

Reguliariai mėgaujatės mėsos kepsniu? Norite atsikratyti kelių papildomų kilogramų? Turite II...

Šokoladinis saldžiųjų bulvių pyragas: prireiks tik 5 ingredientų ir jokių miltų (2)

Aš norėčiau duoti jums po gabalėlį šio brownio ir pamatyti nuostabos kupinus veidus, kai...

Kai labai nori, bet neišgali: paskola automobiliui virsta kilpa ant kaklo (144)

Pripažinkime – kiekvienas nori vairuoti kuo geresnį automobilį ar gyventi kuo geresniame būste....

„Baltųjų pėdkelnių“ legenda: paslaptingų snaiperių iš Baltijos šalių bijojo visas Kaukazas (394)

1992-ųjų rudenį, prasidėjus karui Abchazijos regione, Kaukaze ėmė rastis vadinamosios...

Sodo bendrijos gyventojams neramios dienos: laukia iškeldinimas iš namų (176)

Sodų bendrija „Baltasis gandras“ jau daugybę metų kovoja už dar sovietmečiu gautus sklypus,...