aA
Norėčiau pasidalinti savo patirtimi, kurią patyriau fizinėje elektronikos prekių parduotuvėje Vilniuje. Šios parduotuvės viduje, internetinių užsakymų atsiėmimo vietoje, puikuojasi reklama „garantuojame“, „kokybė“, „greitis“, „lankstumas“, „dirbame su meile“, „rūpinamės“, „dirbame profesionaliai“ ir pan., tačiau iš tikrųjų, realybėje, išreklamuoti dalykai su šia parduotuve neturi nieko bendro ir viso labo yra tik vartotojus klaidinanti reklama. Paaiškinsiu kodėl.
Elektronikos parduotuvėje pasijuto pažemintas – teturi vieną patarimą pirkėjams
© Shutterstock

Skleidžiama melaginga informacija dėl prekės grąžinimo garantijų, nes bandant grąžinti internetu pirktą prekę susiduriama su problemomis. Parduotuvė prekės iš manęs nepriėmė, nors viskas buvo padaryta pagal taisykles, prekė buvo pilnos komplektacijos, originalioje pakuotėje, pateiktas pirkimą liudijantis dokumentas ir t.t.

Parduotuvė parduoda prekes su defektais ir vėliau dėl tų defektų kaltina patį pirkėją. Pavyzdžiui, internetu du kartus užsakiau ir apmokėjau kelis tos pačios rūšies kompiuterio įtampos blokus, kurių patikrinti parduotuvėje nebuvo sąlygų ir galimybių. Kuomet įrenginius patikrinau namuose, paaiškėjo, kad jie yra su tuo pačiu gamykliniu broku, todėl juos nedelsiant grąžinau atgal į parduotuvę. Grąžinamos prekės buvo tokios pačios būklės ir išvaizdos, kokios buvo parduotos. Pirmuoju atveju parduotuvė prekes priėmė ir išsiuntė savo tiekėjui patikrinti, pinigų iki šiol negrąžino. Antruoju atveju, kurį jau paminėjau pradžioje, prekę iš viso atsisakė priimti. Pažymėsiu, kad tas prekės defektas, dėl kurio prekę grąžinau, gali sukelti prekės perkaitimą, net gaisrą namuose tų pirkėjų, kurie defekto nepastebėjo, t. y. įrenginys su tuo defektu kelia rimtą pavojų vartotojams.

Kadangi su šia parduotuve jau turėjau negatyvios patirties, prekes pradėjau tikrinti vietoje, bent apžiūrėdamas jas išoriškai. Turėjau dar ankstesnių užsakymų, todėl neturėjau kito pasirinkimo. Paaiškėjo, kad kitos prekės taip pat parduodamos su defektais, pvz. deformuotu korpusu. Buvo pristatyta pora vienetų tų pačių prekių su šiuo defektu. Šiaip, parduotuvė apie defektus žino, aš parodžiau, tačiau prekes toliau pardavinėja nepateikiant reikiamos informacijos pirkėjams. Aš suprantu, brokuotų prekių pasitaiko, tačiau parduotuvės administracijos elgesys šiuo klausimu mane ne tik nustebino, bet ir galutinai pribloškė.

Parduotuvės IT skyriaus vedėjas aiškino, kad neturi galimybių ir sąlygų, parduotuvėje nėra tinkamos kvalifikacijos darbuotojo, kad prekę būtų galima vietoje apžiūrėti ir įvertinti būklę. Mano nuomone, tokia situacija parduotuvėje neturėtų būti pirkėjo problema, parduotuvė turėtų užtikrinti tinkamą aptarnavimą ir įdarbinti tinkamos kvalifikacijos darbuotojus, tačiau aš vis tiek geranoriškai pasiūliau savo pagalbą, nes turiu nemažai patirties. Pasigailėjau. Geriau jau būčiau nesiūlęs, nes sulaukiau negatyvios reakcijos ir vedėjo priešiškumo. Buvo bendraujama grubiai. Vedėjas pareiškė, kad nemokyčiau jų dirbti. Kas tie „jie“, nepatikslino. Aiškino, jog su manimi esą jau anksčiau buvo problemų. Tuomet pradėjau domėtis kokių buvo problemų. Paaiškėjo, kad parduotuvės administratorė savo darbuotojų tarpe paskleidė tikrovės neatitinkančią informaciją, kad aš esą tyčia sugadinau vieną prekę ir sugadintą grąžinau į parduotuvę. Paprasčiau sakant, parduotuvės administratorė mane šmeižė. Tokiu būdu, buvau ne tik pažemintas, bet nukentėjo ir mano reputacija. Pažymėsiu, kad anksčiau buvau bendravęs su šios parduotuvės administratore, ji priėmė iš manęs brokuotas prekes, tačiau, nei tuomet, nei vėliau, man nepateikė jokių faktinių duomenų ar įrodymų, patvirtinančių, kad aš ne gavau jau brokuotą, o pats prekę sugadinau ar kaip nors mechaniškai pažeidžiau.

Bendrai paėmus, tai mano asmeninė patirtis, minėtoje parduotuvėje yra susiformavusi pirkėjui priešiška atmosfera, demonstruojamas priešiškumas. Manau, vadovams trūksta kvalifikacijos ir bendravimo įgūdžių, nėra empatijos. Bendraujama pakeltu tonu, arogantiškai, pereinant į asmeniškumus. Problemos dėl prekių kokybės sprendžiamos viešai, girdint kitiems darbuotojams, neužtikrinant tinkamo privatumo.

Ką kitiems pirkėjams galiu parekomenduoti? Manau, šiuo metu geriausia išeitis prekes pirkti užsienyje. Siūlyčiau ComputerUniverse (Vokietija) internetinę parduotuvę, aš pats ne kartą pirkau. Pastaroji labai lojali savo klientams, problemos sprendžiamos operatyviai ir kvalifikuotai. Dar yra Morele (Lenkija) ir jau visiems gerai žinomas Aliexpress‘as. Pirkimas Lietuvoje darosi problemiškas ir su laiku padėtis vis blogėja. Patys matote. Neverta pirkti ir permokėti vietinėse parduotuvėse dėl kažkokios tariamos garantijos.

Vietinėse parduotuvėse dažniausiai jokios realios garantijos nėra, suformuojama tik garantijos iliuzija, nes tik ir ieškoma kaip apkaltinti pirkėją.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(99 žmonės įvertino)
4.3434

Moteris apsilankė Nidos nudistų pliaže – įsijungus „dzin“ režimui pajuto kai ką naujo (102)

Ne naujiena tai, bet pagalvojau, kad reikėtų pasidalinti, gal kam bus naudinga. Buvau aš šią...

Viešuoju transportu pavažiavęs konstatavo: sovietinių laikų nesiilgiu, bet vienas dalykas buvo geriau (67)

Akcenduodami darnaus judumo ir tvarumo idėjas, visi miestai kviečia dažniau naudotis viešuoju...

Persikraustė gyventi į mylimo vyro miestą ir dabar lieja ašaras: po šito viskas pakibo ant plauko (28)

Atvejis, kai moteris seka paskui mylimą vyrą gyventi į kitą miestą, ne toks ir retas. Bent jau...

Lietuvio nuotykiai Europoje: „fanaras“ po akim išgąsdino aplinkinius – vieni šokinėjo aplink, kiti net kvietė į vaišes (6)

Viskam savas laikas. Laikas atostogauti, skiepytis, švęsti, dirbti ir net į akį gauti. Nutaikiau...

Karštą vasaros romaną ir bučinius prie ežero prisimena net ištekėjusi už kito: visi turime tą vienintelį žmogų (16)

Ir visgi jaunystės meilė pati saldžiausia ir įsimintiniausia. Vasarą man tie prisiminimai dar...

Top naujienos

Nesiskiepijantiems darbuotojams ruošiama daugiau sankcijų – galės net atleisti?

Nesiskiepijantiems – ruošiama daugiau sankcijų. Planuojama pasekti latvių pavyzdžiu ir leisti...

Virusologų įspėjimas: delta atmaina situaciją verčia aukštyn kojomis (280)

Delta atmaina yra sparčiausiai plintanti, greičiausiai prisitaikanti ir grėsmingiausia...

Po maudynių ežere – mikroskopinės lervutės odoje: tai tik viena iš ligų, galinčių tykoti vandenyje (14)

Praėjusią savaitę po socialinius tinklus pasklido nuotraukos , kuriose matomi ryškūs išbėrimai...

Kauno LGBT eitynių organizatoriai: jei savivaldybė skųs sprendimą leisti renginį, tai bus apgailėtina (304)

LGBT bendruomenė ir Gegužės 1-osios profesinė sąjunga švenčia pergalę prieš Kauno...

Malinauskas: jau po dviejų mėnesių galime pamatyti tektoninius lūžius politikoje ir visuomenėje (436)

Buvęs ekspremjero Sauliaus Skvernelio patarėjas ir vaizdo reportažų kūrėjas Skirmantas...

Olimpinio medalio viltis Lietuvai: Gudžius kovoja disko metimo finale gyvai

Tokijo olimpinių žaidynių medalius jau yra iškovoję daugiau nei 70 šalių atstovai, tačiau...

„The New York Times“: Lietuvoje migrantai jaučiasi sutrikę (621)

Europos Sąjungos narė Lietuva neabejoja, kad Baltarusijos prezidentas Aliaksandras Lukašenka...

Remigijus Šimašius vedė trečiąkart: jums netikėta? Mums irgi! (873)

„Jums netikėta? Mums irgi. Šiandien su Gilma sumainėme žiedus. Džiaugiamės gavę palaiminimą...

Kuo kvepia Užkalnio meilė? (55)

„Parašykit,“ sakė mano skilties redaktorė, „apie tai, kuo kvepėjote, kai susipažinote su...

Buvusio ir būsimo žalgiriečių akistatoje triumfavę australai laimėjo grupės varžybas

Australijos vyrų krepšinio rinktinė pasekė prancūzų pavyzdžiu ir užbaigė pirmą olimpinio...