aA
Norėčiau pasidalinti savo patirtimi, kurią patyriau fizinėje elektronikos prekių parduotuvėje Vilniuje. Šios parduotuvės viduje, internetinių užsakymų atsiėmimo vietoje, puikuojasi reklama „garantuojame“, „kokybė“, „greitis“, „lankstumas“, „dirbame su meile“, „rūpinamės“, „dirbame profesionaliai“ ir pan., tačiau iš tikrųjų, realybėje, išreklamuoti dalykai su šia parduotuve neturi nieko bendro ir viso labo yra tik vartotojus klaidinanti reklama. Paaiškinsiu kodėl.
Elektronikos parduotuvėje pasijuto pažemintas – teturi vieną patarimą pirkėjams
© Shutterstock

Skleidžiama melaginga informacija dėl prekės grąžinimo garantijų, nes bandant grąžinti internetu pirktą prekę susiduriama su problemomis. Parduotuvė prekės iš manęs nepriėmė, nors viskas buvo padaryta pagal taisykles, prekė buvo pilnos komplektacijos, originalioje pakuotėje, pateiktas pirkimą liudijantis dokumentas ir t.t.

Parduotuvė parduoda prekes su defektais ir vėliau dėl tų defektų kaltina patį pirkėją. Pavyzdžiui, internetu du kartus užsakiau ir apmokėjau kelis tos pačios rūšies kompiuterio įtampos blokus, kurių patikrinti parduotuvėje nebuvo sąlygų ir galimybių. Kuomet įrenginius patikrinau namuose, paaiškėjo, kad jie yra su tuo pačiu gamykliniu broku, todėl juos nedelsiant grąžinau atgal į parduotuvę. Grąžinamos prekės buvo tokios pačios būklės ir išvaizdos, kokios buvo parduotos. Pirmuoju atveju parduotuvė prekes priėmė ir išsiuntė savo tiekėjui patikrinti, pinigų iki šiol negrąžino. Antruoju atveju, kurį jau paminėjau pradžioje, prekę iš viso atsisakė priimti. Pažymėsiu, kad tas prekės defektas, dėl kurio prekę grąžinau, gali sukelti prekės perkaitimą, net gaisrą namuose tų pirkėjų, kurie defekto nepastebėjo, t. y. įrenginys su tuo defektu kelia rimtą pavojų vartotojams.

Kadangi su šia parduotuve jau turėjau negatyvios patirties, prekes pradėjau tikrinti vietoje, bent apžiūrėdamas jas išoriškai. Turėjau dar ankstesnių užsakymų, todėl neturėjau kito pasirinkimo. Paaiškėjo, kad kitos prekės taip pat parduodamos su defektais, pvz. deformuotu korpusu. Buvo pristatyta pora vienetų tų pačių prekių su šiuo defektu. Šiaip, parduotuvė apie defektus žino, aš parodžiau, tačiau prekes toliau pardavinėja nepateikiant reikiamos informacijos pirkėjams. Aš suprantu, brokuotų prekių pasitaiko, tačiau parduotuvės administracijos elgesys šiuo klausimu mane ne tik nustebino, bet ir galutinai pribloškė.

Parduotuvės IT skyriaus vedėjas aiškino, kad neturi galimybių ir sąlygų, parduotuvėje nėra tinkamos kvalifikacijos darbuotojo, kad prekę būtų galima vietoje apžiūrėti ir įvertinti būklę. Mano nuomone, tokia situacija parduotuvėje neturėtų būti pirkėjo problema, parduotuvė turėtų užtikrinti tinkamą aptarnavimą ir įdarbinti tinkamos kvalifikacijos darbuotojus, tačiau aš vis tiek geranoriškai pasiūliau savo pagalbą, nes turiu nemažai patirties. Pasigailėjau. Geriau jau būčiau nesiūlęs, nes sulaukiau negatyvios reakcijos ir vedėjo priešiškumo. Buvo bendraujama grubiai. Vedėjas pareiškė, kad nemokyčiau jų dirbti. Kas tie „jie“, nepatikslino. Aiškino, jog su manimi esą jau anksčiau buvo problemų. Tuomet pradėjau domėtis kokių buvo problemų. Paaiškėjo, kad parduotuvės administratorė savo darbuotojų tarpe paskleidė tikrovės neatitinkančią informaciją, kad aš esą tyčia sugadinau vieną prekę ir sugadintą grąžinau į parduotuvę. Paprasčiau sakant, parduotuvės administratorė mane šmeižė. Tokiu būdu, buvau ne tik pažemintas, bet nukentėjo ir mano reputacija. Pažymėsiu, kad anksčiau buvau bendravęs su šios parduotuvės administratore, ji priėmė iš manęs brokuotas prekes, tačiau, nei tuomet, nei vėliau, man nepateikė jokių faktinių duomenų ar įrodymų, patvirtinančių, kad aš ne gavau jau brokuotą, o pats prekę sugadinau ar kaip nors mechaniškai pažeidžiau.

Bendrai paėmus, tai mano asmeninė patirtis, minėtoje parduotuvėje yra susiformavusi pirkėjui priešiška atmosfera, demonstruojamas priešiškumas. Manau, vadovams trūksta kvalifikacijos ir bendravimo įgūdžių, nėra empatijos. Bendraujama pakeltu tonu, arogantiškai, pereinant į asmeniškumus. Problemos dėl prekių kokybės sprendžiamos viešai, girdint kitiems darbuotojams, neužtikrinant tinkamo privatumo.

Ką kitiems pirkėjams galiu parekomenduoti? Manau, šiuo metu geriausia išeitis prekes pirkti užsienyje. Siūlyčiau ComputerUniverse (Vokietija) internetinę parduotuvę, aš pats ne kartą pirkau. Pastaroji labai lojali savo klientams, problemos sprendžiamos operatyviai ir kvalifikuotai. Dar yra Morele (Lenkija) ir jau visiems gerai žinomas Aliexpress‘as. Pirkimas Lietuvoje darosi problemiškas ir su laiku padėtis vis blogėja. Patys matote. Neverta pirkti ir permokėti vietinėse parduotuvėse dėl kažkokios tariamos garantijos.

Vietinėse parduotuvėse dažniausiai jokios realios garantijos nėra, suformuojama tik garantijos iliuzija, nes tik ir ieškoma kaip apkaltinti pirkėją.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(99 žmonės įvertino)
4.3434

Užsukęs į pagarsėjusią kavinę oro uoste vilnietis pakraupo: tokia kaina košę paverčia deimantine (4)

Kylančios maisto ir paslaugų kainos nieko nebestebina. Tačiau kai kurių kainų skirtumas...

Prabilo nuo karo Ukrainoje bėgęs studentas: ruošėmės blogiausiam scenarijui, bet vis tiek buvo šokas

Ukrainoje prasidėjęs karas neatpažįstamai pakeitė daugelio šios šalies žmonių gyvenimus....

Iš Anglijos į Palangą vykęs emigrantas akimirką prieš skrydį sulaukė žinios iš tėvynės: mane tarsi žaibas kirto (18)

Sakoma, kad žmogus planuoja, o Dievas juokiasi. Man tas posakis labai tiko planuojant savo trumpas...

Festivalyje apsilankiusi kaunietė jo nepamirš visą gyvenimą: ryte prabudau nuo riksmo (8)

Rugpjūčio mėnesį Lietuvoje vyksta daugelis mūsų populiarių muzikos ir pramogų festivalių ....

Senolės vairavimo ypatumai buvo verti filmavimo kameros: o ji sau ramiausiai nuvažiavo

Mobilūs telefonai šiais laikais yra labai didelė problema. Ir problema jie yra tiek tarp jaunų...

Top naujienos

15-metės nužudymo istorijoje gauta naujų duomenų: bus bandoma išsiaiškinti esminę detalę

Ar Lietuvą sukrėtusios 15-metės šiaulietės nužudymu įtariami jaunuoliai suprato, ką darė ir...

Karo ekspertai: yra ir negerų signalų (2)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, susidaro...

Iki baisios tragedijos trūko labai nedaug: mama vaiką jūroje išleido maudytis vieną (1)

Ilgąjį Žolinės savaitgalį pajūrio paplūdimiai braškėjo per siūles. Tiek žmonių juose, bent...

Oro uostuose tęsiasi chaosas: ragina nepamiršti kompensacijų ir įspėja dėl kitų metų

Atšaukti ar vėluojantys skrydžiai šiandien – kasdienybė kone visuose Europos oro uostuose....

Karas Ukrainoje. „Kokia įdomi diena“: skelbiama apie sprogimus prie Simferopolio Melitopolio meras: pasislėpti jau niekas nebesuspės (3)

Rusijos publicistas Andrejus Piontkovskis įsitikinęs, kad Rusijos prezidentas siekia paliaubų.

Natalija Bunkė parduoda savo namus pajūryje: įvardijo kainą bei paaiškino, kodėl priėmė tokį sprendimą (3)

Dainininkė Natalija Bunkė nusprendė parduoti savo vasaros rezidencija tapusius namus pajūryje....

Profesorė Žvirblienė pasakė, kam skubėti skiepytis nerekomenduotų

Nuo mėnesio pradžios antrąja stiprinamąja vakcinos nuo COVID-19 doze gali skiepytis 60-ies...

Delfi PliusHannes Rumm, delfi.ee

Slapta darytas interviu su Mariupolio gyventoja: kapinėse laidojami tik rusų kariai – visi žino, kas daroma su ukrainiečių kūnais (1)

Trisdešimtmetė Marina iš Mariupolio leidiniui „Express“ papasakojo apie gyvenimą mieste, kuris...

Aštuonis vaikus auginanti mama atrado būdą, kaip apsipirkti mokyklai be streso ir neviršijant biudžeto: taip elgiamės daugybę metų

Ir vėl, lygiai kaip prieš metus ir kaip kasmet, apsipirkimas prieš Rugsėjo pirmąją tampa viena...