Jos kaina – 10 eurų. Užklausus, kodėl būtent 10 eurų, o ne, pvz., 7 eurai 85 centai, administratorė paminėjo, kad taip buvo apskaičiuota už pirštines, kaukes, gydytojams... Žodžiu, klientai turi susimokėti ir gana rimtai už tai, kad būtų saugiai aptarnaujami.

Primenu, kad medicininė kaukė kainuoja apie 60 centų, pirštinės – tikriausiai panašiai. Ar aš turiu susimokėti ir už kitų pacientų kaukes, ar dar ir prisidėti už padidėjusias klinikos išlaidas valymo įmonėms? Ar kitą kartą papildomai turėsiu susimokėti už klinikos šiukšlių išvežimą?

Visa tai darosi ypač aktualu, jei peržvelgi klinikos kainoraštį, kuriame konsultacija prasideda nuo 40 eurų, o dauguma paslaugų įkainių – 100 ir daugiau eurų.

Pasiteiravau, kas bus, jei atsisakysiu mokėti? Administratorė paminėjo, kad toks direktoriaus įsakymas ir tokiu atveju lauks manęs po karantino.

Žinoma, labai nustebino toks būtinųjų saugumo priemonių kaštų perkėlimas ant kliento pečių, juolab, kad grožio klinika nėra pirmo būtinumo reikalas, o klientų lojalumas ir apsauga jiems patiems turėtų kelti ypatingą rūpestį. Mano nuomone, klientai tarsi ir neturėtų už tai mokėti. Dėkui, kad išklausėt.

***
Grožio klinikos atstovė teigė, kad visų privačių klinikų apsauga yra mokama, tik galbūt ne visos apie tai perspėja.

„Mūsų klinika yra privati medicinos įstaiga, teikianti paslaugas, kurios nėra būtinosios ir gyvybinių funkcijų nesprendžia. Bet reikia suprasti pagrindinį prioritetą – stengiamasi apsaugoti klientus ir užtikrinti jų saugumą.

Tad šioje Covid-19 situacijoje pagal Nacionalinės Visuomenės Sveikatos Centro rekomendacijas užtikriname visus infekcijos kontrolės reikalavimus: klientų srautus, laikus, saugios procedūrų vietas ir daugybę kitų kriterijų.

Įvertinus pagrindinius kriterijus, turėtų iškilti visai priešingas klausimas: kuri privati medicinos klinika neįvertina ir neįkainoja šių saugumo, žmonių sveikatos ir infekcijos kontrolės užtikrinimo?

Ir jei neįvertina, tai dėl kokių priežasčių: dirbtinai užtikrina saugumą ir rizikuoja savo, pacientų sveikata; neinformuoja apie papildomus mokesčius ar gali dengti tiesiogines vienkartines išlaidas dėl stipriai išpūstų kainų.

Mūsų prioritetas saugumas, saugumas ir saugumas ir tai atvirai informuojant pacientus, žinoma, tik prieš procedūrą. Klientai turi teisę priimti sprendimą ir laisvai pasirinkti iki procedūros.

O mes nuoširdžiai norime, kad viskas pasibaigtų ir su pacientais galėtume kalbėtis apie jiems rūpimus, individualizuotus sprendimus, ne tik apie saugumo priemones“, – sakė atstovė.

Klinikos direktorius papildomai atsiuntė ir tiesioginių paciento saugiam aptarnavimui skirtų išlaidų sąrašą. Jame nurodytos apsaugų kainos, pvz., vienkartinė specialisto naudojama kaukė – 41 cnt., vienkartinis chalatas – 2,89 euro. Visa specialisto apranga kainuoja daugiau kaip 7 eurus, kliento apsauga – iki 1,25 euro, o specialisto ir asistento apsaugos – beveik 15 eurų. Papildomai naudojamos ir bendrosios apsaugos: paviršių ir rankų dezinfekavimas, administracijos apsaugos priemonės ir kt.

„Už tai, kas papildomai naudojama bendrai, sumą dengia klinika. Taip pat viską, kas viršija 10 eurų. Mes prašome padengti tik dalį sąnaudų, o kitką mokame patys. Jei klientams principai neleidžia apsimokėti bent pusės jų saugumo kainos – mes jų lauksime po karantino“, – paaiškino direktorius.