aA
Norėčiau pasidalinti savo patirtimi, kurią patyriau fizinėje elektronikos prekių parduotuvėje Vilniuje. Šios parduotuvės viduje, internetinių užsakymų atsiėmimo vietoje, puikuojasi reklama „garantuojame“, „kokybė“, „greitis“, „lankstumas“, „dirbame su meile“, „rūpinamės“, „dirbame profesionaliai“ ir pan., tačiau iš tikrųjų, realybėje, išreklamuoti dalykai su šia parduotuve neturi nieko bendro ir viso labo yra tik vartotojus klaidinanti reklama. Paaiškinsiu kodėl.
Elektronikos parduotuvėje pasijuto pažemintas – teturi vieną patarimą pirkėjams
© Shutterstock

Skleidžiama melaginga informacija dėl prekės grąžinimo garantijų, nes bandant grąžinti internetu pirktą prekę susiduriama su problemomis. Parduotuvė prekės iš manęs nepriėmė, nors viskas buvo padaryta pagal taisykles, prekė buvo pilnos komplektacijos, originalioje pakuotėje, pateiktas pirkimą liudijantis dokumentas ir t.t.

Parduotuvė parduoda prekes su defektais ir vėliau dėl tų defektų kaltina patį pirkėją. Pavyzdžiui, internetu du kartus užsakiau ir apmokėjau kelis tos pačios rūšies kompiuterio įtampos blokus, kurių patikrinti parduotuvėje nebuvo sąlygų ir galimybių. Kuomet įrenginius patikrinau namuose, paaiškėjo, kad jie yra su tuo pačiu gamykliniu broku, todėl juos nedelsiant grąžinau atgal į parduotuvę. Grąžinamos prekės buvo tokios pačios būklės ir išvaizdos, kokios buvo parduotos. Pirmuoju atveju parduotuvė prekes priėmė ir išsiuntė savo tiekėjui patikrinti, pinigų iki šiol negrąžino. Antruoju atveju, kurį jau paminėjau pradžioje, prekę iš viso atsisakė priimti. Pažymėsiu, kad tas prekės defektas, dėl kurio prekę grąžinau, gali sukelti prekės perkaitimą, net gaisrą namuose tų pirkėjų, kurie defekto nepastebėjo, t. y. įrenginys su tuo defektu kelia rimtą pavojų vartotojams.

Kadangi su šia parduotuve jau turėjau negatyvios patirties, prekes pradėjau tikrinti vietoje, bent apžiūrėdamas jas išoriškai. Turėjau dar ankstesnių užsakymų, todėl neturėjau kito pasirinkimo. Paaiškėjo, kad kitos prekės taip pat parduodamos su defektais, pvz. deformuotu korpusu. Buvo pristatyta pora vienetų tų pačių prekių su šiuo defektu. Šiaip, parduotuvė apie defektus žino, aš parodžiau, tačiau prekes toliau pardavinėja nepateikiant reikiamos informacijos pirkėjams. Aš suprantu, brokuotų prekių pasitaiko, tačiau parduotuvės administracijos elgesys šiuo klausimu mane ne tik nustebino, bet ir galutinai pribloškė.

Parduotuvės IT skyriaus vedėjas aiškino, kad neturi galimybių ir sąlygų, parduotuvėje nėra tinkamos kvalifikacijos darbuotojo, kad prekę būtų galima vietoje apžiūrėti ir įvertinti būklę. Mano nuomone, tokia situacija parduotuvėje neturėtų būti pirkėjo problema, parduotuvė turėtų užtikrinti tinkamą aptarnavimą ir įdarbinti tinkamos kvalifikacijos darbuotojus, tačiau aš vis tiek geranoriškai pasiūliau savo pagalbą, nes turiu nemažai patirties. Pasigailėjau. Geriau jau būčiau nesiūlęs, nes sulaukiau negatyvios reakcijos ir vedėjo priešiškumo. Buvo bendraujama grubiai. Vedėjas pareiškė, kad nemokyčiau jų dirbti. Kas tie „jie“, nepatikslino. Aiškino, jog su manimi esą jau anksčiau buvo problemų. Tuomet pradėjau domėtis kokių buvo problemų. Paaiškėjo, kad parduotuvės administratorė savo darbuotojų tarpe paskleidė tikrovės neatitinkančią informaciją, kad aš esą tyčia sugadinau vieną prekę ir sugadintą grąžinau į parduotuvę. Paprasčiau sakant, parduotuvės administratorė mane šmeižė. Tokiu būdu, buvau ne tik pažemintas, bet nukentėjo ir mano reputacija. Pažymėsiu, kad anksčiau buvau bendravęs su šios parduotuvės administratore, ji priėmė iš manęs brokuotas prekes, tačiau, nei tuomet, nei vėliau, man nepateikė jokių faktinių duomenų ar įrodymų, patvirtinančių, kad aš ne gavau jau brokuotą, o pats prekę sugadinau ar kaip nors mechaniškai pažeidžiau.

Bendrai paėmus, tai mano asmeninė patirtis, minėtoje parduotuvėje yra susiformavusi pirkėjui priešiška atmosfera, demonstruojamas priešiškumas. Manau, vadovams trūksta kvalifikacijos ir bendravimo įgūdžių, nėra empatijos. Bendraujama pakeltu tonu, arogantiškai, pereinant į asmeniškumus. Problemos dėl prekių kokybės sprendžiamos viešai, girdint kitiems darbuotojams, neužtikrinant tinkamo privatumo.

Ką kitiems pirkėjams galiu parekomenduoti? Manau, šiuo metu geriausia išeitis prekes pirkti užsienyje. Siūlyčiau ComputerUniverse (Vokietija) internetinę parduotuvę, aš pats ne kartą pirkau. Pastaroji labai lojali savo klientams, problemos sprendžiamos operatyviai ir kvalifikuotai. Dar yra Morele (Lenkija) ir jau visiems gerai žinomas Aliexpress‘as. Pirkimas Lietuvoje darosi problemiškas ir su laiku padėtis vis blogėja. Patys matote. Neverta pirkti ir permokėti vietinėse parduotuvėse dėl kažkokios tariamos garantijos.

Vietinėse parduotuvėse dažniausiai jokios realios garantijos nėra, suformuojama tik garantijos iliuzija, nes tik ir ieškoma kaip apkaltinti pirkėją.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(99 žmonės įvertino)
4.3434

3 mėn. skambučio laukęs vyras išrėžė darbdaviams, ką apie juos mano (73)

Perskaitęs šį straipsnį apie darbdavio požiūrį buvau nustebintas, kaip darbuotojų paieškos...

Perskaitė naujienas apie Nataliją Bunkę ir pasibaisėjo: lietuviams taip įprasta (330)

Lietuviai – pavydžiausia ir pikčiausia tauta pasaulyje. Tokią nuomonę susidariau, perskaičiusi...

Apsilankymas Visagine sukėlė keistą įspūdį: ar šiame mieste yra kažkokia tvarka? (71)

Pasijaučiau keistai atvažiavusi į Visaginą darbo reikalais. Ar šiame mieste yra kažkokia...

Gyvenimo būdo laidos privertė susimąstyti: merginos, neužkibkite ant tokių vyrų kabliuko (110)

Teko neseniai skaityti straipsnį apie vestuves, kuriose svečias paklausė jaunosios apie tai, kiek...

Top naujienos

Šokiruojanti Karoliniškių „šiukšlių monstro“ realybė: senbuvių liudijimai ir kraupūs radiniai (51)

Padangos, baldai, žaislai, batai, lagaminai, indai ir net apdegę automobiliai – tokių šiukšlių...

Apie buvimą koronaviruso židinyje Uhane pranešė du lietuviai (40)

Du Lietuvos piliečiai neseniai pranešė, kad šiuo metu yra koronaviruso epicentre Uhano mieste,...

Ministerija ramina išsigandusius tėvus: neskubėkite pervedinėti papildomų pinigų

Sumaištis dėl mokesčių už būrelius. Švietimo ir mokslo ministerija ramina, kad kompensacijos...

Likviduojama Gretos Kildšienės įmonė (153)

Greta Kildišienė nusprendė likviduoti savo įmonę „Amatas“. Buvusios Seimo narės knygą...

Vienas didžiausių Lietuvos miškų savininkų nerimauja: daugėja apribojimų ir pirkėjų iš užsienio (69)

Nuo sausio 1 d. įsigaliojo įstatymas, ribojantis miško kiekį, kurį gali valdyti fiziniai ir...

Ministerija pranešė apie ypatingą situaciją: viena ligoninė viską griauna papildyta 16.27 (124)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pernai paskelbė anoniminę apklausą, kuria medikai gali...

Zelenskio komentaras apie SSRS įsiutino Maskvą (311)

Kremlius su įsiūčiu sureagavo į Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio pareiškimą, kad dėl...

„Smart-ID“ praneša apie pokyčius: kai kuriems teks paskyrą atnaujinti (4)

Asmens tapatybės nustatymo internete sprendimas „ Smart-ID “, kurį sukūrė bendrovė „ SK ID...

Nausėda su kandidatu į ministrus šią savaitę susitikti nežada (120)

Prezidento Gitano Nausėdos atstovas spaudai Antanas Bubnelis sako, kad šalies vadovo susitikimas...

Prancūzai užsimojo prieš Rytų partnerystę: nori dvigubai mažinti finansavimą, atmeta narystės ES perspektyvą (62)

Prancūzija atmeta teiginius, esą, Rytų partnerystė šioje programoje dalyvaujančias valstybes...