Skaitytojai labiausiai koncentravosi į trijų šios situacijos „dalyvių“ teises - moters teisę rinktis abortą, gydytojo teisę atsisakyti jį daryti ir užsimezgusios gyvybės teises. Taigi ir šioje diskusijoje skaitytojų nuomonės išsiskyrė.

Nuomonės už. „Čia mediko moralinė teisė, jei jis nenori žudyti, tai pilnai turi turėti teisę pasielgti taip, kaip jam sako sąžinė: „nenoriu žudyti ir nežudysiu, nesvarbu, kad moteris to nori“. Mes turime galvoti ne vien apie moters teises, bet ir apie mediko, kuris to nenori daryti dėl savo įsitikinimų. Nei vienas žmogus neturi būti verčiamas elgtis prieš savo sąžinės principus. Kiekvienas žmogus turi elgtis taip, kaip jam diktuoja sąžinė“, - rašo vienas skaitytojas.

Jam pritaria ir kiti diskusijos dalyviai: „Jei nėštumas normalus ir nekenkia gimdyvės sveikatai, gydytojui nėra nė mažiausio preteksto jį daryti“; „Tikrai negalima versti mediko daryti aborto, jei jam tai nepriimtina. Paprasčiausiai, kaip kažkas sakė - tegul tai deklaruoja. O jei jo pacientė nori daryti abortą, tegul iškart siunčia pas kitą gydytoją, kuris tai daro“.

Kitas skaitytojas mano, kad turėtų būti atsižvelgta ir į mediko jausmus: „visi šneka apie moralę ir skausmą tų moterų, kurios pasidaro abortą. Tai tada kaip jaustis gydytojui, kuris yra priverstas atimti gyvybę iš pareigos ir kaip jam gyventi kai „ant jo sąžinės guli“ dešimtys legalių nužudymų?“.

„Šaunu, jei medikas turėtų pasirinkimą. Manau, rinkdamasis tapti akušeriu - ginekologu, jis pirmiausia galvoja, kad padės užgimti gyvybei, o ne kad reikės perlipti per save ir nužudyti kažką“, - mano dar vienas diskusijos dalyvis.

Nuomonės prieš. Jam nepritaria kitas skaitytojas, kuris mano, kad gydytojas, prieš rinkdamasis specializaciją, turi įvertinti tai, kad gali tekti elgtis prieš savo įsitikinimus: „Medikas, kurio religija jam draudžia daryti abortą, turėtų rinktis ne ginekologijos - akušerijos specializaciją, o, pavyzdžiui, odontologiją. Ten dantys juk nėra gyvi“.

„Tai tuomet leiskime karininkams būti pacifistais, o mokytojams leiskime nedirbti su nemoraliais, neprotingais, nemandagiai besielgiančiais vaikais ir t.t.“, - pritaria dar vienas diskusijos dalyvis.

„Darbuose visi daug ką darome, ko patys asmeniškai nedarytumėme, tačiau nereikia to primesti kitiems, tuo labiau, kai esi specialistas. Tai yra žmogaus (poros ar moters atskirai) teisė spręsti. Gali būti, kad tokios moterys privalėtų kažkokį kursą ar psichologinę pagalbą gauti, bet medikas negali atsisakyti padėti. Kitaip pradės ir kontraceptinių neišrašinėti, nes Bažnyčia tą taipogi smerkia. Ir visa tai tik padidins kyšius ir korupciją, kuri ir taip yra milžiniška“, - mano skaitytojas.

Jam pritaria ir kitas diskusijos dalyvis: „čia moters turi būti sprendimas ir tik moters, o ne jokių gydytojų. O gydytojai, gavę kyšį, nuspręs taip, kaip norės moteris. Toks siūlymas, jeigu jis būtų priimtas, tik skatintų gydytojus imti kyšius“, - mano kitas skaitytojas.

„Gydytojas negali atsisakyti daryti abortą, nes tik moteris gali nuspręsti. Gydytojas turi dirbti savo darbą, kaip bet kuris pilietis. Abortas nėra uždraustas“, - pabrėžia dar vienas skaitytojas.

„Sprendimą turėtų priimti pati moteris. Kodėl medikui norima užkrauti tokią atsakomybę - spręsti už kitą, galbūt net nulemti, gyvenimas ar mirtis? Kas tą vaikelį pradėjo, tas tegul ir galvoja. Beje, kaip čia kažkas pastebėjo, gal geriau pasirūpinkim tais, kurie jau gimę ir nelaimingi?“, - reziumuoja vienas diskusijos dalyvių.

Dėkojame DELFI skaitytojams už išreikštas nuomones!

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)