aA
Neseniai grįžau iš kelionės po Europą automobiliu ir pirmą kartą nusprendžiau viešai kreiptis į Vilniaus miesto valdžią. Visi labai džiaugiamės Vilniaus miesto aplinkkeliu, nes galime sutaupyti laiko, sumažinti automobilių grūstis, oro taršą ir pan. Tikrai visiškai su tuo sutinku.
© DELFI / Domantas Pipas

Tačiau akivaizdu, kad, planuojant ir tiesiant tą aplinkkelį, visiškai nebuvo pagalvota apie sklindančio triukšmo žalą šalia esančių tūkstančių gyventojų sveikatai – nėra jokių aplinkkelio triukšmo apsauginių sienų, kurios paprastai įrengtos visoje Europoje, jeigu tik yra bent dviejų vienos krypties eismo juostų kelias šalia miesto, o ypač ant tiltų bei viadukų, kur triukšmo apsauga įrengta net ir miestų teritorijoje. Tai patvirtins kiekvienas, kuriam teko lankytis Vakarų Europoje.

Deja, Vilniuje bent jau Lazdynų, Bukčių, Lazdynėlių, Gudelių, Pilaitės ir kt. mikrorajonų gyventojai tapo įkaitais transporto triukšmo, kuris iš 6 eismo juostų (ypač nuo tilto per Nerį) sklinda tiek dieną, tiek naktį – nebegelbėja net aplinkinių medžių lapai, šiek tiek sugeriantys tą triukšmą, jau nekalbant apie rudenio, žiemos ir ankstyvo pavasario sezonus.

Tuo pat metu vis dažniau medikų yra raginama eiti į gamtą, mėgautis grynu oru, vėdinti patalpas atidarant langus ir pan., tačiau minėtų mikrorajonų gyventojams tenka langus uždarinėti, Bukčių miške pilnaverčio poilsio žmonėms nebėra dėl kartais nebeįmanomo transporto triukšmo, kurį skleidžia, ne paslaptis, 100 km/h ir greičiau NUOLAT važiuojantis tiek lengvasis, tiek sunkusis transportas keturiomis ir šešiomis transporto juostomis. O juk lauke dažniausiai būna vaikai, ir ypač atostogų metu...

Taigi kyla klausimas, kur, rengiant kelių plėtros planus, buvo miesto Visuomenės sveikatos centro specialistai ir žymieji architektai, kurie ir toliau lengva ranka tvirtina naujus kelių ir daugiabučių projektus minėtuose rajonuose neatsižvelgdami į neigiamą poveikį žmonių sveikatai, o nekilnojamojo turto vystytojai/pardavėjai kaip pagrindinį savo objektų privalumą vardina gamtos apsuptį atitinkamai keldami kainas.

Tačiau, patikėkite, ta gamtos apsuptimi jau nebeįmanoma mėgautis, nes tas triukšmas užgožia bet ką, jau nekalbant apie triukšmo žalą visų aplinkinių tūkstančių gyventojų sveikatai.

Žinoma, tie architektai pasakys savo jau standartine tapusią frazę – „Nori ramybės – važiuok į kaimą“, tačiau kažkodėl kitų Europos miestų specialistai bei valdžia taip negalvoja ir stengiasi maksimaliai apsaugoti miestiečių ramybę bei sveikatą. Argumentu galėtų būti ir tai, kad net ties Žiežmariais kaip tik šiuo metu įrenginėjama apsauga nuo kelio triukšmo, nors ten yra tik 4 eismo juostos, o Vilniaus atveju – šešios eismo juostos ir nepalyginamai daugiau gyventojų...

Tad, kol dar yra galimybė pasinaudoti finansine Europos parama, gal galėtų Vilniaus miesto savivaldybė pasirūpinti tūkstančiais savo miestiečių bei įrengti atitinkamas apsaugas/sienas nuo transporto keliamo triukšmo. Tuo padėtų ir paskutiniu metu ypatingu prioritetu laikomiems dviratininkams, kurių takas kaip tik naujai įrenginėjamas šalia aplinkkelio, vedančio Gariūnų link.

Tūkstančių gyventojų vardu iš anksto dėkoju už bet kokią savivaldybės reakciją į šią problemą.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Komentuoja Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir transporto direktorius Virginijus Pauža

Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio I, II, III etapų projektai parengti pagal 2005 m. birželio 22 d. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos patvirtintą Teritorijos prie Vilniaus miesto vakarinės greito eismo gatvės trasos detalųjį planą. Rengiant šį planą buvo atliktas poveikio aplinkai vertinimas, kurio ataskaitai pritarė Vilniaus Visuomenės sveikatos centras.

Jau ruošiant aplinkkelio etapų projektus buvo atlikti pakartotini triukšmo ir oro taršos skaičiavimai ir pagal gautus rezultatus numatytos triukšmą mažinančios priemonės: langų keitimas, tunelio statyba ties Gudeliais, pylimai bei teritorijos apželdinimas.

Tiesiant aplinkkelį nuo Lazdynų tilto iki L. Asanavičiūtės gatvės ir nuo Ozo g. iki Ukmergės g., projektuose numatytos priemonės buvo įgyvendintos.

Tačiau patvirtintoje Vilniaus miesto savivaldybės 2014 – 2018 m. triukšmo kartografavimo, prevencijos ir mažinimo programoje yra atliktas teritorijų, veikiamų viršnorminio triukšmo lygio nuo autotransporto, skirstymas pagal triukšmo lygį ir kiekviena kategorija suskirstyta pagal triukšmo prevencijos poreikio prioritetus, gatves ir pastatus priskiriant konkrečiai kategorijai.

Remiantis 2012 m. triukšmo kartografavimo duomeninimis, 2011 m. 74,800 tūkstančiai vilniečių nakties metu buvo veikiami viršnorminiu 55 decibelų triukšmu.

Vilniaus savivaldybė pagal turimas lėšas vykdo numatytas priemones. Deja, finansinių galimybių įgyvendinti visus triukšmo mažinimo poreikius savivaldybė neturi. Todėl suteikiamas prioritetas pažeidžiamiausioms teritorijoms.

2017 - 2018 m. bus pastatyta triukšmą mažinanti sienutė Geležinio Vilko gatvėje ties Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla ir mokyklos bendrabučiu. Tačiau transporto keliamo triukšmo mažinimo priemonės yra ne tik jos, bet ir asfalbetonio dangos naudojimas, pylimų įrengimas, eismo reguliavimas, teritorijos apželdinimas ir užstatymas.

Šiuo metu vykdomas sukeliamo triukšmo duomenų tikslinimas, kurio metu bus vertinama Vilniaus vakarinio aplinkkelio įtaka aplinkinėms teritorijoms ir rengiama nauja Triukšmo kartogarafavimo, prevencijos ir mažinimo programa.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Šeimos norintis trisdešimtmetis atviras: merginos, atsibuskite! (55)

Kiek daug dabar yra reikalaujama iš vyrų. Moterys tiek suįžūlėjo, kad nebėra ribų. Visos tik...

Indrė Kirelienė. Mes demografinėje duobėje... ar ukrainiečiai mus išgelbės? (70)

Europos Sąjungos mastu imigracija tapo problemine sritimi sustiprėjus pabėgėlių antplūdžiui,...

Klausimas valdantiesiems: daug kalbama apie mažas pensijas, o kaip neįgalieji? (9)

Daug kas kalba apie mažas pensijas ir jų kėlimą, bet niekas nekalba apie neįgalumo pensijas ir...

Naujam mokesčiui nepritaria: jis tik dar labiau padidins atskirtį mūsų visuomenėje (76)

Sparčiai vystantis pasaulio ekonomikai, nors ir nenorime to, yra sudeginama vis daugiau įvairaus...

Top naujienos

Katkus: Karbauskis ir „valstiečių“ partija dabar jau pasiekė dugną ir įgijo daugiau priešų (14)

„Kiekviena Lietuvos valdžia pralaimi kitus rinkimus. Tad ši valdžia pralaimės kitus rinkimus, ir...

Po šeštą parą alinančio košmaro Alytuje – naujausios žinios: kai kur tarša viršyta 10 kartų (105)

„Tie momentiniai dalykai tikrai kelia nerimą. Dėl Miklusėnų man labai neramu, darome viską, ką...

Įpyko dėl mokesčio perkant už mažiau nei 20 eurų: Lietuvos įstatymai leidžia tokį taikyti (112)

Užsakymo paruošimo mokestis , – štai su tokiu dar iki šiol nematytu mokesčiu apsipirkusi el....

Kėdainietė tikina nuo vilko apsigynusi lenta: žiūrėjau jam tiesiai į akis (78)

Kėdainių rajono gyventojai jau kuri laiką negali ramiai gyventi dėl vis labiau įžūlėjančių...

Prabilo ir Kauno „Žalgirio“ ultros: tai garbės mums nedaro (81)

Sekmadienį po LKL lyderių kovos ne ką mažiau dėmesio, nei pačios rungtynės ir įvykiai ant...

Paskutinės valandos: ar Sabonis liks Indianoje bei kodėl „Pacers“ ir lietuvio derybos įstrigo? laida „Iš viršaus“ (3)

Kodėl pirmadienio vakaras gali tapti lemtingu Domantui Saboniui ir Indianos „Pacers“ klubui?...

Ar tai Europa, ar Azija: kur pasimetė gruzinai? (1)

Kas išties stebina atvykus į Gruziją, tai jos dvilypumas. Šalis, o taip pat ir visas Kaukazo...

Gauta Seimo teisininkų išvada: ar galima balsuoti dėl Pranckiečio pateikiame pilną išvados tekstą  (338)

Seimo valdybos atstovų paprašyta Teisės departamento išvada dėl pakartotinio balsavimo dėl Seimo...

Ši prancūzė – tikra mūsų laikų stiliaus ikona, iš kurios yra, ko pasimokyti

Nuo 2010 m. savo mados tinklaraštį „Over the Rainbow“ rašanti prancūzų ir britų kilmės...

Dezertyravęs KASP kapitonas išsigando, kad pakenks Lietuvai, bet – ir vėl dezertyravo (63)

Dėl dezertyravimo ir savavališko pasišalinimo iš tarnybos baudžiamojon atsakomybėn patrauktas...