Skaitome su vyru ir nieko nesuprantame: kvietimas dėl eismo įvykio Vilniuje, Turniškių g., kuriame dalyvavo mano vyrui priklausantis automobilis (nurodomas valstybinis numeris). Reikalaujama atvykti patikslinti aplinkybes ir pateikti visa šūsnį dokumentų kopijų!

Automobilį nusipirkome vos prieš mėnesį, ką tik atvarytą iš užsienio, buvo gauti nauji valstybiniai numeriai. Gal sūnus, kuris šiuo automobiliu kada ne kada pasivažinėja, ką nors nuslėpė? Sunerimę klausiame jo – taip, jis patvirtina Vilniuje buvęs, bet neatsimena, kurią tiksliai dieną. Tiesa, garantuoja, kad ne tą, kuri nurodyta draudimo bendrovės rašte. Bet gal bendrovė tiesiog sumaišė data? Susinerviname, pradedame sūnų įtarinėti, kad jis mums apsimelavo, griežtai klausiame, gal pabėgo iš eismo įvykio? Sūnus dievagojasi jokiame įvykyje nedalyvavęs, maža to, tikina net nevažiavęs Turniškių gatve.

Šeštadienis – nedarbo diena, skambinant niekas neatsilieps, tad tenka laukti pirmadienio. Į vestuvių pokylį išvykstame labai prastos nuotaikos, apsipykę ir susinervinę. Taip laukėme šios šventės, o dabar – visai ne šventė galvoj… Neramu dėl to eismo įvykio, į kurį, kaip tvirtinama, neaiškiomis aplinkybėmis pateko mūsų automobilis…

Pagaliau pirmadienis. Ankstų rytą skambinu į „Compensa“. Bendrovės atstovė ilgai aiškinasi, kas tai per įvykis (nurodėme mums atsiųstame rašte pateiktą Žalos bylos numerį), kol galiausiai informuoja, kad tas įvykis buvo ne Vilniuje, o... Panevėžyje! Bet susidūrė visai ne tos markės automobilis. Tuomet pasiūlau pasiaiškinti pagal mūsų automobilio valstybinį numerį. Taip, patvirtina, toks įvykis užfiksuotas Vilniuje, Turniškių gatvėje. Tačiau ne „VW Golf“ (tai yra mūsų automobilio markė) susidūrė su „Volvo XC90“, o „Toyota Yaris“. Kaip sakoma, kuo toliau į mišką, tuo daugiau medžių…

Gauname patikinimą, kad viskas bus išsiaiškinta, tada paskambins ir informuos, kur ir kokiomis aplinkybėmis tasai mūsų automobilis pateko į avariją. Vėl laukiame su dideliu nerimu. Po poros valandų paskambino „Compensa“ darbuotoja ir... patarė į mums atsiųstą laišką nekreipti dėmesio. Esą ten buvo klaida, kažkas kažką sumaišė, ne tokį valstybinį numerį nurodė. Mūsų automobilis su minėtu įvykiu nesusijęs.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Kaip DELFI nurodė „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas Mindaugas Balinskas, tokia kaip skaitytojos aprašyta situacija ar į ją panašios gali susiklostyti dėl žmogiškos klaidos, padarytos pildant eismo įvykio deklaraciją.

„Šiuo atveju eismo įvykio kaltininkas, pildydamas eismo įvykio deklaraciją, savo automobilio valstybinį registracijos numerį užrašė taip, kad dėl rašto ypatybių jį buvo galima suprasti dviprasmiškai. Būtent dėl rašto ypatybių, nukentėjęs asmuo, skambindamas pranešti apie eismo įvykį, valstybinį automobilio registracijos numerį nurodė neteisingai. Todėl visi susiję dokumentai buvo tvarkomi remiantis neteisingai nurodyta informacija“, – nurodė M. Balinskas.

Pasak jo, tai, kad eismo įvykio kaltininko valstybinis automobilio registracijos numeris buvo nurodytas klaidingai, paaiškėjo tik tuomet, kai į draudimo bendrovę kreipėsi DELFI skaitytoja.

„Tuomet suradome tikrąjį eismo įvykio kaltininką, o visus dokumentus perdavėme draudimo bendrovei, kurios paslaugomis jis naudojasi. Nors tokios klaidos pasitaiko retai, jos gyventojams gali kainuoti ir nervų, ir laiko, todėl kartu su kolegomis norime paraginti gyventojus ypač atidžiai ir atsakingai pildyti eismo įvykių deklaracijas – aiškiai rašyti ir visuomet patikrinti tiek pačių, tiek ir kitų eismo įvykio dalyvių nurodomus duomenis“, – paragino M. Balinskas.

„Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovo teigimu, parašais patvirtinus deklaracijoje pateiktos informacijos teisingumą, draudimo bendrovės remiasi ja tolesniuose procesuose ir tokią klaidą, kokia yra aprašyta aukščiau, gali pastebėti tik tada, kai į bendrovę kreipiasi vairuotojai, negaunantys draudimo išmokos arba gaunantys panašaus pobūdžio laiškus, kokį gavo DELFI skaitytoja.

„Nepaisant to, nuolat analizuojame ir tobuliname vidinius bendrovės procesus – šis atvejis skatina juos peržiūrėti dar kartą ir ieškoti naujų būdų, padedančių užtikrinti, kad tokios situacijos nepasikartotų“, – sakė M. Balinskas.